PDA

View Full Version : ampeg reverborocket r-12-rb



frits philips
2 mei 2008, 21:43
hallo allemaal,

heeft iemand ervaring met deze versterker, ik ben met een aan het stoeien maar hij wil maar niet clean op een redelijk volume.

al de spanningen zijn goed buizen meten ook goed, ik wordt er een beetje moe van....

bedankt!

johantipker
3 mei 2008, 00:08
ik heb er eentje gehad.., lang geleden, helemaal te gek...
zijn niet echt heel lang clean, je zou een speaker met hoog rendement kunnen proberen..
ik had 'm icm een rat overdrive.....

hoe ben je aan de jouwe gekomen?

frits philips
3 mei 2008, 03:54
stond nog in huis zonder speaker.. 'k heb er maar een greanback in gezet...

PeeVee
3 mei 2008, 21:26
Is inderdaad niet/nauwelijks clean op te spelen. Zelfde geldt voor de Jet 12 die ik hier heb. Is fijn ampje voor in de studio. Mocht je er vanaf willen, stuur me PM of email aub.

frits philips
4 mei 2008, 18:48
ok dat verklaard een hoop, ik was een sinus aan't meten die nogal snel stuk gaat maar dat hoort dus zo bedankt voor de info.....

ik denk alleen wel dat hij wel fout gaat in z'n eindtrap, die begint bij een bepaald volume hevig te spiken dus ik ben bang dat het eindtravotje de geest heeft gegeven, ik zal er binnen kort even een andere aan hangen dan weet ik het zeker.

hhmmm of ik hem kwijt wil durf ik nog niet te zeggen eerst maar helemaal in orde brengen maar ik houd het in m'n achterhoofd.

johantipker
5 mei 2008, 11:52
zou 'm niet wgdoen, ik betreur het al 20 jaar dat ik 'm niet meer heb...

frits philips
5 mei 2008, 11:57
weet jij welk speakertje er in zat? ik weet alleen dat er een jensen in heeft gezeten.

johantipker
6 mei 2008, 22:12
nee, nooit op gelet... sorry...

zou wel gaan voor een speaker met een hoog rendement, dan is je cleane sound ook weer wat laner clean...

frits philips
6 mei 2008, 22:35
welke speaker dan? en hoe zo hoog rendement, jbl en ev?

johantipker
6 mei 2008, 23:04
ik ben daar niet heel goed in...... er is hier op het forum heel veel over speakers geschreven...

maar ik doe een poging...

wellicht kleurt een celstion blue alnico mooi bij jouw ampje, hoog rendement,
stuk goedkoper, celestion vintage 30 rendement 100 db, dit moet wel je sound zijn... maar zelfs fender past ze soms toe in sommige van hun nieuwe duurdere modellen...
zoals je zelf zegt EV. zaten vaak in ouwe boogies, zware jongens met zeer hoog rendement... fender had vroeger wel jbls in hun twins, maar ik weet absoluut niet welke dat zijn...

Marc Oblivian
7 mei 2008, 09:48
Of een G12k100 van Celestion. Hoog rendement, maar je moet van de sound houden:-)

PeeVee
9 mei 2008, 10:25
Er zat doorgaans een (ceramische) C12P or C12Q in. Die zijn nog wel te vinden. Is mooie "losse" speaker die goed afgestemd is op het vermogen (itt de 100 Watter die natuurlijk nooit "los" komt als zet je 'm op 10). Een Jensen RI P12Q zou denk ik ook prima zijn. Ik heb ook goeie ervaringen met Eminence Red Fang; voor €129 te koop bij de Duitse supermarkten als Thomann, Music-Store, Musik-Produktiv etc.

Jack Black
20 mei 2008, 21:31
Mooi man,een reverberocket.Is het een GS-12-R (knoppen aan de voorzijde) of is het een R12R?(knoppen aan de bovenkant en bijna vierkant model versterker). Vergeet niet dat de reverberocket maar een 15 watt versterker is.Kan zijn dat je denkt dat ie meer volume zou moeten hebben voor ie over de kop gaat maar heel erg hard gaan de vintage reverberockets niet.Met een hoogrendementspeaker wordt bedoeld dat de speaker veel volume afgeeft bij een bepaalde input.De ene speaker geeft meer DB's (volume) af dan de andere speaker bij dezelfde input.Per merk en type speaker zijn er datasheets te vinden.Omdat je versterker "maar" 15 watt is zou ik geen 100 watt speaker nemen maar bijv een Weber speaker uit de vintage series van 20 of 30 watt.Speakers klinken het best als ze behoorlijk "aangedreven" worden door het wattage van de versterker.Oude Jensen speakers hebben trouwens ook geen erg hoog rendement.Ik weet niet of je verstand hebt van versterkers maar oude,lang niet gebruikte versterkers, hebben nogal eens last van lekkende condensatoren.Het zou kunnen dat je die moet (laten) vervangen. Je zou er een deskundige naar kunnen laten kijken.Nadeel is dat die vaak 75 eurootjes per uur vragen.
Oh ja, mocht je het dingetje willen verkopen dan heb ook ik belangstelling.

Groet,Jack.

Jack Black
20 mei 2008, 21:33
Eh, stomme vraag van me mbt het model.Zie nu dat het een reverberocket R12R-B is.(knoppen aan de bovenkant dus ;-)

frits philips
21 mei 2008, 14:30
wel, ik heb het origineel speakertje weer gevonden maar die is naar de eeuwige jachtvelden. ik had zelf al de condensatoren vervangen maar ik denk echt dat het uitgangetje er ook mee uitgescheden is, het schijnt dat ampeg daar niet de beste voor gebruikt heeft........ ik heb nog wel een andere liggen en zal die er even aan hangen om het uit te proberen.

dank voor alle input!

als hij werkt zal ik het melden!

Jack Black
3 juni 2008, 19:50
En, doet ie het? :rockon:

frits philips
4 juni 2008, 12:13
heb het nog te druk..... meschien van middag even de tijd voor, ik was al weer met andere verserkers bezig.

Jack Black
4 juni 2008, 20:53
Ok.Mocht je er vanaf willen dan kun je me p.m-en. :cooler: