PDA

View Full Version : squier



MEDUSA
1 mei 2008, 13:39
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000UZD5Vp5r?Ca talogVideo=&ProductUUID=N9jVqHzmfJYAAAEXE1dgyFir&CatalogCategoryID=fcfVqHzlc.0AAAEVTBtWf70R&JumpTo=OfferList

wat vinden jullie van deze gitaar al beginnersgitaar?

het is van squier , maar toch voor die prijs?

en welke muziek , zou je er meer punk of hardrock kunnen op spelen ?

Ibanez666
1 mei 2008, 13:57
Squier maakt best leuke gitaartjes, maar voor het hardere werk zou ik persoonlijk voor een gitaar met humbucker elementen kiezen.

Nino1110
1 mei 2008, 13:58
Niet doen!
Een pack is zo slecht als maar kan + je kan er niet echt punk en hardrock op spelen omdat het single coils zijn.

Je kan beter zoeken voor een gitaar met humbuckers..

Mocht je niet weten wat humbuckers zijn:

http://www.harmony-central.com/Newp/2001/12-Pole-Humbuckers.jpg

Als ik jou was zou ik kijken voor een Roland Cube 15X ( Versterker ) en als gitaar een Dean Evo XM.

toon-
1 mei 2008, 14:00
€160 voor gitaar en amp is veel te weinig als je toch iets degelijks wilt hoor.
Als je een Squier wilt waar je punk en hardrock mee kan spelen, kijk dan eens naar deze (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0000006-001&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList) .
Oke, het kost al meteen een pak meer, maar dan heb je tenminste iets deftigs :).

koentjo
1 mei 2008, 14:19
€160 voor gitaar en amp is veel te weinig als je toch iets degelijks wilt hoor.
Als je een Squier wilt waar je punk en hardrock mee kan spelen, kijk dan eens naar deze (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0000006-001&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList) .
Oke, het kost al meteen een pak meer, maar dan heb je tenminste iets deftigs :).

ik zou niet meteen veel geld uitgeven als je niet eens weet of gitaarspelen wel iets voor je is.

squiers zijn prima start gitaren, het is wel zo dat je bij goedkope aankoop snel naar iets nieuws wil gaan kijken, mits je door wilt gaan met gitaar spelen.

weeg eerst eens af wat je wilt gaan uitgeven aan je eerste gitaar + versterker. vergeet vooral de versterker niet in je prijs op te nemen.

hierbij komen ook nog de begin kosten, zoals kick-bag, draag band, een snoer etc. (wat ook allemaal in dat ene pakket zit)

dus mijn advies, weeg eerst af wat je wilt uitgeven, en ga dan kijken naar de mogelijkheden binnen je budget.

succes ermee :)

MEDUSA
1 mei 2008, 20:36
Als ik jou was zou ik kijken voor een Roland Cube 15X ( Versterker ) en als gitaar een Dean Evo XM.

welke muziekstijl speelt deze?

hoeveel kost dat plectrum, draagband , kabel , enz . zo tesamen?

kan je de snaren omdraaien zodat je linkshandig ermee kunt spelen? (met die draagband en enzo

Spitfire
1 mei 2008, 20:46
hierbij komen ook nog de begin kosten, zoals kick-bag, draag band, een snoer etc. (wat ook allemaal in dat ene pakket zit)

Haha, een wat? :satisfie:

Gitaar4LifeDude
1 mei 2008, 20:49
hehehehe viel mij ook al op :)
ik zou ook voor de squier fat strat of anders gewoon een standard strat gaan, gewone standard is niet echt voor de metal en punk kant enzo maar wel heel veelzijdig voor de rest.
maar je moet je niet focusen op squier je moet gewoon naar de gitaarboer die 't dichst bij je in de buurt is gaan en alles van 10 tot 250 euro testen en dan degene die jou 't meest ligt nemen.
veel plezier ermee

koentjo
1 mei 2008, 21:21
Haha, een wat? :satisfie:

kick-bag, je weet wel zon tasje waar je eens lekker je agressie op kwijt kan.

ok, even voor de duidelijkheid naar topicstarter, zon gitaar tas heet een "gig bag" :D

Ibanez666
1 mei 2008, 21:37
Bedankt voor m'n nieuwe sig...

koentjo
1 mei 2008, 21:42
Bedankt voor m'n nieuwe sig...

dan nu ook het antwoord.

het is mogelijk, jimi hendrix deed het ook...

Rude Perception
1 mei 2008, 22:06
dan nu ook het antwoord.

het is mogelijk, jimi hendrix deed het ook...

De topkam moet wel vervangen worden.

Ibanez666
1 mei 2008, 22:22
De topkam moet wel vervangen worden.

en ff afstellen natuurlijk

Jorisch
2 mei 2008, 04:29
gelul die squiers zijn prima als beginnersgitaar, kan je alles mee spelen

speelde richie blackmore op humbuckers?

Nino1110
2 mei 2008, 07:45
welke muziekstijl speelt deze?

hoeveel kost dat plectrum, draagband , kabel , enz . zo tesamen?

kan je de snaren omdraaien zodat je linkshandig ermee kunt spelen? (met die draagband en enzo

Een plectrum en strap ( draagband ) kan je er gewoon bij lullen.

Kabel zit in de doos van de gitaar zelf , krijg je er dus bij.

Snaren omdraaien:

Kan , maar dan moet de topkam worden vervangen en hij moet weer worde afgesteld.

Speel je trouwens voor het eerst gitaar als je een electrische gitaar in huis haalt?

Zoja , waarom snaren omdraaien? Ik heb het zelf ook niet gedaan en ben ook links. Alles went en als je linkshandig wilt spelen is het aanbod in gitaren veel kleiner..

macwilliams
2 mei 2008, 08:15
Dat heet een boks zak....stelletje lamzakken :stop:
Sinds wanneer heb je voor punk een goed klinkende gitaar nodig dan? De beste punkbands klinken juist alsof ze in een volle glascontainer spelen die van een berg stuitert. :noob:

MEDUSA
2 mei 2008, 22:29
hoe komt dat deze zo goedkoop is : http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000WZgL4_g6?Ca talogVideo=&ProductUUID=8RTVqHzmNfMAAAEXT2xgyFiu&CatalogCategoryID=_sPVqHzlRz4AAAEVeBxWf70R&JumpTo=OfferList ? is deze dan slecht of gewoon gemiddelt?

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000WZgL4_g6?Ca talogVideo=&ProductUUID=N9jVqHzmfJYAAAEXE1dgyFir&CatalogCategoryID=fcfVqHzlc.0AAAEVTBtWf70R&JumpTo=OfferList
en dit ? wat is daar dan slecht aan ?

Kriske
3 mei 2008, 00:09
De prijs van een gitaar hangt af van het materiaal dat gebruikt wordt (en soms betaal je ook wat voor de merknaam).
Alles heeft invloed op de klank en kwaliteit: het hout dat wordt gebruikt voor de body en de hals, de elementen, de brug, electronica, enz...

London City maakt ook heel goede gitaren, vaak beter dan squier en ook mooie kopies van Fender. Tweedehands koop je er één voor minder dan 200 euro.
Er staan er altijd op marktplaats.

Levitation
3 mei 2008, 00:52
Die Squier van 98 euro (Bullet) was mijn allereerste gitaartje.

In het begin ga je nog niet zoveel geven om het geluid en de kwaliteit. Je zal het verschil toch niet echt merken met andere gitaren. Maar verwacht niet dat je met zo'n gitaar jaren verder kan.

Na twee jaar zal je je gehoor al aardig wat getraind hebben en zal je merken dat je je gitaar stilaan begint te ontgroeien.

Ik merk ook dat je on a very tight budget zit. Bega dus geen stommiteiten en koop niet de eerste de beste gitaar omdat je die toevallig kan betalen.

Voor 100 euro meer koop je eigenlijk al een heel wat degelijkere gitaar. Dat is nu misschien veel geld, maar gaat zich wel enorm uiten eens je intensief aan het spelen bent.

Als je echt alles erop en eraan wil hebben (goede beginnersgitaar + versterker + toebehoren) waarmee je een aantal jaar verder kan zou ik toch maar rekenen op zo'n 400-500 euro.

Eerst dus maar eens goed sparen.

QueenSRVJW
8 juni 2008, 09:35
Ik ben ook begonnen met een Squier beginnerspak. En het kan zijn dat ik een van de betere exemplaren heb maar ik ben best wel tevreden met de gitaar. Klinkt gewoon goed, ontstemt op het moment niet al te snel:p. Ik heb wel de versterker snel moeten vervangen omdat ik toch merkte dat ik er geen ruk mee kon. Heb toen een Vox AD VT-XL gekocht. Misschien een overhaaste beslissing, want ik ga deze week waarschijnlijk al weer een Fender Blues Junior kopen. Ik heb nu een jaar gitaarles:p.

RoelTM
8 juni 2008, 10:20
ik ben begonnen met een Jack Benner (?????) stratocaster.....
kwaliteit ver te zoeken, weet ik nu
maar voor een beginner is het wel goed hoor
dan heb je toch nog niet zoveel verstand van wat goed klinkt en wat niet enzo...

ik vind het ook enorme onzin van die advertenties op marktplaats van een mega Gibson Les Paul waar dan bijstaat:
"ik heb deze gitaar gekocht om eens te proberen of het wat is, maar ik vind gitaarspelen toch niet zo leuk" :o

joskedentweede
8 juni 2008, 10:27
Ik ben ook begonnen op zo'n beginnerspak van squier.
Versterker meteen kunnen weggooien (eigenlijk aan mn nonkel gegeven, die heeft hem kunne maken).
Die gitaar is niets waard meer, de ruis is niet te geloven! Maar ik was blij om er op te beginnen ^^.

QueenSRVJW
8 juni 2008, 10:52
Ik heb helemaal geen last van ruis.

joskedentweede
8 juni 2008, 10:54
Dan heb jij geluk :D
Dat ding heeft echt last van ruis hoor, daarom speel ik er alleen clean op, dan heb je die ruis niet.
Ze hebben me gezegd dat ik ze moet shielden, maar daar heb ik nu nog geen zin in.

QueenSRVJW
8 juni 2008, 10:57
Je kunt ook een Fat Strat ofzo kopen. Humbuckertje. Anders een Les Paul. Speel je echt ernstig rock of metal dan? Want als ik even de Gain wat hoger doe heb ik echt erg weinig ruis, wel een beetje natuurlijk, maar dat heeft haast elke single coil.

joskedentweede
8 juni 2008, 12:29
Ja, maar de ruis waar ik het over heb is niet normaal!
M'n tele heeft dat probleem niet, en die heeft ook single coils.

Rormo
8 juni 2008, 12:47
Ik zie al hoe dit topic gaat eindigen. Uiteindelijk gaat de TS toch de gitaar kopen die hij zelf wil, want hij wekt nou niet echt de indruk dat hij ook maar enigsinds luistert naar wat de mensen hier zeggen.

Medusa, ga voor een gitaar met humbuckers. En geef gewoon 1 keer een redelijk bedrag uit zodat je er jaren tegen kunt ipv een goedkoop squiertje te kopen wat je over een jaar zat bent.


edit: Ik zie net dat dit een oud topic is waar ik op gereageerd heb.

edit 2: Ik zie ook dat ik wel gelijk heb gekregen want de TS geeft in een ander topic aan een Stagg gekocht te hebben. Dat is dan toch wel weer mooi :)

Squier4ever
8 juni 2008, 13:16
de TS vertelt net in een ander topic dat hij een Stagg heeft gekocht, zal er verder maar niks over zeggen.

G.G.
8 juni 2008, 13:21
de TS vertelt net in een ander topic dat hij een Stagg heeft gekocht, zal er verder maar niks over zeggen.

Heb hem al gecondoleerd in dat topic. Lijkt me afschuwelijk om op zo'n gruwelijke manier je geld kwijt te raken.

Rormo
8 juni 2008, 13:25
Het scheelt dat je er iig niet heel veel geld aan kunt kwijtraken want dure Staggs bestaan niet :)

Squier4ever
8 juni 2008, 13:40
Ja, maar de ruis waar ik het over heb is niet normaal!
M'n tele heeft dat probleem niet, en die heeft ook single coils.

klinkt eerder alsof je aarde niet goed is, dus een van de centrale aardpunten op de pots, of de draad naar de brug, of bij de input.

Squier4ever
8 juni 2008, 13:45
overigens ben ik nog altijd erg tevreden van mijn (overigens zwaar gepimpte) squier.

joskedentweede
8 juni 2008, 13:54
Ja, na de exames gooi ik ze eens open en kijk ik wat daarbinnen aan de hand is.
Want ze speelt nog steeds goed! Enkel de klank he...

Squier4ever
8 juni 2008, 14:19
mijn vermoeden is een losse of brakke aardedraad.