PDA

View Full Version : dean vendetta?



classicrooock
27 april 2008, 17:58
hey ik heb een vraagje over de dean vendetta series de 4.0 heeft iemand hier al ervaringen mee ?
wat voor sound?
goede kwaliteit?
goede afwerking?
moeten er nieuwe pickups in ?


klik hier (http://www.thomann.de/nl/dean_guitars_vendetta_40_tbl.htm)
klik hier (http://www.thomann.de/nl/dean_guitars_vendetta_40_tiger_eye.htm)
klik hier (floyd rose de voorkeur van de 3) (http://www.thomann.de/be/dean_guitars_vendetta_4floyd_rose.htm)

Sinner1980
27 april 2008, 18:12
Een knappe Dean voor zo'n prijs is een beetje een mythe man, sorry
Ik zou ff lekker doorsparen mocht je deze willen kopen :satisfie:

hendrix_appendix
27 april 2008, 18:15
Hoe kom je daar nu bij? Ik hoorde zelfs over de 1.0 alleen maar goede verhalen. En Dean op zich maakt kwaliteitgitaren hoor. Heb wel eens zo'n Hardtail vastgehad en die was heel netjes/massief.

R.J
27 april 2008, 18:16
Een knappe Dean voor zo'n prijs is een beetje een mythe man, sorry
Ik zou ff lekker doorsparen mocht je deze willen kopen :satisfie:
Indeed

Mocht je toch in die prijsklasse willen zijn, klik eens op die ibanez die ze bij related aangeven daaronder :chicken:

Alhoewel.
Dit is wel de vedetta, schijnt hun beste model te zijn dat ze hier voeren, zeker in die prijsklasse.

Probeer het gewoon zou ik zeggen, gaat tenslotte altijd om wat jij lekker vind.

classicrooock
27 april 2008, 18:16
njh moet eerst nog vakantie werk krijgen ,en ik denk er aan asl ik hem koop er een setje emg's in te gooien past beter van kleur :pen is waarschijnlijk ook betere klank dan de standart's die er in zitten. :hippie:

Sinner1980
27 april 2008, 18:18
Voor zo'n bedrag koop je nu ook een Gibson SG special bij Thomann.
Ik weet niet of je dat wat vindt maar dan heb je voor een leuk bedrag echt een leuke gitaar, mits je tzt de pickups ff omwisselt. 8-)

classicrooock
27 april 2008, 18:20
ben niet zo voor sg meer les pauls, strats en andere maar sg, jakkes..blijf ik .af :hippie:

Sinner1980
27 april 2008, 18:26
ben niet zo voor sg meer les pauls, strats en andere maar sg, jakkes..blijf ik .af :hippie:

Jammer man, maar een knappe Dean moet je toch zeker rond de 1000-1200 gaan denken, dan heb je wat leuks maar dan nog geen USA Dean, maar die zijn gewoon niet te betalen.

Les Paul Studio niks voor je, leuk en betaalbaar :)

classicrooock
27 april 2008, 18:30
hmm ja lespaul zou wel mooi staan maar ik zicht nu net een metal gitaar met master volume

Sinner1980
27 april 2008, 18:34
hmm ja lespaul zou wel mooi staan maar ik zicht nu net een metal gitaar met master volume

Ok, zo'n studio gaat overigens prima door als metal gitaar mits je de pickups ff aanpast.

BCrich niks voor je, dat zijn leuke gitaren voor leuke prijzen

classicrooock
27 april 2008, 18:48
een heel slechte ervaring gehad met b.c rich
krijg hem thuis toe gestuurt overal lak schade nek een beetje krom
nergens snaren te vinden voor dat ding en allemaal van die dinge

JeanPaul du Vinnie
27 april 2008, 18:50
Ik vraag mij af of de mensen die dat hier afraden al een import-Dean vastgehad hebben. Ik kan alleszins zeggen dat mijn V'79 een erg degelijk gitaartje was, en dat heeft ook maar €500 gekost. De afwerking was āf, stukken beter dan op mijn LTD 400. De stock pickups waren ook erg goed te pruimen; ik zie dat de derde die je daar opsomt met diMarzio Super Distortions komt, die heb ik nog in mijn Ibanez gehad en daar ben ik altijd heel content van geweest.

Dean maakt erg goed low-budget-gerief, en €500 vind ik zelfs al geen low-budget meer. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.

Squier4ever
27 april 2008, 20:24
Een knappe Dean voor zo'n prijs is een beetje een mythe man, sorry
Ik zou ff lekker doorsparen mocht je deze willen kopen :satisfie:

echt grote bullshit, beetje een pannekoek opmerking (zoek die zelf maar op). je hebt ze dus idd nog nooit bespeeld, want ik vond het juist erg fijne gitaartjes, die import deans. (speelde destijds op een ML in de winkel)

Braindead
27 april 2008, 20:34
Deze gitaar heb ik ook uitgeprobeerd. Hardtail dat wel en niet versterkt, maar onversterkt maakte die een goede indruk. Netjes afgewerkt en erg fijn halsje.

toon-
27 april 2008, 20:35
Ik zou zeker voor die met de floyd rose gaan, dat hoort wel op een superstrat achtige gitaar vind ik.
Maar emg's erin steken omdat het er beter uitziet? Steek er dan liever Seymour Duncan blackouts in ofzo ;).

classicrooock
27 april 2008, 20:37
Ik zou zeker voor die met de floyd rose gaan, dat hoort wel op een superstrat achtige gitaar vind ik.
Maar emg's erin steken omdat het er beter uitziet? Steek er dan liever Seymour Duncan blackouts in ofzo ;).
nu het is meer voor de klank hoor dat was maar een grapje :hippie: en jh maar in die met floyd rose zitten al duncan's super distrions
en de blackouts kosten al evenveel als de emg's

Lexvandoef
27 april 2008, 21:26
Je lp studio doet ook prima metal hoor, zeker met je jvm!

Sinner1980
27 april 2008, 22:18
echt grote bullshit, beetje een pannekoek opmerking (zoek die zelf maar op). je hebt ze dus idd nog nooit bespeeld, want ik vond het juist erg fijne gitaartjes, die import deans. (speelde destijds op een ML in de winkel)

Ik weet t niet hoor, maar ik heb menig import Deans in mn handen gehad en ik vond ze naarmate ze richting de €1000 gingen pas knap worden, dat goedkope spul is best leuk maar een beetje fijnproever laat dat lekker liggen...

Blijft allemaal een kwestie van smaak en tja, wat ben je gewend...
Een Suzuki alto rijdt vast ook prettig als je nog nooit een Audi onder je reet hebt gehad... :satisfie:

Spitfire
27 april 2008, 22:39
Een Suzuki alto rijdt vast ook prettig als je nog nooit een Audi onder je reet hebt gehad... :satisfie:

Geweldig kromme vergelijking, zit een prijsverschil van jewelste tussen...

Sinner1980
27 april 2008, 23:06
Geweldig kromme vergelijking, zit een prijsverschil van jewelste tussen...

We hebben het toch over verschil in kwaliteit en verschil in prijs.
Mijn punt is gewoon dat een Dean van €1000 beter is dan een Dean van €500

Dus dan is mn vergelijking zo gek nog niet :cooler:

Squier4ever
28 april 2008, 14:01
We hebben het toch over verschil in kwaliteit en verschil in prijs.
Mijn punt is gewoon dat een Dean van €1000 beter is dan een Dean van €500

Dus dan is mn vergelijking zo gek nog niet :cooler:

nee maar de TS vroeg een gitaar in die prijsklasse van rond 500 euro en dan kom je aan met een opmerking dat een gitaar die het dubbele kost beter is en die andere poep.

Megadeth_
28 april 2008, 14:55
4floyd is een uitstekende gitaar, niet twijfelen maar kopen! Ik heb de mijne bij een luthier gehaald, en die was er vol lof en sprak over de beste gitaar in z'n prijsklasse. Sinds ik hem heb kan ik dit enkel beamen. Lage actie, stemvaste floyd (ik gebruik 'm frequent en stem hem wekelijks een klein beetje bij met de fijntuners) en uiteraard een agressieve klank die zich uitstekend leent voor het zwaardere werk. Laat je niet misleiden door de foto's, in werkelijkheid is hij veel knapper.

Sinner1980
28 april 2008, 15:47
nee maar de TS vroeg een gitaar in die prijsklasse van rond 500 euro en dan kom je aan met een opmerking dat een gitaar die het dubbele kost beter is en die andere poep.

Klopt, ik wil alleen zeggen dat een beetje leuke Dean rond die prijsklasse zit,
maar er zijn dus mensen die die mening niet delen en dat is prima.

Ik zou zeggen ga die gitaar eens lekker proberen en misschien vindt de TS het helemaal geweldig, het is toch allemaal erg individueel wat dat te gaat, smaak...

Ik ga weer ff lekker verder spelen op mn nieuwe les Paul standard en ik wens de TS veel succes met het uitzoeken van zn gitaar, ik hoop dat je uiteindelijk net zo blij kan zijn als ik nu :satisfie:

pupanus1
28 april 2008, 15:53
Spelt dat nou lekker zo'n LP? Ik spel meestal met mn letterbakje namelijk... :satisfie:

Ik hoor overal juist geluiden dat die vendetta's ontzettend goed zijn voor het geld, maja ik heb er zelf niet op gespeeld dus ik hou mn mondje netjes :)

marter544
28 april 2008, 23:44
Prima gitaren die wat goedkopere deans.. Nu heb ik een hekel aan floyds en EMG's, maar met de kwaliteit van die Vendetta's zit het zeker goed.

classicrooock
29 april 2008, 17:09
ik heb geen gibson lP, maar oke ik vind hem goed spelen ook een low budget gitaar van micheal kelly.maar somige dinge in het spuitwerk enz zijn niet naar wens, kleine sporen van zwarte verf in de binding enz... maar speelt als een tiet. ook 500euro ongeveer, een lekker gitaartje heb owk nog en fender strat van inde 80s geen ,reiceu of hoe je ook schrijft.het is gewoon heb net een jvm gekocht en wou van mijn geld van vakantie werk nog eens een lekkere metal gitaar kopen.
dus het is nog even wachten tot de grote vakantie, na mij vakantie werk ga ik hem wss kopen .of een andere gitaar jackdon dk2 series zijn ook goed heb ik gehoort het gaat van de magische test afhangen denk ik.


-------------------------
gear:
fender strat 1984
micheal kelly patriot lp
jvm 410 h
mesa roadking cab 2x12

Sinner1980
29 april 2008, 18:07
Spelt dat nou lekker zo'n LP? Ik spel meestal met mn letterbakje namelijk... :satisfie:

Ik hoor overal juist geluiden dat die vendetta's ontzettend goed zijn voor het geld, maja ik heb er zelf niet op gespeeld dus ik hou mn mondje netjes :)

Haha, grappenmaker :)