PDA

View Full Version : Ace Frehley: Rocket Ride Tour 2008



Ace 1.15.19
28 april 2008, 01:38
Ja, jullie lezen het goed! Ex-KISS gitarist Ace Frehley is na 20 jaar weer richting Europa gekomen. Hij heeft al gigs gespeeld in o.a. Londen, en in juni gaat onze Space Ace ook in Tilburg op de planken staan! Om precies te zijn, donderdag 12 juni 2008.

Omdat ik een grote fan ben, was dit voor mij natuurlijk een reden om meteen kaartjes te bestellen. Kaartjes kosten € 25 euro per stuk. Het optreden wordt gehouden in de 013 Dommelsch Zaal in Tilburg. Hier ga ik een spetterend optreden verwachten, inclusief rokende gitaar, van een geweldige gitarist die vroeger meer make-up droeg dan al onze moeders bij elkaar.

Nog wat andere data van de Rocket Ride Tour:

6 juni: Stockholm, Zweden - Sweden Rock
7 juni: Oslo, Noorwegen - Sentrum Scene
9 juni: Keulen, Duitsland - Live Music Halls
12 juni: Tilburg, Nederland - 013 Dommelsch Zaal
14 juni: Downington, UK - Download Festival

Misschien komt er een gelegenheid voor meet-and-greet-tickets. Men test echter eerst in The States of hier animo voor is.

Het concert zou eerst plaatsvinden op woensdag 11 juni, maar omdat er dezelfde dag een KISS concert in Oberhausen is, is in overleg met het management van KISS en van Ace het concert één dag verplaatst.

De voorverkoop is afgelopen zaterdag begonnen, wie gaat er nog meer?!


http://img166.imageshack.us/img166/2565/acefrehleyrocketridetoudd9.jpg

Voor de mensen die hem al een tijd niet meer gezien hebben: schrik niet. Hij zag er vroeger al niet best uit, maar met die snor/baard en dat doffe haar is het er niet beter op geworden... Maar zijn vingers produceren nog steeds dat klassieke rock geluid! En daar draait het dus allemaal om!


http://images.eonline.com/eol_images/Profiles/20060928/244.frehley.ace.092706.jpg

http://image.listen.com/img/356x237/3/9/1/3/993193_356x237.jpg

Rock on, Ace! :lp:

Ace 1.15.19
2 mei 2008, 01:29
Niemand? :dontgeti:

pgm10th
2 mei 2008, 09:46
Ok stoer, geen idee of ik er naartoe ga, maar wel leuk dat hij weer komt.
Het was dan wel geen 20 jaar geleden dat hij hier was, want in 1996 is hij nog met Kiss hun 3D gig geweest in Utrecht.
Maar dat terzijde.

Ace 1.15.19
2 mei 2008, 15:41
Het was dan wel geen 20 jaar geleden dat hij hier was, want in 1996 is hij nog met Kiss hun 3D gig geweest in Utrecht.
Maar dat terzijde.

Inderdaad, sorry. :D

Metal Chick
3 mei 2008, 22:28
Als alles meezit ben ik erbij op 12 juni!

Ace 1.15.19
5 mei 2008, 00:17
Ok stoer, geen idee of ik er naartoe ga, maar wel leuk dat hij weer komt.
Het was dan wel geen 20 jaar geleden dat hij hier was, want in 1996 is hij nog met Kiss hun 3D gig geweest in Utrecht.
Maar dat terzijde.

Ik heb het even nagekeken (wat je zegt is inderdaad waar), ik was in de war dat Ace voor het eerst sinds 20 jaar weer een solo gig had in Londen.

pannekoek
5 mei 2008, 02:25
,http://image.listen.com/img/356x237/3/9/1/3/993193_356x237.jpg

Rock on, Ace! :lp:[/center]


zie ik het nou verkeerd of is die headstock scheef? gezichtsbedrog?

Ace 1.15.19
5 mei 2008, 02:26
Die headstock lijkt me in orde.

Ace 1.15.19
12 juni 2008, 00:27
Vanavond is het zo ver!

Ik hoop dat er ook iets van merchandise te krijgen is 8-)

[edit]

Om mezelf maar effe te quoten:


Misschien komt er een gelegenheid voor meet-and-greet-tickets. Men test echter eerst in The States of hier animo voor is.
Van de 013 website:

Message from Ace: "As you know, we’ve been experimenting, as have other performers, with the idea of meeting and greeting my fans at the end of a concert. A few days ago, we had such a meet & greet at my show in Nashville. While it was a good event, upon reflection, I have ideas which would make such meetings spectacular. I want this to be an incredible experience for my fans. Until I have time to perfect these meet & greets, I have decided not to have any on this European tour.
I hope to have this in place by my next European tour. In the meantime, I hope to see all of you at my scheduled tour dates, which remain unchanged."

Ace 1.15.19
13 juni 2008, 01:49
Jammer dat er zo weinig reacties op gekomen zijn. Het was echt een super gave avond. Wie is er nog meer geweest? Ace smeet met plectums als regen uit een wolk komt. In het begin heb ik er één gevangen :cooler:. Een plectrum die bespeeld is door mijn grootste idool, geweldig vond ik het :rockon:.

Ace speelde zowel nummers van hem zelf als van KISS. Ik ken het hele programma niet uit mijn hoofd, maar onder andere deze nummers kwamen voorbij:
- Rip It Out
- Parasite
- Shock Me
- Breakout (als eerbetoon aan zijn maatje Eric Carr)
- Snow Blind
- Rocket Ride
- Cold Gin (mijn persoonlijke favoriet)
- I Want You
- Shout It Out Loud
- Love Gun
- Strange Ways
- 2,000 Man
- New York Groove
- Into The Void
- Rock Soldiers
- Deuce
- een instrumentaal stukje uit Black Diamond en Let Me Know
Edit: Volgens mij heb ik hiermee alle nummers gehad. Volgorde weet ik echt niet meer.

En natuurlijk een geweldige gitaarsolo, inclusief rokende gitaar. Totdat er een poppetje vanachter de coulissen kwam met een brandblusser om de gitaar te 'doven'. Geweldige show :hippie:.

Rockmo(ther)
13 juni 2008, 12:29
Was idd erg goed. Vond de drummer overigens veeeeel beter zingen dan Ace zelf, haha.;)
Leuke show en lekkere muziek.
http://img128.imageshack.us/img128/580/2691318896g3dmfn4.jpg (http://imageshack.us)
De rokende gitaar...

Ace 1.15.19
13 juni 2008, 12:30
Was idd erg goed. Vond de drummer overigens veeeeel beter zingen dan Ace zelf, haha.;)
Die drummer was inderdaad érg goed. En spelen dat hij kan! Ace deed het gister goed qua zang vond ik. Ik heb hem een paar keer zó ontzettend slecht gehoord. Kijkt dit maar eens.

KISS in New Jersey 2000 (http://www.youtube.com/watch?v=uqwdl1CpWhI)
Geweldige solo na Shock Me. Die vliegende raketjes maken het helemaal :D.

Ik heb een paar foto's op mijn telefoon staan. Mijn vriendin had haar fototoestel meegenomen dus die foto's krijg ik binnenkort.

De Beer
13 juni 2008, 12:41
Ik was in volle overtuiging dat ik nog even de zaal in zou lopen, maar het is er niet van gekomen.(stond met een bandje in de batcave)

Ace wel 's middags tegen het lijf gelopen backstage, zag er niet echt gezond uit van dicht bij, maar ja dat zal niemand verbazen.
Gezellig KRO-DUI gekeken met z'n crew/band.

Ace 1.15.19
13 juni 2008, 12:42
Ace wel 's middags tegen het lijf gelopen backstage...
Vet man :o daar doe ik een moord voor.

Les Paul R8
13 juni 2008, 19:03
Was erg leuk. Ace speelde goed en de show was erg leuk. Ik vond de hele band goed klinken. Eigenlijk klonken de Kiss nummers beter dan toen ik Kiss in 97 in Utrecht zag.
Naast de rokende Les Paul en de verlichte Les Paul speelde Ace de hele avond op een prachtige Standard die ook nog eens fantastisch klonk. In ieder geval de sound waar ik erg van hou :rockon:

FNaRK
13 juni 2008, 19:40
Die drummer was inderdaad érg goed. En spelen dat hij kan! Ace deed het gister goed qua zang vond ik. Ik heb hem een paar keer zó ontzettend slecht gehoord. Kijkt dit maar eens.

KISS in New Jersey 2000 (http://www.youtube.com/watch?v=uqwdl1CpWhI)
Geweldige solo na Shock Me. Die vliegende raketjes maken het helemaal :D.



:???: OMFG
dit is nog slechter dan slecht

Metal Chick
13 juni 2008, 20:54
Het was een geweldig optreden!

Ik had vroeger als kind een levensgrote KISS-poster aan de muur van mijn kamer hangen en om dan Ace een keer live te zien spelen is een hele eer. :cooler:

Mijn foto's zijn mooi geworden. Ik gooi er morgen hier wel een paar neer.

Ace 1.15.19
14 juni 2008, 17:12
Mijn foto's zijn mooi geworden. Ik gooi er morgen hier wel een paar neer.
Zou erg vet zijn. Helaas zijn onze foto's niet zo goed... :mad:

~Dimitri~
14 juni 2008, 19:11
Ha, ligt het nu aan mij of lijkt Ace wat op de zanger van Monster Magnet ?

Ace 1.15.19
14 juni 2008, 19:14
Whaha, qua looks zal die Monster Magnet-gast er dan op achteruitgaan.
Qua skills kan hij geen betere vorderingen maken :rockon:.

Ace 1.15.19
4 oktober 2008, 03:03
Weet iemand toevallig of er orginele CD's en/of DVD's van dit concert uitgegeven zijn? Ik zie op marktplaats nu twee advertenties waarin er gevraagd wordt om een live DVD van dit concert. Ik lees in één van deze advertenties dat iemand een CD heeft, en kopieën wil maken voor degene die wil. Ik heb meteen gemailt, maar ik ben wel benieuwd naar orginele CD's en DVD's! Daar doe ik het immers voor, liever geen kopie maar het is beter dan niks.