PDA

View Full Version : Fender Hotrod Deluxe probleem help me!



bopper
6 december 2001, 22:33
ik zit met een klote probleem op mn fender (buizen) hotrod deluxe. tis een gloed nieuwe maar heb al 3 nieuwe gehad omdat er steeds iets "rammelt" in de versterker, maakt niet uit hoe hard ie staat. wie weet wat dit zou kunnen zijn? het lijkt n beetje op n rammeltje in een buis ofzo?!?

maakt trouwens niet uit watvoor gitaar ik er op speel.

philbee
7 december 2001, 00:38
typisch iets voor onze 'walking Fender encyclopedia' and allround repair man, hey Steavis wordt wakker..... er vraagt iemand wat.

SteavisSmokin
7 december 2001, 15:17
Huh, wordt mij wat gevraagd? *gaap* ben net wakker man!!! :wink:

Wordt het rammeltje versterkt door de versterker, komt het dus de speakers uit? Dan is het waarschijnlijk een microfonische buis. Zet de versterker voluit met het volume, plug je gitaar niet in en tik met je nagel (niet té hard) op iedere buis. Hoor je een geluid de speakers uitkomen wat een beetje op glasgerinkel lijkt dan is het waarschijnlijk een microfonische buis. Probeer het 1 keer met het cleane kanaal ingeschakeld en 1 keer met het OD kanaal (omdat ik zo niet uit mijn hoofd weet of de buis van het OD kanaal gebruikt wordt als het cleane kanaal is ingeschakeld). Stel dat je een microfonische buis hebt dan is het aan te raden die te vervangen.

Is dit het niet probeer dan uit te zoeken waar het rammeltje wel vandaan komt, want een rammeltje kan overal vandaan komen dus is het lastig te zeggen wat het kan zijn. Misschien de veren van de reverbtank? Een schroefje dat ergens los zit?

groet,

Steven

anoniem
2 januari 2002, 22:58
Of een van de speakers is naar zijn grootje !
Had ik ook met met een hotrod, gaat schrapen en ratelen. Kan eenvoudig zelf checken door voorzichtig de speaker naar voren te duwen.
Als je geschraap en gekraak hoort is tie overleden.

anoniem
23 januari 2002, 17:28
Hoi, Ik heb met m'n peavey versterker net zo'n probleem gehad...het was te transformator. Er was is mis met de bevestiging.

GReets
Wilco

Ray-tje
24 mei 2002, 16:42
Hoi,

Ik had net hetzelfde probleem met mijn kersverse hot rod deluxe versterker. Hoe is het probleem opgelost?
Mijn versterker heb ik nu teruggebracht naar de winkel ter reparatie. Daar stonden er nog twee met hetzelfde probleem. Weet iemand de oplossing?!

Ray-tje

PluueeR
24 mei 2002, 17:10
komt dit alleen voor bij de HotRod Deluxe of ook bij de HotRod Deville. Zit er namelijk aan te twijfelen om een HotRod Deville te komen, maar een Marshall Bluesmaster is ook vet (en duur), of een Vox AC30.... damned, weet het gewoon nog niet :smile: als ik poen heb maar even lekker luisteren in de winkels

aadplagiaat
24 mei 2002, 18:11
Het is wel belangrijk of je nog garantie hebt. Zo ja, dan zou ik lekker met 't ding teruggaan, net zo lang tot je van het probleem af bent.
Het is toch te gek voor woorden dat je zo'n amp zelf zou moeten servicen op zo'n fabrieksfout (want daar gaat het hier toch om).
Wie weet krijg je wel steeds dezelfde terug? Kijk je wel naar een serienummer. Ik weet dat dat wel eens gebeurt namelijk.

Als je dit niet voor elkaar krijgt heb jij een probleem. Dan moet je maar eens proberen om je omschrijving van de klacht nog helderder te formuleren. Bijvoorbeeld:
Als je de amp aan zet zonder gitaar, rammelt er dan ook iets?
Verandert de toon van de rammel met de toon die je speelt?
Inderdaad, als je tegen de buizen tikt, hoor je dan geluid? Is dat geluid ongeveer net zo als de rammel die je hoort?
Verandert het volume van de rammel met het volume van de voor- of van de eindversterker?
Is dit bij alle kanalen zo? Zo ja dan is er dus in ieder geval 1 gemeenschappelijk punt waar het probleem onstaat.

Probeer het probleem te localiseren. Schroef het chassis (met alle onderdelen er nog in LOL) uit het cabinet -eerst uitzetten en uit laten bloeden natuurlijk- en probeer op gehoor te zoeken waar het geluid vandaan komt. Denk om je haren (als je lang haar hebt), die kunnen kontakt maken met het circuit. Eventueel kun je met een houten steel o.i.d. op je oor "tasten" waar je het het hardste hoort, dus waar het zit.

succes

jacky
25 mei 2002, 00:10
Vrienden ik heb een soort gelijk probleem gehad met een blues de ville 2x12 en een blues met 1x 12 (40 W) het probleem is inderdaad altijd een van de voorversterker buizen deze krijgen het mechanisch nogal voor de kiezen door de punch die de versterker produceerd.Ik heb het opgelost door er nieuwe buisvoeten in te zetten met zon kapje er over (zie oude fenders)heen in dat kapje zit een veertje en daardoor ben je het rammeltje kwijt.EVT te testen door op de gitaar te spelen netzolang tot je de noot vind waardoor de buis erg gaat rammelen dan even je vinger tegen de voorversterker buizen houden (alleen licht duwen tegen het puntje is genoeg aan de rest bran je je vingers)en nogmaals de noot spelen of laten spelen want je hebt maar twee handen.
Suces