PDA

View Full Version : Micro POG



El Fuzzo
1 mei 2008, 14:05
Ik zit er aan te denken om een Micro POG te kopen. Ik heb alleen nog een vraag over de suboctaaf. Dat lijkt me namelijk hetzelfde als het spelen van een basgitaar door je gitaarversterker. Ik heb altijd gelezen dat dat je versterker en/of speaker behoorlijk kan beschadigen. Geldt hetzelfde dan ook voor de suboctaaf van de POG?

Voor de duidelijkheid: ik heb een 50 watt Engl Thunder Combo met daarin een Celestion V30 12" speaker en mijn gitaar staat in C gestemd.

Dirk_Hendrik
1 mei 2008, 14:17
Als ik naar je setup kijk moet dat met gemak kunnen.

Joey Handsome
1 mei 2008, 14:31
Ik heb nooit problemen met octavers over gitaarversterkers gehad. Ook heb ik nog nooit een verhaal gelezen van iemand die zelf ook daadwerkelijk z'n speakers er uit heeft geblazen. Tot de tijd dat ik zelf of een ander hier op het forum dat wel gedaan heeft zeg ik dat het kan.

jaapjan1986
3 mei 2008, 02:07
Ik heb een POG en m'n Laney TT20 vrij hard (laten we zeggen voor 3/4 open) aangehad met een suboctaaf en ook nog een distortion er overheen. Niks aan de hand. Dat wil niet zeggen dat het niet mis kan gaan natuurlijk, maar het gebeurt niet zomaar in elk geval.

Maar terwijl ik dit type bedenk ik me dat ik 20 watt buizen heb en een speaker met een vermogen van 80 watt (celestion seventy 80), terwijl jij 50 watt buizen hebt met een speaker van 60 watt... Dus dat maakt het risico bij jou wat groter denk ik.

Toch heb ik nog nooit een verhaal gehoord van iemand die z'n speaker molde met een POG.

ChazyChaz
5 mei 2008, 01:03
Ik zit er aan te denken om een Micro POG te kopen. Ik heb alleen nog een vraag over de suboctaaf. Dat lijkt me namelijk hetzelfde als het spelen van een basgitaar door je gitaarversterker. Ik heb altijd gelezen dat dat je versterker en/of speaker behoorlijk kan beschadigen. Geldt hetzelfde dan ook voor de suboctaaf van de POG?

nou is het zo dat als je met een pedaal iets opblaast dat naar mijn weten eerder je versterker is en niet je speaker..
denk niet dat jij dat probleem gaat hebben; dat pedaal is tenslotte gemaakt voor gitaar en dus ook gitaar versterkers ;)
dus wees maar niet te bang.. trouwens als er nou echt iets kapot gaat (hoe snel dat opblazen kan gaan valt vaak wel mee) is dat meestal niet al te moeilijk te verhelpen!

Joey Handsome
5 mei 2008, 13:42
Afgelopen zaterdag nog met Microsynth en Octave Multiplexer over een JCM900 gespeeld die zo'n beetje voluit stond. Gaf geen probleem met de speakers. Tot twee octaver naar beneden werkte het allemaal redelijk. Dwz. Marshalls zijn lauwe pisbakken die geen ballen hebben. In ieder geval die JCM900 en DSL50. Komt geen bas uit, octaven komen niet goed door. Modderig, trekken geen fuzz. Doe mij mijn Bassman 100 maar.