PDA

View Full Version : John Doe meets Radiohead!



Tristan
30 april 2008, 06:16
Howdy peeps!

Afgelopen donderdag hebben we een song opgenomen met Radiohead!
Nou ja, we hebben niet echt met ze in dezelfde studio kunnen spelen, maar ze verkochten op hun site losse sporen van hun nieuwe song "Nude" zodat mensen er remixen van kunnen maken...

Maandag hebben we de tracks gekocht en geimporteerd, dinsdag meegegeven aan Suus (zonder de zanglijn van Thom Yorke), woensdag een nieuwe song (geinspireerd op dit nummer) geschreven en donderdag dus opgenomen...
Het mixen en editen en alles heeft het hele weekend geduurd...
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, je kan ook nog stemmen voor onze remix via onze MySpace: www.myspace.com/john39srevenge...
Dat zou helemaal te gek zijn, want we hebben nog maar tot en met 1 Mei om stemmen binnen te halen...
Haha, 't zou toch super zijn als die gasten van Radiohead het zouden horen... :D

Groetjes Tristan

gitaarvrouwtje
30 april 2008, 08:08
ik zou graag luisteren maar krijg een scherm en daar staat dit

Ongeldige vriend-ID.
Deze gebruiker heeft zijn/haar lidmaatschap opgezegd, of zijn account is verwijderd.

dus er gaat denk ik iets niet goed

jonesd
30 april 2008, 08:52
Ik heb gestemd. Klink heel lekker!

@Gitaarvrouwtje: De link van Tristan in zijn bericht is niet goed. Gewoon op de link in zijn sig klikken.

drap
30 april 2008, 09:11
Weer puik werk Tristan! Ik mag sowieso graag naar jullie muziek luisteren. Zit gewoon hartstikke goed in elkaar. Als jullie een demo hebben, dan houd ik me aanbevolen :)

Nah, ook maar eens stemmen dan (al was het alleen al om die lekkere zangeres van jullie :D )

rocker_71
30 april 2008, 10:47
Nice, mijn stem heb je!

bass blom
30 april 2008, 10:51
ik krijg ook:

Ongeldige vriend-ID.
Deze gebruiker heeft zijn/haar lidmaatschap opgezegd, of zijn account is verwijderd.

:chicken:

ah, linkje staat er fout :sneaky:

http://www.myspace.com/johndoe39srevenge

via je www kom ik er wel dus :D

edit: heb gestemd en voor nog een stem of 3+ gezorgd ;)

Tristan
30 april 2008, 14:09
Hee, bedankt mensen, voor het stemmen en voor de positieve commentaren... :)
Gebeurt je toch niet elke dag dat je een track met Radiohead kan opnemen... :D
Oh ja, misschien nog wat meer info over het nummer (als jullie het leuk vinden)...
Ik heb thuis nog wat overdubs gedaan met Ebow, dus die aanzwellende geluidjes die je hoort zijn daarmee gemaakt...
De rare stemmen die soms voorbij vliegen is Thom Yorke die ik eerst gereversed heb en daaruit melodietjes heb geknipt...
Voor de rest is het gewoon een ruwe take van bas, gitaar en drums, de enige edit die we daarin hebben gemaakt is dat we het nummer iets hebben ingekort, die knip hoor je ook wel een beetje denk ik...

hendrix_appendix
30 april 2008, 15:14
Klinkt erg goed Tristan, ben nu even de rest van de nummers aan het checken, klinkt allemaal heel goed/evenwichtig. Doet me denken aan Face Tomorrow op de een of andere manier, wel eens aan gedacht een show met hen te doen? Jullie zouden goed bij elkaar passen denk ik.

hendrix2
1 mei 2008, 13:17
Wederom erg goed Tristan, je weet het ondertussen wel al, maar ik zeg het toch nog maar eens: Ik vind John Doe's Revenge echt een zalige groep!

Tristan
1 mei 2008, 15:31
Dank je wel beide Hendrixen! :D
Face Tomorrow ken ik wel geloof ik, van wat ik ervan weet kan ik het niet helemaal bij onze stijl plaatsen, maar een show samen doen zou inderdaad wel kunnen denk ik...
Misschien eens kijken of dat te regelen valt...
We hebben intussen wel wat meer stemmen gekregen, maar we zitten nog niet aan de honderd...
Toch hoop ik nog dat die gasten van Radiohead het te horen krijgen... :)

meul
1 mei 2008, 16:19
hmmm, tof hoor Tristan, eigenlijk vind ik jullie eigen repertoir erg mooi.
dat meisje heeft ook een mooie stem vind ik, ze heeft wel die kippevel factor, daar kom je bij mij een heel eind mee.

vooral in black crows en broken home.

wat ik ook erg lekker vind lopen is het de aanloop naar de solo en het solo gedeelte zelf van Answer me. lekker drummertje ook.

echt leuk bandje!

ik heb mijn vote geplaatst.

gr,
jan

Tupelo
2 mei 2008, 18:17
Mijn favoriet blijft Your Day. :)

Nude is ook o.k.
Zang van jullie zangeres gaat heel erg mooi samen met die Thom Yorke sampletjes.

Jullie zitten sferisch sowieso wel in hetzelfde gebied voor mij zoals Radiohead bezig is these days, wat dat betreft is het een wonder het jullie het zolang hebben laten wachten. :D

Gaaf hoor, mijn stem heb je! :)

Squier4ever
2 mei 2008, 19:56
mijn stem ook!

B_2_the_a
2 mei 2008, 20:14
Dank je wel beide Hendrixen! :D
Face Tomorrow ken ik wel geloof ik, van wat ik ervan weet kan ik het niet helemaal bij onze stijl plaatsen, maar een show samen doen zou inderdaad wel kunnen denk ik...

dan moet je ff contact opnemen met aart stekelenburg die hier wel eens rondzwerft op het forum...

Don Capo
2 mei 2008, 20:50
Vet Tristan! Heb eerlijk gezegd nooit heel aandachtig naar JDR geluisterd aangezien jouw voorkomen mij deed vermoeden dat het hier dikke vette metal betrof ;) Maar wat een uber geile band is het man. Lekkere stem inderdaad. gestemd uiteraard...

Tristan
2 mei 2008, 21:33
Wederom bedankt mensen!

Meul/Jan:
Kippenvel, ja dat kan ik me wel indenken, ze heeft gewoon een hele eigen stem, veel kracht ook...
Het Radiohead nummer is trouwens ook een eigen nummer, geinspireerd door het Radiohead nummer 'Nude', waarbij we gebruik hebben gemaakt van (al of niet vervormde) samples uit dat nummer...
Ik vind zelf Black Crows ook echt waanzinnig, zoals Suus dat zingt...
Met Answer me hebben we veel lol gehad, is een volledig rauwe take zonder overdubs, alles in een keer, dit was de tweede take en die hebben we zo op de demo geplaatst...
Bedankt voor de complimenten!

Tuup:
Bedankt man!
Haha, die Thom Yorke sampletjes heb ik dus eigenhandig zitten knippen, plakken en reversen, vond ik ook wel leuk geworden... :)
Haha, ja, Radiohead is gewoon wel een hele vette band, vinden we tenminste...

Squier4ever:
Bedankt man!

B_2_the_A:
Ah, cool, zal ik eens checken... :)

Don Capo:
Haha, dat denken wel meer mensen die mij zien, maar grappig genoeg is dat een van de weinige muziekstijlen die ik gitaristisch gezien echt totaal niet kan spelen maar wel vet vind... :D
Bedankt voor het compliment! :)

Tristan
3 mei 2008, 13:00
BUMP!

Ze hebben de deadline om te stemmen opgeschoven van 1 Mei naar 1 Juni, dus misschien zijn er nog mensen die willen stemmen... :)

rickert
3 mei 2008, 13:31
Uiteraard heb ik ook even gestemd :satisfie:

ponq
6 mei 2008, 12:31
klinkt fantastisch!
Mijn stem heb je :D

Tristan
6 mei 2008, 15:37
Thank you very very mucho sir! :)

Eef
8 mei 2008, 21:49
sorry dat ik dit zo laat pas zie, ik zit ook te veel in off-topic he.. ;)
maar ik heb gestemd hoor!! :cheerup:

schizo910
9 mei 2008, 09:40
sorry dat ik dit zo laat pas zie, ik zit ook te veel in off-topic he.. ;)
maar ik heb gestemd hoor!! :cheerup:

Muts!!!


Dat zou helemaal te gek zijn, want we hebben nog maar tot en met 1 Mei om stemmen binnen te halen...

wel ff goed lezen he? :p

Don Capo
9 mei 2008, 10:57
BUMP!

Ze hebben de deadline om te stemmen opgeschoven van 1 Mei naar 1 Juni, dus misschien zijn er nog mensen die willen stemmen... :)

MHAHAHAHAHHA

Kim Wilson
9 mei 2008, 11:19
:seriousf:


Ik heb ook nog maar even gestemd. :)

EDIT>
Ik had willen stemmen, maar dan moet ik eerst aanmelden bij Myspace. Geen zin in vandaag...

Tristan
9 mei 2008, 13:49
Ah, okee, dan zet ik de link toch gewoon even hier neer, als dat mag tenminste...
http://radioheadremix.com/widget/remix_widget.swf?remix_id=2314

Kim Wilson
9 mei 2008, 13:55
Oké dan, nu werkt ie wel. En gelijk maar even gestemd. Nummer 119, zag ik. :)

Tristan
9 mei 2008, 13:58
Dank je wel! :)
Handig, die computers...
Gelukkig gaat 't me steeds beter af... :)

Eef
10 mei 2008, 21:23
Muts!!!



wel ff goed lezen he? :p

zucht, wie moet er nou goed lezen hier?
heb juist gestemd omdat ik WEL het hele topic doorgenomen had.
en meteen gaan schelden ook nog. drol! :satisfie: