PDA

View Full Version : Pedalen die je ergens anders voor gebruikt dan hij dient...



Il_Falco
29 april 2008, 12:42
ik heb gevonden dat ik een 'akoestisch' geluid krijg als ik op een eq-7 de mids eruit draai en de bas en hoog iets hoger. Toen ben ik beginnen doordenken.
Zijn er eigelijk pedalen die jullie gebruiken voor iets anders dan je ze gekocht hebt of waarvoor ze dienen?

R.J
29 april 2008, 12:52
Mijn flanger heb ik zo ingesteld dat het met mijn distortion erachter net een kleine autowah is, dus ja.

superken_nl
29 april 2008, 13:20
Laat ik mijn steentje ook maar bijdragen:

Ik gebruik de marshall compressor, oorspronkelijk om het uitgangsvolume wat constanter te maken, maar na wat experimenteren kwam ik erachter dat als de attack ver open staat in combinatie met flinke overdrive op de neck pickup, dat ik dan dat vieze smerige Walter Trout geluid krijg :) Daar gebruik hem nu voor.

Aimé
29 april 2008, 13:25
Hey, ik doe ongeveer hetzelfde als R.J. Welk flanger pedaal heb je?
Ik in ieder geval de BF3 van boss: ofwel gebruik ik hem voor blubbergeluidjes, ofwel voor een geluid alsof je in een blikje cola speelt (heel metalig, scherp) ofwel voor een stutter/tremelo (functie Pan maar niet in stereo aansluiten) ofwel als een soort "extreme" tone-control, met verschrikkelijk veel keuze qua tone. Bij de laatste 3 zet ik de "depth" op nul, zodat je die golven niet hoort.

Met men DD20 heb ik als presets oa. een ringmodulator en een soort chorus, beiden zonder de eigenlijke delay. :)

Rutger
29 april 2008, 13:34
Mijn flanger heb ik zo ingesteld dat het met mijn distortion erachter net een kleine autowah is, dus ja.
Ik gebruikte mijn wah nogal ns als flanger :)

jonesd
29 april 2008, 14:43
Ik gebruik soms een boss ps-2 (phase shifter) als chorus.

Dirk_Hendrik
29 april 2008, 14:46
Ik gebruik graag een Fulldrive als hamer

artnaz
29 april 2008, 14:52
Behringer pedaaltjes als "sound-reducers"? :chicken:

R.J
29 april 2008, 15:00
Hey, ik doe ongeveer hetzelfde als R.J. Welk flanger pedaal heb je?
Ik in ieder geval de BF3 van boss: ofwel gebruik ik hem voor blubbergeluidjes, ofwel voor een geluid alsof je in een blikje cola speelt (heel metalig, scherp) ofwel voor een stutter/tremelo (functie Pan maar niet in stereo aansluiten) ofwel als een soort "extreme" tone-control, met verschrikkelijk veel keuze qua tone. Bij de laatste 3 zet ik de "depth" op nul, zodat je die golven niet hoort.

Met men DD20 heb ik als presets oa. een ringmodulator en een soort chorus, beiden zonder de eigenlijke delay. :)
de boss BF2 :cooler:

@ Rutger: precies andersom

@ Dirk Hendrik: En wat is dan de spijker? :chicken:

tubeonly
29 april 2008, 15:02
ik gebruikte "vroeguh" een noise suppressor (vol dicht) samen een compressor als een soort van swell pedaal. Was nog net geen Slow Gear.

TimmU
30 april 2008, 00:08
Noise gate op bizarre instellingen zetten , en je hebt een volume swell bij elke noot die je aanslaat, gaaf voor solo's .

Dastard
30 april 2008, 10:05
Ik gebruik mijn Boss DC-2 als solo booster en om wat meer hoog te krijgen.

DiscoFreq
30 april 2008, 11:08
ik gebruikte "vroeguh" een noise suppressor (vol dicht) samen een compressor als een soort van swell pedaal. Was nog net geen Slow Gear.
Dat doe ik soms ook met m'n Carrotron Noise Fader :)

tubeonly
30 april 2008, 11:12
Noise gate op bizarre instellingen zetten , en je hebt een volume swell bij elke noot die je aanslaat, gaaf voor solo's .

Jeps, en compressor erbij om het nog wat te versterken. Nice :)

tubeonly
30 april 2008, 11:16
Ik gebruik mijn Boss DC-2 als solo booster en om wat meer hoog te krijgen.

Als booster? Hmmmm, interesting! Als er een pedaal is zonder knoppen.... Maakt je geluid wel lekker "open".

Vind hem zalig met een lichte crunch... Doet me denken aan die clip van RHCP Give it away die afgelopen week hier ook stond.

bastiaanvanbeek
3 mei 2008, 14:08
de BOSS SYB-5 Bass Synthesizer voor mn gitaar

Swan
3 mei 2008, 15:18
om m'n hernia te kweken

R.J
4 mei 2008, 02:17
om m'n hernia te kweken
Kerel, wat de hel?

ergens is het geweldig fout en grappig, maar toch.

dano
4 mei 2008, 03:20
memory man deluxe als booster (dus delay weggedraaid en level omhoog!)

Sinner
4 mei 2008, 11:31
Mijn Phaser als langzame autowah :soul:

paulusdeBKB
4 mei 2008, 12:00
Mijn delay op 36 ms, 1 repeat 100% wet en dan omgekeerd aansluiten -->als ik wat meer voor de tel wil spelen.

B_2_the_a
4 mei 2008, 12:19
niet te flauw doen eh paulus!

ik heb tijden een fuzz face al killswitch gebruikt (was verrot :D)

Danieldg
4 mei 2008, 12:21
Ik gebruik men wah voor wat meer hoog te hebben (getapte noten klinken dan iets beter)+ een flanger na te doen.

Bolder
11 juli 2008, 13:55
Ik gebruik mijn Electro harmonix Memory Man Deluxe als de normale dingen die je erop hebt (delay, chorus en vibrato). Maar ook als booster als je alles dicht draait en de level helemaal open draait. En als je de feedback knop na 12'en zet kan je met de delay knop ook allemaal leuke zoeven en helicopters doen. :soul:

Dweezman
11 juli 2008, 14:13
mijn ac30 als barbeque

en m'n rmc1 voor de fuzz factory: squeel of death!

B_2_the_a
11 juli 2008, 14:27
ik gebruik nu 2 behringer pedaaltjes
- 1 als deurstopper
-1 als honden speeltje