PDA

View Full Version : snaren kapot?



zeiler
27 april 2008, 17:53
hoi hoi,

bij ons op school staat een oude Spaanse gitaar waar ik en enkele kameraden elke pauze even gezellig op lopen te spelen en beetje te zingen enzo :)...

Pas kreeg ik van de docent die hem beheert de toestemming nieuwe snaren te kopen... Op kosten van de school: setje mooie snaren gekocht, alle snaren vernieuwd (waren ze ook wel een x aan toe) en spelen maar...

Inmiddels heb is de D snaar op dezelfde plek er bijna voor de 2e keer doorheen (nadat ik er nieuwe snaren op gezet had) op ongeveer dezelfde plek...

Hoe kan dit? Kan het zijn dat de fret bijvoorbeeld te scherp is of???
en hoe kan ik dat verhelpen (op het feit na dat we gewoon die gitaar het raam uit kunnen knikkeren om een fatsoenlijke steelstring te kopen ;))...

Ace 1.15.19
27 april 2008, 18:09
(op het feit na dat we gewoon die gitaar het raam uit kunnen knikkeren om een fatsoenlijke steelstring te kopen ;))...

Dat lijkt me de beste oplossing :D

R.J
27 april 2008, 18:11
Dat lijkt me de beste oplossing :D
Nee, koop een fatsoenlijke nylonsnaar :hippie:

Ace 1.15.19
27 april 2008, 18:45
Ik haat nylon, vandaar... :soul:

zeiler
27 april 2008, 19:06
Ik haat nylon, vandaar... :soul:

hetzelfde ;) en die brede hals ook, maar school wil niet dat we een nieuwe gitaar kopen (flauw :s)... (kl**tte-muziek docent ;))...

maar waar kan het aan liggen?

Pais
27 april 2008, 19:23
Misschien wordt er gewoon heel veel op gespeeld? Bij nylon snaren, knapt vaak de D snaar het eerste door slijtage. Dat het dezelfde plek is, kan komen omdat in die positie het meest wordt gespeeld.

JohnLord
28 april 2008, 21:54
Misschien wordt er gewoon heel veel op gespeeld? Bij nylon snaren, knapt vaak de D snaar het eerste door slijtage. Dat het dezelfde plek is, kan komen omdat in die positie het meest wordt gespeeld.
Precies, op de tweede fret dus.

J-sus Rulez
28 april 2008, 21:56
hetzelfde ;) (kl**tte-muziek docent ;))...
maar waar kan het aan liggen?


Klote met twee O's en twee T"s? goe bezig...
Moehaha (hier gaat iemand strijk {en nee het is niet den hond})

:D

pannekoek
30 april 2008, 14:26
Klote met twee O's en twee T"s? goe bezig...
Moehaha (hier gaat iemand strijk {en nee het is niet den hond})

:D


coole sig!


kijk eens of je burg, of hoe dat plastic gedeelte ook heet waar je snaren overheen lopen voordat ze de klankkast bereiken, niet scherp is.

ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn les paul, even rustig een veiltje erover heen een paar x en nooit meer last ervan gehad

LaurentB
30 april 2008, 17:05
Of iets dikkere snaren kopen. Ik had dat altijd met de Aranjuez 600-serie snaren. Altijd die d-snaar kapot na twee maanden...

zeiler
30 april 2008, 23:06
zo!

heb op kosten van de school weer nieuwe snaren gekocht, ideaal ;), maarjah :) het blijft wel vervelend om er telkens een nieuwe snaar op te zetten...

ik vindt nog steeds het "gooi hem van de 4e-idee" het best, maarja, dat vinden ze nooit goed : ), verder zal het dan inderdaad liggen aan het feit dat de D-snaar gewoon het eerst knapt bij dergerlijke gitaren :)...

in ieder geval bedankt voor al jullie advies!