PDA

View Full Version : Carvin Quad x-amp



Nocki
28 april 2008, 21:04
Hoi,

Zojuist heb ik een Quad preamp gekocht... geen idee of het wat is maar het idee erachter sprak me wel aan... Ik zag dat mensen op dit forum er een hebben of hadden...

Het gaat niet om de bekende mesa quad preamp (had ik ook graag willen hebben want is ook een super amp) maar om de Carvin Quad.

hier wat plaatjes

http://www.accordo.it/upload/Xup90b2.jpg
9 preamp tubes

http://www.chrisguitars.com/carvin-quadx+tube100.jpg
voorkant

http://www.chrisguitars.com/carvin-quadx+tube100-backpanels.jpg
achterkant

http://www.carvinmuseum.com/images/yearbyyear/1992/92_quadxamp-large.jpg


plaatjes zijn wat groot maar neit van mij kdus ik kon ze niet kleiner maken. met CTRL - kan je je schermgrootte aanpassen!

iemand ervaringen? kan je er wat van vertellen?

vooral het feit dat je per kanaal een altijd actieve fx loop hebt stond me wel aan! zo kan ik bv een eq of ts hangen in 1 van de kanalen!

ben erg beniewd naar deze amp... moet beter zijn dan de mp1 die ik nu over heb...

interessander
28 april 2008, 21:11
Ziet er zeker leuk en zeker veelzijdig uit. Ik heb geen idee hoe Carvin spul klinkt behalve de legacy, daar heb ik een keer over gespeeld en dat vond ik toen 3x niks.

alex1959
28 april 2008, 22:09
Ik heb Jaren een Quad van Carvin gehad maar ik vind het uitgangs signaal te sterk voor de meeste poweramps, het claen is mooi en crunch niet zo mooi. De volledige oversturing laat niet alleen je broekspijpen wapperen maar ook je benen. (Bij wijze van spreken)
Ik ben blij dat ik nu weer helemaal op Mesa Boogie speel want dat vind ik toch mooier als Carvin. Dit is persoonlijk.
Een Triaxis moet je leren gebruiken en is veel mooier als een Quad.
Wat wel beter is in de quad: "Equalizer" dit mis ik in de Triaxis.
Verder is de Quad een goede Preamp voor eenvoudig en rechtdoor zee sound.

succes ermee.

Nocki
28 april 2008, 22:11
Dankje.

Ik heb begrepen dat de kanalen en presets niet te wijzigen zijn. klopt dit?

1 = 1
2 = 2
3 = 3
4 = 4
5 = 4
6 = 1
7 = 2
8 = 3
9 = 4
10=4
en zo verder... is dit te zijzigen? of moet ik met mapping gaan werken?

groetjes n alvast heel erg bedankt!

paulusdeBKB
28 april 2008, 22:15
Deze Carvin Preamp is jaaaren geleden een keer in Music Maker getest (1989? ik doe maar een gokje), samen met (uit mijn hoofd) een Ernst Rover, Koch 19" 3-kanaals en een Pearce. Alle preamps kwamen goed uit de test, al heb ik van het artikel de vibe overgehouden dat ze de Carvin het toch net niet vonden, dat echter niet wilden opschrijven...

Mijn €0,02...

Sj03rd
28 april 2008, 23:13
nou Nocki,
zet m maar vast bij je te koop lijstje dan....

Chroxy
28 april 2008, 23:13
ik heb er 1 gehad maar adt vond ik ook 3x niks!

Ik had helaas geen 'echte' poweramp; dus luste ik hem door naar mn Marshall JCM900 (5881 buizen) en DSL401 (El84 buizen)..

Mja; ondanks alle opties (geweldig!) kreeg ik er geen lekker geluid uit; het was het allemaal net niet, clean nie briljant, crunch heerlijk, maar bij lekkere crunch stand was crunch 2 waardeloos en higain was ook troep.. -> weg ermee ;)

Nocki
28 april 2008, 23:27
nou Nocki,
zet m maar vast bij je te koop lijstje dan....


hihi... als het niks is komt ie zeker op het lijstje... als het wel wat is laat ik het wel weten! ik ben erg benieuwd!

Jimwoud
29 april 2008, 08:53
Hey Nocki,

Weet jij of die poweramp ook te koop is??

gr Jim

Nocki
29 april 2008, 09:05
geen idee. ik ga m zelf gebruiken met een VHT 2:50:2. Deze plaatjes komen niet van de verkoper maar van een willekeurige site. De verkoper heeft een mesa 20/20

Nocki
30 april 2008, 12:57
Kan iemand zn licht nog laten schijnen over het hele midi verhaal?

Als ik het goed begrijp kan je niet regelen op welke preset welk kanaal actief is klopt dat? Iemand meer informatie daarover?

groovieguitarguus
30 april 2008, 21:23
hoi Nocki,

misschien heb je hier wat aan:

http://www.carvinmuseum.com/techdocs.html

Nocki
2 mei 2008, 18:29
Hoi,

Bedankt voor de link. Ik had m ondertussen al gevonden en er veel bruikbare info vandaan gehaald. morgen komt ie hopelijk binnen! ben erg benieuwd! Ik zal er wat clipjes van maken... dat is beloofd!

Nocki

FNaRK
2 mei 2008, 19:19
je bent trouwens wel een stinkende zeeuwse mosselhoer dat je je Gibson te koop heb gezet ....

en dan ook nog voor zo'n prijs :sneaky:

Nocki
2 mei 2008, 19:57
Vandaag is de preamp binnen gekomen en ondanks dat het een fatastisch ding is staat ie weer te koop. Voor de locatie waar ik m wil gebruiken heb ik een meer brits karakter nodig waar de quad eigenlijk heel veel lijkt op de mes quad...

vinni
4 mei 2008, 09:40
Hee Nocki,

Wordt je nou niet knettergek van dat constante gezoek naar jou geluid?

Mijn advies :
Egnater M4 en spaar gewoon alle modules bij elkaar.
VHT 2/50/2 met EL34L's of KT77's
Axe-FX voor de effecten.
Evidence audio kabels.

En nu niet meer zeuren!:seriousf:

Enne...mocht je nog een intellifex willen....PM'en.....

Vinni

Nocki
4 mei 2008, 12:30
Hoi,
Nee hoor het gezoek is niet erg. Het feit dat ik mn sound al heel lang heb en er super happy mee ben staat vast. Mn mark IV is gewoon mijn ding en blijft dat. Maar voor hetgeen ik ernaast wil dat kost idd moeite.
Het heeft me al teveel moeite gekost dus dit rackje ga ik naast mn mark IV gebruiken en volhangen met pedaaltjes enzo...

Voor in de kerk zal ik wel wat anders vinden...

Hoe staat het met de intellifex? ik heb niks meer terug gehoord. Een 2e gaat ook niet meer door omdat ik mn rackje opruim... volume ga ik regelen in de diverse presets en niet met een volume pedaal...

Jimwoud
4 mei 2008, 14:52
Hey Nocki, ze je zomaar die carvin te koop zonder een review?? Ben wel benieuwd naar dat ding.

Nocki
4 mei 2008, 14:59
Hoi,

Heb ik bewust niet gedaan. Omdat de amp te koop staat zouden mensen kunnen denken dat ik te rooskleurig review... Maar ik zal als ik vandaag de tijd heb zeker nog wat meer info geven... Kwa sounds zal ik waasrschijnlijk vaak referen naar een van mijn favo amps. de mesa quad :)

Nocki
4 mei 2008, 19:57
Hierbij de review!

4 kanaals amp, 5 bands EQ alles schakelbaar.

De meest bekende versie is de latere met midi aanboard. Bij die versie kan je helaas niet kiezen op welke preset je welk kanaal wilt hebben. Dat kan bij deze non midi dus wel omdat je m kan schakelen met bv een nobels ms-8 of engl z-11.

Overal controlls zijn eeb boost voor wat zwakere gitaren of voor als je meer attack wilt in de je sound. Zowel aan als uit zijn fantastisch en deze control werkt echt. Het is geen kwestie zoals bij zoveel amps dat het erop zit maar het gewoon standaard aan hoort te staan zodat de amp niet doods klinkt... hij heeft echt nut en je hebt keuzen tussen wereld sounds...

kanaal 1: Clean heeft een bright knop, volume en bass, mid, treble. dit is echt clean en blijt clean. vandaaar ook geen gain controll.
Geluid is alsof je met water speet en waanzinnig met bv een mooie chorus en reverb... heel heel mooi geluid!
Articulatie en definitie zijn op heel de amp van toepassing en je kan hier de meest waanzinnige akkoorden spelen... je hoort elke noot apart! super!

kanaal 2: Clean
Het zelfde als clean 1 maar zonder mid controll. dit kanaal deelt de controlls met kanaal 3. Er zit ene claoking controll op waarmee je het "laag" verschil opheft doordat er gedeelde controlls zijn.ook hier definitie!
Hij klinkt wat voller dan kanaal 1 het at meer mid maar ook ontzettend goed!


en nu is het bijna 8 uur dus ga ik even stil zijn....

zo... tis 6 over 8!

Kanaal 3: overdrive. een heel goed kanaal wat ook heel duidelijk is. zou voor mij wat meer mid mogen hebben en wat romiger zijn maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik voor dit rack een heel ander geluid in gedachten had. Het is heel erg te vergelijken met een mesa boogie overdrive.

Kanaal 4: haha! leuk kanaal! full out agro!!! als je daarvoor bent tenminste...
Je kan er van alles uithalen en reageert heerlijk op je spel... ook hier weer veel definitie, articulatie en duidelijkheid. Je kan er van alles uit halen en zoals je al gemerkt heb is de 5bands eq niet nodig om een goede sound te maken.


5bands eq... is echt super! je maakt een geweldig geluid bij de overdrive kanalen en kan de amp echt latgen doen wat jij wilt. hij is eigenlijk helemaal niet nodig maar hij wertk wel fantastisch!

Bij de GP3 had je m echt nodig vond ik maar dat is hier dus niet nodig...


Er zit een hele goede noisegate op die erg goed werkt (voor de preamp zit ie) en verder nog 2 loops waar ik zelf niet mee heb gespeeld omdat ik niks heb om er in te hangen...

Elk van de 4 kanalen heeft een eigen pre preamp fxloop (zoals bij de gp3 wat ik een super feature vond) je kan dus standaard een tube screamer in kanaal 2 of 3 hangen of een eq in kakaan 4...echt fantastisch! jammer dat je dat verder neit ziet! die optie is echt geweldig want je hang zo een pedaal in een loop wat je geluid echt helemaal naar jow wensen kan maken...

al met al een preamp die ontzettend veel lijkt op zn naamgenoot de Mesa Quad. Neit dat ie hetzelfde is. hij verschilt enorm maar de quad van mesa kon ik ook enorm waarderen om zn articulatie. ik vind zelfs dat deze amp daar beter in is.
Ook kwa overdrive gaat deze amp nog een stapje verder!

echt een fantastische amp en dat voor heel weinig geld! waar vind je voor dit bedrag een 4 kanaals amp met 6 fxloops, noisegate, 5 bands eq, speaker sim (niet geprobeerd) en zo'n sound!
Jammer dat ze m niet meer maken. ik las ergens dat het carvins best kept secret is en ik moet eerlijk bekenen dat dat ook zo is...

een fantastisch amp. zeker voor muzikanten die helderheid wensen.

zit je in de progessieve hoek, of doe je jazz of funk of werk waarbij je duidelijk spel nodig hebt is dat je amp... zeker ook voor de notenpoepers.... alles hoor je!

Zoek je naar een beetje vettige sound dan is het helaas niet jouw ding...

Nocki
12 mei 2008, 20:38
Hierbij nog even een clipje.

gitaar > carvin quad preamp -> Palmer PDI-05 -> PC mic in -> opneme progje zonder bewerking.

http://www.people.zeelandnet.nl/nocki/Carvin%20quad%20preamp.MP3

wederom heb ik er niet mn best op gedaan en ook niet gekeken welke setting leuk klonken enzo. 4 kanalen en het laatste kanaal nog eens met de 5bands eq aan. de amp was nog niet helemaal lekker ingesteld enzo omdat ie in de verkoop zit en ik met andere dingen bezig ben. maar zo is er een beetje een idee. Ik heb eerst nog getwijfeld of ik m zou plaatsen want eigenlik doet mijn clipje de amp geen goed. de amp klinkt velen malen eter dan in dit clipje.
voor de oplettende luisteraar: je oort dat ik af en toe 2 of meer noten tegelijk speel. je hoort echt elke snaar ipv een brei. op het ind speel ik met het high gain kanaal wat majeur akkoorden enook bij die akkoorden hoor je definitie.

fantastische amp!

Kaboemba
12 mei 2008, 23:31
je bent trouwens wel een stinkende zeeuwse mosselhoer dat je je Gibson te koop heb gezet ....

en dan ook nog voor zo'n prijs :sneaky:

Ach een carvin quad voor 500 euro willen verkopen getuigd ook niet van een heldere geest, die doen hooguit 300/400 euro en dan nog in een goeie tijd (en dat is het nu niet).
En volgens mij heb hij ook nog is de versie zonder midi.

Nocki
12 mei 2008, 23:34
ach... je kan klagen wat je wilt... vraagprijs is niet altijd de prijs die ik ervoor krijgt he! Ik heb al meer onder de prijs weggedaan de laatste paar weken...

De versie met midi is minder handig dan deze trouwens. met deze kan je programmeren op welke preset je welkk kanaal wilt...

Kaboemba
13 mei 2008, 13:35
ach... je kan klagen wat je wilt... vraagprijs is niet altijd de prijs die ik ervoor krijgt he! Ik heb al meer onder de prijs weggedaan de laatste paar weken...

De versie met midi is minder handig dan deze trouwens. met deze kan je programmeren op welke preset je welkk kanaal wilt...

Ach daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, overigens is het echt een heel lekkere preamp, heb hem zelf ook gehad.
En eigenlijk is hij kwa kwaliteit en geluid best wel 500 euro waard, alleen dat doen ze niet snel op de markt (als er is 1 te koop staat).
Voor iemand die een veelzijdig ding wil en zeker niet over de top wil gaan is het een verschikkelijk mooie bak met heel veel mogelijkheden.

Nocki
13 mei 2008, 15:58
Ach daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, overigens is het echt een heel lekkere preamp, heb hem zelf ook gehad.
En eigenlijk is hij kwa kwaliteit en geluid best wel 500 euro waard, alleen dat doen ze niet snel op de markt (als er is 1 te koop staat).
Voor iemand die een veelzijdig ding wil en zeker niet over de top wil gaan is het een verschikkelijk mooie bak met heel veel mogelijkheden.


ik zal je straks uitbetalen voor je positieve reclame voor de carvin :)

niks voor jou? jij hebt ook nog wel wat leuke dingen in je sig staan. heb je ergenas plaatjes? :)

Kaboemba
13 mei 2008, 19:52
Neuh ik ben redelijk over naar het bassen en doe vooral het 19 inch spul van de hand, zoals je kan zien.
En kwa gitaar ben ik zelfs over naar de losse pedalen en daarnaast heb ik nog mijn yamaha dg100 modeling ding.

Nocki
13 mei 2008, 19:55
hihi... ben ik heel gerich aan het vragen naar info over je spullen doe je net alsof je niet wilt verkopen :-)
dat je de carvin niet wilt hebben kan ik begijpen als je stopt met 19"maar maak dan toch een beetje reclame voor je spullen!