PDA

View Full Version : Vox kapot



JelmerOnGuitar
2 mei 2008, 20:52
Hey,

Ik speel op een Vox AD100VTH.
Maar heb er nu een probleem mee. Het zit in de top (uitgetest dmv headphones).

Het zit zo: als ik hem aandoe gaat ie gewoon normaal aan, ventilator gaat draaien e.d. en ik hoor mijn gitaar, maar dan na 20 sec. ofzo gaat ineens het gitaarsignaal volledig weg en gaat hij als het ware "ploffen". Echt een intens kutgeluid. Het zijn een soort van knalletjes of plofjes, best wel hard ook, hoe hard de Master Volume e.d. staat maakt geen drol uit.. Hij doet het ook met headphones dus het zit em in de top:S En als ik hem dan meteen weer uitdruk gaat ie met een vrij forse knal uit:S

Hij gaat ongeveer 1 op de 5 keer wél normaal zijn werk doen... Alleen ben nu een beetje bang hem te proberen, omdat het telkens gebeurt...

Heeft iemand enig idee wat dit is? Ik ben wel van plan naar een reparateur te gaan, maar wie weet kom ik hier wat te weten.
En mijn garantie is afgelopen.. Maar kun je van zoiets in de winkel zeggen dat dit gewoon niet mag gebeuren, en dat ze het maar gratis moeten verhelpen?

Alvast bedankt!

Jelmer.

guitartub
4 mei 2008, 09:41
Ik heb met mijn Vox AD eens het probleem van wegvallen van het geluid gehad. Mijn amp reparateur kon toen niets vinden. Heb toen zelf het achterpaneel verwijderd en even naar de buis gekeken die ik toen wat steviger in de buisvoet heb gedrukt. Probleem heeft zich tot op heden niet meer voorgedaan.

JelmerOnGuitar
6 mei 2008, 10:41
Ik heb met mijn Vox AD eens het probleem van wegvallen van het geluid gehad. Mijn amp reparateur kon toen niets vinden. Heb toen zelf het achterpaneel verwijderd en even naar de buis gekeken die ik toen wat steviger in de buisvoet heb gedrukt. Probleem heeft zich tot op heden niet meer voorgedaan.

Oké! Bedankt voor je reactie.
Dit is mijn eerste "half-buizen" amp, kan ik die buis gewoon wat harder aandrukken? Zonder met andere dingen rekening te houden ofzo? Ik heb namelijk geen idee hoe je zo'n buis aanbrengt en weer verwijdert.. Gewoon door te drukken/trekken dus?

guitartub
6 mei 2008, 18:23
Gewoon even doordrukken, uiteraard niet al te stevig want dan druk je de boel misschien kapot, maar ik was het probleem kwijt en heeft zich in een periode van een paar jaar niet meer voorgedaan. Werkt dit niet dan wordt het toch een bezoekje aan een amptech. Zit er nog garantie op je apparaat? Dan nooit zelf knutselen want dan verlies je je recht op kosteloze reparatie.

Jellyfish00
6 mei 2008, 18:31
Gewoon even doordrukken, uiteraard niet al te stevig want dan druk je de boel misschien kapot, maar ik was het probleem kwijt en heeft zich in een periode van een paar jaar niet meer voorgedaan. Werkt dit niet dan wordt het toch een bezoekje aan een amptech. Zit er nog garantie op je apparaat? Dan nooit zelf knutselen want dan verlies je je recht op kosteloze reparatie.
Nee, in zijn eerste post staat dat de garantieperiode verlopen is.

JelmerOnGuitar
6 mei 2008, 18:40
Gewoon even doordrukken, uiteraard niet al te stevig want dan druk je de boel misschien kapot, maar ik was het probleem kwijt en heeft zich in een periode van een paar jaar niet meer voorgedaan. Werkt dit niet dan wordt het toch een bezoekje aan een amptech. Zit er nog garantie op je apparaat? Dan nooit zelf knutselen want dan verlies je je recht op kosteloze reparatie.
Oké dankje, ik zal em ff goed vastdrukken.

Ik snap er nix van, vandaag deed hij het de hele dag perfekt! Kan er niet echt een pijl op trekken, miss. doet ie morgen weer raar. Kzie wel..