PDA

View Full Version : prijs van hout?



jan jansen
30 april 2008, 12:57
Weet iemand wat globaal de prijs is van hout voor de body van een tele als ie van Linde hout wordt gemaakt?Ik wil eens een maken daarvan ipv essen,eens kijken of dat makkelijker bewerkbaar is.

dus de prijs van een ruw stuk hout Linde,
JJ

orreltak
30 april 2008, 13:31
even een mailtje sturen naar je lokale fijnhouthandelaar.
met de maten erbij.
alleen jammer dat je nu met de feestdagen zit.
krijg je waarschijnlijk niet zo snel een reactie

no 1 hops
30 april 2008, 13:31
zit er niet een ruwhout bedrijf in akkrum?
in bergum moet er ook een zitten
http://www.inlands-hout.nl/

Mattia
30 april 2008, 13:45
Linde is spotgoedkoop; redelijk recent bij m'n locale houtboer (Vlug en Oudt in Purmerend, ze hebben niet veel, maar wel een aantal leuke dingetjes) een blok gekocht waar makkelijk 2, mogleijk 3 bodies uit hadden gekund voor een euro of 30 inclusief. Werd eigenlijk voor 'kunstzinnige' doeleinden gekocht (m'n zus wilde wat met hout maken, en het moest groot zijn...), en ik gebruik de restanden nu voor allerlei mallen voor akoestische gitaren e.d., juist omdat het zich zo supermakkelijk laat bewerken/schuren/zagen/etc. Klonk nou niet bepaald spannend, maar er zijn genoeg goede gitaren mee gebouwd...

jan jansen
30 april 2008, 14:02
zit er niet een ruwhout bedrijf in akkrum?
in bergum moet er ook een zitten
http://www.inlands-hout.nl/


klopt en vooral die in bergum heeft alle soorten inlandshout in voorraad.Zal er vrijdag weer eens gaan kijken.
Vooral die bewerkelijkheid lijkt mij wel wat voor lindehout....,mischien een combinatie van meerdere houtsoorten eens proberen...

jj

no 1 hops
30 april 2008, 14:04
klopt en vooral die in bergum heeft alle soorten inlandshout in voorraad.Zal er vrijdag weer eens gaan kijken.
Vooral die bewerkelijkheid lijkt mij wel wat voor lindehout....,mischien een combinatie van meerdere houtsoorten eens proberen...

jjzag op zijn site ook een mooie portie beuken

aand e andere kant als ik de pincaster hoor op youtube van arlow west dan is een mooi stuk grenen ook niet verkeerd ten op zichte van linde.
maar ik ben daarin geen hout kenner.

hoe ga je de hals doen?
heb net een leuke lefty tele neck in huis gekregen
dat revers head idee lokt mij wel

Mattia
30 april 2008, 14:24
Als je exotisch wil, is Limba erg lekker om mee te werken. Finishes wat minder (heeft porieen). Anders gewoon elzen. Lekker standaard, goed te bewerken.