PDA

View Full Version : Kromme hals op een Fender Jazz



Basschking
18 februari 2003, 14:03
Ik heb al een jaartje of tien een Fender jazz, gekocht in mijn tienerjaren.

Nu pakte ik hem een maandje terug weer eens uit de kast en tot mijn grote schrik lijken met wel pianotoetsen die ik nu in moet drukken ipv je vingers naast een fretje leggen. De hals stond behoorlijk krom, nu hebn ik heir ook al gelezen dat ie een beetje krom hoort te staan maar boven de 5de fret wordt het echt moeilijk. Ik heb hem weggebracht naar een gitaarboertje twee straten verderop en die heeft hem bijgsteld maar na een paar weken staat ie alweer krom.

Moet ik er nu een neiuwe hals op laten zetten? Of zijn er andere oplossingen voor te vinden.

Geen geflame over Fender is k*t of Ibanez is k*t aub, daar kan 'k niet zo veel mee nu :smile:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Basschking op 2003-02-18 14:05 ]</font>

AllodoX
18 februari 2003, 15:19
dan moet ik eerst weten wat die gitaarboer gedaan heeft..

bassopotmus
18 februari 2003, 15:37
Hm jah als die gitaarboer em goed had afgesteld en nu issie weer krom....
Maar stel ff je hals bij..kijk het nog ff aan.

Basschking
18 februari 2003, 18:54
Hij heeft hem weer 'bijgesteld', wat hij precies heeft gedaan weet ik niet maar ik weet dat ie de hals strakker heeft aangedraaid.
Ook heeft ie er een nieuwe topkam ingezet want de snaren liepen niet echt symetrisch, vooral bij een kromme hals speelt dat erg lastig.

Ik weet niet of het gebruikelijk is om je hals te laten vervangen, of je bas er minder (waard) van wordt maar zo doorspelen is geen optie.

dikkie dik
19 februari 2003, 09:30
als je het geld er voor over heb kun je inderdaad een nieuwe hals er op laten leggen.

of koop een nieuwe of tweedehandse bas :wink:

bassopotmus
19 februari 2003, 10:33
DUDEEE!! je komt gewoon uit heerlen..me2!

Waar heb je em laten stellen? ik kan misshcien wel es langs komen,kan ik het ff aankijken wat het allemaal geeft, no prob. hoor

AllodoX
19 februari 2003, 12:14
gewoon afstellen is niet genoeg eh.. dat hout heeft al jaren krom gestaan, en dan denk je toch niet dat het met 't aandraaien van een imbusje weer perfect recht blijft ?

ALs de nek ' warped ' is ( zo heet het ).. dan moet de nek eraf, en een paar weken onder druk weer recht gehouden worden... nieuwe slagpen erin en dan is ie weer goed.

bassopotmus
19 februari 2003, 12:41
tuurlijk das waar, maar het had gekunt dat de gitaarboer hem gewoon kut heeft afgesteld
Vandaar dat ik zei probeer het eens zelf..