PDA

View Full Version : Burns Brian May Red Special Replica



QueenSRVJW
1 mei 2008, 10:18
Hoi

ik kan een tweedehandse Burns Brian May replica krijgen voor nait zu viel geld. Mijn vraag aan jullie is, is de Burns een goede replica, qua geluid enzo want ik kan hem van te voren niet uit proberen, moet dus ter plekke. Ik verzamel dus nu van te voren veel info om mijn beslissing te maken, dus post alle meningen ervaringen en info over de gitaar maar hier;) :gitarist: lijkt niet echt op Brian mar goed :cooler:

orreltak
1 mei 2008, 10:47
hier wat info

http://www.brianmayworld.com/red_special_replicas.htm

der is nog meer op google

pannekoek
1 mei 2008, 11:15
aaargh, ik heb zooo een hekel aan die gitaar, ik weiger erop te spelen en ik vind het misschien wel de allerlelijkste gitaar ooit, al klinkt ie 10x beter dan de beste les paul ter wereld dan weiger ik er ooit 1 te kopen :P

QueenSRVJW
1 mei 2008, 11:16
Ok dat mag je vinden, maar daar heb ik nu toch geen fuck aan :dontgeti:

LaurentB
1 mei 2008, 11:18
Ok dat mag je vinden, maar daar heb ik nu toch geen fuck aan :dontgeti:

Ik had het niet beter kunnen zeggen...

gitaarvrouwtje
1 mei 2008, 11:21
als jij die gitaar nou mooi vind, dan ga je hem toch gewoon proberen? persoonlijk zou ik een gitaar nooit kopen zonder hem te proberen, of is dit weer zoiets met veel afstand en wat opgestuurd moet worden?

dan zou ik er wat voorzichtiger mee zijn denk ik
de fabrikant zal altijd zeggen dat ie super is
evenals degene die hem verkopen wil

uitproberen is toch de veiligste optie

QueenSRVJW
1 mei 2008, 11:23
Het is geen opsturen, maar ik probeer hem bij de jongen thuis uit, maarja, tis wel erg sneu als ik dan zeg dak em niet goed vind, daarom verzamel ik zo veel mogelijk info erover en ervaringen van mensen zodat ik wel zeker weet of het beetje bij me past;)

belfrink
1 mei 2008, 11:27
Het is geen opsturen, maar ik probeer hem bij de jongen thuis uit, maarja, tis wel erg sneu als ik dan zeg dak em niet goed vind, daarom verzamel ik zo veel mogelijk info erover en ervaringen van mensen zodat ik wel zeker weet of het beetje bij me past;)

Je gaat toch niet ergens heen als je vooraf niet serieus geinterresseerd bent ? ...

Luke-wannabe
1 mei 2008, 11:27
Ik zou zeggen zoek eens wat sampletjes op op youtube. Daar kun je hem vast wel goed horen.

nevyn292
1 mei 2008, 11:28
Het is geen opsturen, maar ik probeer hem bij de jongen thuis uit, maarja, tis wel erg sneu als ik dan zeg dak em niet goed vind, daarom verzamel ik zo veel mogelijk info erover en ervaringen van mensen zodat ik wel zeker weet of het beetje bij me past;)

ja, nou en?

beetje redelijke instrument verkoper weet dat een insturment iets heel persoonlijks is, en dat de ene gitaar je beter kan liggen dan de anderen, als die daar het respect niet voor weer op te brengen dan lijkt me dat toch wel raar. bij aankoop van mijn gitaar 3 keer langsgeweest, 2 keer om te testen en 1 keer om hem savonds op te halen en mee naar huis te nemen. die man vond zelf ook dat ik er goed naar moest kijken en niet zomaar naar huis mee moest nemen, heeft zelfs nog hele handleidingen getikt over de mail bij aankoop volgende gitaar, gewoon uit vriendelijkheid en uit respect.

en waarom mogen we alleen antwoorden geven waar jij 'een fuck' aan hebt? het blijft wel een discussie forum, geen vraag-en-antwoord :chicken:

QueenSRVJW
1 mei 2008, 11:28
Je gaat toch niet ergens heen als je vooraf niet serieus geinterresseerd bent ? ...

Ik ben wel serieus geinteresseerd alleen ik wil zeker zijn van mn zaak voordat ik daar heen ga, is toch logisch

QueenSRVJW
1 mei 2008, 11:32
ja, nou en?

beetje redelijke instrument verkoper weet dat een insturment iets heel persoonlijks is, en dat de ene gitaar je beter kan liggen dan de anderen, als die daar het respect niet voor weer op te brengen dan lijkt me dat toch wel raar. bij aankoop van mijn gitaar 3 keer langsgeweest, 2 keer om te testen en 1 keer om hem savonds op te halen en mee naar huis te nemen. die man vond zelf ook dat ik er goed naar moest kijken en niet zomaar naar huis mee moest nemen, heeft zelfs nog hele handleidingen getikt over de mail bij aankoop volgende gitaar, gewoon uit vriendelijkheid en uit respect.

en waarom mogen we alleen antwoorden geven waar jij 'een fuck' aan hebt? het blijft wel een discussie forum, geen vraag-en-antwoord :chicken:

Tuurlijk, maar zeg er dan wel even bij waarom enzo, anders komen we nog niet verder

Riky
1 mei 2008, 11:32
Het schijnen prima gitaren te zijn. Wat is moet geloven va n revieuws en andere verhalen is dat ze goede brian may sound hebben, maar verwcht geen wonderen. Een heel veel zijdig gitaar.

Persoonlijk vind ik hem niet genoeg op het orgineel lijken, maar zo'n Burn is al stukken beter dan Brian May's eigen gitaar lijn. Die dingen zien er niet uit en volgens mij klinken die ook minder...

gitaarvrouwtje
1 mei 2008, 12:50
een verkoper weet dat hij teleurgesteld kan worden
je kunt er toch gerust heen gaan en proberen
en dan hoef je niet te zeggen dat je t een RUK gitaar vindt
je kunt ook zeggen, toffe gitaar maar hij ligt me niet zo, het is niet precies wat ik zoek, dus bedankt voor de moeite en tijd maar ik wil nog even verder kijken

vind ik niet meer dan normaal :)
sorrie dat ik je verder niets kan vertellen over die gitaar weet er gewoon niks van maar ik vind wel dat je alle recht hebt om nee te zeggen als t toch niks is, en dat het gewoon t beste is om hem te proberen, het is toch ook hoe de hals je in de hand ligt etc.

dat is persoonlijk

Outrage
1 mei 2008, 12:56
Er zijn al een aantal topics geweest over de Brain May replica's waarin heel wat nuttige info wordt gegeven over de bespeelbaarheid en de klank. Normaal zou je genoeg moeten vinden aan de hand van de zoekfunctie.

Succes! :)

episua
1 mei 2008, 13:15
Er is al eens eerder een discussie over deze gitaar geweest:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=102846&highlight=burns+special

Gitaar4LifeDude
1 mei 2008, 21:06
aaargh, ik heb zooo een hekel aan die gitaar, ik weiger erop te spelen en ik vind het misschien wel de allerlelijkste gitaar ooit, al klinkt ie 10x beter dan de beste les paul ter wereld dan weiger ik er ooit 1 te kopen :P

en weer een loze kreet van pannenkoek!
ik ga maar is een top 10 van jou starten meneertje

pannekoek
1 mei 2008, 21:10
en weer een loze kreet van pannenkoek!
ik ga maar is een top 10 van jou starten meneertje

hoezo een loze kreet? het is mijn mening dat ik het een afschuwelijke gitaar vind. en over die top 10: ga je gang meneertje..... :hippie:

het is een discussieforum waarin iedereen zijn mening kan laten horen, als je het daar niet mee eens bent dan heb je pech :hippie:

gitaarvrouwtje
1 mei 2008, 22:22
hoezo een loze kreet? het is mijn mening dat ik het een afschuwelijke gitaar vind. en over die top 10: ga je gang meneertje..... :hippie:

het is een discussieforum waarin iedereen zijn mening kan laten horen, als je het daar niet mee eens bent dan heb je pech :hippie:


een discussie forum, dat klopt en als je dan even de definitie van het woord discussie er naast legt, zou ik zeggen dat het hiermeer richting DEBAT gaat haha

Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus zijn mening veranderen tijdens een discussie, en tevreden zijn met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven. Dit in tegenstelling tot een debat, waarbij de partijen niet van hun mening wijken.

pannekoek
1 mei 2008, 22:36
een discussie forum, dat klopt en als je dan even de definitie van het woord discussie er naast legt, zou ik zeggen dat het hiermeer richting DEBAT gaat haha

Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus zijn mening veranderen tijdens een discussie, en tevreden zijn met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven. Dit in tegenstelling tot een debat, waarbij de partijen niet van hun mening wijken.

ik kwam gewoon met mijn mening dat ik het een lelijke gitaar vond, of iemand ermee eens is of niet :P, en als er dan een aantal figuren hier op het forum zijn die mij afkraken zonder zelf met goede argumenten te komen dan word ik daar pissed om.

beetje kinderachtige opmerkingen zoals: ''.............'' en : en: ''weer een loze kreet van pannekoek!''

i.p.v zoiets als: daar ben ik t niet mee eens omdat die brian may gitaar ...... is en ....
of iets dergelijks :)

of heb ik nu weer een loze kreet??

gr, stephan :hippie: :)

gitaarvrouwtje
1 mei 2008, 23:00
ik kwam gewoon met mijn mening dat ik het een lelijke gitaar vond, of iemand ermee eens is of niet :P, en als er dan een aantal figuren hier op het forum zijn die mij afkraken zonder zelf met goede argumenten te komen dan word ik daar pissed om.

beetje kinderachtige opmerkingen zoals: ''.............'' en : en: ''weer een loze kreet van pannekoek!''

i.p.v zoiets als: daar ben ik t niet mee eens omdat die brian may gitaar ...... is en ....
of iets dergelijks :)

of heb ik nu weer een loze kreet??

gr, stephan :hippie: :)

jou mening staat ook niet ter discussie,
enne ik heb niks gezegd over loze kreten toch?
ik geef alleen even aan dat ik wel snap dat mensen graag wat meer onderbouwing zouden hebben voor je mening, ik denk dat jij heel boeiende argumenten kunt hebben voor je mening dat je deze gitaar niks vindt

een discussie bestaat niet uit het ventileren van meningen
in een discussie kom je met een stelling

bijvoorbeeld;
dit is een kutgitaar

en dan ga je die onderbouwen met argumenten;
want het is een lelijk ding
er zit geen goed geluid in
hij speelt niet lekker

en een ander kan dan met een tegen stelling komen die hij gaat onderbouwen.
of accepteert jou stelling als bewezen en deelt je mening

van mij mag je best kort door de bocht zijn hoor
maar als jij komt met het argument dat dit een discussieforum is, dan zul je dus ook moeten onderbouwen..want zo werkt dat nu eenmaal in discussies

geen kritiek
gewoon mijn mening die ik hierboven heb onderbouwt :)

pannekoek
1 mei 2008, 23:06
jou mening staat ook niet ter discussie,
enne ik heb niks gezegd over loze kreten toch?
ik geef alleen even aan dat ik wel snap dat mensen graag wat meer onderbouwing zouden hebben voor je mening, ik denk dat jij heel boeiende argumenten kunt hebben voor je mening dat je deze gitaar niks vindt

een discussie bestaat niet uit het ventileren van meningen
in een discussie kom je met een stelling

bijvoorbeeld;
dit is een kutgitaar

en dan ga je die onderbouwen met argumenten;
want het is een lelijk ding
er zit geen goed geluid in
hij speelt niet lekker

en een ander kan dan met een tegen stelling komen die hij gaat onderbouwen.
of accepteert jou stelling als bewezen en deelt je mening

van mij mag je best kort door de bocht zijn hoor
maar als jij komt met het argument dat dit een discussieforum is, dan zul je dus ook moeten onderbouwen..want zo werkt dat nu eenmaal in discussies

geen kritiek
gewoon mijn mening die ik hierboven heb onderbouwt :)

kijk, dit is een goed argument die is respecteer en ook steun, een stuk beter dan dat gebrabbel van sommige gitaarnetters hier :satisfie: *no offense*! :hippie:

maar goed even terug on-topic nu anders dwalen we af, haha!

JeroenSchaaf
2 mei 2008, 08:32
Precies on topic,

Toen ik hem zelf laatst uit probeerde bij Westerhaven, lag het ding goed in de hand, wel een dikke hals ( voor mijn doen ) maar stoorde niet tijdens het spelen.

Veel regel mogelijkheden en een voor mij sprankelend geluid.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar zoals al vele anderen hebben gezegt, uitproberen dat ding!

ACSlater
2 mei 2008, 14:32
Wat een gelul in deze draad maareh ik heb wel eens op de Burns gespeeld en moet zeggen dat ik het weinig bijzonders vond. Zonder Vox AC30 en treble boosters klinkt het ding erg matig.