PDA

View Full Version : Bizarre marshall van Dennis v Leeuwen?? (pics inside)



stevie_vp
29 april 2008, 01:59
Ik zat de 3fm awards te kijken, zag ik kane spelen....

Maar waar the f**k speelt dennis hier op?

Een hiwatt is duidelijk (welke), een een of andere vage marshall..

Fotos:
http://www.vpdesigns.nl/amp1.JPG
http://www.screamkane.nl/tour/imgs/paard_van_troje/paard_van_troje_1.jpg
http://www.screamkane.nl/tour/imgs/paard_van_troje/paard_van_troje_11.jpg

morroow
29 april 2008, 07:57
is dat niet zo'n Marshall PA versterker... vroeger bouwden ze nog wel eens PA versterkers met buizen in topjes. misschien dat dit er 1 is.. ik heb een stukje gezien van het optreden en ik vond z'n geluid voorheen altijd stukken beter dus veel goed doet die marshall niet :chicken:

tubeonly
29 april 2008, 08:29
Die vage marshall is waarschijnlijk een oude Marshall pa100. Is eigenlijk een soort van 100 watt superlead, 1959 model. Werden gemaakt ergens tussen ongeveer 1968 en 1976.

Zie deze 20 watter op ebay:

http://cgi.ebay.com/Marshall-20-WATT-PA-VERY-RARE-THINK-SUPER-BASS-WOW_W0QQitemZ300218759967QQihZ020QQcategoryZ10171Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ik ben er een jaartje of wat geleden eentje misgelopen die er voor 300 euro uit ging, doet nog steeds pijn...

future2future
29 april 2008, 10:47
Ik vond zijn sound niet best, de hele vibe van het optreden eigenlijk niet

Rutger
29 april 2008, 10:56
Ja, beetje suf he. In vergelijking met de band van Anouk vond ik de kwaliteit van Kane sowieso niet zo best...

rickert
29 april 2008, 12:15
En dat ze zich niet helemaal doodschamen voor dat nummer met dat synthgebliep:D. Maarja, wel firebirds he! Ik ken die marshall niet...

RoelTM
29 april 2008, 12:27
Zie deze 20 watter op ebay:

http://cgi.ebay.com/Marshall-20-WATT-PA-VERY-RARE-THINK-SUPER-BASS-WOW_W0QQitemZ300218759967QQihZ020QQcategoryZ10171Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


danm dat ding is lelijk...

maar daar gaat het zeker weer niet om... :hippie:

Harry
29 april 2008, 12:36
mooie Firebird!! Verder vond ik t niks, die Kane.

rickert
29 april 2008, 12:38
Staat een mooie witte op MP harry, past echt bij een sexymofo als jij!

Mufftin
29 april 2008, 12:47
Ik vond zijn sound niet best, de hele vibe van het optreden eigenlijk niet

ja idd er ging volgens mij ook veel mis met het geluid, mic die te zacht stond en toch overstuurde als de tering enz.

WEl een vette marshall :D

stevie_vp
29 april 2008, 13:34
ja geluid was vrij bagger idd... zon beetje alles ging mis volgens mij...

Ben benieuwd wat er in de kuip gaat gebeuren....

Bl44t44p
29 april 2008, 15:02
Kan ik die shit ergens nog bekijken?

Harry
29 april 2008, 17:07
pfff, maak me niet gek. Of anders die sunburst.....
Staat een mooie witte op MP harry, past echt bij een sexymofo als jij!

morroow
30 april 2008, 07:27
Kan ik die shit ergens nog bekijken?

op uitzendinggemist.nl is het wel ergens te vinden..

morroow
30 april 2008, 07:36
Dit is um:

http://cgi.benl.ebay.be/vintage-marshall-master-pa-100w-valve-tube-amp_W0QQitemZ320233155232QQihZ011QQcategoryZ10171Q QcmdZViewItem

Hij heeft ze zijne wel gepimpt met chickenhead knoppen..
Vraag me wel af waarom hij voor deze amp heeft gekozen? Hij had echt wel een prima sound met die VHT's enzo..
Omdat ie een witte voorkant heeft ofzo en daardoor matched met zn hiwatt?? :chicken:

puntdroad
30 april 2008, 08:21
Hadden ze nou ook een gitarist erbij die de solootjes op het eind deed?
Dat dacht ik toch te horen.
Dus Dennis is eigenlijk een slaggitarist die je ook nog eens bijna niet kan horen...

jammer...

stratestic
30 april 2008, 10:33
Ik vind die versterkers er dus wel erg mooi en cool uitzien. Mooier dan een standaard model. Heeft iemand er ervaring mee. Hoe klinken ze, hetzelfde als een Marshall Superlead?

Chris Winsemius
30 april 2008, 11:00
Hoe klinken ze, hetzelfde als een Marshall Superlead?

Als het idd. 'n oude rack PA versterker is en er 'n standaard tonestack inzit (sommige PA modellen uit de jaren 60 hadden totaal andere toonstacks; meer dan 2 componentjes verschil) wat ronder, cleaner en warmer dan (Super)Leads en 50 Watters klinken weer wat anders dan 100 Watters.

stevie_vp
1 mei 2008, 01:17
Wel vet die marshall... iig orgineel van m ;)

Hoorde laatst dat kane voor deze tour een nieuwe geluidsman heeft.
Ben nog niet helemaal onder de indruk ook :)
Allhoewel kon. dag wel aardig was....

Ben altijd wél erg fan geweest van dennis z'n sounds dus we moeten
het maar even afwachtten... tot ze een keer NIET op een festivalletje
spelen waar de soundcheck 10 min. is :)

Vind t ook erg jammer dat er 2 gitaristen zijn nu...

Chris Winsemius
1 mei 2008, 01:44
Wel vet die marshall... iig orgineel van m ;)

Hoorde laatst dat kane voor deze tour een nieuwe geluidsman heeft.
Ben nog niet helemaal onder de indruk ook :)
Allhoewel kon. dag wel aardig was....

Ben altijd wél erg fan geweest van dennis z'n sounds dus we moeten
het maar even afwachtten... tot ze een keer NIET op een festivalletje
spelen waar de soundcheck 10 min. is :)

Vind t ook erg jammer dat er 2 gitaristen zijn nu...

Is die andere gitarist Robin?

spirit
5 juni 2008, 06:17
Gisternavond nog in de oefenruimte van Kane in Delft geweest, zal vanmiddag wat pics uploaden.

morroow
5 juni 2008, 09:11
ben benieuwd!! wat heb je daar gedaan dan??

duckman
5 juni 2008, 09:47
Is die andere gitarist Robin?

yep, al een tijdje

Chris Winsemius
5 juni 2008, 09:49
yep, al een tijdje

Ok, ik spreek 'm waarschijnlijk as. zaterdag.

omni
5 juni 2008, 12:28
even ter verdediging ;) Het geluid in de zaal was wel erg goed, alleen op tv kwam het niet goed over. Zowel Robin als Dennis speelde solo's en vulde elkaar daarin mooi aan. Dennis is toch meer van de vette-wah-scheur-solo en Robin meer van de mooie-smaakvol-klinkende-solo. Echt één van de meest ondergewaarderde gitaristen imho.

kassie
5 juni 2008, 13:07
zag kane gister op tv. ik snap echt niet waarom die lui zo populair zijn, zang is nooit de goede hoogte en het gitaarwerk ben ik ook echt niet van onder de indruk, ik vind het eigenlijk ronduit slecht.

the sure thing
5 juni 2008, 13:57
Gisternavond nog in de oefenruimte van Kane in Delft geweest, zal vanmiddag wat pics uploaden. Wat een spannende topic is dit geworden zeg!!!!

spirit
5 juni 2008, 14:01
ben benieuwd!! wat heb je daar gedaan dan??

Ze hadden een avond georganiseerd in hun oefenruimte voor alle webmasters van div. Kane-sites die hun de laatste jaren gesuport hebben.

http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC03122.jpg

En natuurlijk even met Dennis op de foto.
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC03166.jpg

De Beer
5 juni 2008, 14:12
Hoorde laatst dat kane voor deze tour een nieuwe geluidsman heeft.
Ben nog niet helemaal onder de indruk ook :)
Allhoewel kon. dag wel aardig was.... Ik sprak laatst (na Kon. dag) een niet nader bij naam te noemen geluidsman die net ontslag had genomen bij Kane. Dus ze hebben waarsch. wéér een nieuwe.

Maar zoals al eerder iemand opmerkte TV en live is niet te vergelijken, en waarsch. ook een hele andere mix. (extra aftak van stage block naar NOB wagen oid)

the sure thing
5 juni 2008, 15:12
Ze hadden een avond georganiseerd in hun oefenruimte voor alle webmasters van div. Kane-sites die hun de laatste jaren gesuport hebben.

http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC03122.jpg

En natuurlijk even met Dennis op de foto.
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC03166.jpgDennis heeft zo te zien nog dezelfde gitaarman uit Den Haag als een paar jaar geleden. Maar die Marshall... Heeft ie daar nog wat over verteld? En zijn endorsement met VHT is nu wel over, denk ik :)

B_2_the_a
5 juni 2008, 15:15
Gisternavond nog in de oefenruimte van Kane in Delft geweest, zal vanmiddag wat pics uploaden.

kan jij ook niets aan doen jongen

B_2_the_a
5 juni 2008, 15:16
Ik sprak laatst (na Kon. dag) een niet nader bij naam te noemen geluidsman die net ontslag had genomen bij Kane. Dus ze hebben waarsch. wéér een nieuwe.

weet je ook waarom?

peter_heijnen
5 juni 2008, 15:28
kan jij ook niets aan doen jongen
Jezus, wat is dit een zielige opmerking.....

Dweezman
5 juni 2008, 15:43
je staat anders flink te zweten!

the sure thing
5 juni 2008, 20:26
He Spirit! Heb je nog meer info voor ons?

morroow
5 juni 2008, 22:13
heb je ook een foto van z'n pedalenbak.. daar ben ik dan ook wel nieuwsgierig naar!!

B_2_the_a
5 juni 2008, 22:36
Jezus, wat is dit een zielige opmerking.....

ah joh :P
't was maar een grapje ;)

spirit
6 juni 2008, 06:23
ah joh :P
't was maar een grapje ;)

Kan ik wel hebben hoor.

Ben trouwens gisteren weer geweest, nu in Tivoli

Foto's van z'n pedaaltjes maak ik volgende week wel ff, dan ga ik weer 2X (waarvan 1x zelfs op een marineschip word opgetreden )

Nielsje
6 juni 2008, 09:02
Nu ben ik jaloers...


Hoe komen die rukkers van Kane wél aan een oefenruimte in Delft??

B_2_the_a
6 juni 2008, 09:04
Nu ben ik jaloers...


Hoe komen die rukkers van Kane wél aan een oefenruimte in Delft??
iets groter budget vermoed ik

Nielsje
6 juni 2008, 09:20
iets groter budget vermoed ik

hm.. toch blijft het vreemd, ik vind namelijk alleen maar oefenruimtes die al vol zijn, of bedrijven die bang zijn voor geluidsoverlast..

Chris Winsemius
6 juni 2008, 09:36
Nu ben ik jaloers...


Hoe komen die mensen van Kane wél aan een oefenruimte in Delft??

Ze zijn ook fysiek groter :)

Connecties, geld, etc.

Chiel
6 juni 2008, 09:36
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC03122.jpg

Slechte mic'ing zeg... midden van de conus, geen wonder dat zijn sound vaak zo schel klinkt.

Michael AE
6 juni 2008, 09:43
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC03122.jpg

Slechte mic'ing zeg... midden van de conus, geen wonder dat zijn sound vaak zo schel klinkt.

Midden van de conus geeft meestal juist meer ballen in je sound. Dat schelle ligt eerder aan (de instelling van) de amp en bovendien is het beter om wat hoog weg te halen op de tafel dan dingen te moeten bijdraaien, of nog erger, een klootloos geluid over te houden.

Michael AE
6 juni 2008, 09:47
Nu ben ik jaloers...


Hoe komen die rukkers van Kane wél aan een oefenruimte in Delft??

Vrienden van me zitten er ook en het is niet goedkoop, maar wel kicken! :p

yanto
6 juni 2008, 10:03
hm.. toch blijft het vreemd, ik vind namelijk alleen maar oefenruimtes die al vol zijn, of bedrijven die bang zijn voor geluidsoverlast..

Volgens mij zijn er nog wel vrije oefenruimtes in Delft. Weet niet wat je zoekt, als je echt een eigen ruimte zoekt waar je je eigen spullen speelklaar kan laten staan wordt het lastig. Maar dat is overal zo. Zoek je een gewoon een huurruimte met vaste backline of met opslagplaats voor je eigen backline moet dat te doen zijn.

Lexvandoef
6 juni 2008, 10:05
Volgens mij zijn er nog wel vrije oefenruimtes in Delft. Weet niet wat je zoekt, als je echt een eigen ruimte zoekt waar je je eigen spullen speelklaar kan laten staan wordt het lastig. Maar dat is overal zo. Zoek je een gewoon een huurruimte met vaste backline of met opslagplaats voor je eigen backline moet dat te doen zijn.

We zoeken of een echte eigen leegstaande ruimte, of een gedeelde ruimte waar we onze eigen backline kunnen gebruiken/opbergen in de kast.

Nielsje
6 juni 2008, 10:08
Volgens mij zijn er nog wel vrije oefenruimtes in Delft. Weet niet wat je zoekt, als je echt een eigen ruimte zoekt waar je je eigen spullen speelklaar kan laten staan wordt het lastig. Maar dat is overal zo. Zoek je een gewoon een huurruimte met vaste backline of met opslagplaats voor je eigen backline moet dat te doen zijn.

Liefst een eigen ruimte, waar spullen kunnen blijven staan. Opslagplaats zou ook nog kunnen.

Ik heb al heel veel geprobeerd. Spod zit vrij vol, Bacinol is te duur, Schiehallen laten geen bands meer toe, Lijm & cultuur doet niet aan vaste verhuur, op het industrie terrein (bij een flightcase bouwer) kan je ook, maar die vraagt relatief veel voor slechte spullen. etc..

anti-kraak woningen zijn bang voor geluidsoverlast. Duwo verhuurt wel voor 'culturele doeleinden', maar blijkbaar valt muziek daar niet onder..

yanto
6 juni 2008, 10:19
Liefst een eigen ruimte, waar spullen kunnen blijven staan. Opslagplaats zou ook nog kunnen.

Ik heb al heel veel geprobeerd. Spod zit vrij vol, Bacinol is te duur, Schiehallen laten geen bands meer toe, Lijm & cultuur doet niet aan vaste verhuur, op het industrie terrein (bij een flightcase bouwer) kan je ook, maar die vraagt relatief veel voor slechte spullen. etc..

anti-kraak woningen zijn bang voor geluidsoverlast. Duwo verhuurt wel voor 'culturele doeleinden', maar blijkbaar valt muziek daar niet onder..

Ik repeteer zelf bij die flightcasebouwer. Backline is idd slecht, maar dat geld voor de meeste repetitieruimtes waar ik geweest ben. Er zijn kasten die je kan huren om je eigen spullen in op te bergen. Volgens mij iets duurder dan gemiddeld, maar ook niet extreem duur.

Nielsje
6 juni 2008, 10:24
Ik repeteer zelf bij die flightcasebouwer. Backline is idd slecht, maar dat geld voor de meeste repetitieruimtes waar ik geweest ben. Er zijn kasten die je kan huren om je eigen spullen in op te bergen. Volgens mij iets duurder dan gemiddeld, maar ook niet extreem duur.

klopt, maar ik vond de prijs/kwaliteit verhouding gewoon prut.
Zanginstallatie waarvan tweeters kapot zijn, mic stands die geen microfoon houden. Een drumkit met een versleten drumpedaal, etc.

Vandaar dat ik liever verder zoek...

yanto
6 juni 2008, 10:29
klopt, maar ik vond de prijs/kwaliteit verhouding gewoon prut.
Zanginstallatie waarvan tweeters kapot zijn, mic stands die geen microfoon houden. Een drumkit met een versleten drumpedaal, etc.

Vandaar dat ik liever verder zoek...

Ja ik snap je punt, wij gebruiken voor een groot gedeelte eigen spullen, volgens mij doen de meeste bands dat die daar repeteren.
Verder zou ik het ook niet weten, je hebt alle opties die ik ken in Delft ook al genoemd.

stevie_vp
6 juni 2008, 18:22
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC03122.jpg

Slechte mic'ing zeg... midden van de conus, geen wonder dat zijn sound vaak zo schel klinkt.

Zeker, nee... dat kan natuurlijk nooit goed klinken...

als je wist welke mic t was had je wel begrepen dat er geen beunhaas
achter de tafelstaat...

toneblo
6 juni 2008, 20:38
zonde van dat cabinet rechts.......



"Booner?"



...gaat dit over ....??

Chris Winsemius
7 juni 2008, 11:51
zonde van dat cabinet rechts.......



"Booner?"



...gaat dit over ....??

Da's 'n modificatie, te vergelijken met de Marsha mods die je her en der ziet voor 'n ander merk :)

De Beer
7 juni 2008, 13:12
Da's 'n modificatie, te vergelijken met de Marsha mods die je her en der ziet voor 'n ander merk :)Juist, of gewoon stuk, én Links!

stratestic
7 juni 2008, 20:04
Weet iemand wat er bovenop die Marshall PA staat? Volgens mij is het een loadbox of zoiets.

B_2_the_a
7 juni 2008, 20:58
Weet iemand wat er bovenop die Marshall PA staat? Volgens mij is het een loadbox of zoiets.
that's a D.I. box my friend

Firebird
7 juni 2008, 23:43
Ik moest werken in Tivoli bij Kane, vage dag was het wel...
Dennis z'n HiWatt was kapot, het schiet me nu alleen even niet te binnen welke amp hij naast zn Marshall gebruikte.

Wat betreft de geluidstechnicus, in Tivoli hadden ze een invaller.

ieme
11 juni 2008, 17:50
In groningen had dennis alleen de Marshall PA versterker mee, wat een *** sound. Vond de band ook niet goed meer, Kane is niet meer de rockband van 6 jaar geleden... was voor mij echte tegenvaller!

Chris Winsemius
11 juni 2008, 17:54
Juist, of gewoon stuk, én Links!

:D

Rechts had natuurlijk High What? ™ © moeten zijn ;)

ieme
11 juni 2008, 17:55
Dennis heeft zo te zien nog dezelfde gitaarman uit Den Haag als een paar jaar geleden

Arwin Rensveen, werkt via Purple Group (niet purple guitars) ook voor oa. Within Temptation

dml
11 juni 2008, 18:13
Slechte mic'ing zeg... midden van de conus, geen wonder dat zijn sound vaak zo schel klinkt.

Ah, weer iemand die geluid beoordeeldt met zijn ogen i.p.v. zijn oren.

De Beer
11 juni 2008, 23:44
:D

Rechts had natuurlijk High What? ™ © moeten zijn ;)Heheh, Ik heb er ooit eens aan gedacht om mijn "Soundcity" cab te transformeren in "Soundsshitty" maar dat zou ronduit een leugen zijn.

Chris Winsemius
11 juni 2008, 23:48
Heheh, Ik heb er ooit eens aan gedacht om mijn "Soundcity" cab te transformeren in "Soundsshitty" maar dat zou ronduit een leugen zijn.

SCs zijn cool! (voor de kenners: SoundCities ook :))

Misschien had LondonCity AmsterdamStad moeten heten? :D (inside joke)

LPplayer
19 juni 2008, 15:13
Ik repeteer zelf bij die flightcasebouwer. Backline is idd slecht, maar dat geld voor de meeste repetitieruimtes waar ik geweest ben. Er zijn kasten die je kan huren om je eigen spullen in op te bergen. Volgens mij iets duurder dan gemiddeld, maar ook niet extreem duur.

Ik ben ook op zoek naar oefenruimtes.
Voor die oefenruimtes. Benader je gewoon bedrijven, kraakpandbewoners en dat soort dingen??
Want idd Spod is echt bijna altijd vol.

Wicked Willy
19 juni 2008, 15:20
Lekker offtopic inmiddels mods..........kan het beter verplaatsen...heeft weinig meer met versterkers te maken.

Lexvandoef
19 juni 2008, 18:38
Ik ben ook op zoek naar oefenruimtes.
Voor die oefenruimtes. Benader je gewoon bedrijven, kraakpandbewoners en dat soort dingen??
Want idd Spod is echt bijna altijd vol.

Connecties hebben is handig:D

toneblo
19 juni 2008, 19:21
..i.d.d. , houdt het on-topic please...













.....valt niet mee zeg!!:zz:

Meneer I.
19 juni 2008, 20:14
In groningen had dennis alleen de Marshall PA versterker mee, wat een *** sound. Vond de band ook niet goed meer, Kane is niet meer de rockband van 6 jaar geleden... was voor mij echte tegenvaller!
Was afgelopen zondag in het Patronaat maar ik moet zeggen dat de band echt een goede performance neerzette. Ik ben niet een die-hard Kane fan of zo, maar ik heb ze jaren geleden gezien en toen was het niet zo dynamisch als nu.

Het gitaargeluid kon wel wat beter, die nieuwe gitarist op de tele's (ben z'n naam kwijt..) klonk wel erg schel/flets, Dennis klonk ook niet super. Dit kan ook komen omdat we redelijk dicht bij het podium stonden en dus niet het geluid via de PA te horen kregen maar rechtstreeks vanaf het podium.
Volgens mij komt die nieuwe gitarist uit de punk scene of zo, beetje weirdo op z'n zachtst gezegd, maar wel een leuke aanvulling.
Dinant zit duidelijk lekkerder in z'n vel en dat draagt hij goed over op het publiek.

Kane, niet de meest complex gitaartechnische band, maar wel gewoon lekkere rock. :satisfie: