PDA

View Full Version : Nickelback - Animals Sound Krijgen



RiccoNL
28 april 2008, 14:26
Ik ben even bezig geweest Animals van Nickelback te oefenen. Nu gaat het redelijk maar ik krijg het gewenste geluid niet uit mijn Amp :sneaky: .

Ik heb een Roland Cube 30X, is er misschien iemand die ook deze Amp heeft en enig idee heeft welke instellingen ik het best kan gebruiken?

Dit is het nummer:
Animals - Nickelback (http://www.youtube.com/watch?v=ToD-59PpEDI)

Nielsje
28 april 2008, 15:14
Hm...

Tja, je kan wel blijven instellen, maar je hebt gewoon niet de juiste versterker voor dergelijke geluiden. Je hebt gewoon een buizenbak nodig voor dergelijke 'oomph', of een goeie moddeling, die zou ook een eind kunnen komen qua geluid, maar de feel is het dan meestal niet 'je van het'.

Squier4ever
28 april 2008, 15:23
Probeer eens met de metalstack setting (of R-fier) weet niet psies hoe die heet. wat voor gitaar heb je, wat met een strat gaat je dit sowieso niet lukken. je hebt echt humbuckers nodig.

Fuhgawz
28 april 2008, 16:18
Ik zou dit proberen met het Rectifier model met behoorlijk wat gain en treble.

Squier4ever
28 april 2008, 16:20
en nogmaals humbuckers, anders ga je dood van je eigen sound.

rocker_71
28 april 2008, 16:22
Check anders even hier (http://www.rolandmusik.de/ftp/pub/downloads/sounds-der-helden/SDH-Cube-30X.pdf)voor wat referentie materiaal.

(Chad is on the list!)

Raffel
28 april 2008, 16:38
volgens mij heeft 'How you remind me' wel een iets andere setting op de amp dan Animals. Daar moet je gewoon een Dual Rectificer voor open zetten. Ik haal hem redelijk goed uit de Diamondplate model op de Podxt Pro. Trouwens ook wel goed uit de Powerball model.

RiccoNL
28 april 2008, 17:42
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb een Epiphone Les Paul Standard Plus. Dus met Humbuckers (denk ik).

rockfordbreda
28 april 2008, 19:27
Heb meteen ff gekeken voor een micro-cube 8-)
Zijn bijna de zelfde instellingen...

Thanks :soul:

Squier4ever
28 april 2008, 23:10
met humbuckers, dus dan ff op de r-fier of metal stack (hoe het ook heet op die kubusjes), flink wat gain (geen overkill) en aardig wat treble.

rockfordbreda
2 mei 2008, 16:01
Heb vandaag mijn micro cube binnen gehad :gitarist:

Ben ook al met de instellingen bezig die ik via dit topic heb kunnnen downloaden. :cheerup: Klinkt erg leuk voor zo'n klein ding.

Top dingetje :hippie:

yhcmarc
2 mei 2008, 17:26
wat ik me dan weer afvraag, waarom zou je in godsnaam 1. als nickelback willen klinken en 2. die rotzooi willen spelen? Maar dat is een geheel off topic iets geloof ik. Anyhoo, die dudes gebruiken PRS en rectumfriers .. dus die kant op zul je het moeten zoeken.

rickert
2 mei 2008, 17:29
Geweldige inbreng marc :stop: .

Die riff is echt dik en de tekst is ook gaaf.

yhcmarc
2 mei 2008, 17:49
Na mijn (overigens geheel gerechtvaardigde) nickelbash geef ik toch netjes aan in welke hoek hij het moet zoeken.

Squier4ever
2 mei 2008, 18:14
of dat gerechtvaardigd is mag ieder voor zich uitmaken yhmarc.... nickelback ten tijde van how you remind me is echt niets mis mee hoor, daarna niet echt meer geluisterd.

Luke-wannabe
2 mei 2008, 21:04
Met een dikke Rectifier kom je vrij ver. Lekker soundje! Massaal en dik!