PDA

View Full Version : Steve Lukather sound in een pedaaltje gezocht



the sure thing
28 april 2008, 23:01
Hallo,

Een fusion geluid zoals Steve Lukather (o.a. TOTO), zijn er pedaaltjes die EEN BEETJE zo kunnen klinken? Ik weet dat Lukather op actieve EMG's speelt (ik op passieve) maar ik ben op zoek naar zo'n gladde fusion-toon. Zijn er pedaaltjes die daar in de buurt kunnen komen?

Nitefly7
28 april 2008, 23:25
Hallo,

Een fusion geluid zoals Steve Lukather (o.a. TOTO), zijn er pedaaltjes die EEN BEETJE zo kunnen klinken? Ik weet dat Lukather op actieve EMG's speelt (ik op passieve) maar ik ben op zoek naar zo'n gladde fusion-toon. Zijn er pedaaltjes die daar in de buurt kunnen komen?

Bedoel je z'n chorus/delay gebruik ?
of z'n scheur/overdrive geluid?

zelf vind ik 'n combinatie van MI Audio Tube Zone met CE-2 wel aardig
of OCD met Arion Chorus
en je kan ook de Xotic BB Preamp gebruiken..

het 'beste' kun je echter kijken naar presets in de betere multieffecten..
of meteen op de rack-tour gaan, 19" preamp + 19" effect..

ik klink niet als Lukather, verre van, maar mijn fusion-lead/rhythm behoefte is wel gestild met een combinatie van Koch Studiotone, Rocktron Replifex en MI Audio Tube Zone...

en als dat niet werkt, kun je altijd nog de Boss Talent Booster zoeken...

the sure thing
28 april 2008, 23:30
Ik bedoel het distortion overdrive gedeelte! En de talent-booster van BOSS heb ik al geprobeerd, maar die is niet True Bypass :) :)

Er zit in zijn toon veel compressie/verzadiging, dat bedoel ik eigenlijk. Ik WEIGER naar de multi-effect of 19" te gaan. Ik zoek een pedaaltje die dat dikke, verzadigde irritante jank-toontje maakt :)

Jimwoud
29 april 2008, 09:25
Bedoel je echt z'n high gain geluid? dan misschien één van die blackstar distortions.

Ik ken hem niet zo goed, maar z'n sound is zeker vet. Vind dat eerste nummer van falling in between erg gaaf.

dunnoaname
29 april 2008, 10:55
MEt een blackstar Ht-dist gaat dat je wel lukken.

Nitefly7
29 april 2008, 11:02
naast zijn vingers, kunde en CAE3+ preamp met de 'kleine hoeveelheid effecten die hij tegenwoordig gebruikt', heeft hij de laatste tijd gesproken over de Xotic BB Preamp, en ook de Tonebone Classic distortion zit in z'n rack...

JorikDekkers
29 april 2008, 16:02
maar die tonebone gebruikt hij als solo boost.

quote: 'it really gives you the sustain from hell for the full shred'...

Als je echt die sound wil kom je alleen maar toe met een CAE, VHT, V30 en musicman combinatie. Met multieffects kom je in de buurt, maar dat wil je per se niet.

Als je een enkel pedaaltje vind met die sound wil ik t erg graag weten!

the sure thing
29 april 2008, 16:42
Zou dit iets kunnen zijn? http://www.rockpalace.com/product/DigiTech-DF7-Distortion-Factory-7

JorikDekkers
29 april 2008, 16:52
ik lees net je post opnieuw, en er staat dat je die compressie zoekt.

En steve speelt bijna altijd met zn toonknop op zn gitaar een eind dicht,
wrs heb je dat al geprobeerd maar zo doet hij het iig...

beruk
22 oktober 2010, 00:40
Begin (http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/muziek/7979267/__WINNEN__Een_Lukather-gitaar_twv_2000___.html?p=39,2) eerst es met et winnen zijn zijn gitaar. Misschien krijg je nog een handje ook!r

the sure thing
22 oktober 2010, 08:16
Gary Moore in a box: Soldano super charger (GTO) .

Shaggy
22 oktober 2010, 08:44
Je zou meer in de hoek van de distortions kunnen kijken. Met een combi als surh riot, tc electronics scf chorus en een digitale delay zou je een heel eind moeten komen.

Pepe
22 oktober 2010, 11:32
Ik weet dat ie veel Riviera en Marshall gebruikte maar zijn LA eighties sound is voor mij boogie overdrive in een Bradshaw rack, dat vloeiende compreste HiFi leadsoundje met cleane eindtrap. In feite verschillen de leadsound van eighties Riviera, Boogie en Dumble niet zoveel van elkaar.
Ik zou het in een dumble achtig pedaal zoeken, Wampler Extacy, Rumble Mod, Plush Drive of zoiets maar ik kan me voorstellen dan een Xotic BB of Small Fry ook werkt.

Nocki
22 oktober 2010, 23:23
Er zijn dingen die hij doet op het 2e kanaal van de CAE 3+ die ik nog nooit met een versterker heb kunnen doen dan alleen met de CAE 3+ op dat kanaal.

Die preamp is gewoon helemaal geweldig!

Zijn sound zit m ook weer enorm in de vingers want met bijna dezelfde spullen klink ik nog steeds als mezelf... Net als dat hij nog steeds als zichzelf klinkt op een JCM2000.... :)

Maar een beetje brits gevoicede amp zou dit soort dingen best moeten kunnen doen....

ChazyChaz
23 oktober 2010, 16:32
Ik denk dat de TS, aangezien we inmiddels zo'n 2,5 jaar verder zijn, inmiddels wel de sound gevonden heeft die hij zocht.
:seriousf:

(Heb me trouwens wel aangemeld voor die wedstrijd, you never know :soinnocent:)

RazorBlade
23 oktober 2010, 18:47
leuk dat ophalen van ouwe discussies :ok: maar voor wat het nog waard is.. ik doe het met active emg '89, mxr 'zack wilde' voor het randje erop en dan door een T-rex bloody mary voor de scheur,, dat klinkt ech wel als lukather.. nu nog zo spelen..:cooler:

groovieguitarguus
24 oktober 2010, 14:18
Er zijn dingen die hij doet op het 2e kanaal van de CAE 3+ die ik nog nooit met een versterker heb kunnen doen dan alleen met de CAE 3+ op dat kanaal.

Die preamp is gewoon helemaal geweldig!

Zijn sound zit m ook weer enorm in de vingers want met bijna dezelfde spullen klink ik nog steeds als mezelf... Net als dat hij nog steeds als zichzelf klinkt op een JCM2000.... :)

Maar een beetje brits gevoicede amp zou dit soort dingen best moeten kunnen doen....

Zoals bij legio gitaristen, zijn het vooral de 'vingers'...
Zijn laatste album heeft hij opgenomen met 'Bogner' Amps,

Maar op deze link... knalt hij weer over een Marshall... http://www.youtube.com/watch?v=zZ4k-Z_bIWQ

Evenals hier... Interessant stuk overigens... intervieuw met Jan Douwe Kroeske en aan het eind een Song for Jeff... Gaaf!!!!
http://www.stevelukather.net/Interview.aspx?id=93

Met wat meer info...


Sjak Zwier was Luke z'n tech in april. Luke had een bescheiden gear list gegeven waarin onder andere een set JCM2000 DSL heads met een set 4x12 v30 cabs stond, plus een boss chorus pedaal (oud model), twee boss delay pedalen (oud model), een tubescreamer, een volume pedaal en een wah. De delays en chorus gingen gewoon in de fx loop. Uiteindelijk had ie zelf een chorus pedaal meegenomen, een speciaal boutique blauw ding waar ik de naam niet meer van weet. Had hem maar heel kort in mijn handen. Had ook zelf zijn EB Luke meegenomen met sustainer. De blauwe had Sjak geregeld als backup.

Reden van deze downsizing, omdat dit spul overal wel makkelijk verkrijgbaar is waar hij maar moet spelen, en hij daarom niet met zijn dure "shit" (zijn eigen woorden ;-) hoeft te reizen.

Kijk ook eens naar dit filmpje waarbij hij een eddy christiani award krijgt uitgereikt http://www.pzc.nl/algemeen/cultuur/6496817/Steve-Lukather-ontvangt-Christiani-Award.ece