PDA

View Full Version : Vraagje



The Mess
29 april 2008, 14:58
Hoi,

Ik heb laatst een verneukte Maya Les Paul gekregen van mijn drummert, en besloten deze voor zo weinig mogelijk tot een fatsoenlijk gitaartje om te toveren.
Echter, bij het achterste staartstuk van de hardtail brug zit het stuk dat ín het hout zit (waar je die grote schroef indraait) los.
Hoe kan ik dit het beste vastzetten?

Thx!

no 1 hops
29 april 2008, 15:28
Hoi,

Ik heb laatst een verneukte Maya Les Paul gekregen van mijn drummert, en besloten deze voor zo weinig mogelijk tot een fatsoenlijk gitaartje om te toveren.
Echter, bij het achterste staartstuk van de hardtail brug zit het stuk dat ín het hout zit (waar je die grote schroef indraait) los.
Hoe kan ik dit het beste vastzetten?

Thx!mooiste zou zijn het hout weer opvullen en opnieuw passend gat boren.

The Mess
29 april 2008, 15:34
mooiste zou zijn het hout weer opvullen en opnieuw passend gat boren.

En het makkelijkste? :P
Of hoe vul je zoiets op?

G.G.
29 april 2008, 15:57
En het makkelijkste? :P
Of hoe vul je zoiets op?

Makkelijkst is gewoon met secondelijm het busje helemaal vastlijmen.

Beter is een houten plug/deuvel erin lijmen en opnieuw uitboren als het echt ruim is.

Soms wil wat tape om de bus heen en dan opnieuw erin rammen ook prima werken.

The Mess
30 april 2008, 15:20
Makkelijkst is gewoon met secondelijm het busje helemaal vastlijmen.

Beter is een houten plug/deuvel erin lijmen en opnieuw uitboren als het echt ruim is.

Soms wil wat tape om de bus heen en dan opnieuw erin rammen ook prima werken.

Ok bedankt! Ik denk dat ik het maar met die tape ga proberen (als het maar vast zit hè :satisfie: )

Nieuwe vraag wat betreft die Maya: ik wil maar 1 pickup gebruiken, maar dan ligt de andere pickupholte dus open. Ik heb wel wat proberen te maken met blik maar dat was niet echt denderend. Iemand nog een idee hoe ik aan een mooi afdekplaatje kan komen?

no 1 hops
30 april 2008, 15:47
misschien gewoon een slagplaat maken, een beetje zoals een tele ook heeft.
volgens mij waren er ook junior modellen van gibson die een slagplaat hadden.

http://www.jgguitars.com/pix/nisse_lp_jun.jpg

The Mess
24 juni 2008, 14:51
Nou, tape werkte wel maar ik vond het niet mooi...
Nu tot mijn vreugde een kolomboor gevonden die ik kan gebruiken.
In het topic van iemand die hetzelfde heeft gedaan als waar ik bezig mee ben is het gat opgevuld met 12 mm rondhout en houtlijm en dan weer uitgeboord.

Op welke manier boor je het gat dan het beste uit?
En hoe maak je dan nog de aarding als de stud in principe helemaal afgesloten is?