PDA

View Full Version : Linkshandig?



COAHC
27 april 2008, 17:22
Hallo,

Ik heb even een misschien hele domme vraag. Ik wil binnenkort een instrument erbij nemen en dat wordt zeker weten de gitaar. Nu ga ik hem zelf leren bespelen. Noten lezen enz weet ik wel want ik speel al 10 jaar piano. Nu is mijn vraag. Ik schrijf rechtshandig en ben dus gewoon rechts. Als ik piano speel speel ik de akkoorden met mijn linkerhand en de melodie met mijn rechterhand. Als ik een gitaar beet heb en ik wil proberen te spelen dan zit mijn rechterhand bij de hals zeg maar, en mijn linkerhand de snaren aan te slaan. Als ik het normaal rechtshandig andersom probeer voelt dit helemaal niet goed aan en zijn de dingen ook veel moeilijker. Is dit normaal? Moet ik nu een linkshandige gitaar kopen want het model dat ik op het oog heb bied zowel rechts als linkshandige gitaren.

Mvg, Jeroen

Jeroen_TRC
27 april 2008, 17:32
Dit is eigenlijk helemaal eigen keuze!
Ik zou je aanraden op rechts wat meer te proberen, misschien is het even wennen en gaat het daarna wel goed? Mocht dit links gewoon veel natuurlijker blijven dan zou ik gewoon een linkshandige gitaar kopen ja!

Het is net wat jij het fijnste vind!

Bram+
27 april 2008, 17:35
Welkom op het forum! Allereerst een handige tip: Dit onderwerp is natuurlijk al vele malen langsgekomen en die threads zijn makkelijk naar boven te toveren. Als je bovenin beeld op zoeken drukt en dan op uitgebreid zoeken, kun je met de zoekterm 'linkshandig' en met de keuze 'Zoek alleen door titels' al een hele hoop vinden.