PDA

View Full Version : Het is zover, een rack voor TimmU



TimmU
2 mei 2008, 14:23
Na lang denken , en dromen , komt het er nu eindelijk , een rack.

Over 2 maanden heb ik een budget van 3000 euro , en daarvan wil ik een fatsoenlijk rack in mekaar knutselen. Budget kan maximaal met 500 euro omhoog.

Wat heb ik nodig:

Flightcase
Preamp( s )
Poweramp
Floorboard
Effecten dingen

Er komen geen loopers of switchers in ofzo , de pedalen gaan er ook uit.

Qua poweramp denk ik het liefste aan peavey , die had een 100 watt stereo poweramp toch ? als er wat anders is , dan hoor ik het graag.

Preamps , een JMP-1 , en misschien zo'n VHT GP3 ? Daar hoor ik ook veel goede verhalen over.

Mijn belangrijkste punt van uitgave , is het effectgedeelte. Ik wil heel veel gebruiken, en daar wil ik dus ook in investeren. Wat zijn gave effectprocessors om te gebruikeN? Digitech ValveFX ? Intellifex ? Xpression?
Ik heb er het liefste een paar in .

Flightcase haal ik wel van Marktplaats af, wordt tussen de 10 en de 16HE , afhankelijk van de troep die erin moet. Verder moet er ook een wireless setje in , en voor de floorboards dacht ik aan 2x behringer FCB1010 . Is dat wijs?


Ik hoop veel tips te krijgen, en ik hou jullie up to date elke keer als er wat binnenkomt. Rond Augustus moet hier een kast vol zooi staan te pronken!

interessander
2 mei 2008, 14:31
Peavey heeft zelfs een 2x120 watt eindtrap, en anders moet de 2x 60 watter ook wel volstaan denk ik..... en als je toch bij peavey kijkt, de rockmaster schijnt ook een hele leuke preamp te zijn.
Ik heb zelf een intellifex, de replifex en de xpression hebben meer effecten en deze zijn allemaal wel rond de 200 euro te krijgen (xpression ietsje meer want nieuwer)
En waarom 2x fcb1010? heb je zoveel schakelmogelijkheden nodig?

HaroldA
2 mei 2008, 14:38
Weet je al welke preamp je wil hebben?

Edit:
Lezen is ook moeilijk... Ik ken maar weinig mooie preamps dus ben benieuwd welke jij gaat kiezen... De Engl's vind ik veel te korrelig en de JMP-1 is een beetje vlak.

Heb zelf nog wel een Egnater IE4 liggen, maar die doe ik pas weg zodra het midi-gedeelte gefixt is... (heeft er iemand nog een DS80C320 processor liggen;))

Arvoitus
2 mei 2008, 14:52
De ideale wireless lijkt me de X2 Digital wireless! (redelijk) goedkoop en perfect, maar daar kan bovenstaande poster wel over vertellen.

Qua poweramp is een Peavey 50/50 wel geschikt, twee 50W kanalen met Presence en Resonance controls. Ze zijn tweedehands voor 400/500 te vinden.

HaroldA
2 mei 2008, 14:56
De ideale wireless lijkt me de X2 Digital wireless! (redelijk) goedkoop en perfect, maar daar kan bovenstaande poster wel over vertellen.

Qua poweramp is een Peavey 50/50 wel geschikt, twee 50W kanalen met Presence en Resonance controls. Ze zijn tweedehands voor 400/500 te vinden.
X2 lust Sennheisers en Shure's rauw. Geen (hoorbaar) verschil tussen goede kabel en wireless, in tegenstelling tot de 'dode' companders van de S. en S's...

Poweramp: zolang het maar geen 50/50 van Mesa/Boogie is... Klote amp zonder mid.

TimmU
2 mei 2008, 15:11
Te gekke tips!

In ieder geval dus een X2 setje aanschaffen voor wireless .

@ harold arling , die preamp is voor Nocki man.

Qua poweramp ga ik om mee te beginnen maar is een Peavey 50/50 aanschaffen .

Ik heb 2 FCB1010's 'nodig' , ik gebruik vaak 5 of 6 sounds in 1 nummer, en ik wil ook graag allemaal rare , bizarre settings op kunnen slaan , en gelijk op kunnen roepen . Is er ook iets van een rackwah ,of een module die een wah on board heeft? ik weet dat die dunlop rackwah ontzettend duur is en haast niet te krijgen, dus dat is geen optie.

Rinze
2 mei 2008, 15:25
Ik heb een Peavey Classic 60/60 poweramp, was tweedehands 350 euro, gaat loeihard. Als preamp heb ik een JMP-1, voor mij als Marshallliefhebber erg mooi, hij heeft inderdaad wel wat weinig headroom, maar klinkt erg goed. Als effect heb ik een TC G-Major, klinkt wel goed maar heeft kuren qua uitvallen, en dat lees ik van meer mensen die het ding hebben. Rocktron schijnt qua effecten goed en betrouwbaar te zijn.

B_2_the_a
2 mei 2008, 15:27
wrm geen wah op je pedalboard?

TimmU
2 mei 2008, 15:33
B_2_the_a : is geen heel slecht plan als 't niet anders kan , maar ik heb al 4 expressiepedalen op de grond liggen met die 2 FCB1010's , en na volume en reverb en gain weet ik geen functies meer!

Squier4ever
2 mei 2008, 17:44
had je niet ook 2 of 3 cabs? dan kun je van dat 4e pedaal een pan-functie maken, linker of rechter cab of allebei :D

B_2_the_a
2 mei 2008, 17:47
whammy stijl?

FNaRK
2 mei 2008, 19:22
digitech gsp 2120 ??

pre-amp en FX
plus floorboard voor 99 presets en controller voor je wah....

voor weinig, hou je geld over voor allemaal andere leuke dingen :cooler:

B_2_the_a
2 mei 2008, 19:55
ik zat hier op te wachten

paulusdeBKB
2 mei 2008, 20:36
4e pedaal kun je ook gebruiken voor depth of rate van modulatie-effecten. Erg gaaf. Voorts: Rocktron apparaten zijn doorgaans VANAF 200 euro te koop. Ik heb persoonlijk nog nooit een replifex of een Expression voor zo'n bedrag zien weggaan. Een Intellifex kost 150 - 200.

FWIW: als je met meerdere FX-processors en / of meerdere preamps wilt gaan werken, is een switcher onmisbaar om je geluid nog enigszins intact te houden. En 2x FCB1010 kun je doen, maar ben je niet beter af met een Ground Control oid?

Rinze
2 mei 2008, 21:12
digitech gsp 2120 ??

pre-amp en FX
plus floorboard voor 99 presets en controller voor je wah....

voor weinig, hou je geld over voor allemaal andere leuke dingen :cooler:

Ghehehe, dat ding rot onder je vingers vandaan voor je hem kwijt bent 8-)

B_2_the_a
2 mei 2008, 22:03
Ghehehe, dat ding rot onder je vingers vandaan voor je hem kwijt bent 8-)

ik zou hem BIJNA kopen uit medelij :P

Rinze
2 mei 2008, 22:19
ik zou hem BIJNA kopen uit medelij :P

Maar toch net niet 8-)

TimmU
3 mei 2008, 00:00
had je niet ook 2 of 3 cabs? dan kun je van dat 4e pedaal een pan-functie maken, linker of rechter cab of allebei :D
Ik heb nu nog 3 cabs, maar er gaat een 2x12 weg, zodat er 2 4x12's overblijven , pan functie is wel heel gaaf inderdaad!

JorikDekkers
3 mei 2008, 12:37
Preamp(2HE): CAE3+ €1300
Eindtrap(2HE): VHT 2/50/2 €1000
Effecten(1HE): Intellifex/replifex/gmajor €300
Tuner(1HE): korgDTR/behringer €100
Flightcase 8HE: €250
Powerstrip(1HE): furman €?
Wireless (0.5 HE?): X2 €?

Kom je precies toe met je 3000 euro, dan heb je een gruwelijke basisset waar je echt alle stijlen wel mee covert, je kan later de effectunit upgraden naar bijv een gforce of echt boutique zooi als eventide enzo

en wireless, daar ken ik niks van dus die heb ik er even buiten gelaten

Met 1 behringer controller heb je echt al asoveel functies aan je voeten, dus kan me niet voorstellen dat je er meer dan 1 nodig zou hebben. Kosten 100 euro tweedehands.

TimmU
3 mei 2008, 13:10
Preamp(2HE): CAE3+ €1300
Eindtrap(2HE): VHT 2/50/2 €1000
Effecten(1HE): Intellifex/replifex/gmajor €300
Tuner(1HE): korgDTR/behringer €100
Flightcase 8HE: €250
Powerstrip(1HE): furman €?
Wireless (0.5 HE?): X2 €?

Thanx for the tips , maar nog even 3 kleine dingen , als eindtrap ga ik waarschijnlijk voor een Peavey 50/50 . Ben gewend aan peavey , en het is duurzaam als de pest, en ook nog een stukkie goedkoper. Als preamp wil ik er het liefst nog een JMP-1 bij . Heb het er met Nocki over gehad en die was er minder over te spreken, maar ik wil alsnog in ieder geval is kijken wat die doet. CAE3+ ken ik niet, Ik zat eerder te denken aan een VHT GP3 ...

Even een noobvraag, wat is een powerstrip? een 1He unit die je gear van stroom voorziet?

Kaïn
3 mei 2008, 13:47
Preamp(2HE): CAE3+ €1300

Even een noobvraag, wat is een powerstrip? een 1He unit die je gear van stroom voorziet?
Power conditioner. Zorgt dat je schone stroom hebt voor je apparatuur. Handig op festivals en café waar powerspikes niet raar zijn.

Nocki
3 mei 2008, 14:11
powerstrips zijn moeilijk... Er zijn er maar weinig die iets doen voor je stroom. zelf gebruik ik ze als goedkope stekkerdoos...

de cae se+ is ook zeker een aanrader. In ons gesprek van gisteren merkte ik dat je straks de middelen hebt (3000) maar nog niet echt weet wat je ervoor kunt krijgen. als je investeerd in veel goedekope dingen is je geld straks op en heb je niks. als je investeerd in kwaliteit heb je gewoon helemooie dingen.

die cae met een vht is echt een super basis...

investeer wijs en goed. die JMP1 zie je heel vaak en is leuk voor het geld maar als je de centen hebt moet je niet dom doen maar een goede preamp en poweramp nemen... je zal niet de eerste zijn die niet investeerd en later zegt... "dat rackspul is niks, doe mij maar een top..."

Doe het goed en je doet het voor altijd.

Geoffrey
3 mei 2008, 14:36
Misschien intressant: http://www.2dehands.be/peavey-classic-50-50-poweramp-42621760.html?qq=peavey

JorikDekkers
3 mei 2008, 14:39
als je investeerd in veel goedekope dingen is je geld straks op en heb je niks. als je investeerd in kwaliteit heb je gewoon helemooie dingen.

die cae met een vht is echt een super basis...

Vandaar ook dat ik ermee kwam. Als je een budget van 3000 hebt en je begint over een peavey en een jmp (op zich prima spul, maar niet met jouw budget) weet je gewoon niet wat je nog meer voor dat geld kan krijgen. De bekendste gebruikers van een CAE/VHT set zijn/waren steve lukather en mike landau. Zoek eens op jijbuis wat filmpjes van ze op, dan heb je een beeld van wat voor verschillende sounds je uit zon combi kan halen. Bijvoorbeeld:

Steve Lukather Meets Char Take 2 (http://nl.youtube.com/watch?v=d8m4oDahewk&feature=related)

Daarnaast kan je kijken naar luke's laatste album, ever changing times. Dat gaat van jazzclean naar metalritme sounds, allemaal uit zn CAE.

TimmU
3 mei 2008, 14:48
Jawel , maar voor die 3000 moet wel alles van gitaarkabels tot midiswitchers en een flightcase in orde zijn hé:)

Ik ga me in ieder geval 2 maanden stuk werken, en ik hoop dat ik tot 4000 weet te komen. Dat bied ook meer mogelijkheden! in ieder geval, half augustus moet het af zijn.

Nocki
3 mei 2008, 16:00
Je kan al beginnen met een flightcase € 150,-

Preamp CAE? € 1300,-

Poweramp VHT? € 800,-

FX Gforce € 700 / Intellifex € 200

Roland fc 200 of behringer fcb1010 zit ronde de 100

Dan heb je voor € 3050 en in het geval van de intellifex € 2550 een geweldig rackje. Je zou ook aan de IE4 kunnen denken als preamp ofzo...

Maar ga in ieder geval voor een goede basis. de peavey preamp staat idd goed bekend maar je kan ook verder kijken naar nog mooier. voorbeeld is de velocity van rocktron of de vht poweramp. Yoeri (lord riffenstein) had het ook nog over een superpoweramp maar ben de naam even kwijt. een italiaans merk!


goed idee om dat gewoon te gaan doen! het is ontzettennd leuk! en het uitbreiden van zo'n rack in de toekomst is veel leuker dan nu alles kunnen kopen en het in 1 keer werkend te hebben... doe het rustig aan!

TimmU
3 mei 2008, 16:03
Ik vind 1300 echt té duur voor een preamp , Nocki. Ik speel wel op vrij hoog niveau , maar ik ben geen professional. Die VHT GP3 blijft ook steeds maar door mn hoofd rondspoken trouwens.

Ik moet ook nog een wireless setje hebben hé! Dat word een X2.

Nocki
3 mei 2008, 16:12
ik kan het wel begrijpen hoor. Ik heb nu een Carvin quad preamp gekocht en hoop m vanavond eens goed te kunnen horen...
Als je een goedkopere amp zoekt kan je ook denken aan bv de Mesa quad.
Maar de VHT GP3 is ook een hele leuke preamp! ga ervoor!

Het mooiste van de GP3 is de loop voor de preamp waar je bv een tube screamer in kan hangen! geniaal!!!

Nocki

Lexvandoef
3 mei 2008, 22:01
Tim! Snel, Nocki doet weer een rack weg! ;)

groovieguitarguus
3 mei 2008, 23:04
Hoi Tim,

1300,- euro voor een Preamp is idd een flinke investering. Maar stel... het is zo'n geweldig ding dat je hem nooit meer weg doet... of toch na een paar jaar beslist om de Preamp te verkopen... Dan is dit het waard.
Zeker een CAE blijft zijn geld waard... dus is een goede en vrij waardevaste investering. Zelf heb ik al jaren een Triaxis... nog steeds een prima ding.
8 jaar geleden 2e hands voor 2750,- GULDEN gekocht. Nu doen ze nog steeds zo'n 1000 euro... (2400,- gulden)
Kortom Goeie Preamp en Multi effector. De basis van je geluid is het MEEST belangrijk. Eventueel beknibbelen op een eindtrap en box en later iets 100% kopen. Op Marktplaats staat b.v. een Kitty Hawk. 2x 60 watt-Buizen. Volgens mij ook top... voor 300,- (Destijds de Duitse Mesa Boogie).
Stereo cabinet of 2 losse boxen is ook voor niet al te veel te koop...

Boodschappen lijstje van Nocki (Mr. Marktplaats) maar dan alternatief:

Je kan al beginnen met een flightcase € 150,-

Preamp CAE? € 1300,-

Poweramp - Low Budget - € 300,- (b.v. de Kitty Hawk of starten met een goeie transistor bak)

FX Gforce € 700 (blijft ook erg waardevast)

Cabinet - Low Budget - € 300,-

Midicontroller - Low Budget - € 100,-

Kabels en Midikabels - Meteen goed doen - € 150,-

3.000,- totaal...

Analie-G
3 mei 2008, 23:32
neem een Axe-FX en je hebt alles ! Desnoods met een power amp + speakerkast.....
:metal:

TimmU
4 mei 2008, 03:19
Hoi Tim,

1300,- euro voor een Preamp is idd een flinke investering. Maar stel... het is zo'n geweldig ding dat je hem nooit meer weg doet... of toch na een paar jaar beslist om de Preamp te verkopen... Dan is dit het waard.
Zeker een CAE blijft zijn geld waard... dus is een goede en vrij waardevaste investering. Zelf heb ik al jaren een Triaxis... nog steeds een prima ding.
8 jaar geleden 2e hands voor 2750,- GULDEN gekocht. Nu doen ze nog steeds zo'n 1000 euro... (2400,- gulden)
Kortom Goeie Preamp en Multi effector. De basis van je geluid is het MEEST belangrijk. Eventueel beknibbelen op een eindtrap en box en later iets 100% kopen. Op Marktplaats staat b.v. een Kitty Hawk. 2x 60 watt-Buizen. Volgens mij ook top... voor 300,- (Destijds de Duitse Mesa Boogie).
Stereo cabinet of 2 losse boxen is ook voor niet al te veel te koop...

Boodschappen lijstje van Nocki (Mr. Marktplaats) maar dan alternatief:

Je kan al beginnen met een flightcase € 150,-

Preamp CAE? € 1300,-

Poweramp - Low Budget - € 300,- (b.v. de Kitty Hawk of starten met een goeie transistor bak)

FX Gforce € 700 (blijft ook erg waardevast)

Cabinet - Low Budget - € 300,-

Midicontroller - Low Budget - € 100,-

Kabels en Midikabels - Meteen goed doen - € 150,-

3.000,- totaal...
Ik heb al 2 4x12's die echt goed zijn ,die hoef je niet mee te nemen in de berekening. Preamps en poweramps moeten sowieso allemaal buizen zijn . ik snap alleen niet dat ik alsmaar die CAE aangeraden krijg, dat ding is amper te vinden , niets aan informatie, en hij is ook nog is reteduur ! Ik ga serieus beginnen met een mesa Quad preamp , ook uitstekend , en waardevast. Dan kan ik altijd nog upgraden , toch?:)

FNaRK
4 mei 2008, 11:20
Doe het goed en je doet het voor altijd.

dat ik dat van jou moet horen :p

Realeigo
4 mei 2008, 12:14
dat ik dat van jou moet horen :p

Nocki is dan ook een klasse apart.

groovieguitarguus
5 mei 2008, 14:06
De CAE is inderdaad fiks geprijsd... maar enkele gebruikers (semi prof) op dit forum zijn er rete enthousiast over. Zelfs na VELE jaren nog geen verveling.
Zelf heb ik de Quad gehad... absoluut niet mijn ding (vast persoonlijk).
Ik vond het meer een Boogie Kwat... Nu al jaren een Triaxis... Maar ben zelf erg nieuwsgierig naar een CAE...
In plaats van een Quad is wellicht een Formula preamp ook een optie.

Succes met je keuze...


gr. Guus

JorikDekkers
5 mei 2008, 14:25
De reden dat iedereen met een CAE aankomt, is dat je gewoon een gruwelijk mooi budget hebt! Voor dat geld kán je een CAE halen, en aangezien dat een van de meest bejubelde dingen op de markt is (en de natte droom van de meeste forummembers in rack gear :satisfie: ) is het niet zo gek dat je dat aangeraden wordt.

Wat ik wel vreemd vindt is dat je het teveel geld vind terwijl je dat geld wel opgeeft als budget, wat je dus vrij te besteden hebt. Wat je nu zegt is zoiets als: ik wil een vette versterker en mn budget is 3000, maar ik koop geen bogner van 3000 want die vind ik te duur...

Met een CAE en VHT combi, of een mesa quad of triaxis heb je gewoon een ongelofelijke sound in een rack, dus met de mogelijkheid om simpel een preamp te wisselen. En die dingen zijn waardevast, zeker de CAE (die wrs heel binnenkort volledig uit de productie gaat).

Maargoed, my 2 cents

Chiel
5 mei 2008, 15:22
CAE is zeker een goede investering. Heb de mijne ook alweer een jaartje of 5 en gebruik hem samen met een VHT 2/50/2. Momenteel speel ik alleen nog maar met een Hook maar het oude racksetupje gaat nooit meer weg, it is just one of a kind.

Wel vreemd dat er redelijk laks over de preamp wordt gedacht terwijl juist daar alles begint. Een dikke Porsche met een simpel Opel motortje schiet niet op. De preamp is de basis van je uiteindelijke sound. De Quad is in geen geval te vergelijken met de CAE, dat is echt rozijntjes met peren vergelijken. Ik zou eerst eens goed checken welke sound je wilt en neem niet gewoon een rack omdat je persé een rack wilt. Wie weet ben je wel veel beter uit met een hele vette top. Maar goed, het zijn jou centen.

AART
5 mei 2008, 17:07
de natte droom van de meeste forummembers in rack gear :satisfie:

En als ze het gehad hebben is het de grootste nachtmerrie :stop:

BeeJee
5 mei 2008, 23:06
Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn Rover/Traveller combi, al jaren. Handig, veelzijdig en voor mij een een zeer lekkere sound.

Chiel
5 mei 2008, 23:49
En als ze het gehad hebben is het de grootste nachtmerrie :stop:
Wat een bullshit. Ken zeker 15 gitaristen die er één hebben of gehad hebben. Bij change of style gaat er nog wel eens één van hand tot hand, maar de meeste hebben hem al jaren.

TimmU
6 mei 2008, 01:48
Wat ik wel vreemd vindt is dat je het teveel geld vind terwijl je dat geld wel opgeeft als budget, wat je dus vrij te besteden hebt. Wat je nu zegt is zoiets als: ik wil een vette versterker en mn budget is 3000, maar ik koop geen bogner van 3000 want die vind ik te duur...



Maargoed, my 2 cents

Dat is het helemaal niet, het is meer dat ik 1300 gewoon gevoelsmatig écht te duur vind voor een voorversterker. Ik wil graag ook gelijk goede kabels en een goede effectenprocessor, ik start vanuit 0 in het rackgebeuren, remember:)

AART
6 mei 2008, 10:13
Wat een bullshit. Ken zeker 15 gitaristen die er één hebben of gehad hebben. Bij change of style gaat er nog wel eens één van hand tot hand, maar de meeste hebben hem al jaren.

het was sarcasme van mij hoor...

Ik vind ze zelf ook best handig, alleen ze zijn zo zwaar en lomp.

Chiel
6 mei 2008, 23:26
het was sarcasme van mij hoor...

Oh . . . dat verklaart het één en ander.

Nitefly7
7 mei 2008, 00:35
Dat is het helemaal niet, het is meer dat ik 1300 gewoon gevoelsmatig écht te duur vind voor een voorversterker. Ik wil graag ook gelijk goede kabels en een goede effectenprocessor, ik start vanuit 0 in het rackgebeuren, remember:)

wat had je zelf in gedachten dan?
want als je dat te duur vind, zou ik 'gevoelsmatig'zeggen dat je je rack ook voor een dikke 500 euro, of 1000 euro minder zou kunnen maken..

Niet beknibbelen op je preamp, veel rack-wanhoop ligt daar in verscholen; de rest van je 'systeem'moet ergens zijn oorsprong vinden; en dat is nu het geluid dat je preamp doorstuurt aan FX, Poweramp, Speakers....etc etc...
je kan natuurlijk 'beginners-spul'pakken en dan met je oren kiezen..

... maar met zo'n budget kun je best die CAE erin douwen en de komende tijd absoluut geen spijt hebben...

mijn voorzet voor 3000:

Mesa Quad (700), Triaxis (1300/1500) of CAE (als je die voor 1300 kan vinden.. ?)
Line6 Mod Pro (300) of Rocktron Replifex (250)
TC G-Force (700)
VHT 2/50/2 (700)
Power Distrib/conditioner (100)
Kabels (150-200)

daarmee zou je om en nabij de 3000 kunnen komen

Nitefly7
7 mei 2008, 00:36
Vandaar ook dat ik ermee kwam. Als je een budget van 3000 hebt en je begint over een peavey en een jmp (op zich prima spul, maar niet met jouw budget) weet je gewoon niet wat je nog meer voor dat geld kan krijgen. De bekendste gebruikers van een CAE/VHT set zijn/waren steve lukather en mike landau. Zoek eens op jijbuis wat filmpjes van ze op, dan heb je een beeld van wat voor verschillende sounds je uit zon combi kan halen. Bijvoorbeeld:

Steve Lukather Meets Char Take 2 (http://nl.youtube.com/watch?v=d8m4oDahewk&feature=related)

Daarnaast kan je kijken naar luke's laatste album, ever changing times. Dat gaat van jazzclean naar metalritme sounds, allemaal uit zn CAE.

volgens mij is Ever Changing Times ook 'n heel dik geluid met alle non-CAE amps die hij in de studio tot z'n beschikking had; enkele interviews noemen amp-switchers met Marshall's, volgens mij zelfs Vox en andere boutique/non-boutique amps...

JorikDekkers
7 mei 2008, 11:03
volgens mij is Ever Changing Times ook 'n heel dik geluid met alle non-CAE amps die hij in de studio tot z'n beschikking had; enkele interviews noemen amp-switchers met Marshall's, volgens mij zelfs Vox en andere boutique/non-boutique amps...

het nummer ever changing times waarschijnlijk wel, maar er staan nog steeds genoeg nummers op dat album die met een CAE ingespeeld zijn. Dat typische fuzzy-maar-toch-vloeibaar overdrive geluid is vrij kenmerkend. Volgens mij is sowieso de solo van The Letting Go er mee ingespeeld. Of jij moet kunnen zeggen hoe je anders aan dat geluid komt, dan hoor ik dat heel graag!

TimmU
8 mei 2008, 23:48
Mesa Quad (700)
VHT GP3 ( ???? )
Rocktron Replifex (250)
TC G-Force (700)
VHT 2/50/2 (700) / Peavey 50/50 ( ???? )
Kabels (150-200)
Tuner ( 100 - 150)

Dat is nu m'n lijstje eigenlijk , en zo ben ik er ook best tevreden mee. Ik kan hiermee alle kanten op , prachtig.

Nitefly7
9 mei 2008, 08:37
Mesa Quad (700)
VHT GP3 ( ???? )
Rocktron Replifex (250)
TC G-Force (700)
VHT 2/50/2 (700) / Peavey 50/50 ( ???? )
Kabels (150-200)
Tuner ( 100 - 150)

Dat is nu m'n lijstje eigenlijk , en zo ben ik er ook best tevreden mee. Ik kan hiermee alle kanten op , prachtig.

zet je de Replifex in de loop?
of gebruik je 'm voor je preamp ?
ik denk dat 'n aantal effecten nl. voor de preamp wat interessanter klinken (bijv de eq, comp en phaser.).
in de loop klinkt de Repli overigens geweldig..

verder is het een uitstekend lijstje, zoiets zou ik ook kiezen..

interessander
9 mei 2008, 08:41
Nu je een lijstje hebt, probeer sommige dingen in één koop te scoren, dat scheelt in de prijs, zo had ik een blackface intellifex en een korg dtr-2 voor 250 euro samen, als ik ze apart had gekocht had ik toch meer betaald denk ik.

Nitefly7
9 mei 2008, 18:25
Nu je een lijstje hebt, probeer sommige dingen in één koop te scoren, dat scheelt in de prijs, zo had ik een blackface intellifex en een korg dtr-2 voor 250 euro samen, als ik ze apart had gekocht had ik toch meer betaald denk ik.

valt op zich mee; intellifex = ongeveer 150 euro, dtr-2 is 2ehands ook ongeveer 100 euro...

maar wel mooie apparaten natuurlijk!
binnenkort heb ik ook 'n Intellifex
misschien dat ik de Repli dan pre-amp zet, en de Intelli in de loop...

jwst205
12 mei 2008, 17:27
Ben nu zelf ook bezig met een nieuw rack met ongeveer hetzelfde budget maar heb al een prima poweramp. Laat je niks wijsmaken over de mesa 50/50. Heb hem bij gtrgear naast een simul 395 class A eindtrap gehangen die een godsvermogen moet kosten, maar de 50/50 blies dat ding weg qua punch en directheid. Het is maar wat voor klank je zoekt. Ik was bijna overgegaan op een simul 2:90 mede door het spervuur van negatieve comments op dit forum en andere fora over de 50/50 maar hang er maar eens een echte goede pre-amp aan (in mijn geval een egnater M4) en je weet niet wat je hoort. Ik hou hem lekker. Is een egnater ook niet iets voor je? Ik heb zojuist een Rocktron Multivalve aangeschaft en in combi met een dynamische pre-amp is dit killer voor mijn doeleinden.

1 tip: Ga niks blind kopen en ga niet te veel af op allerlei gezwets op fora. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en weinig mensen hebben echt goed geluisterd. Gewoon je eigen oren gebruiken en niet kijken naar een merkje, maar kopen wat voor JOU goed klinkt!

HaroldA
12 mei 2008, 18:06
Ik was bijna overgegaan op een simul 2:90 mede door het spervuur van negatieve comments op dit forum en andere fora over de 50/50 maar hang er maar eens een echte goede pre-amp aan (in mijn geval een egnater M4) en je weet niet wat je hoort.
Ik heb hier nog een Egnater IE4 liggen die ik destijds op m'n Mesa/Boogie 50/50 gebruikte.

Echt zonde van die mooie preamp op zo'n verschrikkelijke versterker! Veel te 'zompig' en absoluut geen mid. Tijdens repetieties moest ik dan ook tering hard om mezelf te kunnen horen. 50/50 maar snel verkocht...

jwst205
12 mei 2008, 19:49
Ik heb hier nog een Egnater IE4 liggen die ik destijds op m'n Mesa/Boogie 50/50 gebruikte.

Echt zonde van die mooie preamp op zo'n verschrikkelijke versterker! Veel te 'zompig' en absoluut geen mid. Tijdens repetieties moest ik dan ook tering hard om mezelf te kunnen horen. 50/50 maar snel verkocht...

Dat bevreemd me ten zeerste! Welke versie had je? de oude of de nieuwe 2:50, dat maakt nogal wat uit namelijk. Ik moet zeggen dat ik er wel groovetube 6l6 buizen in heb zitten wat de klank wel ten goede komt. Tijdens repetities staat mijn mesa op 2 en live ook. Harder is niet te doen. Zou bijna zeggen dat je een zondagmorgen model hebt gehad ofzo.

HaroldA
12 mei 2008, 19:59
Dat bevreemd me ten zeerste! Welke versie had je? de oude of de nieuwe 2:50, dat maakt nogal wat uit namelijk. Ik moet zeggen dat ik er wel groovetube 6l6 buizen in heb zitten wat de klank wel ten goede komt.
In de mijne zaten EH buizen, geloof ik en hij had zo'n front: http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Out_of%20_Production/50_50_Stereo/fifty-fifty.gif

jwst205
12 mei 2008, 21:53
In de mijne zaten EH buizen, geloof ik en hij had zo'n front: http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Out_of%20_Production/50_50_Stereo/fifty-fifty.gif

Jup, dat is hem. Ik vind het echt een vreemd verhaal. Maar ja, smaken qua klank verschillen natuurlijk ook en het maakt zeker uit wat voor muziek je speelt en wat je zoekt in je geluid. Misschien ben jij meer een class A man ;)

HaroldA
12 mei 2008, 23:11
Jup, dat is hem. Ik vind het echt een vreemd verhaal. Maar ja, smaken qua klank verschillen natuurlijk ook en het maakt zeker uit wat voor muziek je speelt en wat je zoekt in je geluid. Misschien ben jij meer een class A man ;)
Ach, ik heb er iemand anders blij mee kunnen maken en maar weinig verlies op geleden. Mooi toch? ;)

Ik ben gewoon iets meer van het Marshall geluid tegenwoordig.

TimmU
22 mei 2008, 00:45
Mesa/boogie Quad ( 700 )
VHT GP3 ( ???? )
Rocktron Replifex (250)
TC G-Force (700)
Peavey 50/50 ( ???? )
Kabels (150-200)
Tuner ( 70 )
Flightcase ( 109 , thomann )

Zo , met dit lijstje kom ik er helemaal , nog 1 dingetje .

hoe switch ik tussen de 2 preamps ?

Voorbeeldje :

Setting 1 is clean van mesa quad, met een beetje galm , een lichte chorus .
setting 2 is clean van VHT GP3 , met een beetje galm , en een lichte chorus.

Heb ik daar een apart apparaatje voor nodig ? het signaal moet ook dan in allebei de preamps aankomen ,en weer doorgaan natuurlijk . Hoe los ik dit op ?

Op het eerste gezicht denk ik aan een simpele A/B opstelling , zoals je ook gewoon 2 amps gebruikt .
Mogelijk om een A/B Switcher te kopen , zonder al te veel extra mogelijkheden, die je met midi kan laten besturen?

Verder, zit ik te twijfelen of ik wel die mesa quad nodig heb . én die GP3 .

Misschien is JMP-1 en GP3 genoeg. Of alleen mesa quad. of JMP-1 en Mesa Quad.

Is er een winkel waar ze een aantal preamps enzo hebben staan, en een G-force ?

En waarom bedenk ik eigenlijk dat ik een G-force en een Replifex nodig heb ?

Nitefly7
22 mei 2008, 01:08
als 't maar om 2 bronnen gaat, kun je kijken naar iets als de Axess Electronics GRX-4, waarbij je beide preamps in 'n effectsloop zet, output van GRX- gaat dan naar de input van 1e fx-apparaat..

uitgebreider kun je met de Voodoo Labs GCX of RJM RG-16 aan het werk..
bij loopersparadise.de, hebben ze ook een 'Vermona' ding, die lijkt op de Axess GRX..de Vermona heeft ook nog een Tuner-out..!

als je aan 'n rack begint, denk ik dat je aan óf de Quad, óf de GP3 nodig hebt.. als je het geld hebt, kun je ze allebei gebruiken (zou ik misschien ook doen als ik het geld had).. nadeel is wel dat je weer 2he extra nodig hebt..

Replifex + G-force combo zou je kunnen gebruiken door Replifex vóór je preamps te zetten (comp, phaser, chorus, flange etc) en de G-force in de loop..
een goed alternatief kan ook de Lexicon MPX-G2 zijn, die kun je tegelijkertijd zowel voor de preamp programmeren als erachter..!

in het geval van 'n switcher:

gitaar -> Replifex -> input switcher
switcher loop 1 -> mesa quad
switcher loop 2 -> GP3
switcher loop 3 -> tuner
output switcher -> input G-Force
output multi-fx -> input 50/50

setup voorbeeld:
Replifex (250)
Vermona switcher (300)
Mesa quad (700)
GP3 (650)
TC G-Force (700)
Mesa 20/20 50:50 (500) / Peavey 50/50 (300)
Kabels (150-200)
Tuner ( 70 (racktuner voor 70.. ?) )
Flightcase ( 109 , thomann )
totaal ongeveer 3400

mijn voorstel:

Replifex (250)
TC G-Force (700)
of
Lexicon MPX-G2 (1000)

Mesa quad (700)
Mesa 20/20 50:50 (500) / Peavey 50/50 (300)
Kabels (150-200)
Tuner ( 70 (racktuner voor 70.. ?) )
Flightcase ( 109 , thomann )
totaal ongeveer 2400

...



Mesa/boogie Quad ( 700 )
VHT GP3 ( ???? )
Rocktron Replifex (250)
TC G-Force (700)
Peavey 50/50 ( ???? )
Kabels (150-200)
Tuner ( 70 )
Flightcase ( 109 , thomann )

Zo , met dit lijstje kom ik er helemaal , nog 1 dingetje .

hoe switch ik tussen de 2 preamps ?

Voorbeeldje :

Setting 1 is clean van mesa quad, met een beetje galm , een lichte chorus .
setting 2 is clean van VHT GP3 , met een beetje galm , en een lichte chorus.

Heb ik daar een apart apparaatje voor nodig ? het signaal moet ook dan in allebei de preamps aankomen ,en weer doorgaan natuurlijk . Hoe los ik dit op ?

Op het eerste gezicht denk ik aan een simpele A/B opstelling , zoals je ook gewoon 2 amps gebruikt .
Mogelijk om een A/B Switcher te kopen , zonder al te veel extra mogelijkheden, die je met midi kan laten besturen?

Verder, zit ik te twijfelen of ik wel die mesa quad nodig heb . én die GP3 .

Misschien is JMP-1 en GP3 genoeg. Of alleen mesa quad. of JMP-1 en Mesa Quad.

Is er een winkel waar ze een aantal preamps enzo hebben staan, en een G-force ?

En waarom bedenk ik eigenlijk dat ik een G-force en een Replifex nodig heb ?

Einzeln
22 mei 2008, 09:26
Timmu: Johan, die ook in de visvak repeteert heeft een heerlijk setje wat hij soms wel en niet te koop heeft: Zie SIG Je hebt ziet zijn e-mail in de mail die gisteren ook nog naar jou is verstuurd.

TimmU
22 mei 2008, 11:26
Thanks voor de tip , Nico!

TimmU
26 mei 2008, 00:04
Ik heb zojuist een bod geplaatst voor de GP3 preamp . Hopen dat ik die binnenkort aan kan schaffen.

De eerstvolgende salaris-storting word gespendeerd aan een flightcase ( 12HE) , en aan een G-Force.

Einzeln
26 mei 2008, 09:05
Thanks voor de tip , Nico!



Ik heb zojuist een bod geplaatst voor de GP3 preamp . Hopen dat ik die binnenkort aan kan schaffen.

De eerstvolgende salaris-storting word gespendeerd aan een flightcase ( 12HE) , en aan een G-Force.

Tja dan moet je ook zelf maar weten.:(

paulusdeBKB
28 mei 2008, 19:36
Ehmm, dit is voor jullie vast heel erg ontopic maar voor de andere lezertjes waaronder ik volstrekt oninteressant. Graag diepe inzichten over rack gear, geen apen- of andere staartjes... En waarom melden mensen in topics dat anderen een PM hebben? Dat zie je toch verschijnen als je inlogt?

morris
29 mei 2008, 00:15
Ehmm, dit is voor jullie vast heel erg ontopic maar voor de andere lezertjes waaronder ik volstrekt oninteressant. Graag diepe inzichten over rack gear, geen apen- of andere staartjes... En waarom melden mensen in topics dat anderen een PM hebben? Dat zie je toch verschijnen als je inlogt?

Volledig terechte opmerking, topic is opgeschoond en onnodige posts verwijderd.
Carry on! (OT)

Morris