PDA

View Full Version : Cleane klank op distortion kanaal



CrudeSapphire
27 april 2008, 21:45
Heyy!

Nouw heb ik overlaatst m'n kapotte volume en jack vervange,

En nu geeft ier al wat klank, maar cleane klank [met heeeeeeeel klein beetje distortion] op het distortion kanaal :???:

Ook als ik mijn volumeknop draai komt er enorme ruis op, behalve als ie op 10 x 0 staat.

Ofwel ligt het aan de tonepotmeter [maar die heb ik hersoldeert, niet vervangen] maar dat vind ik nog al raar.

IEMAND ervaring of wat hulp?

Dankjee!

m@rijn
27 april 2008, 21:57
heb ik ook voorgehad met mijn epi. Bij mij was het probleem dat mijn gitaar niet genoeg contact meer maakte met de kabel van mijn versterker. Ik heb dan dat contactpunt (sorry, weet de juiste vakterm er niet voor, ik bedoel dus de ingang van de gitaar waar de kabel van de versterker in moet) van in mijn gitaar eruitgedraaid, dan eens goed alles afgestoft binnen in mijn gitaar en dan werkte het weer. Hopelijk kan dit je helpen.

grtz

CrudeSapphire
27 april 2008, 22:02
Jij bedoeld waarschijnlijk de input jack, juist die heb ik ook vervange en dan heb ik vorderinge gemaakt [eerder kreeg ik er gewoon GEEN geluid uit enkel ruis] maar dat is het dan ook.


STILL NEED HELP :chicken:

m@rijn
27 april 2008, 22:03
die bedoel ik idd ;)

heb je wel een goede kabel naar je versterker?

CrudeSapphire
27 april 2008, 22:45
die bedoel ik idd ;)

heb je wel een goede kabel naar je versterker?
Jaja, op m'n andere gitaar werkt ie prima!

DarknessAwaits
27 april 2008, 23:03
Actieve elementen toevallig?

CrudeSapphire
27 april 2008, 23:11
Actieve elementen toevallig?
Neen passief :)

Lenweë Míriel
27 april 2008, 23:37
dan bestaat de kans dat je tijdens het opnieuw aan sluiten een foutje gemaakt het in de bedrading, loop deze dus nog even na. Of dat de soldeer verbindingen toch nog niet helemaal goed zijn.
Is het totaal volume wel gelijk en veranderd deze met het draaien van de potmeter want mij lijkt met die info iemand met soldeer kennis wel zou kunnen zeggen waar de fout waarschijnelijk zit.

pannekoek
27 april 2008, 23:46
ik heb een gitaar kabel die het op me strat absoluut niet doet, maar op mijn les paul prima werkt, probeer voor de zekerheid toch ook andere kabels, om het voor de zekerheid te testen!

gr, stephan

omni
28 april 2008, 15:38
Klinkt een beetje als een aardelek. Heb je bij het hersolderen misschien iets te veel soldeer gebruikt? Dat heb ik ten minste wel eens gehad. Het soldeer op het tabje raakte de huls van de pot. Dan loopt het signaal weg in de aarde, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Squier4ever
28 april 2008, 15:56
het bewijs dat BC rich kut is :D:D

nee grapje CrudeSapphire, loop je bedrading nog eens goed na, er zit wss een foutje in.

CrudeSapphire
28 april 2008, 19:37
het bewijs dat BC rich kut is :D:D

nee grapje CrudeSapphire, loop je bedrading nog eens goed na, er zit wss een foutje in.
't is me ibanez :D

Squier4ever
28 april 2008, 22:31
damn, nja Ibanez is niet veel beter zo blijkt :D