PDA

View Full Version : Ceriatone Overtone Special in da house!



erwin_ve
2 mei 2008, 14:04
Na een zenuwslopende 12 weken wachten kon ik vandaag de Dhl koerier huggen, mijn Ceriatone OTS is binnen:satisfie:.
Gelijk geprobeerd, alles deed het. Aangezien het wittebroodsweken weken zijn met de amp, zal ik jullie de superlatieven besparen door gewoon te zeggen dat de amp heel erg goed klinkt.
Alle verhalen over teveel hoog e.d. heb ik geen last van, waarschijnlijk door de Vernet cab met 2X12 Celestion G12-65 speakers. Het is in ieder geval een hele goede combi.
Mijn kinderen vonden het verpakkingsmateriaal erg leuk, mijn huis ziet er nu uit als de noordpool:seriousf: .
Foto:http://www.e-noize.nl/goodies/Overtone_vernet1.jpg

Nielsje
2 mei 2008, 14:12
Gefeliciteerd!

Ziet er leuk uit! Ik ben benieuwd hoe die klinkt. Franc heeft overigens wederom een prachtige speakerkast gebouwd zo te zien!

E-J
2 mei 2008, 14:17
Erwin,
Zou ik je mogen vragen wat het Vernet cabinet je heeft gekost? Je mag het me natuurlijk over PM vertellen als je dat niet niet wil doen :)

En ja hoor, wat een toffe versterker!

erwin_ve
2 mei 2008, 14:45
Franc levert heel goed werk af, het klinkt goed het en ziet er strak uit(afwerking van tolex is: Thumbs up).

EJ je hebt een PM.

JeroenSchaaf
2 mei 2008, 14:57
Zou je mij kunnen pm-en wat de versterker heeft gekost?

Mooi ding man!

erwin_ve
2 mei 2008, 15:29
Zou je mij kunnen pm-en wat de versterker heeft gekost?

Mooi ding man!

Dat staat op www.ceriatone.com (http://www.ceriatone.com) , reken daarbij nog invoer en je weet het eindbedrag.

bluegate
2 mei 2008, 17:10
Gefeliciteerd en welcome to the OTS club...:seriousf:

Ik ben nu bezig de mijne te modificeren met alle laatste mods van het CTforum.
Snubbers zijn nu weer 330pF, en hij klinkt prima.
Zit alleen nog te wachten om de eminence Red,white&Blues speaker.

Ga nu weer verder klooien!
Veel plezier...

erwin_ve
2 mei 2008, 17:53
Hoi Bluegate, Ik ben de mods en bijgevoegde layout al op het spoor.
De 220k pre od weerstand en de overdrive level 100k pot is al gedaan door ceriatone.
Ik ga binnenkort daarvan het een en ander proberen.
Nu eerst een Klein-ulator bouwen(gebufferde effectsloop). Alle parts al aanwezig. Ik las dat jij daar ook mee bezig was..

Bernd Veenema
2 mei 2008, 18:15
Ik vraag me af wat jij hebt betaald naast de koopprijs en de verzendkosten.
Klopt het dat je ook het volgende moet betalen?

- 3% invoerrechten
- 19% BTW
- +/- 20 euro inklaringskosten

Ik zit er aan te denken om de DC-30 te kopen of om een versterker uit Amerika te halen via Ebay. Is dus wel handige informatie voor me.

erwin_ve
2 mei 2008, 18:38
Ik vraag me af wat jij hebt betaald naast de koopprijs en de verzendkosten.
Klopt het dat je ook het volgende moet betalen?

- 3% invoerrechten
- 19% BTW
- +/- 20 euro inklaringskosten

Ik zit er aan te denken om de DC-30 te kopen of om een versterker uit Amerika te halen via Ebay. Is dus wel handige informatie voor me.

Inderdaad, dat is de juiste rekensom.

Bernd Veenema
2 mei 2008, 18:40
Ok, dankje!
Mooie amp trouwens!

johantipker
2 mei 2008, 18:55
Erwin,

Hartelijk gefeliciteerd!!!!!!!

Heel veel plezier ermee!!!!

Johan

morroow
2 mei 2008, 19:17
vette hoor die versterker!! ziet er ook mooi uit.. je cabinet enzo zijn mooier bekleed als je bankstel ;)

ik heb al die extrakosten niet hoeven te betalen trouwens! :satisfie:
aleen de kosten van deverstker + verzendkosten.. geen invoer of andere kosten :stop:

bluegate
2 mei 2008, 19:26
Ik ben inderdaad bezig met de Klein-ulator.

Poging 1 is jammerlijk mislukt, hij doet helemaal niets...
Dus storingzoeken.

erwin_ve
2 mei 2008, 19:39
Hoi Johan: Thnx, wanneer kom je hem testen met wat koffie erbij? :B

Hoi Morroow: Die tijden zijn helaas voorbij! Je betaalt nu gewoon de volle mep. Mijn bank is zacht, tolexen degradeert het zitcomfort. :)

Hoi Bluegate; Check de fet; een tijd geleden had ik bij een bufferbouw de gds niet op de juiste plaats zitten, het was zo stil dat ik zelfs geen ruis hoorde...

Lexvandoef
2 mei 2008, 19:41
Gefeliciteerd, top ding man, het cabje van vernet ziet er super uit. Klinkt vast ook zo met die speakers.

bluegate
2 mei 2008, 23:20
Check de fet; een tijd geleden had ik bij een bufferbouw de gds niet op de juiste plaats zitten, het was zo stil dat ik zelfs geen ruis hoorde...

Sterker nog, was kompleet de input draad vergeten...
Maar nu nog een onwijze brom.
Hij lijkt wel volledig te werken.
Had nog een oude voeding gevonden die 18V afgeeft.
Waarschijnlijk niet goed gestabiliseerd, zal even verder zoeken naar andere.

Welke versie bouw jij?
Ik een van de eerdere versies uit april 2007, met Send, Mix & Return 2x bright
switch en een Serie/Parallel switch.

prs
3 mei 2008, 16:49
Hoi Erwin!!

Goed om te lezen dat je de Overtone eindelijk hebt. Dan heb je ook nog behoorlijk lang moeten wachten! Bijna even lang als mij destijds (14 weken).
Ik wil in de toekomst door HBamp toch ook nog e.e.a laten tweaken. Ik ben benieuwd naar de mods die jij gaat uitvoeren en hoe het je geluid veranderd.

Veel plezier ermee! ;)

erwin_ve
3 mei 2008, 19:45
Welke versie bouw jij?
Ik een van de eerdere versies uit april 2007, met Send, Mix & Return 2x bright
switch en een Serie/Parallel switch.

Ik doe dezelfde...

erwin_ve
3 mei 2008, 19:47
Hoi Erwin!!

Ik ben benieuwd naar de mods die jij gaat uitvoeren en hoe het je geluid veranderd.

Hoi Jesse!, je hebt een PM!

erwin_ve
4 mei 2008, 20:27
Even een update:
Gisteren even wat onderdelen gehaald bij de plaatselijke electronica boer en wat mods gedaan die op het ct forum stonden.

Het clean is ongelofelijk vet geworden, echt een vd beste cleans die ooit gehoord heb, het overdrive kanaal is redelijk in balans qua toonregeling van het clean en zit dicht tegen mijn droomgeluid aan. Op laag volume is het nog een beetje rafelig, vanaf master standje 4 begint de overdrive mooi rond te worden.
Rest mij nog de 330 pF caps op buis v2 a en b. deze had ik nog op de oude 270 pF gelaten. En twijfel nog of ik een ground bleed doe ipv het verhogen van de caps.
Sounds: John Mayer clean, Robben Ford overdrive alike mods

bluegate
4 mei 2008, 23:33
Ik kan die 330pF zeker aanbevelen indien je met single coils speelt.
Bij mij is 270pF te weinig, dat zit er net iets snerpends in het geluid.

De Kleinulator werkt nog steeds niet helemaal top.
Ik heb nu wel geluid en het Send gedeelte werkt.
Bij de Return gaat er nog iets mis.
De brom is weg, maar heb nu een soort toon als ik de return opendraai.

bluegate
5 mei 2008, 11:42
Ben je al begonnen met de Klein-ulator?
Wat ga je in de loop hangen?

Mijn Klein-ulator werkt.
Heb de laatste storing kunnen verhelpen.
Omdat ik geen goede voeding in huis heb, ala Boss, (allen brommen) heb ik
maar een batterij aangesloten. Nu werkt hij zonder bijgeluiden.
Heb 'm zo aangesloten als een normaal pedaal, geen jack in input, geen spanning.
En als je een voeding aansluit wordt de batterij gelijk losgekoppeld.

Nou kan ik gaan testen, hoewel in mijn geval niet veel uitmaakt want de
Intellifex is behoorlijk transparant door het analoge dry gedeelte.
Maar indien ik andere dingen wil gebruiken bij de OTS dan kan dat nu.

guitar
7 mei 2008, 09:19
Is het misschien mogelijk dat ik de ceriatone bij iemand een keer uit kan komen proberen?? Ben erg benieuwd naar de sounds van de amp en zit er aan te denken om er ook 1 aan te schaffen, maar om dit blindelings te doen vind ik wel een beetje riskant. Het blijft toch een aardig bedrag... PM me als ik langs kan komen.... Alvast bedankt!!

erwin_ve
12 mei 2008, 21:34
Weer ff een update; 2 keer live gespeeld, klinkt te gek, heel dynamisch. Clean blijft mijn favoriet. Overdrive; intern zit een potmeter voor de overdrive, daar ga ik maar eens aan draaien, ben nog niet helemaal tevreden. Het klint wel te gek, maar het voelt niet zo; de interne pot heeft ook veel invloed op mate van compressie e.d. heb ik mij laten vertellen.
Overigens door de g12-65 speakers heb ik geen last van teveel hoog. De 270 pF caps heb ik daarom zo gelaten.

Bluegate: Ik ben nog niet begonnen aan Klein-ulator; het was me veel te warm!

bluegate
13 mei 2008, 09:15
:seriousf:

Tja, ik was gelukkig klaar met solderen voor de zon doorbrak...

bluegate
13 mei 2008, 10:09
Die trimmer is inderdaad een goed startpunt.
Ik heb 'm terwijl de amp aanstond aangepast naar wens en 'm laten
staan op het punt waar de OD het vetst klonk.
Mijn Level en Ratio staan op 3 & 2.

erwin_ve
13 mei 2008, 13:09
Ik heb 'm terwijl de amp aanstond aangepast naar wens en 'm laten
staan op het punt waar de OD het vetst klonk.

En je leeft nog! Dit vind ik een vd gevaarlijkste klusjes :chicken:

henkr
13 mei 2008, 13:18
Franc levert heel goed werk af, het klinkt goed het en ziet er strak uit(afwerking van tolex is: Thumbs up).

Dat kan ik beamen. Ik heb zelf ook zo'n BB cab. Franc is een vakman.

erwin_ve
13 mei 2008, 15:23
Weer een update: Vandaag de interne od-trimmer ge-tweaked met de versterker aan :chicken: , gelukkig geen tril handen :seriousf:
Wat een verschillen; met de klok mee wordt de gain meer/dikker/gecompressed. Tegen de klok in wordt het punchier/ minder gain. Het grappige is dat het karakter gehandhaafd blijft als je gewoon voor op de versterker meer of minder gain er in draait.
De interne trimmer stond op 11 uur, nu op 10 uur.
Nu nog testen met band...

erwin_ve
18 mei 2008, 19:52
Dit weekend met band gespeeld; de instellingen bevallen me heel goed. De interne OD-trimmer staat precies goed afgesteld.

Alle mods en instellingen zijn gedaan met als hoofdoel mijn Dick Dijkman Custom zo goed mogelijk te laten klinken.

Volgende missie; De Gier strat goed laten klinken.

Er staat er trouwens 1 te koop op Marktplaats (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/169242650-dumble-van-ceriatone-overtone-special.html).
't is dat ik hem al heb! Edit: Waarschijnlijk al verkocht!

Luke-wannabe
14 augustus 2008, 22:19
Hey ik heb een vraagje over die Dumble type amps.
Ik zit een paar van die youtube filmpjes te kijken, en dat geluid bevalt me toch wel heel erg, als ik dat zo hoor. Maar hoeveel watt is zo'n Overtone Special? En wat heb je er uiteindelijk voor betaald? daar PM ik je wel over trouwens..
Zijn er nog meer Dumble type amps die wat 'bereikbaarder' zijn? Dus ook testbaar enzo? Alvast bedankt :)

Daniël_san
14 augustus 2008, 22:32
een 'gewone' overtone special is rond de 45 watt geloof ik. Er wordt nu ook een 100 watter gemaakt, maar die is wel duurder ;)

Luke-wannabe
14 augustus 2008, 22:38
Dat zag ik, ja. Maar 45 watt is wel genoeg om te blazen denk ik. Maar dan heb ik nog meer vragen :D Namelijk:


Zijn er nog meer Dumble type amps die wat 'bereikbaarder' zijn? Dus ook testbaar enzo?

erwin_ve
15 augustus 2008, 12:55
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "bereikbaarder"?
Brownnote D'lite heeft ook geschikte kits, maar testen in Nederland is alleen mogelijk bij degene die zo'n amp gekocht hebben.
vermogen; 2X 6L6, komt op ongeveer 40-44 watt. Live heb ik er nog nooit mee voluit gespeeld, dat is gewoon te hard.

Pepe
16 augustus 2008, 13:55
Zijn er nog meer Dumble type amps die wat 'bereikbaarder' zijn? Dus ook testbaar enzo? Alvast bedankt :)

De Fender Princeton II heeft met het lead kanaal een goeie dumble aan boord.