PDA

View Full Version : Vervanging voor Toneport?



artnaz
30 april 2008, 21:26
Tevreden als ik ben met de geluidskwaliteit van mijn Line6 Toneport UX2, ik wordt gek van de USB-connectie. Ik probeer hem te gebruiken als geluidskaart, waarbij de uitgang naar mijn audio-versterker met surround speakers gaat. Erg fijn voor films en muziek, en ik kan dus zo ook gitaarspelen. Maar de USB-verbinding valt dus veel uit sinds Leopard op mijn Mac, en dat is verschrikkelijk irritant. Onlangs is Line6 met nieuwe drivers gekomen, maar daar wordt het nog niet beter van.

Dus ik ben het zat, en wil iets anders, dat gewoon fatsoenlijk werkt.

Voorwaarden:
- Jack en XLR input
- S/PDIF output
- Firewire (die gebruik ik toch niet)
- <350 euro

Wat ik tot nu toe heb gevonden via de search:
- M-Audio FireWire Solo (http://www.m-audio.com/products/en_us/FireWireSolo-main.html)
- TC Electronic Konnekt 8 (HTTP://www.tcelectronic.com/konnekt8.asp)

Die tweede is wel ca 100 euro duurder. Wat denken jullie? Of andere suggesties? En iets anders, kan ik Gearbox van Line6 blijven gebruiken, of moet/kan ik dan bij GuitarRig terecht?

Ik wil dus hooguit gitaar en zang tegelijk opnemen, en anders gitaar/zang/bass/synth apart. En ik wil hem dus continu aan hebben staan om al mijn computergeluiden via mijn audio-versterker te horen.

Alvast hartelijk dank! :)

Roman
2 mei 2008, 14:55
Nou zeg, een beetje zoeken is er niet meer bij zeker.
Dit soort vragen komen 10x per dag langs en worden 10x per dag beantwoord.
M-audio solo is een mooi ding, heb ik zelf ook een exemplaar van en doet wat je wilt. 2 kanalen, mic en gitaar opnemen gaat hartstikke goed. Mooi geluid

artnaz
3 mei 2008, 12:15
Nou, ik heb eerst uiteraard wel gezocht, en ook veel informatie uit andere topics gehaald. Maar daar was de situatie vaak anders, en ook zijn sommigen al een aantal jaar oud.

Maargoed, ik denk dat ik niet echt fout kan gaan met M-Audio. Dus ik ga gewoon daarvoor... :)

fivelastwords
5 mei 2008, 12:09
Het zou mij niet verbazen als je Leopard 7.5.2 hebt geinstalleerd. Ik had hetzelfde probleem met mijn USB ports en ben gedowngrade naar 7.5.1.. Problem solved! Ik zou dat eerst even checken, want de Apple fora staan ook bol van de topics over deze frustratie. Zelf heb ik nu een Focusrite Saffire Pro 26, op Firewire basis, maar k blijf mooi bij Leopard 7.5.1...

artnaz
5 mei 2008, 12:12
Het ligt inderdaad aan Leopard, kan me alleen niet herinneren of het nu aan 10.5.2 (hoe kom je aan 7.5.2? :D) ligt of aan Leopard algemeen...

Hoe ga ik terug naar 10.5.1? :chicken:

fivelastwords
8 mei 2008, 20:28
Hey man,

ja lekker lomp van me die 7.5.2, weet ook niet hoe dat komt haha. Maar goed, to the point. Om terug te gaan naar 10.5.1 moet je

óf

Time Machine draaiende hebben gehad op het moment dat 10.5.1 nog je OS was en dan die betreffende backup selecteren in Time Machine en zo je mac terugzetten naar die periode. Alle files die je daarna hebt aangemaakt wel ff backuppen buiten Time Machine om, scheelt hoop gedoe om alles weer goed te krijgen...

óf

zoals in mijn geval een koude installatie over je hele mac heengooien en het is aan te raden dat pas te doen nadat je alles gebackupt hebt buiten Time Machine om. Als je Leopard nogal recent gekocht hebt weet ik niet of je nog 10.5.1 op de install DVD hebt of 10.5.2... in het laatste geval ben je waarschijnlijk fucked en weet ik niet of je er nog aan kunt komen...

Hoop dat je er wat aan hebt! Je kan altijd nog PM-en met extra vraagjes e.d.

artnaz
8 mei 2008, 22:51
Hey thanks! :)

Ik was al bang dat ik in dat geval OSX opnieuw moest installeren, maar ik dacht dat ik op één of andere manier de update kon de-installeren... :p Time Machine gebruik ik trouwens niet.

Maar... Ik heb nu een ander kabeltje geprobeerd. De USB-poort die wat beter deed met het oude kabeltje doet het met dit nieuwe kabeltje al helemaal niet. Maar in die andere poort (dus die met het oude kabeltje nog slechter deed) doet hij het perfect! Super raar! Jammer alleen dat dit kabeltje heel kort, maar met een laptop is dat minder lastig.

Dus ik doe het maar voorlopig gewoon zo, en dan hopen dat het met de volgende update helemaal opgelost is en ik de lange kabel kan gebruiken! :)

Iets anders, ik heb nu Amplitude 2, en die klinkt naar mijn idee beter dan Gearbox! Wat dynamischer, transparanter, helderder, gevoeliger, en levendiger. Alleen zijn de effectenmogelijkheden bij Gearbox weer wat beter. Alleen kreeg ik in Logic geen signaal binnen via Amplitude, maar daar heb ik ook niet meer dan 10min. naar gekeken...

fivelastwords
8 mei 2008, 23:37
Yup, Amplitube 2 is een erg prettige plugin! Je moet ook zeker de Ampeg SVX gebruiken, zeg maar de Amplitube voor bass met allerlei Ampeg simulaties!

In Amplitube kan je in de stand-alone functie de input van je geluidskaart selecteren binnen Logic en je moet even kijken in de Logic setup of daar ook je USB interface als inputs staat aangegeven.

Have fun ermee!