PDA

View Full Version : korte jackson rr5 en jackson rr24 review



pannekoek
2 mei 2008, 19:27
hey beste mensen,

vanmiddag even naar nederlandmuziek gegaan om mijn les paul van de reparatie op te halen, meteen ook even de jackson rr5 en de rr24 getest omdat ik binnekort een nieuwe gitaar wil aanschaffen.

jackson rr5

http://www.onlinestagegear.com/brand/Jackson/PRO/RR5-white.JPG

mooie gitaar van uiterlijk, niet zo kaal uitziend als de jackson rr24 maar dat is puur smaak, ik heb de witte getest met de gouden slagplaat.
heerlijke gitaar maar wel zeer licht! t lijkt wel alsof je niks in je handen hebt!
2 seymour duncan pickups, snelle neck, string-trough, speelt wel lekker maar het voelt echt klein aan in je handen, als ik mijn les paul in m'n handen heb voel ik echt dat ik daadwerkelijk een gitaar bespeel bij de rr5 had ik dit dus niet. helaas klonken de pickups niet geweldig, beetje plat, het had absoluut geen ballen in de sound, hoe hard ik de versterker ook zette. het is een goede gitaar en je moet er echt aan wennen, ondanks dat ie er erg vet uit ziet vind ik hem tegen vallen.
wat ik wel goed aan deze gitaar vond was de snelle neck, de afwerking was goed en aan de sound kan wel wat gedaan worden d.m.v een pickup-upgrade.

jackson rr24

http://www.guitarguitar.co.uk/special/namm/P1010830.jpg

ik vind deze gitaar echt brute looks hebben, simpel maar effectief, dikke actieve emg in de brug met 1 volume knop, floyd rose.
deze gitaar weegt duidelijk zwaarder dan de rr5 dat is een plus puntje voor mij, voor het gevoel oogt ie wat groter maar ik heb ze niet allebei opgemeten haha!
ondanks dat het allebei randy rhoads modellen zijn vond ik deze wat beter in me hand liggen, dit is namelijk een 24 fret's neck dus alles wat net even makkelijker te bereiken. ondanks dat je met die ene emg beperkt bent klinkt ie wel zeer bruut! beter dan de seymour duncan's in de rr5.
de floyd rose speelt lekker en ontstemt niet/bijna niet en hij werkt lekker.
nadelen aan deze gitaar zijn is de ene emg waarmee je de veelzijdigheid uit de gitaar een beetje weghaalt, en de vele coole kleuren maken t je erg lastig om te kiezen, ik vind de zwart met gele beavels, de zwart met rode beavels en de wit met zwarte beavels erg gaaf!

ik weet dat deze review niet zo veel voorstelt en ik niet veel kennis van gitaren heb, maar ik heb hem toch met plezier gemaakt.

mijn voorkeur gaat dus uit naar de rr24 maar ik heb nog een rijtje met gitaren te testen voordat ik mijn beslissing maak.

mijn budget ligt rond de 1000 euro
ibanez jem 555
dean razorback
gibson flying v faded
fender telecaster john 5 sig -hhh-
epiphone les paul custom
epiphone les paul zakk wylde signature
ibanez RG2550Z Prestige
LTD EC 1000 VBK

welke vinden jullie vetter? en waarom?


groeten, stephan :hippie:

Soulflyhigh
2 mei 2008, 21:47
Leuk rijtje gitaren! Dean viel me tegen qua sound en ik kon niet wennen aan die V-nek. RR 24 als 5 erg toffe gitaren. Ik zou alleen willen dat ze een soort van kruising van maakte. Een rr met twee humbuckers en dan met floyd. Aan de rr 24 kon ik niet wennen aan de enkele humbucker daarvoor gebruik ik de nek humbucker te veel :)

pannekoek
2 mei 2008, 22:01
Leuk rijtje gitaren! Dean viel me tegen qua sound en ik kon niet wennen aan die V-nek. RR 24 als 5 erg toffe gitaren. Ik zou alleen willen dat ze een soort van kruising van maakte. Een rr met twee humbuckers en dan met floyd. Aan de rr 24 kon ik niet wennen aan de enkele humbucker daarvoor gebruik ik de nek humbucker te veel :)

jackson rr3 heeft floyd en 2 humb maar dat zijn wel jackson humb en die zijn egt bagger, de gitaar is ook iets minder maar hij is ook iets goedkoper!

Soulflyhigh
2 mei 2008, 22:42
jackson rr3 heeft floyd en 2 humb maar dat zijn wel jackson humb en die zijn egt bagger, de gitaar is ook iets minder maar hij is ook iets goedkoper!
Dat bedoel ik! Ik zou het liefste een RR 5 met een floyd hebben of een RR 24 met twee humbuckers. Het is maar hoe je het bekijkt ;)

pannekoek
2 mei 2008, 22:46
Dat bedoel ik! Ik zou het liefste een RR 5 met een floyd hebben of een RR 24 met twee humbuckers. Het is maar hoe je het bekijkt ;)
rr24 met EMG 81/85 lijkt mij wel interessant:P

Rormo
3 mei 2008, 11:48
Beiden zijn echt gruwelijk lelijk. Een Jackson hoort mijnsinziens gewoon een zwart scheurbeest te zijn. Eventueel met een tweede kleur voor de accenten, maar zwart hoort er gewoon bij.
Verder schijnen sommige Ibanez JEM modellen heel goed te zijn. Zou ik zeker testen.

Tho
3 mei 2008, 11:51
het zijn twee heerlijke gitaren! Ik heb zelf de RR24, en daar ben ik zéér tevreden over. Het liefst komt er ooit nog een mahonie stringsthru rhoads met 1 humbucker..

pannekoek
3 mei 2008, 12:13
Beiden zijn echt gruwelijk lelijk. Een Jackson hoort mijnsinziens gewoon een zwart scheurbeest te zijn. Eventueel met een tweede kleur voor de accenten, maar zwart hoort er gewoon bij.
Verder schijnen sommige Ibanez JEM modellen heel goed te zijn. Zou ik zeker testen.
ik vind de rr5 egt super in het wit!
de rr24 zou ik in het zwart met rode beavels nemen als ik mocht kiezen!

over de jem's heb ik ook veel gehoord, goede en slechte berichten, de tremolo schijnt niet heel super te zijn van de jem555 maar dat wil ik liever zelf nog ondervinden

Coolguy
3 mei 2008, 16:10
Die JEM555s vond ik vrij teleurstellend voor het geld en het tremelo maakte de gitaar niet zo stemvast.
Voor minder geld heb je de nieuwe RG2550Z Prestige.

Gitaar blijft prachtig spelen hoe hard je ze ook misbruikt en dat ding scheurt als geen ander.
Ik raad je zeker aan om eens naar deze te kijken.

ben vanhoof
3 mei 2008, 16:33
Ik heb een Jackson rr5 zoals in de 1e post afgebeeld. Het is idd een erg lichte gitaar en ze speelt vrij snel. Dat licht zijn vind ik juist een voordeel op podium. De pickups klinken idd vrij braaf tegenover een emg81 maar zijn wel veel veelzijdiger. Ik heb de volume pots vervangen door push pulls en kan nu de humbuckers splitsen, wat het een erg veelzijdige gitaar maakt.

Maar dat ze braver klinkt dan dat ze eruit ziet is wel een feit. Ik vond ze wel beter klinken op mn jvm dan een emg81, die emg klinkt te mid gericht. Op mn Lc bulldog klonk de emg weeral beter, gewoon door de hogere output wat het karakter en het gain tekort van de bulldog ten goede kwam.

Heb een tijdje terug een epiphone custom thuis gehad van een vriend en die vond ik qua klank nog braver. Ook leek de neck iets dunner en speelde hij gewoon niet zo goed. Wrsch heeft de scale lengte er ook wel mee te maken; 25.5 bij de jackson, 24.75 bij de epiphone.

Geoffrey
3 mei 2008, 17:14
Ik heb geen ervaring met Jackson.. maar mijn voorkeur zou toch ook uitgaan naar die rr24!
Met die éne humbucker heb ik genoeg.. wel die EMG er uit en een SD Blackout in de plaats!!
En zoals Rormo al zei: een zwarte!!

Die wil ik zeker en vast nog eens gaan testen!!!

pannekoek
3 mei 2008, 17:43
Die JEM555s vond ik vrij teleurstellend voor het geld en het tremelo maakte de gitaar niet zo stemvast.
Voor minder geld heb je de nieuwe RG2550Z Prestige.

Gitaar blijft prachtig spelen hoe hard je ze ook misbruikt en dat ding scheurt als geen ander.
Ik raad je zeker aan om eens naar deze te kijken.


die zet ik op mijn lijstje!

hoewel hij er niet zo vet uit ziet zal ik hem wel testen (ik zoek ook echt een gitaar om de looks)

Lexvandoef
3 mei 2008, 18:18
ik zoek ook echt een gitaar om de looks

Dan heb je geen smaak :D

pannekoek
3 mei 2008, 18:21
Dan heb je geen smaak :D
ik heb wel smaak :D ik vind de rg2550 wel vet maar die inlays op de jem vind ik zooooo verschrikkelijk geil! en ik hou van witte gitaren

hoewel ik de rr24 liever in het zwart met rode beavels zou nemen

Lexvandoef
3 mei 2008, 18:23
ik heb wel smaak :D ik vind de rg2550 wel vet maar die inlays op de jem vind ik zooooo verschrikkelijk geil! en ik hou van witte gitaren

hoewel ik de rr24 liever in het zwart met rode beavels zou nemen

sorry, maar die ibanez vormen vind ik echt zo ontiegelijk lelijk ;)

Een witte strat is dan wel weer leuk, en ook heel erg anders dan je les pauk ;)

humbucker
3 mei 2008, 18:34
Een witte strat is dan wel weer leuk, en ook heel erg anders dan je les pauk ;)

daar kan je wel ontiechelijk hard op RAMMEN !!!! :D

Lexvandoef
3 mei 2008, 18:37
daar kan je wel ontiechelijk hard op RAMMEN !!!! :D

haha, die typo laat ik staan :seriousf:

humbucker
3 mei 2008, 18:44
Haha :seriousf:

en nu terug ontopic :D

Gothra
3 mei 2008, 19:27
Als je dan zo'n rrV koopt neem dan een ESP, naar mijn mening spelen die 10x beter dan de jacksons, alleen jammer dat je alleen de alexi's van ESP kan kopen en die zijn dan weer zo duur...

Tho
3 mei 2008, 19:44
Als je dan zo'n rrV koopt neem dan een ESP, naar mijn mening spelen die 10x beter dan de jacksons, alleen jammer dat je alleen de alexi's van ESP kan kopen en die zijn dan weer zo duur...

hahahahahhaaa! Dus jij vind die Alexi beter spelen dan alle jacksons? Ja ik ben een jacksonfan, maar dit vind ik wel een NOOB-opmerking

the_arod
3 mei 2008, 20:47
ESP's( en LTD's) zijn in ieder geval meer overpriced dan een Jackson, dat weet ik wel. Heb niet veel Jackson in mijn handen gehad, maar die ene RR3 was toch duidelijk beter dan een LTD Alexi van 1200 euro.

pannekoek
3 mei 2008, 20:51
ESP's( en LTD's) zijn in ieder geval meer overpriced dan een Jackson, dat weet ik wel. Heb niet veel Jackson in mijn handen gehad, maar die ene RR3 was toch duidelijk beter dan een LTD Alexi van 1200 euro.

ja, het naampje alexi is duur, voor de alexi-600 het topmodel betaal je ruim 2000 euro (vergeef me als ik het fout heb met typenummers of prijzen) en voor een rr24 of rr5 betaal je slechts rond de 1100-1200 euro.

Geoffrey
3 mei 2008, 21:13
ESP is veeeeeeeel te duur voor wat je maar krijgt!!!
Maar dan ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te duur!!!
Geef mij dan maar die jackson rr24.. of een BC Rich natuurlijk :satisfie:

Coolguy
3 mei 2008, 22:10
Ik vind ESP een ongeloofelijk goed meerk maar hun modellen onder hun topmodellen zijn inderdaad verschrikkelijk overpriced, zeker als je ze vergelijkt met de Jackson middenmoot.

pannekoek
3 mei 2008, 22:33
Ik vind ESP een ongeloofelijk goed meerk maar hun modellen onder hun topmodellen zijn inderdaad verschrikkelijk overpriced, zeker als je ze vergelijkt met de Jackson middenmoot.

esp is het bewijs dat alleen een artiesten naam verkoopt!

bijna al hun modellen hebben ze gewoon gejat,

gibson bekend om z'n les paul, sg, flying v, explore etc (nee ik ga ze niet allemaal opnoemen) allemaal eigen ontwerpen.

fender om natuurlijk de stratocaster, telecaster, esquire, jaguar etc

ibanez om het wel bekende superstrat model, jem

jackson om de rhoads bijvoorbeeld

''esp om z'n ecplise (ohnee dat was een les paul), de esp viper! (ohnee ook al gestolen van de sg) esp horizon! (damn die hadden ze ook al gejat) laten we dan maar tientallen signatures maken van alle metal gitaristen die we kunnen vinden! en vervolgens goede merken en modellen gaan kopieren voor een veel te hoge prijs!''

zo zie ik t

Tho
4 mei 2008, 11:09
ESP is alles behalve overpriced. Doorgaans krijg je er prima gitaren voor. Het aanbod is ook groter dan dat van Jackson.

Maarja.. jackson is jackson :hippie:

pannekoek
4 mei 2008, 11:11
ESP is alles behalve overpriced. Doorgaans krijg je er prima gitaren voor. Het aanbod is ook groter dan dat van Jackson.

Maarja.. jackson is jackson :hippie:


je hebt zeker gelijk dat het prima gitaren zijn, artiesten gebruiken het niets voor niets, het aanbod is wel groot, naja vooral modellen die ''gestolen'' zijn en dan is mijn mening dat je beter een ander merk kan kopen want je betaald natuurlijk ook heel veel voor de namen die erop staan.

Tho
4 mei 2008, 11:12
je hebt zeker gelijk dat het prima gitaren zijn, artiesten gebruiken het niets voor niets, het aanbod is wel groot, naja vooral modellen die ''gestolen'' zijn en dan is mijn mening dat je beter een ander merk kan kopen want je betaald natuurlijk ook heel veel voor de namen die erop staan.

Sowieso, als ik een echte LP wil ga ik voor gibson, en als ik een échte strat wil ga ik voor Fender, maar wat bedoel je precies met de namen die er op staan? Bedoel je niet gewoon signatures?

pannekoek
4 mei 2008, 11:21
Sowieso, als ik een echte LP wil ga ik voor gibson, en als ik een échte strat wil ga ik voor Fender, maar wat bedoel je precies met de namen die er op staan? Bedoel je niet gewoon signatures?


jup, die esp alexi bijvoorbeeld* (om even snel een voorbeeld te nemen uit vele) als die gitaar gewoon was uitgebracht als de: esp ''v'' zonder de alexi signature
dan had het zeker veel gescheeld in de prijs, en ik denk dat ie dan ook vaker verkocht zal worden.

Gothra
4 mei 2008, 11:24
ESP is alles behalve overpriced. Doorgaans krijg je er prima gitaren voor. Het aanbod is ook groter dan dat van Jackson.

Maarja.. jackson is jackson :hippie:

Oh nee? ESP custom ->> €3900
Ran guitar (minder bekend maar wel hele goede customs!)->> €1740 zelfde gitaar

Tho
4 mei 2008, 11:44
Oh nee? ESP custom ->> €3900
Ran guitar (minder bekend maar wel hele goede customs!)->> €1740 zelfde gitaar

Ja maar dat is bij elk gitaar merk. Ik heb het ook over de tussenklasse hier. ESP Custom.. is dat ook custom built? RAN is gaaf trouwens, maar ik weet niet hoe ze spelen.

@Pannekoek: Ja signatures dus ;) Ja da's altijd zo he... Hoewel er hele goeie tussen zitten

pannekoek
4 mei 2008, 12:48
Ja maar dat is bij elk gitaar merk. Ik heb het ook over de tussenklasse hier. ESP Custom.. is dat ook custom built? RAN is gaaf trouwens, maar ik weet niet hoe ze spelen.

@Pannekoek: Ja signatures dus ;) Ja da's altijd zo he... Hoewel er hele goeie tussen zitten
ja hehe, er zitten hele goede gitaren tussen, ik zou er zeker 1 willen hebben helaas zijn ze zo belachelijk duur!

ik zit dan ook nog steeds in mijn lijstje voor een backup gitaar of ik een 2de gibson les paul studio zou nemen of een LTD ECLIPS 1000 VBK
aan de ene kant vind ik gibson helemaal geweldig maar 2 gibson les paul studio's is zonde. dan heb ik maar 2 gitaren en dat zijn dan dezelfde haha :Z

Coolguy
4 mei 2008, 12:50
Die LTD-1000 Deluxe series zijn echt prachtige gitaren!
Ik vond ze zelfs beter klinken dan de LP Studios. :hippie:

JeanPaul du Vinnie
4 mei 2008, 13:10
jup, die esp alexi bijvoorbeeld* (om even snel een voorbeeld te nemen uit vele) als die gitaar gewoon was uitgebracht als de: esp ''v'' zonder de alexi signature
dan had het zeker veel gescheeld in de prijs, en ik denk dat ie dan ook vaker verkocht zal worden.
Zoals dit? ESP SV 1 (http://www.musamaailma.fi/WebRoot/musa/Shops/musa/45E7/EE31/FD09/9532/75A8/C0A8/071C/E364/SV-Standard_BK.jpg), SV 2 (http://www.thomann.de/be/esp_sv_standard_wh.htm). of dit misschien. (http://espguitars.ru/images/guitars/large/ESP_SV-320_BK.jpg) Had je een beetje rondgekeken voor je zo verontwaardigd werd, dan wist je dat ESP een boel Rhoads-modellen maakt die géén Alexi-signatures zijn.

En daarbij, elk bedrijf steelt modellen. De superstrat is gewoon geript van de Stratocaster van Fender. De Flying V en de Kelly van Jackson zijn ook gewoon overgenomen van Gibson. Als je vindt dat die paar aanpassingen, die Ibanez, en al die andere bedrijven met een superstrat in hun gamma, aan 't originele concept heeft gedaan, genoeg zijn om van een nieuw model te spreken, dan is de Viper even goed een "nieuw model". Maar 't is wel een feit dat ze veel kopieëren, daarvoor zijn het ook Japanners :D .

pannekoek
4 mei 2008, 13:20
Maar 't is wel een feit dat ze veel kopieëren, daarvoor zijn het ook Japanners :D .


dit is zo goed als sig materiaal, jammer genoeg is mijn sig al zo lang :cooler:

Soulflyhigh
4 mei 2008, 14:57
Oh nee? ESP custom ->> €3900
Ran guitar (minder bekend maar wel hele goede customs!)->> €1740 zelfde gitaar
Je wilt ook niet weten wat bv een Zakk Wylde Gibson kost of een Phil Collen Jackson. Die gitaren zijn gewoon ziekelijk duur. Merk maakt dan niet uit. Nog even een noot voor iedereen die twijfelt tussen een Gibson LP (studio) en een LTD Eclipse. Als je voor het Gibson geluid gaat neem dan vooral die. De Ltd is een fantastische maar lijkt in de verste verte niet op een Gibson. Een veel slankere body en neck zijn door onderdeel van

JeanPaul du Vinnie
4 mei 2008, 15:26
Als je echt dag Les Paul-geluid wil maar toch bij LTD wil blijven, kan je ook altijd een EC400 kopen. Die hebben dezelfde afmetingen en klankeigenschappen als een Gibson Les Paul. 'k Heb er zelf eentje. :satisfie:

En voor zover ik weet zijn de Ran custom shop en die van ESP echt niet met elkaar te vergelijken. Ran levert ook heel degelijk werk, daar niet van, maar ESP is toch nog een paar klassen hoger.

Fatal Fairytale
4 mei 2008, 15:28
jackson rr3 heeft floyd en 2 humb maar dat zijn wel jackson humb en die zijn egt bagger, de gitaar is ook iets minder maar hij is ook iets goedkoper!

ff je bronnen checken, de rr-3, ke-3, etc, zeg maar de voormalige "professional series" wordt ondertussen al een aardig tijdje geleverd met seymour duncan's.

heb er hier een rr3, bouwjaar 2007, en ik kan m echt aanbevelen, ontzettend fijne gitaar, nog aardig veelzijdig, geweldige sound, en precies die tussenweg tussen de rr24 en rr5.

Fatal Fairytale
4 mei 2008, 15:31
Als je echt dag Les Paul-geluid wil maar toch bij LTD wil blijven, kan je ook altijd een EC400 kopen. Die hebben dezelfde afmetingen en klankeigenschappen als een Gibson Les Paul. 'k Heb er zelf eentje. :satisfie:

En voor zover ik weet zijn de Ran custom shop en die van ESP echt niet met elkaar te vergelijken. Ran levert ook heel degelijk werk, daar niet van, maar ESP is toch nog een paar klassen hoger.

kan niet meepraten over Ran, maar dat een LTD EC400 ongeveer hetzelfde is als een les paul is gewoon onzin.
dat een gitaar dezelfde afmetingen heeft, accoord.
maar LTD haalt het qua klank en feel nooit bij een gibson/epiphone(een koreaan dan he, die chinezen hebben me nog niet overtuigd).

JeanPaul du Vinnie
4 mei 2008, 15:37
Ik wil maar zeggen dat hij dezelfde dikke en warme toon en feel heeft als een Les Paul van Gibson, in tegenstelling tot de andere EC's die veel dunner en meer metal-geöriënteerd zijn. Natuurlijk is het niet krèk een Gibson, maar dat zeg ik ook niet.

LP_CL
4 mei 2008, 16:24
Moest ik van jou zijn, zoek ik mijzelf een Japanse Jackson SL2H. Die valt net binnen je prijsklasse, en er is GEEN ENKELE gitaar uit je lijstje die ook maar in de buurt komt van deze schitterende axe.

LP_CL
4 mei 2008, 16:28
ibanez om het wel bekende superstrat model, jem


Schrijf de superstrat maar op naam van Jackson. Soloist al eens goed bekeken?

Gothra
4 mei 2008, 21:02
Had je een beetje rondgekeken voor je zo verontwaardigd werd, dan wist je dat ESP een boel Rhoads-modellen maakt die géén Alexi-signatures zijn.

Ze zien er anders wel hetzelfde uit als de alexi signatures en daar gaat het wat mij betreft om^^


Ja maar dat is bij elk gitaar merk. Ik heb het ook over de tussenklasse hier. ESP Custom.. is dat ook custom built? RAN is gaaf trouwens, maar ik weet niet hoe ze spelen.

Ja is custom built.. met de hand in Japan.
Ran is inderdaad erg gaaf! Die plaatjes op de website - www.ranguitars.com - zijn <33333

Daemon
7 mei 2008, 09:47
Ik zou inderdaad de soloists van jackson ook eens bekijken.

Het wordt ook tijd dat jackson eens een mahony rr uitbrengt met 2 goede high output passieve elementen erop en een floyd!

pannekoek
7 mei 2008, 13:14
Ik zou inderdaad de soloists van jackson ook eens bekijken.

Het wordt ook tijd dat jackson eens een mahony rr uitbrengt met 2 goede high output passieve elementen erop en een floyd!

jackson usa custom?

pupanus1
7 mei 2008, 15:09
Omdat ESP modellen kopieerd, zijn het mindere gitaren?? Dat is echt de grootste BS die ik ooit heb gelezen.

Het gaat erom hoe een gitaar gebouwd is, niet om wat voor vorm deze heeft. En je kan veel over ESP zeggen, maar het zijn stuk voor stuk ontzettend goed gebouwde gitaren (ik heb het over ESP's niet over LTD's laat dat even duidelijk wezen).

Over smaak qua sound etc. valt niet te twisten en ik kan me goed voorstellen dat een ESP sound je niet ligt, maar dat maakt het nog geen slechte gitaar toch?

Signatures zijn indd overpriced maar dat is bij elk merk, daar is ESP niet alleen in.

Gothra
7 mei 2008, 15:25
Omdat ESP modellen kopieerd, zijn het mindere gitaren?? Dat is echt de grootste BS die ik ooit heb gelezen.

Het gaat erom hoe een gitaar gebouwd is, niet om wat voor vorm deze heeft. En je kan veel over ESP zeggen, maar het zijn stuk voor stuk ontzettend goed gebouwde gitaren (ik heb het over ESP's niet over LTD's laat dat even duidelijk wezen).

Over smaak qua sound etc. valt niet te twisten en ik kan me goed voorstellen dat een ESP sound je niet ligt, maar dat maakt het nog geen slechte gitaar toch?

Signatures zijn indd overpriced maar dat is bij elk merk, daar is ESP niet alleen in.
+1

Hoe speelt je horizon?

pannekoek
7 mei 2008, 15:29
Omdat ESP modellen kopieerd, zijn het mindere gitaren?? Dat is echt de grootste BS die ik ooit heb gelezen.

Het gaat erom hoe een gitaar gebouwd is, niet om wat voor vorm deze heeft. En je kan veel over ESP zeggen, maar het zijn stuk voor stuk ontzettend goed gebouwde gitaren (ik heb het over ESP's niet over LTD's laat dat even duidelijk wezen).

Over smaak qua sound etc. valt niet te twisten en ik kan me goed voorstellen dat een ESP sound je niet ligt, maar dat maakt het nog geen slechte gitaar toch?

Signatures zijn indd overpriced maar dat is bij elk merk, daar is ESP niet alleen in.

je hebt gelijk, esp gitaren zijn A-klasse gitaren, en ze kopieren andere modellen, nee dat maakt ze geen slechte gitaren. er zijn meer merken die een te hoge prijskaartje geven voor de gitaar die je krijgt IMO gibson bijvoorbeeld, geweldige gitaren en absoluut mijn favo merk maar de prijs kan echt wel goedkoper (als de prijs puur gebasseerd is op de materialen en arbeidskosten + een beetje winst). zelfs ltd heeft een paar prima gitaren tussen hun collectie zitten.

pupanus1
7 mei 2008, 15:56
+1

Hoe speelt je horizon?

even zwaar offtopic sorry daarvoor ;)
Heerlijk, vooral de ebben toets is divine haha. Mijn Aria is zeker een fijn gitaartje maar dit is toch wel andere koek. Het is alleen zo jammer van mn versterker en ik ga pas in September weer oefenen dus dan heb ik pas weer een buizenbak tot mijn beschikking :(

Het is wel een oudere Horizon uit begin jaren 90, hij is echter string through ipv de floyd die op andere horizons zitten uit die periode maar dat vind ik alleen maar gunstig :)

Daemon
7 mei 2008, 17:25
jackson usa custom?

Dan laat ik er wel 1 door patrick koopman bouwen. 1) goedkoper 2) fantastische kwaliteit en 3) nog redelijk in de buurt ook.
Maar inderdaad, iets dat ik wel overweeg :)

pannekoek
7 mei 2008, 18:12
Dan laat ik er wel 1 door patrick koopman bouwen. 1) goedkoper 2) fantastische kwaliteit en 3) nog redelijk in de buurt ook.
Maar inderdaad, iets dat ik wel overweeg :)
lijkt me wel erg vet , een custom gitaar
helemaal alles zelf uitkiezen (kan een duur grapje worden)

Gothra
7 mei 2008, 20:39
lijkt me wel erg vet , een custom gitaar
helemaal alles zelf uitkiezen (kan een duur grapje worden)

Bij sommige merken kan je een online quote doen zodat je ongeveer een prijs hebt, bij ESP kan het maar dan gaat er bij custom graphic of custom inlay al 1000 dollar bij, bij ran guitars mail je dat formulier naar hun toe en krijg je die dag nog te horen hoeduur het kost, ik kwam uit op 1740 euro bij ran en 6000 dollar bij ESP..

pannekoek
7 mei 2008, 22:07
Bij sommige merken kan je een online quote doen zodat je ongeveer een prijs hebt, bij ESP kan het maar dan gaat er bij custom graphic of custom inlay al 1000 dollar bij, bij ran guitars mail je dat formulier naar hun toe en krijg je die dag nog te horen hoeduur het kost, ik kwam uit op 1740 euro bij ran en 6000 dollar bij ESP..


+1 voor ran , helaas jammer van de naams-onbekendheid, warmoth kan ook wel mooie dingen maken hoor!

damn, 1740 euro is niet duur (dan ga ik er even van uit dat je een gruwelijke gitaar heb samengesteld)

Gothra
8 mei 2008, 09:10
+1 voor ran , helaas jammer van de naams-onbekendheid, warmoth kan ook wel mooie dingen maken hoor!

damn, 1740 euro is niet duur (dan ga ik er even van uit dat je een gruwelijke gitaar heb samengesteld)

Volgens mij was het zo iets:

SV body, neckthru, alder body, 2 SD's, satin finish, ebony fingerboard 24f, floyd rose, volume, tone en selector. of iets dergelijks^^

pannekoek
8 mei 2008, 09:18
Volgens mij was het zo iets:

SV body, neckthru, alder body, 2 SD's, satin finish, ebony fingerboard 24f, floyd rose, volume, tone en selector. of iets dergelijks^^


is dat niet gewoon zoiets als een jackson rr1? ik dacht dat die dezelfde eigenschappen had?

gerrekat
8 mei 2008, 10:31
http://www.deanguitars.com/dean_winter_08/450/angelofdeth.jpg

- 24 frets
- ebben fretboard
- neckthru
- actieve seymour duncan livewire set




http://www.deanguitars.com/dean_winter_08/450/MKHRS.jpg

- 24 frets
- ebben fretboard
- OFR
- vette graphic (IMO)
- USA Dean customshop PU's
- (plain) maple top

http://www.deanguitars.com/dean_winter_07/electrics/r255med.jpg

- 24 frets
- rosewood fretboard
- lisenced FR
- EMG's


allemaal zo rond de € 1000, en alhoewel ik de headstock op de mustaine V niet zo mooi vind (ik hou meer van de "traditionele" V headstock) is het een beest van een gitaar voor een "koreaantje".

pannekoek
8 mei 2008, 10:34
http://www.deanguitars.com/dean_winter_08/450/angelofdeth.jpg

- 24 frets
- ebben fretboard
- neckthru
- actieve seymour duncan livewire set




http://www.deanguitars.com/dean_winter_08/450/MKHRS.jpg

- 24 frets
- ebben fretboard
- OFR
- vette graphic (IMO)
- USA Dean customshop PU's
- (plain) maple top

http://www.deanguitars.com/dean_winter_07/electrics/r255med.jpg

- 24 frets
- rosewood fretboard
- lisenced FR
- EMG's


allemaal zo rond de € 1000, en alhoewel ik de headstock op de mustaine V niet zo mooi vind (ik hou meer van de "traditionele" V headstock) is het een beest van een gitaar voor een "koreaantje".

die razorback spreekt mij het meeste aan, als alles goed gaat heb ik deze of volgende week een epiphone les paul custom zakk wylde signature camo, ik kan haast niet wachten :)

Coolguy
8 mei 2008, 21:20
Die Angel of Deth is erg lekker maar ik vond Mustaine zijn ESP signature toch mooier.

Gothra
9 mei 2008, 12:10
is dat niet gewoon zoiets als een jackson rr1? ik dacht dat die dezelfde eigenschappen had?

owja, met custom graphic en mijn naam erop^^