PDA

View Full Version : Probleem met pre amp



NiPsTeR
27 april 2008, 17:43
Goedendag,

Mijn collega en ik hebben bij guitarfetish.com wat spullen besteld, waaronder een multi distortion circuit (active pre amp), na het uitpluizen van het draadschema wat erbij zat en het vergelijken met het schema van mijn BC Rich Beast heb ik hem aangesloten. Er kwam alleen maar een piep geluid uit wanneer ik de distortion inschakelde

Toen ik nog een keer naar het schema dat bij het circuit zat (gebasseerd op een stratocaster) keek kwam ik tot de ontdekking dat de ground draad van me volume naar me jack- helemaal los moest, hierna deed hij het. Nu is alleen het probleem dat wanneer ik de distortion uitschakel ik geen clean geluid meer heb, nog beter helemaal geen geluid meer.

Heeft iemand ervaring met zo'n circuit, kan iemand miss een tip geven?
Hier is de link naar het artikel: http://store.guitarfetish.com/onmucihotrot.html

Alvast bedankt!

Mvg Nils

Jimwoud
27 april 2008, 20:00
Ik kan je helaas niet helpen, maar hoe klinkt dat ding???

NiPsTeR
27 april 2008, 23:07
Ik kan je helaas niet helpen, maar hoe klinkt dat ding???

Hij klinkt nu aardig ruig, maar geeft nog wel wat storing waarschijnlijk omdat ik de draden nog niet goed gesoldeerd heb. Iemand zei tegen mij dat het waarschijnlijk ligt aan dat ik een mono-jack gebruik ipv een stereo. Dat verklaard ook het schema. Ik ga morgen als ik tijd heb ff een stereo snoer halen en kijken hoe ie dan gaat!