PDA

View Full Version : Nieuwe brug op mijn Ibanez Sa260Fm



rhcp_schipper
30 april 2008, 20:37
Ik weet niet of dit de goede plaats is om dit te posten, maar daar komen we snel genoeg achter.

Ik ben van plan om mijn ibanez Sa260Fm wat te gaan pimpen. Dus nieuwe tuners, nieuwe brug, enz. Maar nu was ik heel erg benieuwd of een wilkinson VS-100 tremelo gewoon op mijn ibanez past.

Ik kan verder geen specifieke tekeneningen van de wilkinson tremelo vinden, om zo de maten te vergelijken. Is er misschien iemand die dit al geprobeerd heeft. Want ik vind de ibanez echt een super gitaartje, amar wil hem wel een beetje pimpen met wat betere/mooiere kwaliteits spullen zoals de wilkinson tremelo.

Groeten T.

pasqual
30 april 2008, 22:52
hoi T,

als ik de foto van je ibanez bekijk heeft ie al een wilkinson achtige brug.
kijk eens op een online gitaaronderdelen site zoals guitarsupplies of tonefactorie etc... hier staan meestal ook maten bij vermeld zoals afstand tussen de studs e.d. als die overeenkomen kun je deze brug gewoon overzetten. je zal 'm wel opnieuw moeten intoneren en op hoogte zetten. het is wel aan te raden om ook de studs te vervangen i.v.m. inslijten.

groeten Pasqual.

rhcp_schipper
1 mei 2008, 12:32
hoi T,

als ik de foto van je ibanez bekijk heeft ie al een wilkinson achtige brug.
kijk eens op een online gitaaronderdelen site zoals guitarsupplies of tonefactorie etc... hier staan meestal ook maten bij vermeld zoals afstand tussen de studs e.d. als die overeenkomen kun je deze brug gewoon overzetten. je zal 'm wel opnieuw moeten intoneren en op hoogte zetten. het is wel aan te raden om ook de studs te vervangen i.v.m. inslijten.

groeten Pasqual.

Hee pasqual,

Bedankt voor de info en voor de tips. Ik zal nog eens even verder zoeken naar de maten van de wilkinson brug.