PDA

View Full Version : HOOK in da house! :D



Lexvandoef
1 mei 2008, 16:13
Joepie, ik heb nu (hopelijk voor het laatst) een nieuwe amp in huis. Tis een HOOK Captain 34 met 2x12 geworden. Kon ook een hele leuke deal maken daarvoor (top+2x12+flightcases voor net iets meer dan een nieuwe head).

Ik moest wel naar het buitenland (Friesland;)) maar het is het waard.
De eerste indrukken zijn heel erg goed, lekker repsonsieve clean, lekker veel body en toch fel, zonder modderig en schel te zijn.
De overdrive kanalen zijn heel erg marshallig, supervet, lekker dik en duwend.

Net ook even weze vergelijken met Nielsje z'n dsl+bogner. Het clean is van de HOOK vind ik lekkerder, hoewel die dsl ook goed mee komt. OD kanaal van de HOOK vind ik fijner, hoeft ook minder hard om echt goed te klinken.
En wat ik echt veel beter vind is de multifunctionaliteit, alles wat je nodig heb is de footswitch.

Nu nog ff wachten op de eerste gig met dat ding :) Ik ga voorlopig live spelen met deze set + een les paul en een stempedaal.

Foto's (van de verkoper):
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/HookCaptain34setflightcase.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/HookCaptain34set.jpg

Rinze
1 mei 2008, 16:17
Mooi ding! Dat ze jou zomaar Friesland inlaten, tis niet meer wat het geweest is.

Chris Winsemius
1 mei 2008, 16:21
Tof Lex!
Vond zelf het clean ook zéér ok maar ik weet niet meer of ik de 6L6 of EL34 versie had geprobeerd.

Over Friezen laat ik me ff niet uit want ze maken 'n redelijk deel van m'n klantenbestand uit :)

drap
1 mei 2008, 16:21
Toe maar weer! Ziet er in ieder geval goed uit Lex, congrats. Waar is ie een beetje mee te vergelijken en hoeveel heeft deze grap je gekost? Kon je ook betalen met Euro's daar in Friesland trouwens?

Lexvandoef
1 mei 2008, 16:23
Ik vind hem qua clean een beetje een kruising tussen een goeie marshall en een hele goeie fender. Qua overdrive zittie echt in de Marshall hoek, maar dan minder bonkerig en schel (mijn jmp kan soms een beetje bonkerig/beamy zijn)

Ohja, en dat geintje kostte me maar liefst 3000e (doe ik niet nog eens in de nabije toekomst ;))

I'm super happy :D

@Chris, nix mis met Friezen hoor, maar ze praten zo anders ;)

hendrix_appendix
1 mei 2008, 16:24
Supercool! Heb zo'n Hook wel eens live aan het werk gehoord en dat klonk heel lekker. Veel plezier er mee, hooker!

TimmU
1 mei 2008, 16:30
Heel gaaf, gefeliciteerd man!

Mitch
1 mei 2008, 16:31
Nog geen idee hoe het klinkt, maar het ziet er geweldig uit, complimenten!

Lexvandoef
1 mei 2008, 16:36
Als je subtiel probeert te hinten naar clipjes ;)
Ik heb echt 0,0 aan opname apparatuur. Maar we gaan in juni (als het goed is) wat nummers opnemen de DSVV en dan komt de HOOK er natuurlijk ook op :)

En als je hint naar een goeie review, daar ben ik nog slechter in ;), je mag hem wel komen proberen natuurlijk.

Edit: @Chris, de verkoper komt trouwens morgen misschien naar NL muziek om wat versterkers te checken, en ik heb hem niet zo heel subtiel jouw richting op gewezen ;)

Harm
1 mei 2008, 17:19
Supermooi!

Ik heb dezelfde top, ook el34... Ik vind het heerlijk klinken, gisteravond weer heerlijk van genoten bij een optreden! Ben wel benieuwd hoe de Hook speakers zijn! Wat zit er in?

Veel plezier ermee!!

Harm

Mitch
1 mei 2008, 18:10
Ghehe, nee, ik doel niet op clips hoor, ik vind dat eeuwige roepen om clips altijd vervelend. Degenen die het hardste roepen nemen zelf ook nooit wat op :sneaky: Ik bedoelde gewoon dat ik de Hooks nog niet zelf gehoord heb. Veel plezier alvast en ik hoop het ding nog een keer te mogen horen!

future2future
1 mei 2008, 18:19
Gefeli man! Ik heb dezelfde, ook een 34, echt te gek! Ga je heel veel plezier aan beleven. Iets minder dat vandaag tijdens een gig mijn cleane kanaal er mee ophielt...maar ja dat moet ik laten fixen

pannekoek
1 mei 2008, 19:06
geil ding!

damn, ik moet ook maar ns aan de flightcases voor me top en amp, stapelen dan maar en dan is ie zo hoog als een full stack :P

humbucker
1 mei 2008, 19:19
Man, zo'n hook ziet der geil uit!

Gefeliciteerd!!!

fransoos
1 mei 2008, 19:19
:hippie: Gefeliciteerd :hippie: Lex..
een echte amp; kostte je wat maar je krijgt er ook wat voor terug.
zou leuk zijn als je wat korte clipjes zou posten :cooler:

Lexvandoef
1 mei 2008, 19:22
Ik heb geen mogelijkheid tot het opnemen van clips, misschien over een tijdje.

@Harm, de HOOK cab bevalt ook goed, vanmiddag ff vergeleken met een bogner OS 2x12, de hook heeft een stuk minder laag en klinkt wat minder bonkerig, hij is wat meer in balans vind ik. Hoewel die bogner cab ook gewoon erg goed is.
Er zitten trouwens in beide cabs Celestion G12-65 Heritage speakers, beetje mijn favo speaker aan het worden. :) (heb ook ouwe g12-65's in een oud marshall cabje zitten)

@Mitch, jammer dat je er volgende week niet bij kan zijn, ik neem hem anders wel mee naar de volgende grote meeting :)

bass blom
1 mei 2008, 22:06
damm, waar doet ie t van? :eek:

Nielsje
2 mei 2008, 02:11
damm, waar doet ie t van? :eek:

Kleine Aziaat, ouder dan 18, maar ziet er jonger uit??
Daar zit handel in ;) :D

Hij liep van de week wel wat moeilijk...

Hell's Engl
2 mei 2008, 09:50
Gefeliciteerd!! Dat is 'n ritje Friesland zeker wel waard geweest!!

Ennuh.... Welcome to the HOOK-ers club!

Joost

TimmU
2 mei 2008, 10:25
geil ding!

damn, ik moet ook maar ns aan de flightcases voor me top en amp, stapelen dan maar en dan is ie zo hoog als een full stack :P
Wat ook helpt is een 2de cab kopen:D

Riky
2 mei 2008, 10:28
hele vette amp!!! Erg mooi!
Veel plezier er mee!

Jimwoud
2 mei 2008, 12:16
Hey Lex,

Gaaf ding hoor. Kun je wel even mee vooruit! Hoe is ie met high gain trouwens, voor een beetje hardrock/ metal sound?

gr Jim

Lexvandoef
2 mei 2008, 12:22
Hey Lex,

Gaaf ding hoor. Kun je wel even mee vooruit! Hoe is ie met high gain trouwens, voor een beetje hardrock/ metal sound?

gr Jim

Ik speel zelf eigenlijk weinig high gain, maar ouwe metal als iron maiden/sabbath/ouwe metallica haal ik er met gemak uit. Hardrock ala Guns 'N Roses gaat heel erg goed :) Rage against the machine gaat ook heel erg goed.
Op de od kanalen zit nog een edge switch, een soort voicing switch waarmee je hem wat aggressiever en moderner maakt, die helpt ook goed.

Ik moet nog ff mijn jmp en de hook direct naast elkaar zetten, maar ik denk dat de hook qua gain net iets verder gaat, als ik het zo hoor.

Edit: het blijkt trouwens dat de paf's in mijn les paul vrij low output zijn, met wat aggresievere pu's gaattie nog verder denk ik.

En thnx iedereen!

Squier4ever
2 mei 2008, 19:50
coole set lex. ga je nou 3 amps gebruiken live? :D

Lexvandoef
2 mei 2008, 20:22
coole set lex. ga je nou 3 amps gebruiken live? :D

haha nee man, ik ga nu live spelen met:

Telecaster-tuner-HOOK+2x12. Lekker simpel, 1 gitaar, 1 pedaal, 1 versterker :)

Edit: Dat vervangt dus dit:

Les Paul+Strat-pedalboard-A/B-Vox AC15 & Marshall JMP+2x12

Of ik zou natuurlijk W/D/W kunnen gaan :seriousf:

B_2_the_a
2 mei 2008, 21:28
ik zou die vox lekker erbij gooien met een 2x12 :)
a/b
delay
klaar

Lexvandoef
2 mei 2008, 21:49
haha, dat gaat mijn band niet waarderen, denk ik zo.

Ik houd het voorlopig heerlijk simpel:)

future2future
3 mei 2008, 00:09
Waarom alleen telecaster, je kan toch allerlei gitaren gebruiken?

Nielsje
3 mei 2008, 00:11
Jup, wel gebruiken, maar niet meenemen in de auto ;)
Ik ben benieuwd naar de combi met de tele. Vond de tele eerst af en toe wel 'pijnlijk schel', dus hopelijk wordt het nu gewoon goed :D

future2future
3 mei 2008, 00:18
Jup, wel gebruiken, maar niet meenemen in de auto ;)
Ik ben benieuwd naar de combi met de tele. Vond de tele eerst af en toe wel 'pijnlijk schel', dus hopelijk wordt het nu gewoon goed :D

haha okee dan, tja dan kan het niet idd

Lexvandoef
3 mei 2008, 00:36
Waarom alleen telecaster, je kan toch allerlei gitaren gebruiken?

Ja ik kan idd allerlei gitaren gebruiken, deed dat tot nu toe ook (strat+les paul). :)

Maar ik verveelde me vanavond/vanmiddag en ben even onze setlist doorgelopen met mijn tele en HOOK.

En ik kwam verrast tot de conclusie dat mijn tele: a) nu niet meer zo schel klinkt (ook op de brug) en b) dattie qua clean en od heel goed past in de nummers die we spelen.
Eerst gebruikte ik voor cleane nummers mijn stratje en voor heavyere nummer mijn les paul, en aangezien Niels dat ook doet, hij geen tele heeft, en ik liever niet heb dat wel qua geluid in elkaar vaarwater zitten, ga ik eens een paar optredens met de tele doen :) Kijken oftie nog net zo goed uit komt als daarnet thuis. :)

@Niels, het past wel hoor, die 2 gitaren, jij laat er maar eens een paar thuis :P Ik neem trouwens die tele wel mee volgende week, kan je het ff horen :)

Nielsje
3 mei 2008, 11:27
Ik erg benieuwd Lexje! Hopelijk krijg ik voor die tijd m'n eigen top een beetje bruikbaarder ;)

future2future
3 mei 2008, 12:37
Wat je ook gaat merken, als je meer optredens met de hook hebt gedaan, dat je hem steeds beter leert kennen, dan haal je er nog veel meer uit!

Bevalt de open back cab een beetje?

Lexvandoef
3 mei 2008, 14:49
Volgende zaterdag hebben we weer een (klein) optreden. Ik ga daar maar eens de HOOK aan een vuurdoop wagen, ben echt heel erg benieuwd :)

Het cabinet bevalt echt heel goed, hij klinkt minder boomy en heeft minder laag dan een bogner OS 2x12 (ook voor een deel open). Ik vind hem wat beter in balans, betekent niet dattie niet beukt als een gek trouwens :D Ik ga hem straks nog even vergelijken met mijn marshall 2x12 met ouwe G12-65's.

@Niels, volgende week maar eens met de eigen topjes spelen dan? :) Ben benieuwd.

Luke-wannabe
3 mei 2008, 14:56
Joepie, ik heb nu (hopelijk voor het laatst) een nieuwe amp in huis. Tis een HOOK Captain 34 met 2x12 geworden. Kon ook een hele leuke deal maken daarvoor (top+2x12+flightcases voor net iets meer dan een nieuwe head).

Ik moest wel naar het buitenland (Friesland;)) maar het is het waard.
De eerste indrukken zijn heel erg goed, lekker repsonsieve clean, lekker veel body en toch fel, zonder modderig en schel te zijn.
De overdrive kanalen zijn heel erg marshallig, supervet, lekker dik en duwend.

Net ook even weze vergelijken met Nielsje z'n dsl+bogner. Het clean is van de HOOK vind ik lekkerder, hoewel die dsl ook goed mee komt. OD kanaal van de HOOK vind ik fijner, hoeft ook minder hard om echt goed te klinken.
En wat ik echt veel beter vind is de multifunctionaliteit, alles wat je nodig heb is de footswitch.

Nu nog ff wachten op de eerste gig met dat ding :) Ik ga voorlopig live spelen met deze set + een les paul en een stempedaal.

Foto's (van de verkoper):
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/HookCaptain34setflightcase.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/HookCaptain34set.jpg
Te gek, Lex! Sorry voor de late reactie, heb het druk de laatste tijd.

Lexvandoef
3 mei 2008, 15:05
Te gek, Lex! Sorry voor de late reactie, heb het druk de laatste tijd.

thnx man! Kommie donderdag nog trouwens nog daar de delft meet of niet? Kan je hem ook ff horen/voelen :)

E-J
3 mei 2008, 15:10
Héle toffe versterker Lex. Dat zal vast verschrikkelijk gaaf mooi klinken. De looks zijn in ieder geval al prachtig. Maar jongen, hoe kom je toch aan dat geld!

groetjes,
Emiel

P.S. als het niet in het weekend is, wil ik best ook wel een kijkje komen wagen ;)

Lexvandoef
3 mei 2008, 15:14
De Delft-meet is deze donderdag van 16:00-18:00 in het Cultureel Centrum van de TU, je bent van harte welkom :) In offtopic staat er ook een topic over.

Tsja, hoe kom ik aan dat geld? Ik werk veel (postbode en bij een autobedrijf) en de afgelopen maanden heb ik bijna letterlijk op water en brood geleefd. En toen kon ik me ineens een vette amp veroorloven :D (hoewel het eigenlijk niet de bedoeling was alles in 1 keer te kopen, maar goed, dit kwam zo uit ;))