PDA

View Full Version : Pink Floyd - WISH YOU WERE HERE



schoolprisoner
27 april 2008, 12:40
Kan er mij iemand uitleggen wat de strum pattern (ik zou niet weten hoe dat noemt in ned) is van WISH YOU WERE HERE? Ik kan de akkoorden wel spelen. Of kent er iemand een site waar je de strum pattern kunt zien van liedjes?

artnaz
27 april 2008, 13:48
Guitar Pro files?

Verschrikkelijk geniaal nummer btw! :)

schoolprisoner
27 april 2008, 15:22
Ik het nogal onduidelijk met guitarpro. als er iemand de strum patterns heeft? dat is duidelijker.

artnaz
27 april 2008, 15:49
Ik zie het GP probleem niet, maargoed.

Zoiets?

http://img238.imageshack.us/img238/6477/picture1le4.png

schoolprisoner
27 april 2008, 17:28
Tja, ik GP goed voor de solos, maar gewone tabs beter voor de akk, alleen zie je het ritme dan niet. toch bedankt artnaz!

Maar bestaan er geen site ivm strum patterns voor liedjes?

chubbyfan
27 april 2008, 17:35
gewoon goed luisteren en met het nummer meespelen,(gewoon op repeat zetten)dat doe je 3 keer en dan wacht je een half uur,en dan weer opnieuw :)
en GEEN TABS SPELEN ,tabs zijn klote en verpesten je muzikale gehoor en gevoel ,en ze kloppen vaak niet waardoor de verwarring compleet is,het is beter om alles zelf uit te zoeken

artnaz
27 april 2008, 22:28
Tja, ik GP goed voor de solos, maar gewone tabs beter voor de akk, alleen zie je het ritme dan niet. toch bedankt artnaz!

Maar bestaan er geen site ivm strum patterns voor liedjes?Wat wil je nou dan? Strum pattern is toch gewoon de "tokkel reeks"? Op mijn foto'tje zie je toch duidelijk het ritme in de noten?

Maar ChubbyFan, tabs verpesten je gehoor en gevoel heus niet hoor, je dragen alleen minder bij dan noten/op gehoor... ;)

VDP
27 april 2008, 22:40
Heb hem pas een paar weken geleden geleerd. Ik kan nog niet veel op de gitaar maar dat lied is gewoon zo geniaal dat je toch al iets schitterend kunt spelen :)

neer (1 strum) pauze neer - op (2 strums) pauze neer (1strum) pauze neer - op - neer (3 strums)


Ben een absolute beginner dus dan krijg je ook uitleg van die kwaliteit maar hopelijk is het duidelijk genoeg. Samen met het mp3'tje moet het nu zeker lukken.

Veel succes ermee

artnaz
27 april 2008, 22:47
Oh, de aanslag-richting wordt met "strum patterns" bedoelt... :D

Mja, dat kun je gewoon indelen op tel. Alle achtste noten is "down", en de zestiende noten daartussen-in "up". Als de beweging maar natuurlijk en strak is...

robobas
28 april 2008, 09:05
kijk eens op youtube, er is vast een filmpje van een goede gitarist waar je het "strum pattern" kunt af kijken. :chicken:

wlinart
28 april 2008, 20:19
hier een site:strumming patterns (http://strumming.isgreat.org/)

SmashingPumpkins
12 mei 2008, 14:51
gewoon goed luisteren en met het nummer meespelen,(gewoon op repeat zetten)dat doe je 3 keer en dan wacht je een half uur,en dan weer opnieuw :)
en GEEN TABS SPELEN ,tabs zijn klote en verpesten je muzikale gehoor en gevoel ,en ze kloppen vaak niet waardoor de verwarring compleet is,het is beter om alles zelf uit te zoeken
QFT, respect!