PDA

View Full Version : Hoi allemaal



philby
30 april 2008, 22:52
Even voorstellen.
Mijn gebruikersnaam duid al op mijn grote inspirator: Rory Gallagher, de meest vriendelijke en zichzelf gebleven gitarist die er ooit bestond. Helaas alweer overleden door overvloedig drankge(mis)bruik. Kortom: een echte gitaristendood.
Ik ben 43 jaar en ooit ( in 1980 ) begonnen met een spaanse gitaar ( Yamaha ). Daarna een Aria Pro II gekocht (heb ik niet meer). Toen kwam een Ibanez Roadster Series RS 500 NT. Van deze gitaar vind ik nu absoluut geen informatie, dus wie wat weet ervan mag het zeggen ). Ik speelde in de de jaren 80 in een bluesrockband en vanaf 1992 een jaar of 10 niet meer. Daarna weer begonnen en een Ibanez AG 75 gekocht ( hollow body ), later een 60's Fender stratocaster ( Mexicaan, geweldige gitaar ) en vorige maand een western Blueridge.
Als iemand dus iets weet van mijn ibanez RS 500 NT hoor ik het graag. :cooler:

kenx
1 mei 2008, 10:56
Welkom op 't forum! en veel plezier!!

grtz,

kenny

JohnLord
1 mei 2008, 14:28
Wat!? Rory Gallagher al wéér overleden?

Tubescreamer
2 mei 2008, 13:20
Wat!? Rory Gallagher al wéér overleden?
:D oh jee arme Rory...hee welkom philby gast! Veel plezier hier. Weet helaas niks over je Ibby. Iemand anders?

gitaarvrouwtje
2 mei 2008, 13:47
welkom philby
ben ook rory fan :satisfie:

Han S
2 mei 2008, 14:03
Welkom, ik heb zelfs een Stramp versterker.

philby
2 mei 2008, 14:06
Stramp versterker??

philby
2 mei 2008, 14:16
Trouwens goed om te horen dat Rory nog steeds alive & kicking is in onze gedachten. Ik heb hem zelf een keer of 7 gezien, de laatste keer in Geleen waar hij 1,5 uur te laat kwam aanzetten. Hij moest door zijn broer van een barkruk afgetrokken worden om te komen spelen. Hij begon straalbezopen aan zijn gig, waarbij hij maar weinig liedjes afmaakte. Hij liet zelfs een meid uit het publiek meezingen op een slechte versie van La Bamba. Mensen die ik sprak die hem nog niet gezien hadden vonden het concert geweldig, maar ik stond er eigenlijk met het schaamrood op mijn kaken. Achteraf is dit toch een aparte ervaring geweest. Hij zou even later op Bospop spelen, maar werd toen opgenomen. Volgens mij is Geleen een van zijn laatste concerten geweest, snif.

Han S
2 mei 2008, 16:47
Stramp versterker??

http://www.rory.de/pwrbaby.html

gitaarvrouwtje
2 mei 2008, 18:45
wow dat ziet er leuk uit:) zal ook wel leuk klinken neem ik aan?

Han S
2 mei 2008, 20:07
wow dat ziet er leuk uit:) zal ook wel leuk klinken neem ik aan?

De Stramp versterkers staan er om bekend dat ze met hetzelfde wattage toch twee keer zo hard gaan als een andere versterker. Ze zijn zeldzaam en de maker Peter Struven leeft niet meer.

Het klink goed maar ze blijven heel lang clean en gaan dan ook enorm tekeer.

philby
6 mei 2008, 14:56
Nooit van gehoord ( Stramps dus ). Weer wat nieuws geleerd.