PDA

View Full Version : gefluit gefluit gefluit, mooi is dat



swampie
18 februari 2003, 19:53
hey beste gitaarlovers, ik zit met een probleem en hoop op wat hulp van jullie kant. ik heb me namelijk onlangs een metalpedaal aangeschaft en ik heb telkens ik hem inschakel verschrikkelijk gefluit in mijn versterker. ook al staat hij helemaal niet hard. al ik speel is het niet maar vanaf dat ik stop heb ik dat geweldig ambetante gefluit.nochtans zet ik mijn reverb af. mijn versterker is wel al een oud beestje => http://www.morganmusic.com/webpics/amps/PVbackstageplus.JPG
heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? ik zou je dankbaar zijn
vriendelijke greetz sam

Guitarfreak
18 februari 2003, 19:58
heb je de destortion van je versterker aan?

Bins
18 februari 2003, 20:02
Ja, daar moest ik ook aan denken..
Probeer als dat het niet is eens wat verder van je versterker af te gaan staan.
(dat gefluit heet "feedback" trouwens)

gerrekat
18 februari 2003, 20:19
Je moet een pedaal alleen over het CLEANE kanaal van je versterker gebruiken nooit combineren met de overdrive van je versterker!

Draai de toonknop en volumeknop van je gitaar een beetje terugdraaien(beetje experimenten hoe je hem stil krijgt en toch een goede attack en toon houden!!!).

Niet te dicht op je versterker staan en niet met je elementen naar de versterker toe staan.

De hoge tonen op je versterker niet helemaal opendraaien.

Als je dat aanhoud zou het goed moeten gaan, wat ook scheelt si als je je versterjker hard zet dan gaat ie ook eerder feedbacken!

BLOK182
18 februari 2003, 20:22
Je kan ook de volumeknop van je gitaar heel lichtjes terugdraaien, maarre, wat voor gitaar heb je?

Negative K3 fan
18 februari 2003, 20:59
het kan ook aan dee goedkope/slechter elementen in je gitaar liggen.

swampie
18 februari 2003, 21:03
ja mogenlijk aan mijn goedkope elementen, dringend aan een nieuwe gitaar toe, maar ja het probleem is hoe ik het bekostig, ik ben nog vrij jong. mijn distortion staat volledig af en mijn hoge noten ok zo goed als. ook als ik op de gang loop (vrij ver van de versterker) geeft hij nog die feedback dus ja? elementen zeker?

Negative K3 fan
18 februari 2003, 21:14
pfft, dan is er volgens mij een dieperliggende oorzaak...

Nielsje
18 februari 2003, 22:43
je zei dat je een oude versterker had?
nou, haal dan de muizen er eens uit, dan piept ie ook nie meer.
ff serieus, als je een heel eind op de gang staat, en dan piept ie nog, dan is er idd een andere oorzaak, een groot gedeelte van het gepiep kan wel veroorzaakt worden door eventuele slechte elementen. maar ik vind het wel vreemd, dan is er volgens mij iets neit goed, heeft die bak van jou buizen? dan kan het zijn dat een van de buisjes microfonisch is...

Ic3gl0vE
18 februari 2003, 23:11
al eens een andere gitaar geprobeerd?

aadplagiaat
18 februari 2003, 23:28
Als je het volume van je distortion lager draait moet het probleem weggaan.
Is dat niet zo dan staat er wellicht iets te oscileren in je pedaal en moet je terug naar de winkel of moet je zelf de tegenkoppeling in het circuit voorzien van een HF-dempcondensatortje. Kan iets van 220pF zijn of zo. Waarschijnlijk is je pedaal gewoon weer een TS variant.

swampie
19 februari 2003, 16:20
merci gasten. kzal da ne keer nagaan :wink:

sapid2
19 februari 2003, 16:26
gerrekat heeft een punt (zie boven)........

andy
19 februari 2003, 16:53
als je niet speelt hoeft die distortion niet aan, dus schop het ding uit en wanneer je gaat spelen weer aan. simpel toch.
als je een gitaar koopt met elementen met een hogere output heb je minder last van het gepiep.

staavie
17 maart 2003, 18:32
Op 2003-02-18 19:53, schreef swampie:
hey beste gitaarlovers, ik zit met een probleem en hoop op wat hulp van jullie kant. ik heb me namelijk onlangs een metalpedaal aangeschaft en ik heb telkens ik hem inschakel verschrikkelijk gefluit in mijn versterker. ook al staat hij helemaal niet hard. al ik speel is het niet maar vanaf dat ik stop heb ik dat geweldig ambetante gefluit.nochtans zet ik mijn reverb af. mijn versterker is wel al een oud beestje => http://www.morganmusic.com/webpics/amps/PVbackstageplus.JPG
heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? ik zou je dankbaar zijn
vriendelijke greetz sam

Kan aan de speaker liggen,ik heb eens een pint bier in mijn mesa thieleboxje laten vallen(stond schuin opgesteld)clean was er niets aan de hand maar zodra ik begon met overdr.-dist. niet te doen.de tech. van koch vertelde me dat het met de speaker te maken had.andere speaker en het was opgelost.

PeeVee
25 maart 2003, 09:56
Let me eens raden... je hebt zo'n Epiphone Les Paul of SG? Die hebben verschrikkelijk microfonische pickups (en klinken nog muf ook). Gelijk vervangen, wat jij hoort is feedback die wordt veroorzaakt doordat je pickup het geluid van je versterker (trillende lucht) opvangt terwijl ie eigenlijk alleen electromagnetische trillingen op zou moeten vangen. Vaak bij goedkope pickups die niet goed zijn ingegoten.