PDA

View Full Version : PSU voor pedalboard met variabele voltages



Liquid_Metal
2 mei 2008, 21:50
Hey beste mensen,

Ik ben van plan om binnenkort een pedalboard te bouwen en er komen iig een Boss GT 8 en een Blackstar Distortion X in. Waarschijnlijk ook een Ibanez Phase Tone PT1000 (een hele ouwe uit de jaren '70).
Ze zijn echter niet in dezelfde voltages.

Boss GT-8: 14 V; 650 mA
Blackstar Distortion X: 16 V; 800 mA
Ibanez PT1000: 9 V (standaard batterij dus die moet op elke standaard-stompboxvoeding aan te sluiten zijn).

Heeft iemand een idee of er een algemene voeding voor bestaat? Of moet ik een Stekkerdoos in mn pedalboard stoppen waar alle adapters in komen?

Liquid_Metal
4 mei 2008, 11:13
een CIOKS Schizo zou wel wat kunnen zijn, maar die heeft 9, 12 en 18 volt. Ik heb 14 en 16 nodig. die 14 V zou nog op de 12 kunnen, maar een 16v aansluiten op een 18v lijkt me niet verstandig.....
iemand hulp? of moet ik ze gewoon los aansluiten?

vidar
4 mei 2008, 13:34
Ik denk dat je het juist voor die blackstar niet zoveel uitmaakt, die 2 volts meer. Een digitaal pedaal zoals de gt-8 is meestal veel gevoeliger voor een andere spanning.

Liquid_Metal
4 mei 2008, 17:12
dan moet ik daar maar eventjes achter zien te komen. Zou lullig zijn als ie het niet trekt :P. Iemand een idee of er multi-voedingen zijn die ook 14 V leveren? (en evt. 16)

TimmU
4 mei 2008, 19:40
Die blackstar kreeg je ook een voeding bij geloof ik? en die 2 volts maken zeker uit, er zit een buis in hé :) Ik denk dat 't makkelijker is om gewoon 3 adapters te gebruiken.

Liquid_Metal
4 mei 2008, 21:49
na wat rond te hebben gekeken leek me dat ook wel het makkelijkst. ik plak gewoon een stekkerdoos in mn pedalboard en plak er een mooi kapje overheen. dan moet het wel lukken.