PDA

View Full Version : Duurdere gitaren, een vloek voor de beginner?



LaurensL
1 mei 2008, 15:29
Hoi


Misschien een misleidende titel, maar ik heb een vraag voor te leggen. Gitaarspelen kan eigenlijk op iedere gitaar, op een gitaar van 250 euro of 2000 euro kan men zijn ei op kwijt (Vreemde zinsopbouw :P ).
Welnu. Ik ben in bezit van een Crafter GA/6n welke mij rond de 300 euro heeft gekost. Ik speel nu al 2 jaar en ik begin het gitaarspelen echt te waarderen en er van te genieten.

Nu is het alleen zo dat ik de laatste maanden in verschillende gitaarzaken op zoek ben gegaan naar mijn "Volgende" gitaar. Ik ben gaan kijken naar massief-houten gitaren.
Ik durf te zeggen dat ik weet welke sound ik graag zou willen, en zal naar alle waarschijnlijkheid een Taylor gitaar aanschaffen.

De verschillende modellen en verschillende houtsoorten geven ook aan welke prijs er aan de gitaar verbonden wordt.
Nu is het geval dat ik helemaal gek ben op de GS modellen.
Maar deze zijn zo rond de 1600 (GS4) tot wel 2300(GS8 ).

Mijn probleem, ik zie mijzelf nog als een beginner.
Maar ik merk al wel dat het tonenbereik van mijn Crafter gitaar mij niet aanstaat. De lage tonen zijn amper hoorbaar.
Maar na het bespelen van enkele modellen van een aanzienbaar hogere prijsklasse weet ik gewoon dat de GS4 of 8 echt 'mijn" sound is.

Is het veroorloofd voor een beginner om een gitaar van rond de 2000 euro aan te schaffen?
Of staar ik mij blind op mooi klinkende gitaren en moet ik eerst een verplichte tijd gitaarspelen voordat een gitaar in die prijsklasse veroorlooft is.


Gr. Laurens.
( Excuses voor het vage verhaal )

Makor1966
1 mei 2008, 15:34
Is het veroorloofd voor een beginner om een gitaar van rond de 2000 euro aan te schaffen?
Of staar ik mij blind op mooi klinkende gitaren en moet ik eerst een verplichte tijd gitaarspelen voordat een gitaar in die prijsklasse veroorlooft is.


Gr. Laurens.
( Excuses voor het vage verhaal )
De vraag moet zijn "vind jij het jezelf waard?"