PDA

View Full Version : probleem



calimero
18 februari 2003, 17:14
Hoi,

ik heb de laatste tijd last van een soort van 'kruimelend' geluid op m'n versterker. Het is moeilijk te beschrijven; maar je kan t misschien een beetje vergelijken met t geluid van papier dat wordt 'gekraakt.'

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

PS ik speel met een Fender Princeton 112 (65W)

marc_o
18 februari 2003, 21:35
je moet 'm uitzetten.............en laten..........sorry, kutgeintje, maar kon het niet laten...haha

andy
18 februari 2003, 21:45
een condensator die het loodje aan het leggen is??
of iets anders dat langzaam dood gaat in de versterker.
Maar zekerheid kan ik je niet geven, daarvoor is de klacht iets te vaag.
Is trouwens een leuke amp die fender 65 w.

FNaRK
18 februari 2003, 22:16
misschien je eierdopje wat langzaam verkruimeld ?

aadplagiaat
18 februari 2003, 22:39
Al je contacten reinigen/opnieuw doorsolderen. Buisvoeten schoonmaken, potmeters inspuiten met Kontakt 60 (een speciale spray hiervoor. Laat die spray goed uitruften voor je het beest weer aansteekt. Na inspuiten van je potmeters (gaatje voor zoeken) je potmeters een aantal keren flink heen en weer draaien om de vloistof goed z'n werk te laten doen, daarna zoals gezegd laten drogen. Buisvoeten kun je ook zo behandelen op het draaien na dan :smile:

Nielsje
18 februari 2003, 22:50
Tja, niets op aan te vullen, behalve een ding:
vergeet niet je snoer na te lopen, daardoor kan het ook gaan kraken en knarsen enzow, zou een beetje jammer zijn als je allles uit elkaar haalt terwijl het gewoon je snoer kan zijn.....


sterkte

Ic3gl0vE
18 februari 2003, 22:54
ik zou ook even een andere gitaar proberen.. you never know

SteavisSmokin
18 februari 2003, 23:55
> je moet 'm uitzetten.............en laten..........sorry, kutgeintje, maar kon het niet laten...haha

Die Fender Princeton 112 is wel 1 van de beste SS versterkers die er zijn, dus hij mag hem best aanlaten. :wink:

aadplagiaat: het gaat hier om een transistor bak..dus buisvoeten schoonmaken zal *erg* lastig worden, hehe.

Anyways, het zal wel een los contact zijn ergens.

calimero
19 februari 2003, 11:47
Bedankt voor al de antwoorden

Nielsje
19 februari 2003, 11:53
laat je weten wat de oorzaak was?

calimero
21 februari 2003, 13:01
yep, maar ik zit momenteel nog id examens; dus zal k nog ff geduld moeten uitoefenen ;(