PDA

View Full Version : Een rack..... Maar voor hoeveel?



Geoffrey
28 april 2008, 21:07
Ik wel me dus een flightcase aanschaffen..
Ik heb momenteel een Korg DTR1000 en ga nog verder uitkijken voor een Sennheser wireless en iets in de aard van een Roland GP-16 ofzo..

Maar ik vraag me nu eigenlijk af als ik dit in bvb deze flightcase zou krijgen..:
http://www.thomann.de/be/thon_rack.htm
Ik wil er nog een lade bij die twee plaatsen in beslag neemt.. dus dan heb ik in principe een flightcase nodig met vijf plaatsen.
Of ben ik nu verkeerd?
Of wat zouden jullie me aanraden?

Sj03rd
28 april 2008, 23:11
niet dat eco rack nemen maar gewoon die professional van thomann.....veel beter! of 2e hands iets scoren....

Plantje
29 april 2008, 10:49
Wil je die GP-16 als preamp/FX gebruiken of puur voor de effecten?

Ik kan je anders ook van harte een Boss GX700 aanraden! Super apparaatje! (Tenminste...ik was er destijds ERG tevreden over!)

Uiteraard raad ik je nog veel liever een GT Pro aan van Boss :)

Geoffrey
29 april 2008, 18:23
Wil je die GP-16 als preamp/FX gebruiken of puur voor de effecten?

Ik kan je anders ook van harte een Boss GX700 aanraden! Super apparaatje! (Tenminste...ik was er destijds ERG tevreden over!)

Uiteraard raad ik je nog veel liever een GT Pro aan van Boss :)

Daar ben ik nog niet volledig uit of ik hem als preamp ga gebruiken of puur voor de effecten..
Ik ben eigenlijk nog wat aan het uitzoeken hoe dit allemaal in elkaar zit met die preamp..
Als iemand hem zou geroepen voelen om me dit uit te leggen.. :hippie:
Het is trouwens voor mn Peavey 6505 en Bandit.

Bedankt voor de tip ivm de GX700 en de GT PRO.. ik zal het nog eens bekijken.

Geoffrey
29 april 2008, 18:32
Verschillen de distortions veel tussen de GP-8, 16 en GT PRO?




niet dat eco rack nemen maar gewoon die professional van thomann.....veel beter! of 2e hands iets scoren....

Dit is maar een voorbeeld die ik genomen had..

Plantje
29 april 2008, 22:17
Zelf heb ik alleen de GX700 en de GT Pro gehad. (GT Pro nog steeds)

Maar waar je even rekening mee moet houden, dat dat preamps zijn op basis van modelling (net zoals bij Line6). Als je bijvoorbeeld een buizenpreamp wil zou je kunnen kijken naar een Rocktron Voodu Valve. Maar dan zit je volgens mij ook al in een hele andere prijsklasse :(

De GT Pro betaal je nu ook nog meestal 599,- voor. De GX700 zit denk ik meer in de klasse die je zoekt.

Geoffrey
29 april 2008, 22:47
Maar wat is het verschil dan als ik bvb een GP-16 als preamp gebruik op een Peavey 6505 en een Peavey bandit op gebied van distortion?
Hoe gaat dit dan in zijn werk?

Plantje
29 april 2008, 22:50
Oi...daar zal iemand anders denk ik even bij moeten springen. Zo'n Peavey heb ik jaren geleden een paar minuutjes op gespeeld volgens mij.

Maar dat is toch een normale combo? Dan heb je op zich geen preamp meer nodig. Of je moet zo'n GP16 rechtstreeks in de eindtrap van de Peavey kunnen prikken of je gebruikt er alleen de effecten van.

Bram78
30 april 2008, 08:46
Ik heb zelf ook de 5150 gehad en was niet gelukkig met de fx-loop.
Maar om een externe preamp via de eindtrap van de 6505 te laten gaan moet je 'm aansluiten op de return, op die manier passeer je de preamp van de 6505.

sinneD
30 april 2008, 10:19
Zelf heb ik alleen de GX700 en de GT Pro gehad. (GT Pro nog steeds)

Maar waar je even rekening mee moet houden, dat dat preamps zijn op basis van modelling (net zoals bij Line6). Als je bijvoorbeeld een buizenpreamp wil zou je kunnen kijken naar een Rocktron Voodu Valve. Maar dan zit je volgens mij ook al in een hele andere prijsklasse :(

De GT Pro betaal je nu ook nog meestal 599,- voor. De GX700 zit denk ik meer in de klasse die je zoekt.

Zelfs een engl buizen pre-amp is volgensmij nog goedkoper, de meest basic variant, de E-530 gaat voor 499 bij musicstore. De Voodu Valve gaat daar overigens voor 695. De engl is echt alleen pre-amp en de rocktron is pre-amp + digifx.

Plantje
30 april 2008, 10:27
Geoffrey: wat heb je nu al en wat wil je eigenlijk hebben?

Geoffrey
30 april 2008, 21:14
Ik heb dus een Korg racktuner en een Sennheiser wireless al in bestelling staan bij Thomann..
En ook deze: http://www.thomann.de/be/thon_rack_3he_live.htm

Mijn vraag is nu nog: Wat heb ik nog precies nodig om alles aan te sluiten op mijn 6505?
De racktuner laat ik waarschijnlijk best niet constant tussen mijn signaal zitten? gitaat-racktuner-amp
Dan heb ik nog zoiets nodig als een a/b switch ofzo?
Kunnen alle 19" apparatuur zo in het rack.. of heb ik nog iets nodig?
Kabeltjes e.d.?

ivm die Roland GP-16 ben ik er nog niet volledig uit..
ik ben nog wat de mogelijkheden aan het uitzoeken..en ook of ik deze effectief kan gebruiken.

Geoffrey
30 april 2008, 21:43
Wat neem je eigenlijk best? een 35.. 40 of 45 van diepte?

Plantje
1 mei 2008, 08:14
Als het goed is kun je die rack tuner gewoon tussen je signaal laten zitten. Dat is er juist het handige aan! Je staat op het podium...hoeft maar even naar je set te kijken en kunt stemmen!

Verder heb je goede kabels nodig om alles op elkaar aan te sluiten.

Ik kreeg laatst humfrees geadviseerd. Dingen kosten geen drol, maar kunnen je volgens mij heel wat kopzorgen vanwege storing wegnemen!

Ik heb eens even naar die Peavey 6505 gekeken en ik zie, dat dat gewoon een leuke buizenversterker is. Dus ik neem aan, dat je daar de oversturing van wil gebruiken en er het belangrijkste geluid mee wil maken. In dat geval zou ik zo'n GP-16 of een GX-700 gewoon in de FX loop zetten. Maar alleen de FX loop aan als je ook echt effecten wil gebruiken. En voor de oversturing mooi de buizen van je Peavey hun werk laten doen!

Geoffrey
1 mei 2008, 16:28
Als het goed is kun je die rack tuner gewoon tussen je signaal laten zitten. Dat is er juist het handige aan! Je staat op het podium...hoeft maar even naar je set te kijken en kunt stemmen!


Komt je signaal dan niet door als je stemt?
Het lijkt me dan beter dan mn signaal niet verder komt dan de Korg..

Plantje
1 mei 2008, 16:35
Euh... ja inderdaad... dan zou je dus het volume ná het stemapparaat dicht willen zetten.

Maar soms is het wel verdomd handig om tijdens het spelen die ene toon heel even te kunnen checken.

Tja, ik ben van mijn GT Pro gewend dat ik op de midi footcontroller het stemapparaat kan aanstampen en als ik geen geluid wil kan ik dat later nog altijd dicht zetten.

Maar als je geen half uur staat te stemmen kun je best tussen de nummers door een paar snaren stemmen hoor. Vindt het publiek niet erg ;)

Geoffrey
1 mei 2008, 18:13
Euh... ja inderdaad... dan zou je dus het volume ná het stemapparaat dicht willen zetten.

Maar soms is het wel verdomd handig om tijdens het spelen die ene toon heel even te kunnen checken.

Tja, ik ben van mijn GT Pro gewend dat ik op de midi footcontroller het stemapparaat kan aanstampen en als ik geen geluid wil kan ik dat later nog altijd dicht zetten.

Maar als je geen half uur staat te stemmen kun je best tussen de nummers door een paar snaren stemmen hoor. Vindt het publiek niet erg ;)

Heb je wel gelijk in.. :satisfie:
Maar is dit niet op te lossen door middel van een a/b switch?
Ofwel..ik kan momenteel een GP-16 met footcontroller 2de hands aankopen..
Hoe doe je dit dan om je stemapparaat aan te stampen?

En wat heb ik dan nog nodig om mn GP-16 en mn stemapparaat in mn rackje te krijgen en alles aan te sluiten op mn 6505?
Wat is de makkelijkste manier dan?