PDA

View Full Version : Talking Guitars



Woml
2 mei 2008, 00:17
Hij zal hier waarschijnlijk eigenlijk niet in het correcte subforum staan, maar dit is wel de juiste doelgroep.

Vanavond gezien in Het Ketelhuis (Westergasfabriek, Amsterdam): de documentaire Talking Guitars, over de Nederlandse gitaarbouwer Flip Scipio, en het publiek moest beloven om het voort te zeggen aan al hun gitaarvriendjes. Dus bij deze...
Ik vond het een leuke film. Niet heel erg technisch-inhoudelijk, dus bijvoorbeeld niet waarom hij op een gegeven moment hier en daar nog een stukje van af schaaft, maar dat had hem waarschijnlijk ook een stuk minder toegankelijker gemaakt voor het grote publiek. Maar wel veel stukjes met een paar van zijn klanten: Paul Simon, Jackson Browne, David Lindley om er een paar te noemen. De eerste scene waarin hij de gitaar van Ry Cooder tijdens een repetitie onder handen neemt, is vrij indrukwekkend, en de scene met Jackson Browne en David Lindley, aan het eind, als het gaat over de zogenaamde Coodercasters, is erg grappig!

Hij draait deze week nog in Het Ketelhuis, en in Utrecht, in 't Hoogt. Zie ook www.talkingguitars.nl (http://www.talkingguitars.nl/). Mocht dat te kort dag zijn: de film schijnt ook op DVD uit te komen, en ergens in september op tv, in Het Uur Van De Wolf. Daar kun je dus ook op wachten, maar dat is wel een ingekorte versie.


EDIT: Ah, oud nieuws... Er is al een thread, over een eventuele vertoning van de film op de gitaarbouwersmeeting. Dus jullie weten er allemaal al van. Maar goed, een beetje extra publiciteit kan geen kwaad ;)

gitaarvrouwtje
2 mei 2008, 00:36
er heen gaan gaat me niet lukken maar de dvd wil ik zeker graag hebben de trailer sprak me erg aan

Woml
2 mei 2008, 07:00
Hij staat nu al bij bol.com, heb ik net gezien.

Javaca
12 mei 2008, 22:15
Heb hem afgelopen weekend binnen gekregen.
Het is echt een aanrader. Leuke, inspirerende film.
Het doet een beetje denken aan de docu van de BV-Social club.

gw_guitars
13 mei 2008, 11:24
Yes, dat is dus goed nieuws. :)
Goeie tip.
Heb hem meteen besteld.

Groet Gerard