PDA

View Full Version : Ebay



The Mess
30 april 2008, 18:17
Hoi,

Mijn Epiphone SG Special heeft een tijdje geleden een neck-crack opgelopen.
Nu dacht ik: ik kan hem laten lijmen, maar ik kan ook een nieuwe neck proberen te krijgen.

Nu kwam ik dit tegen op ebay:

http://cgi.ebay.com/Epiphone-by-Gibson-Les-Paul-Special-II-Guitar-Neck-NEW_W0QQitemZ320246447706QQihZ011QQcategoryZ41423Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Nu heb ik helemaal geen ervaring met ebay whatsoever, dus ik had een paar vraagjes:

Volgens mij zijn de verzendkosten 30 dollar, klopt dat?
Komen er naast de verzendkosten en de kosten van de neck zelf ook nog invoerkosten bij?

En, zie ik verder nog wat over het hoofd?

Alvast bedankt.

frankpaul1
30 april 2008, 18:21
Als het een nette crack is zou ik hem gewoon laten lijmen. Dit kun je eventueel zelf doen.

Brent Ray Vaughan
30 april 2008, 18:23
Buiten dat de advertentie pas binnen 4 dagen afloopt en de prijs nog kan stijgen, ben je niks vergeten.

Verzending is 30 dollar + kosten van de neck (weet je pas binnen 4 dagen dus) + eventuele douanekosten.

The Mess
30 april 2008, 18:24
Buiten dat de advertentie pas binnen 4 dagen afloopt en de prijs nog kan stijgen, ben je niks vergeten.

Verzending is 30 dollar + kosten van de neck (weet je pas binnen 4 dagen dus) + eventuele douanekosten.

Als ik dan goed reken met douanekosten van 22,2% (klopt dit?)

55 euro (heb ik er voor over) = 86 dollar

86 dollar = 122,2 (totale bedrag)
70 dollar = 100 (kosten neck + verzendkosten)
40 dollar = hals zelf

Dus dan kan ik 40 dollar bieden zonder later nog voor verassingen te komen staan met bijvoorbeeld verzendkosten of douanekosten?

Nino1110
30 april 2008, 19:49
Bied pas de laatste 10 seconden ;-) Anders voer je de prijs onnodig op.

Import kosten heb je denk ik niet omdat je een maximaal bedrag mag invoeren en je zit er volgens mij niet overheen met de neck.

nevyn292
30 april 2008, 22:01
45 euro max, dan pas invoerrechten, maar geld geloof ik alleen als 'gift'

www.douane.nl geloof ik, gewoon even daar rondsnuffelen of even een mailtje sturen, je bent vast niet de enige met zo'n vraag dus het zal er vast wel opstaan!

Brent Ray Vaughan
30 april 2008, 22:47
Vaak worden de douanekosten handig ontweken... Guitarfetish zet als waarde 9$ op het pakketje, hoewel je toch voor een paar honderdjes besteld hebt.

In België wordt volgens mijn ervaring vaak standaard 10 € gevraagd, ik heb slechts één maal meer moeten betalen. Misschien pakken ze de zaken iets serieuzer aan bij de Nederlandse douane.

Zoals eerder gezegd, is het het beste om de laatste minuuut pas te bieden. Nadeel is wel dat vele items van Amerikaanse verkopers 's nachts aflopen.

In elk geval veel succes!

En kijk ook even verder....

Link 1 (http://cgi.benl.ebay.be/EDEN-Custom-Les-Paul-Guitar-Neck-Mahogany-Rosewood_W0QQitemZ160233626431QQihZ006QQcategoryZ4 1423QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphot ohosting)

Link 2 (http://cgi.benl.ebay.be/Les-Paul-SG-Guitar-Neck-Great-Project-Cherry-Red_W0QQitemZ140228852316QQihZ004QQcategoryZ42455Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

hansoonk
1 mei 2008, 09:15
Als je een andere hals erop zet dan er op hoort, let dan hel goed op dat het allemaal past. De mensuur (meet de afstand van de nut tot aan de twaalfde fret maar eens op. De mensuur is twee keer deze afstand) moet kloppen, het aantal frets en de de afmetingen (lengte, breedte) van de hiel. Goed navragen en vergelijken met je eigen hals.