PDA

View Full Version : Welke versterker?



Nicolaas
27 april 2008, 12:16
Dag mensen,

Ik ben opzoek naar een nieuwe versterker om mijn ouder Fender FM 212 te vervangen (ben hem behoorlijk zat) Nu wil graag een buizen combo. Combo omdat ik hem 20 x een trap op en af moet sjouwen. Nou speel voornamelijk veel rock van Velvet revolver tot tool guns 'n roses etc.
Dus vroeg ik me af wat raden jullie aan? Qua geld is m'n limiet 1500 e
Zelf d8 ik aan onder andere de volgende versterkers,

Vox AC 30 CC

Vox AC 50 CC

Beide niet echt voor rock maar toch

Marshall JVM 205c

Fender Bassman 59

Komt aub met suggesties!

MattellicA
27 april 2008, 13:01
Een buizencombo is ook behoorlijk zwaar hoor, kan je beter een top en 2x12" cab nemen...

x.a.d
27 april 2008, 22:22
De bassman is gaaf en een goede amp, maar is niet echt rock. En is ook wel wat lastiger met pedalen. De voxen zijn ook wel o.k. maar ook niet echt rock. Ik denk persoonlijk dat de marshall wel goed is voor die stijl. En het is ook wel een goede amp. Wat denk je van koch of Engl?

Bolder
28 april 2008, 21:31
Buizen combo's zijn zwaar dus dan zou ik eerder een top + cab nemen. Maar die Vox's zijn wel oke, maar beetje te soft voor Guns'n'Roses en Tool. Maar wat voor gitaar heb je? Want met een Les Paul en een lekker distortion pedaaltje is een vox toch wel goed. Anders zou ik gewoon een Marshall JCM 900 kopen en een cabinet van Marshall (2 x 12 inch??) Maar dat is dan wel boven de 1500 euro.. Misschien 2e hands.

Nicolaas
29 april 2008, 13:46
Nou ik heb les pauls met een JB in de brug, dus wie weet dat het kan met een vox. En idd na jullie tips over een cabinet en een head. Heb ik wat gezocht ziet er wel goed uit eigenlijk! Dank u!

zelfs eigenlijk miss het idee door te sparen voor een Diezel Einstein 50 w.

Rutger
29 april 2008, 14:34
Marshall silver jubilee? Heb je in zowel 1 als 2x12 combo. Wel even zoeken op MP

habberdoedas
29 april 2008, 16:06
Die nieuwe Hughes en Kettners Statesman buizenampjes bv de 2xEL84 20 watt of zijn grotere broertje de quad 4 x EL 84 van 40 watt. Dan heb je nog een EL34 top van 100 watt en dan nog een 2x12" combo met 6L6. Werelds die dingen. Of als met effecten aan de gang wilt de Hughes en Kettner Switchblade...geweldig alles in 1 amp en zeer gebruiksvriendelijk. Ook mooi is bv Budda-amps of VHT wel prijzig hoor......maar suc6 met het zoeken naar een nieuwe broodrooster haha

Nicolaas
30 april 2008, 14:36
Oeh Jubelee klinkt ook goed hoop dat ik die ergens kan vinden, das de zelfde amp als slash heb je iig wel die sounds te pakken (A)

Iemand verder nog wat ervaring van diezels?

RoelTM
30 april 2008, 14:54
heb er zelf niet echt ervaring mee, m'n brommer lopt op benzine, vandaar

maar het schijnt wel dat ze minder schadelijk zijn voor 't milieu (dwz. minder CO2 uitstoot)
of dit waar is weet ik niet...

ik geloof dat 't ook goedkoper is dan benzine, kan dit kloppen???

Sarco
30 april 2008, 16:18
De Diezel-einstein schijnt vrij goed te zijn, zeker eens proberen. Verder zou ik ook geen buizencombo kopen maar eerder top + 2x12 cab dan ofzo, zo'n combo is echt een ramp qua sleurwerk.

Enkele goedkopere mogelijkheden:
- Mesa (Dual) Calibre
- Marshall JCM 900 SL-X of die 6100 Jubilee reeks
- Laney GH100L, GH50L of VH100R

Kunnen allemaal wel Tool aan, hebben ook een deftige rockscheur in huis voor VR of G'n'R en zijn te vinden onder de 1000 euro 2dehands (met cab zelfs waarschijnlijk).

Mr Orange
30 april 2008, 16:19
Marshall valvestate is ideaal voor dat werk
op marktplaats heb je een goede 2e hands zo gevonden
vind ze wel zwaar ..dat wel

almarvk
30 april 2008, 16:45
Als je dat al zwaar vindt moet je maar ver weg blijven van een buizenbak. En ik denk niet dat een Valvestate iets is waar de topicstarter naar zoekt ;)

arjanb01
30 april 2008, 16:57
Ga voor een koch studiotone topje met een 1x12 kastje of een 2x12 kastje eronder. Qua sleurwerk echt wel te doen en extreem veelzijdig.
Qua prijs ook onder de 1500 euro.

JohnLord
30 april 2008, 21:28
Buizen combo's zijn zwaar dus dan zou ik eerder een top + cab nemen. Maar die Vox's zijn wel oke, maar beetje te soft voor Guns'n'Roses en Tool. Maar wat voor gitaar heb je? Want met een Les Paul en een lekker distortion pedaaltje is een vox toch wel goed. Anders zou ik gewoon een Marshall JCM 900 kopen en een cabinet van Marshall (2 x 12 inch??) Maar dat is dan wel boven de 1500 euro.. Misschien 2e hands.
Gaat lukken voor plm 750 euro, combo plus kast.

Nicolaas
1 mei 2008, 15:35
heb er zelf niet echt ervaring mee, m'n brommer lopt op benzine, vandaar

maar het schijnt wel dat ze minder schadelijk zijn voor 't milieu (dwz. minder CO2 uitstoot)
of dit waar is weet ik niet...

ik geloof dat 't ook goedkoper is dan benzine, kan dit kloppen???



Nou je het zo zegt volgens mij heb je nog gelijk ook! Het is allemaal zo helder nu :hippie:

pannekoek
1 mei 2008, 19:50
absoluut een marshall!!!

uit mijn jvm krijg ik egt een slash tone! goh hoe zou dat toch komen?

voor velvet revolver,tool , guns n roses absoluut een marshall :hippie:

drap
1 mei 2008, 20:25
Mja, veel meer ken je ook niet, laten we eerlijk zijn.

En zat je in een ander topic niet iemand anders op z'n spelling te wijzen?