PDA

View Full Version : Cleane 7 snarige gitaar



SelkiesJS
29 april 2008, 12:15
Ik ben toch langzaam weer toe aan een nieuwe gitaar. (Het is altijd tijd voor een nieuwe gitaar :satisfie: ) En ik was toch wel benieuwd naar de mogelijkheden van een 7 snarige gitaar. Ik weet dat hier echt tientallen topics over zijn. Maar ik was benieuwd of er ook 7 snarige gitaren zijn die niet zo op metal gericht zijn. Ik krijg altijd het idee dat je meteen een scheurbeest in huis haalt. En daar heb ik al een mooie van. Ik zit een beetje te kijken naar bijvoorbeeld schecter enz. Maar daar zitten ook meteen EMG's op.. Zijn er ook 7 snarige gitaren die wat meer allround zijn?

TimoSomers
29 april 2008, 12:26
Ik ben toch langzaam weer toe aan een nieuwe gitaar. (Het is altijd tijd voor een nieuwe gitaar :satisfie: ) En ik was toch wel benieuwd naar de mogelijkheden van een 7 snarige gitaar. Ik weet dat hier echt tientallen topics over zijn. Maar ik was benieuwd of er ook 7 snarige gitaren zijn die niet zo op metal gericht zijn. Ik krijg altijd het idee dat je meteen een scheurbeest in huis haalt. En daar heb ik al een mooie van. Ik zit een beetje te kijken naar bijvoorbeeld schecter enz. Maar daar zitten ook meteen EMG's op.. Zijn er ook 7 snarige gitaren die wat meer allround zijn?

Ibanez Universe is ongelooflijk allround.
2 Humbuckers en 1 singlecoil, 5 way switch en tone knop.
Je kan er echt alle sounds uitkrijgen die je wilt.

EmgMaster
29 april 2008, 12:28
Kijk dan ook eens bij Ibanez wat zei te bieden hebben. Ik dacht dat de k7 paf elementen van dimarzio aan boord hadden, en die moeten toch wel aardig clean kunnen

Tho
29 april 2008, 12:33
Over het algemeen worden 7snaren in de metal gebruikt ja. Maar dat maakt helemaal niet uit, want als je die EMG die er in zit niet gaaf vind, zet je er toch een milder element in? 7snaren zien er vaak ook helemaal niet zo metal uit vind ik

TimoSomers
29 april 2008, 12:36
Kijk dan ook eens bij Ibanez wat zei te bieden hebben. Ik dacht dat de k7 paf elementen van dimarzio aan boord hadden, en die moeten toch wel aardig clean kunnen

Ik heb zelf de Universe en de K7, maar vind de Universe een stuk allrounder en kan ook gevariërder(?) clean, omdat hij een single coil heeft en een tone knop. De k7 heeft 2 hums en 1 volumeknop. Maar er zit een flink verschil tussen de gitaren dus je moet ze eigenlijk wel allebei ff testen dan.

SelkiesJS
29 april 2008, 14:03
hm ik denk dat ik vergeten ben te vermelden dat mn budget rond de 500-600 euries ligt.. De universe is een verdomd mooie gitaar maar toch even te prijzig. Voor dat geld zou ik dan weer een andere mooie 6 snarige gitaar kopen.
Volgende keer zal ik dit essentiele detail van te voren vermelden :satisfie:
Wel heel erg bedankt voor de reacties zover.

Tho
29 april 2008, 14:15
Als dat je budget is zou ik eens naar de Schecter C7 kijken.. Volgens mij komt dat redelijk in de buurt

Bram+
29 april 2008, 14:19
Of kun je ook naar de Ibanez S7320 (met tremolo) of RG7321 (fixed) kijken. Passen allebei wel zo ongeveer in je budget (de S is iets duurder geloof ik).

the_arod
29 april 2008, 15:28
Over het algemeen worden 7snaren in de metal gebruikt ja. Maar dat maakt helemaal niet uit, want als je die EMG die er in zit niet gaaf vind, zet je er toch een milder element in? 7snaren zien er vaak ook helemaal niet zo metal uit vind ik
milder element, in die uit de kluiten gewassen behuizing van de EMG 707? weet jij er één?

Tho
29 april 2008, 15:29
milder element, in die uit de kluiten gewassen behuizing van de EMG 707? weet jij er één?

Nee ik ben geen 7snaar kenner, maar er is ongetwijfeld wel íets, en anders even draaien aan je amp of aan je volume en/of toneknop

the_arod
29 april 2008, 15:33
Nee ik ben geen 7snaar kenner, maar er is ongetwijfeld wel íets, en anders even draaien aan je amp of aan je volume en/of toneknop
De enige andere 7-snarige pick-up in de enorme behuizing die ik ken is een blackout van SD, die zijn voor 7 snaren in een normale, én in de grotere behuizing verkrijgbaar. Maar volgens de vertegenwoordiger van SD op NAMM (die van dat youtube filmpje) kon je niet terug van een EMG 707/SD Blackout in grotere behuizing naar een "normale" 7string pick-up.


Met andere woorden: ik was in de veronderstelling dat je meer wist dan ik, vandaar dat ik vroeg :)

Tho
29 april 2008, 15:38
aah op die manier!

Maar ik raad de topicstarter aan op het 7snaar forum te kijken. Weet even niet meer welke dat is, maar die is behoorlijk groot

marter544
29 april 2008, 15:56
Clean op een 7-snaar is naar mijn ervaring goed te doen, iig bij de schecters en Ibanezzen die vast heb gehad. Op m'n eigen is clean op de nekpup erg lekker, op de brugpup wordt dat veel te schel imo (de brugpup heeft vooral veeel laag, veel hoog, en wat minder mid).

SelkiesJS
29 april 2008, 19:53
Ìs er een speciaal 7 snarige plek op het gitaarnet forum?
Ik zie er toch echt geen. :???:

Soulflyhigh
29 april 2008, 20:00
Ik denk dat men het forum sevenstring.org bedoeld. Het is ongeveer de autoriteit op het gebied van 7 snaren. Ik zou zeggen snuffel daar even rond.

Kaïn
30 april 2008, 00:08
I have said it before and I'll say it again. De Bo~el MC7. Ontzettende bang for buck. En zeker NIET in de eerste plaats een scheurmonster. Die dingen hebben medium output elementen waardoor cleane/rock achtige dingen er wat makkelijker uit komen rollen. Daarbij heeft ie een 5 way switch met een aantal hele leuke tussenstandjes en een push/pull voor fase/uit-fase.
Edit: ik zie net dat je budget wat te laag is. Ik zou zeggen spaar lekker door! Maargoed als je op korte termijn er toch 1 wilt (begrijpelijk!) dan lijkt me voor jouw prijsklasse die Ibbie S 7 string erg goed. Voldoet zeker aan al je eisen. En maar 22 frets, waardoor de neckpickup iets gunstiger ligt voor clean.

TimoSomers
30 april 2008, 09:56
I have said it before and I'll say it again. De Bo~el MC7. Ontzettende bang for buck. En zeker NIET in de eerste plaats een scheurmonster. Die dingen hebben medium output elementen waardoor cleane/rock achtige dingen er wat makkelijker uit komen rollen. Daarbij heeft ie een 5 way switch met een aantal hele leuke tussenstandjes en een push/pull voor fase/uit-fase.
Edit: ik zie net dat je budget wat te laag is. Ik zou zeggen spaar lekker door! Maargoed als je op korte termijn er toch 1 wilt (begrijpelijk!) dan lijkt me voor jouw prijsklasse die Ibbie S 7 string erg goed. Voldoet zeker aan al je eisen. En maar 22 frets, waardoor de neckpickup iets gunstiger ligt voor clean.

De MC7 is voor clean inderdaad erg lekker door z'n medium output, heel duidelijk en sprankelend maar toch vet. Vond hem voor scheur alleen een stukje minder.

SelkiesJS
30 april 2008, 11:31
:eek: Die MC7 !! wat een heet ding...
Maarja misschien is dat voor als ik weer veel geld over heb.
Ik vroeg me alleen af iemand ervaring had met die zero resistance( heet t zo?)
trem van de ibanez s? Kan je er een blok op zetten dat ie minder ontstemt bij een snaarbreuk? Ik heb een floating trem op mn andere ibanez en hoewel dat heel leuk is, is t af n toe wel een pain in the ass.

Tho
30 april 2008, 11:32
Ik denk dat men het forum sevenstring.org bedoeld. Het is ongeveer de autoriteit op het gebied van 7 snaren. Ik zou zeggen snuffel daar even rond.

Yep die bedoel ik!

Kaïn
30 april 2008, 12:16
De MC7 is voor clean inderdaad erg lekker door z'n medium output, heel duidelijk en sprankelend maar toch vet. Vond hem voor scheur alleen een stukje minder.
Hangt er vanaf wat voor scheur natuurlijk. Ik vind em lekker omdat ik de tone wat opener vind dan wat je bijv. van een EMG zou krijgen. En met een goede recto ervoor scheurt het prima.

Bram+
30 april 2008, 20:07
:eek: Die MC7 !! wat een heet ding...
Maarja misschien is dat voor als ik weer veel geld over heb.
Ik vroeg me alleen af iemand ervaring had met die zero resistance( heet t zo?)
trem van de ibanez s? Kan je er een blok op zetten dat ie minder ontstemt bij een snaarbreuk? Ik heb een floating trem op mn andere ibanez en hoewel dat heel leuk is, is t af n toe wel een pain in the ass.
De ZR-trem komt standaard met een 'stop rod' waarmee je 'm (half) kan blokkeren, maar ook weer volledig zwevend kan maken. Wat dat betreft dus exact wat je zoekt.