PDA

View Full Version : Sound RECHT voor amp



BLOK182
18 februari 2003, 19:57
Ik vroeg me eens af, klinken jullie versterkers ook al niet lekker als je er op een afstandjes recht voor gaat staan, recht voor de speaker(s)? Clean klinkt het wel, maar zogauw ik naar een van mun scheurkanalen schakel klinkt het niet lekker. Maar als ik er een beetje schuin van ga staan klinkt het wel perfect.

maarten
18 februari 2003, 19:59
ik heb wel dat als je ietsje schuin ervoor gaat staan, dat het dan ietsje minder scherp klinkt.. zeker thuis met die "#_&$#_"%@ metal zone... maar op een buizen amp merk ik dat verschil duidelijk.

BLOK182
18 februari 2003, 20:02
Ik heb het ook ff gecheckt met een JCM900, die vond ik ook vreselijk klinken zo in de "speaker-lijn", maar ik kreeg er zowiezo al geen mooi geluid uit toen. Dus het is vrij normaal dat versterkers niet erg mooi scheuren als je recht voor de speaker staat?

P
18 februari 2003, 20:25
Kan je dan ook niet beter de microfoon voor de PA oid ipv direct voor de amp, er schuin naast zetten?

skabouter
18 februari 2003, 20:42
maar dan komt het geluid weer niet recht in de mic.....

volgens mij maakt dit weer niet uit voor een mic, als ie er recht voor staat

Ic3gl0vE
18 februari 2003, 23:10
je moet je mic ook niet op het midden van de speaker richten maar een stukje ernaast, dan krijgt 'ie het geluid eigenlijk al schuin

Nielsje
18 februari 2003, 23:29
hmz.. waarom neem je niet 2 microfoons? een je recht voor de conus, eentje halvewege de speaker...

trouwens, dat recht voor de speaker staan, dat is idd een beetje vreemd, zeker als je op een meter of 6 a 7 er voor staat, lekkere overdrive, dan tja eh, 'knalt' zo in je oor, t heeft een beetje een impact..., die ik nie altij zo fijn vind...

BLOK182
19 februari 2003, 14:17
Ja ik vroeg me al een beetje af hoe ze dat deden met PA (met mics). Nog een ander vraagje. Bij sommige tonen hoor ik mun reverb meerammelen, is daar iets aan te doen?

Ic3gl0vE
19 februari 2003, 14:28
beetje aan de eq en de gitaar kloten... dan gaat het misschien weg.
Het helpt ook nog wel eens om je versterekr wat verder van de muur te zetten

BLOK182
19 februari 2003, 15:17
Thuis is het niet zo'n probleem, maar zogauw ik de zooi een beetje leuk ga opendraaien dan klinkt het recht voor de speaker nogal klote.

andy
19 februari 2003, 15:32
Op 2003-02-18 19:57, schreef BLOK182:
Ik vroeg me eens af, klinken jullie versterkers ook al niet lekker als je er op een afstandjes recht voor gaat staan, recht voor de speaker(s)? Clean klinkt het wel, maar zogauw ik naar een van mun scheurkanalen schakel klinkt het niet lekker. Maar als ik er een beetje schuin van ga staan klinkt het wel perfect.


Zorg er gewoon voor dat je je spul zo afstelt dat de versterker goed klinkt als je er recht voor gaat staan. Want zo blaas je het geluid de zaal in en zo hoort het publiek het ook.
Als je er naast gaat staan en het klinkt dan vet, kan het in de zaal wel eens als een vage kras klinken.