PDA

View Full Version : Reisgitaar



hanzeman
1 mei 2008, 13:49
Ik zoek een reisgitaartje, onder de 200 euro.

kwam uit bij de Dean Gypsy (199 bij Feedback) en de crafter TRV23/N (199 bij Kees Dee).
De Dean heeft elektronica, de Crafter lijkt me wat beter gebouwd.

Beide hebben een massief topje.

Heeft iemand ervaring met een van deze twee of tips voor een alternatief klein reisgitaartje binnen mijn budget?

Jedeel
1 mei 2008, 16:22
Ik zoek een reisgitaartje, onder de 200 euro.

kwam uit bij de Dean Gypsy (199 bij Feedback) en de crafter TRV23/N (199 bij Kees Dee).
De Dean heeft elektronica, de Crafter lijkt me wat beter gebouwd.

Beide hebben een massief topje.

Heeft iemand ervaring met een van deze twee of tips voor een alternatief klein reisgitaartje binnen mijn budget?
Hanzeman, zoek eens in het subforum 'akoestische gitaren' op 'baby-gitaar'.

Woml
1 mei 2008, 16:27
Twee andere opties: de Martin Backpacker, of de Washburn Rover. Zelf heb ik die laatste. Klinkt niet als een klok, maar wat wil je met zo'n klein klankkastje...
Ik vond deze nog net iets minder als een sigarenkistje klinken dan die Backpacker. En ik heb er een microfoontje in (extra, zit er niet standaard bij) om hem aan een versterkertje te hangen. Doet het best aardig...

Otje
1 mei 2008, 17:16
En als je een reisgitaar wilt die ook nog goed klinkt, dan neem je gewoon een Baby Taylor :). Kost meer, maar dan heb je ook wat.

northernlake
1 mei 2008, 20:43
Ik heb een Washburn Rover gehad en ik heb er weinig plezier aan beleefd tijdens het spelen. Uiteindelijk een Blueridge 000 gekocht voor de vakantie. Ja, meer dan 200 euro, maar wel bespeelbaar en nog te hanteren.

Wil je echt kleiner dan zou ik inderdaad een Baby Taylor of een Little Martin nemen. Of koop een mandoline. Makkelijk te hanteren en misschien wel leuk om juist in je vakantie op te leren spelen.

hanzeman
1 mei 2008, 21:02
Die Taylor en Martin zijn boven mijn budget. Ik had goede dingen gehoord over een Samick reisgitaartje, maar die is niet meer te krijgen. De Crafter lijkt daarbij in de buurt te komen. Bij de Dean Gypsy betaal ik ook voor elektronica die ik waarschijnlijk niet zal gebruiken. De Washburn zag ik op Youtube, maar die overtuigde niet echt.

Ik zag ook nog de Playmate gitaartjes van Dean bij Feedback, kosten geen drol, maar klinken toch wel erg speelgoed-achtig.

Maar zijn er nog alternatieven voor onder de 200?

Otje
2 mei 2008, 08:28
Ik zag een Fender staan bij Nederland Muziek voor 99 euro. Zelfde formaat als Baby Taylor. Bespeelbaarheid was prima, geluid was zo-zo, zag er mooi uit.

hanzeman
2 mei 2008, 12:41
Ik ben bang dat ik toch op de een of andere manier die Washburn Rover erg leuk begin te vinden...

Voor het doel: een zo klein mogelijke maar goed bespeelbare gitaar die stevig genoeg is om mee te nemen, lijkt het alsof een stemmetje in mij zegt; koop hem... KOOP HEM!!!

hanzeman
2 mei 2008, 19:14
Washburn Rover. Zelf heb ik die laatste. En ik heb er een microfoontje in (extra, zit er niet standaard bij) om hem aan een versterkertje te hangen. Doet het best aardig...

Waar heb je dit microfoontje gekocht? In Nederland of besteld via internet?

Woml
2 mei 2008, 20:26
Het bijbehorende microfoontje heet ROMP. (ROver Microphone Pickup, schijnt er speciaal voor bedoeld te zijn) Ik heb hem besteld via: http://www.janetdavismusic.com/w-romp.html
Als ik dat ding aan mijn koptelefoonversterker hang, werkt het prima. Het alternatief, zo'n Fender mini twin ampje, klinkt ook erg geinig, maar ik moet al vrij snel oppassen voor rondzingen.

hanzeman
3 mei 2008, 14:57
Heb vandaag kleine gitaartjes getest.
De Washburn Rover was nr 1 op mijn lijstje, maar valt helaas af wegens onbruikbaar geluid. Met name de intonatie was zo beroerd, dat het onmogelijk was om zowel laag als hoog op de hals te spelen. Jammer, want de case was perfect, de afwerking top, en de hals voelde wel enorm lekker aan.

Toen de dean Gypsy. Al iets beter, wel een smaller halsje (andere schaal) en een aanlopende hoge E. De elektronica zijn low-budget, en al met al vind ik 200 euro voor dit ding nogal duur.

Nog wat Staggs en Playmates geprobeerd, maar dat was speelgoed.

De Crafter TRV23 was helaas overal uitverkocht, dus die kon ik niet proberen.
Heeft iemand hier die?

Wel voor het eerst een paar 'grote' Crafters bespeeld. Wat een fijne gitaren! Voor 200 euro heb je bij Crafter een gitaar die klinkt alsof hij 2 x zo duur is.

Erwtje
7 mei 2008, 21:30
Ik heb de Crafter de afgelopen maand januari door Afrika gesjouwd. Ben er erg tevreden over. De klank is verrassend aardig voor het maatje (verwacht niet teveel laag, maar ik kreeg veel complimenten van andere gitaristen). Het kostte geen enkele moeite de gitaar als handbagage mee te nemen in het vliegtuig en ze heeft alle hitte, stof en vele vuile handen zonder moeite overleefd. Wat mij betreft een aanrader, al moet gezegd dat ik lang niet alle alternatieven heb bespeeld.

hanzeman
8 mei 2008, 15:11
Ik hoor inderdaad van meer mensen dat die Crafter een van de betere reisgitaartjes is. Ik ga van de week ook de Greg Bennett tt65 reisgitaar proberen. Dit was vroeger de Samick Tennessee Traveller. Daar verwacht ik ook wel wat van. Solid top, Grover Rotomatic tuners, body bij 12e fret.

LaurentB
8 mei 2008, 15:23
Ik hoor inderdaad van meer mensen dat die Crafter een van de betere reisgitaartjes is. Ik ga van de week ook de Greg Bennett tt65 reisgitaar proberen. Dit was vroeger de Samick Tennessee Traveller. Daar verwacht ik ook wel wat van. Solid top, Grover Rotomatic tuners, body bij 12e fret.

Crafters wel altijd testen hoor, verschilt per exemplaar! (ik heb er zelf een).

hansli
8 mei 2008, 16:48
LAG heeft heel mooie betaalbare reisgitaartjes

Otje
12 mei 2008, 20:29
Die Crafters zijn over het algemeen goed, maar ik moet erbij zeggen dat ik die alleen in winkels heb bespeeld.

Mijn Baby Taylor is inmiddels heel Europa door geweest met auto en/of vliegtuig en tot nu toe geen enkel probleem. Ik speel steeds meer op dat kleine ding, verslavend. Komend weekend gaat 'ie mee naar India. Eens kijken hoe dat gaat :) .

snaarplukker
18 mei 2008, 12:28
Die Crafters zijn over het algemeen goed, maar ik moet erbij zeggen dat ik die alleen in winkels heb bespeeld.

Mijn Baby Taylor is inmiddels heel Europa door geweest met auto en/of vliegtuig en tot nu toe geen enkel probleem. Ik speel steeds meer op dat kleine ding, verslavend. Komend weekend gaat 'ie mee naar India. Eens kijken hoe dat gaat :) .

Als je naar Azië gaat kan je beter je gitaar thuis laten. Breng een bezoek aan de plaatselijke muziekwinkel en je komt gegarandeerd terug met een gitaar die goed klinkt en er perfect uitziet voor 1/4 van de prijs die je hier betaal.
Ik heb uit Thailand een Fina FAW-701N incl. gigbag (prijs in NL € 180,--) voor maar € 55,-- meegenomen. ;)

Cees

Jedeel
18 mei 2008, 22:44
Als je naar Azië gaat kan je beter je gitaar thuis laten. Breng een bezoek aan de plaatselijke muziekwinkel en je komt gegarandeerd terug met een gitaar die goed klinkt en er perfect uitziet voor 1/4 van de prijs die je hier betaal.
Ik heb uit Thailand een Fina FAW-701N incl. gigbag (prijs in NL € 180,--) voor maar € 55,-- meegenomen. ;)

Cees
In welke stad in Thailand was dat Cees (snaarplukker)?
(Ik ga in nov. naar Thailand.)

snaarplukker
19 mei 2008, 00:37
Ik heb em uit Bangna Central City (Buitenwijk van Bangkok). Maar in vrijwel elke shopping mall hebben ze een muziekzaak.

Cees