PDA

View Full Version : Marshall Cabinet



ramonnn
1 mei 2008, 11:52
Hallo,

Mijn vader is al een tijdje aan het zoeken naar een buikkast.
Hij heeft een Marshall Vintage 100 watt op het oog maar weet
daarvan geen prijs en winkel waar deze te koop is (nieuw natuurlijk).

Wat zijn de verschillen tussen de:

AX en een TV cabinet.

Het moet absoluut een 100 watter zijn!

Alvast vriendelijk bedankt.

Ramon.

bass blom
1 mei 2008, 12:06
per se 100 watt, dan moet je 4 x 25 watt greenbacks hebben.
AV heet die kast volgens mij dan.

guitarnijboer
1 mei 2008, 13:10
Het verschil tussen een gewone en de TV kast is dat deze ongeveer 10 cm of zo groter is (TV = Tall Version)

In de TV kast zitten volgens mij ook greenbacks.

heavy-metal-thunder
2 mei 2008, 21:36
en de 1960 AX heeft toch ook GB (G12M25)?

pannekoek
2 mei 2008, 21:42
Het verschil tussen een gewone en de TV kast is dat deze ongeveer 10 cm of zo groter is (TV = Tall Version)

In de TV kast zitten volgens mij ook greenbacks.


ja, in de 1960tv zitten greenbacks, ik heb hem zelf ook i.c.m mijn marshall jvm410h geweldige combinatie.

ff een dom vraagje van mij: waarom valt dit onder vintage versterkers?

pimmetje
3 mei 2008, 12:51
Ja, ach... zal met benaming van de cab en speakers te maken hebben :D.
Voor extra kans op reacties ook maar ff naar moderne versterkerst gekopieerd.

ramonnn
4 mei 2008, 01:07
Ok allemaal bedankt voor de reactie's ik zal het doorgeven.
Ik heb begrepen dat we maandag naar Utrecht rijden om daar
te gaan kijken.

Vriendelijk bedankt.

casper innosence
4 mei 2008, 01:37
per se 100 watt, dan moet je 4 x 25 watt greenbacks hebben.
AV heet die kast volgens mij dan.

AV is de kast met V30's (of iig de door marshall gelabelde en op 70 watt p/s gewaardeerde speaker)

AX, AC (deze ziet er uit als een gewone A kast) en TV zijn Greenback kasten bij mijn weten

pannekoek
4 mei 2008, 09:43
AV is de kast met V30's (of iig de door marshall gelabelde en op 70 watt p/s gewaardeerde speaker)

AX, AC (deze ziet er uit als een gewone A kast) en TV zijn Greenback kasten bij mijn weten


en de 1960tv ziet er het gruwelijkst uit :D

wel jammer dat je ze niet kan stacken doordat ze maar 1 enkele 16 ohnm jack ingang hebben, njaa dat scheelt dus ook weer met aansluitings vragen als: waar moet mijn kabel in?

TimmU
4 mei 2008, 11:00
tuurlijk kun je die TV wel stacken, je eerste cab moet dan gewoon een in en output hebben!:)


VB :


Top - > input Hughes&Kettner cab, output H&K Cab -> 1960TV!

casper innosence
4 mei 2008, 15:27
tuurlijk kun je die TV wel stacken, je eerste cab moet dan gewoon een in en output hebben!:)


VB :


Top - > input Hughes&Kettner cab, output H&K Cab -> 1960TV!

2x 16 is toch ook gewoon aan te sluiten op de 2 8 ohm uitgangen van n amp...

AART
4 mei 2008, 16:32
jups.

10tekens

pannekoek
4 mei 2008, 21:57
tuurlijk kun je die TV wel stacken, je eerste cab moet dan gewoon een in en output hebben!:)


VB :


Top - > input Hughes&Kettner cab, output H&K Cab -> 1960TV!
maar hoe ga je hem stacken dan?

de 1960tv heeft 1 enkele ingang, dat is een 16ohm.

moet je de 1960tv dan direct naar m'n jvm410h gaan en de 2de cab ook direct naar de amp toe?

dan zou je:

amp (8ohm) ---------16ohm---1960TV
(8ohm)---------16ohm---1960BHW(das de enige cab die ik weet die er eventueel bij zou passen kwa uiterlijk)

dan sluit je hem paralel aan toch???



sorry voor dit offtopic gedoe maar het is helemaal zonde om een nieuwe topic te openen

Lexvandoef
4 mei 2008, 21:59
maar hoe ga je hem stacken dan?

de 1960tv heeft 1 enkele ingang, dat is een 16ohm.

moet je de 1960tv dan direct naar m'n jvm410h gaan en de 2de cab ook direct naar de amp toe?

dan zou je:

amp (8ohm) ---------16ohm---1960TV
(8ohm)---------16ohm---1960BHW(das de enige cab die ik weet die er eventueel bij zou passen kwa uiterlijk)

sorry voor dit offtopic gedoe maar het is helemaal zonde om een nieuwe topic te openen

Jep, idd op die manier ja.

pannekoek
4 mei 2008, 22:01
Jep, idd op die manier ja.

oke bedankt!

jammer dat er geen basiskast is van de 1960tv,

Lexvandoef
4 mei 2008, 22:13
oke bedankt!

jammer dat er geen basiskast is van de 1960tv,

euh, het spijt me, maar je bent echt niet wijs als je die koopt, is veels te veel geld voor wat je krijgt IMO.

Kan je beter een gewone rechte 1960 kopen, en dan daar greenbacks in gooien. Ben je veel goedkoper uit :)

Maar goed, ik zou uberhaubt geen fullstack kopen, zeker niet voor de slaapkamer ;)

pannekoek
4 mei 2008, 22:23
euh, het spijt me, maar je bent echt niet wijs als je die koopt, is veels te veel geld voor wat je krijgt IMO.

Kan je beter een gewone rechte 1960 kopen, en dan daar greenbacks in gooien. Ben je veel goedkoper uit :)

Maar goed, ik zou uberhaubt geen fullstack kopen, zeker niet voor de slaapkamer ;)
uhh sorry ik begrijp je post niet helemaal. ik moet geen 1960tv kopen omdat ie teveel geld is voor wat je krijgt? :P

1960tv is 799, slechts 99 euro duurder dan de standaard 1960a

Lexvandoef
4 mei 2008, 22:26
uhh sorry ik begrijp je post niet helemaal. ik moet geen 1960tv kopen omdat ie teveel geld is voor wat je krijgt? :P

1960tv is 799, slechts 99 euro duurder dan de standaard 1960a

Sorry, was ff onduidelijk, had het over de 1960BHW, die hoort bij de jimi hendrix signature handwired set. Dat is dus, volgens mij, een te dure cab voor wat je krijgt. Omdat het een signature en handwired ding is ;)

Maar dat vind ik eigenlijk van alles wat je nieuw koopt, ik koop liever 2dehands, zo heb ik net bv een Hook Captain 34+2x12+2 flightcases voor de prijs van een nieuwe Hook Captain gekocht. En hij was slechts 6 maanden oud :D Had ik anders nooit kunnen kopen :)

pannekoek
4 mei 2008, 22:37
Sorry, was ff onduidelijk, had het over de 1960BHW, die hoort bij de jimi hendrix signature handwired set. Dat is dus, volgens mij, een te dure cab voor wat je krijgt. Omdat het een signature en handwired ding is ;)

Maar dat vind ik eigenlijk van alles wat je nieuw koopt, ik koop liever 2dehands, zo heb ik net bv een Hook Captain 34+2x12+2 flightcases voor de prijs van een nieuwe Hook Captain gekocht. En hij was slechts 6 maanden oud :D Had ik anders nooit kunnen kopen :)

ja egt proficiant met je super deal !
die 1960bhw hoort niet bij de jimi hendrix stack

bij de jimi hendrix stack zitten 1960AJH en 1960BJH

die iets anders dan de handwired serie, de handwired cabs kosten rond de 1000 euro dacht ik.

ik wilde eerst een 1960AHW bij mijn jvm410 maar dat viel buiten mijn budget, dus vanwege de vintage looks ben ik voor de 1960tv gegaan, heel misschien vervang ik de speakers voor v30's.

ik ben heel erg tevreden over mijn greenbacks maar v30's vind ik net iets strakker.
ik heb geen spijt van mijn keuze hoor!

gr, stephan

Lexvandoef
4 mei 2008, 22:43
ja egt proficiant met je super deal !
die 1960bhw hoort niet bij de jimi hendrix stack

bij de jimi hendrix stack zitten 1960AJH en 1960BJH

die iets anders dan de handwired serie, de handwired cabs kosten rond de 1000 euro dacht ik.

ik wilde eerst een 1960AHW bij mijn jvm410 maar dat viel buiten mijn budget, dus vanwege de vintage looks ben ik voor de 1960tv gegaan, heel misschien vervang ik de speakers voor v30's.

ik ben heel erg tevreden over mijn greenbacks maar v30's vind ik net iets strakker.
ik heb geen spijt van mijn keuze hoor!

gr, stephan

Oh excuses, had ik verkeerd gegoogled. Niettemin vind ik 1000e voor een cab veel geld, voor dat geld zou ik kijken naar een 2dehands Bogner 4x12 (dan houd je nog een klein beetje over en klinkt het zooooooo veel beter).

Bedankt trouwens, ik ben echt superhappy, mijn droomsetup om live te spelen is compleet :D Voor grotere/langere gigs gaan mijn strat en les paul nog steeds mee, voor kleinere alleen een tele of een les paul.

Over je speakerkeuze, ik vind de combi marshall + V30 eigenlijk bijna altijd helemaal niks, daar zijn de marshall veels te fell voor. Ik speel zelf met G12-65's, zijn greenbackachtig qua karakter, en een een klein beetje strakker.

Het was ook niet de bedoeling om je er spijt van te laten krijgen, gewoon ff laten zien dat het soms best voordelig is om 2dehands iets te kopen, scheelt vaak veel geld, zeker voor een scholier/student.

pannekoek
4 mei 2008, 22:50
Oh excuses, had ik verkeerd gegoogled. Niettemin vind ik 1000e voor een cab veel geld, voor dat geld zou ik kijken naar een 2dehands Bogner 4x12 (dan houd je nog een klein beetje over en klinkt het zooooooo veel beter).

Bedankt trouwens, ik ben echt superhappy, mijn droomsetup om live te spelen is compleet :D Voor grotere/langere gigs gaan mijn strat en les paul nog steeds mee, voor kleinere alleen een tele of een les paul.

Over je speakerkeuze, ik vind de combi marshall + V30 eigenlijk bijna altijd helemaal niks, daar zijn de marshall veels te fell voor. Ik speel zelf met G12-65's, zijn greenbackachtig qua karakter, en een een klein beetje strakker.
ik heb dus een orange ppc412 gehad, met v30's dus, perfecte cab, ik heb hem weggedaan omdat ik het uiterlijk wel vet vond maar ik kreeg een beetje spijt.
het oog wil ook wat en dit is natuurlijk mijn mening (voordat er zo weer een aantal gitaarnetters boos worden haha!) ik vind de greenbacks i.c.m met marshall best goed klinken hoor, er word gezegt dat ze snel over hun nek gaan maar daar heb ik absoluut geen last van, instellingen van je amp doet wonderen met het geluid uit de speakers. ik denk dat iedere speaker andere instellingen nodig heeft. of maak ik nu weer zo een wijsneus opmerking? :satisfie:


gr, stephan

Lexvandoef
4 mei 2008, 22:55
ik heb dus een orange ppc412 gehad, met v30's dus, perfecte cab, ik heb hem weggedaan omdat ik het uiterlijk wel vet vond maar ik kreeg een beetje spijt.
het oog wil ook wat en dit is natuurlijk mijn mening (voordat er zo weer een aantal gitaarnetters boos worden haha!) ik vind de greenbacks i.c.m met marshall best goed klinken hoor, er word gezegt dat ze snel over hun nek gaan maar daar heb ik absoluut geen last van, instellingen van je amp doet wonderen met het geluid uit de speakers. ik denk dat iedere speaker andere instellingen nodig heeft. of maak ik nu weer zo een wijsneus opmerking? :satisfie:


gr, stephan

haha wijsneusje. Tis eigenlijk andersom, elke speaker klinkt weer anders op dezelfde instellingen door hun eigen karakter.

Ik vind greenbacks met een Marshall echt heel erg goed klinken, ik zou het zo houden ;)

En qua looks, tsja, geluid gaat bij mij gewoon voor, mijn HOOK setje ziet bv best wel braafjes uit, met de matching cab in dezelfde kleuren. En mijn JMP combi is echt te lelijk voor woorden, maar allebei klinken ze echt als een tiet.

pannekoek
4 mei 2008, 23:38
haha wijsneusje. Tis eigenlijk andersom, elke speaker klinkt weer anders op dezelfde instellingen door hun eigen karakter.

Ik vind greenbacks met een Marshall echt heel erg goed klinken, ik zou het zo houden ;)

En qua looks, tsja, geluid gaat bij mij gewoon voor, mijn HOOK setje ziet bv best wel braafjes uit, met de matching cab in dezelfde kleuren. En mijn JMP combi is echt te lelijk voor woorden, maar allebei klinken ze echt als een tiet.

je hook setje mag er dan braaf uitzien maar hij is wel ontzettend vet! mijn set ziet er ook maar braaf uit hoor:


http://images.almere4you.nl/img/18/17541/3030892.jpg

Lexvandoef
4 mei 2008, 23:46
je hook setje mag er dan braaf uitzien maar hij is wel ontzettend vet! mijn set ziet er ook maar braaf uit hoor:



Thnx, hij is wel ontzettend vet idd :D

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/HookCaptain34set.jpg

Met jouw set is trouwens ook helemaal niets mis, ik zou hem ook prima kunnen gebruiken, zeker toen ik nog net zo ver was als jij.

pannekoek
5 mei 2008, 00:02
Thnx, hij is wel ontzettend vet idd :D

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/HookCaptain34set.jpg

Met jouw set is trouwens ook helemaal niets mis, ik zou hem ook prima kunnen gebruiken, zeker toen ik nog net zo ver was als jij.

zou ik mogen vragen wat de nieuwprijs van zo een set is? ik heb geen flauw idee?

ruilen voor mijn roland cube 30x en peavey rotor exp? je krijgt er 3 gratis plectra bij!!! :satisfie:

AART
5 mei 2008, 00:04
... en handwired ding is ;)


8 draadjes ofzo, dat kost echt veel tijd daar bij marshall dan :satisfie:

pannekoek
5 mei 2008, 00:21
8 draadjes ofzo, dat kost echt veel tijd daar bij marshall dan :satisfie:

tuurlijk betaal je meer voor de handwired shit:P
maar de cabs zien er wel verdomd geil uit! maar dat mag ook wel voor die prijs.

Lexvandoef
5 mei 2008, 00:22
8 draadjes ofzo, dat kost echt veel tijd daar bij marshall dan :satisfie:

Kunnen ze nog wel (en doen ze ook) veel extra geld vragen ;)


zou ik mogen vragen wat de nieuwprijs van zo een set is? ik heb geen flauw idee?

ruilen voor mijn roland cube 30x en peavey rotor exp? je krijgt er 3 gratis plectra bij!!! :satisfie:

Ik heb er ook nog 2 flightcases bij gekocht, in totaal komt het op zo'n 4200 euro nieuwprijs uit, niet echt in de categorie peavey rotor exp+cube30x dus ;)

pannekoek
5 mei 2008, 00:28
Kunnen ze nog wel (en doen ze ook) veel extra geld vragen ;)



Ik heb er ook nog 2 flightcases bij gekocht, in totaal komt het op zo'n 4200 euro nieuwprijs uit, niet echt in de categorie peavey rotor exp+cube30x dus ;)


holy shit dude, dat past in de catogorie:

mijn marshall jvm410h stack + gibson les paul studio + peavey rotor exp + roland cube 30x + rmc 2 wah ongeveer :P

das dus bijna al mijn gear! haha

ik had voor zo een setje iets van 2000 euro verwacht ofzo :hippie:

Lexvandoef
5 mei 2008, 01:35
holy shit dude, dat past in de catogorie:

mijn marshall jvm410h stack + gibson les paul studio + peavey rotor exp + roland cube 30x + rmc 2 wah ongeveer :P

das dus bijna al mijn gear! haha

ik had voor zo een setje iets van 2000 euro verwacht ofzo :hippie:

Daar doe ik het ook niet voor hoor ;)

Enne het mag dan wel een redelijk compacte set zijn, maar dat zegt niks over het geluid/kwaliteit ;)

Wassie maar 2000e :D

pannekoek
5 mei 2008, 01:56
Daar doe ik het ook niet voor hoor ;)

Enne het mag dan wel een redelijk compacte set zijn, maar dat zegt niks over het geluid/kwaliteit ;)

Wassie maar 2000e


ik zou t ook niet willen ruilen voor mijn gear:P die hook lijkt me een gafe bak en ik zou hem zeker een x willen testen maar ik ben blijer met mijn set^^

ik merk iig dat jij er heel blij mee bent :D
in ieder topic valt jouw hook wel een x als onderwerp (lees: spam) :hippie:

Lexvandoef
5 mei 2008, 02:02
ik zou t ook niet willen ruilen voor mijn gear:P die hook lijkt me een gafe bak en ik zou hem zeker een x willen testen maar ik ben blijer met mijn set^^

ik merk iig dat jij er heel blij mee bent :D
in ieder topic valt jouw hook wel een x als onderwerp (lees: spam) :hippie:

Ja ik vind hem echt super. Kan niet wachten tot zaterdag (eerste keer live met dat ding).

En spam is het pas als je hem wilt verpatsen he, dat ben ik nog lang niet van plan ;)

enne als je hem wilt horen, a.s. donderdag is er in Delft een minimeet waar mijn hook ook heen gaat :)

pannekoek
5 mei 2008, 02:04
Ja ik vind hem echt super. Kan niet wachten tot zaterdag (eerste keer live met dat ding).

En spam is het pas als je hem wilt verpatsen he, dat ben ik nog lang niet van plan ;)

enne als je hem wilt horen, a.s. donderdag is er in Delft een minimeet waar mijn hook ook heen gaat :)

wat zou ik daar graag heen willen he! maar mijn ouders komen pas donderdag nacht thuis, ik zit nu een weekje alleen thuis dus ik heb geen vervoer :hippie:
en met de fiets van almere naar delft is een beetje lastig! haha

Lexvandoef
5 mei 2008, 02:05
wat zou ik daar graag heen willen he! maar mijn ouders komen pas donderdag nacht thuis, ik zit nu een weekje alleen thuis dus ik heb geen vervoer :hippie:
en met de fiets van almere naar delft is een beetje lastig! haha

Openbaar vervoer! :hippie:

pannekoek
5 mei 2008, 02:09
Openbaar vervoer! :hippie:
is wel een optie ja, maar mijn ouders zijn er niet blij mee als ik ergens heen ga als ze in turkije zitten hehe:P

als er eventueel iets is met de trein ofzo kom ik niet meer thuis

Lexvandoef
5 mei 2008, 02:10
is wel een optie ja, maar mijn ouders zijn er niet blij mee als ik ergens heen ga als ze in turkije zitten hehe:P

als er eventueel iets is met de trein ofzo kom ik niet meer thuis

haha ja das waar, volgende keer beter :)

pannekoek
5 mei 2008, 02:12
haha ja das waar, volgende keer beter :)
anders breng je je hook gewoon ff hierheen, dan kan je hem volgende maand wel ophalen :)

Lexvandoef
5 mei 2008, 02:18
anders breng je je hook gewoon ff hierheen, dan kan je hem volgende maand wel ophalen :)

hmmmmm.........neuh.........

pol
6 mei 2008, 10:56
zijn wel ok cabs, die greenbacks marshalls, ik heb een 1960 BC gehad, rechte versie dus.

en ook terug weggedaan omdat mijn V30 cabs luider gingen, en strakker bleven op hoge volumes.

de combinatie van 1 cab met V30's en 1 met greenbacks klonk ook wel goed.