PDA

View Full Version : Is dit verstandig?



Ferreira Productions
27 april 2008, 12:00
Beste muziek liefhebbers,


Zelf ben ik gitaardocent en muziekproducent. Dit doe ik al aantal jaren. Helaas bijna niet/nooit live gigs gedaan. Al ruim 10 jaar speel ik gewoon over mijn studio mengpaneel over een Digitech 2101 Studio tube. Voor mij werkt dit perfect! Wel ik heb ik ruim 9 jaar geleden een Marshall Valvestate Bi-Chorus 200 gekocht ( Combo ). Dit meerendeels voor mijn leerlingen. Destijds beste wel een duur versterkertje ( ruim 1300 gulden ).

Nu ben ik voor een kleine Europeese tour door een formatie ingehuurd. Ik wil dan ook een buizentop hebben ipv wat ik nu heb. Veel ervaring met versterkers heb ik niet. Vandaar dat ik even wat advies wil hebben van kenners.

Uiteraard weet ik dat ik zou moeten kijken bij het classement ENGL, Mesa Boogie , Bogner etc etc.
Maar na deze tour wordt het gewoon weer in mijn leskamer. Dus heb ik weinig aan een Top (inc. Kabinet ) van ruim 3000 euries!

Zelf zat ik te kijken voor de Peavey Windsor ( 100 Watt Buizen ) of een peavey Valve King ( ook 100 Watt Buizen ) , inclusief cabinet, kom ik uit op een 600 euro. Dit is wel een mooie prijs.

Mijn vraag aan jullie is: Doe ik er goed aan om deze Marshall te verkopen en de Peavey Windsor te kopen? Of denken jullie, speel lekker maar op die Valvestate?

Graag hoor ik jullie advies hierover.

Alvast veel dank voor de moeite.

Squier4ever
27 april 2008, 12:03
ten eerste wat voor soort muziek ben je voor gevraagd? ben je tevreden over die valvestate?

Rormo
27 april 2008, 12:04
Ja, als je die valvestate lekker vindt is er geen reden om een andere amp te kopen.

Check anders dit topic van mij even, staan wat reviews in van goedekope buizenamps: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107898 Misschien heb je er iets aan...

Riky
27 april 2008, 12:06
wat speel je vooral? Ik heb namelijk gehoord dat de Peavey Windsor een hele goede amp is vooral voor het geld, maar dat hij bijna niet clean te krijgen.. blijft op hoog volume altijd een randje aan zitten.

Peavy valveking is denk ik een betere optie! Erg goede amp opzich en ze kosten erg weinig voor een volledig buizen amp!

Peavey Windsor is we goedkoop, maar voor een beetje meer heb je volgens mij een veel veelzijdiger amp.. maar het is maar net wat je wilt:)

Magic Bean
27 april 2008, 12:33
Gooi toch gewoon die digitech over de PA? Als je er thuis met recording tevreden over bent dan krijg je datzelfde resultaat ook wel live.
Evt. de EQ wat aanpassen.
Desnoods knal je hem over een buizeneindtrap en cabinet. (zie sig?)

Ferreira Productions
27 april 2008, 13:48
Beste ,

Dank voor al jullie interesse. De stijl die wij zullen gaan spelen is:

80's Rock. Dingen zoals Jump , Final Countdown , etc .

Een soort early VH sound. Dus vandaar dat ik mij afvroeg of die Windsor wel ok zou zijn. Eventueel die Valve King ...

Alvast dank

Riky
27 april 2008, 13:50
dan zeker weten de valve king!

Realeigo
27 april 2008, 13:51
Ik zou voor 1000 euro een 2de hands marshall halfstack oid scoren.
Dan ben je verzekerd van een 80's rock klank!


(Hint: zie mijn sig!)

Riky
27 april 2008, 14:02
dat is gelijk 400 euro duurder dan de valve king set die hij in gedachten had...

pannekoek
27 april 2008, 14:07
dat is gelijk 400 euro duurder dan de valve king set die hij in gedachten had...
maar dan heb je wel 400 euro meer plezier!
en geloof me die 400 euries is het dik waard!

Realeigo
27 april 2008, 14:09
En anders zou ik voor de windsor gaan, de valveking is imo wat te modern voor 80's rock.

Riky
27 april 2008, 14:10
maar dan heb je wel 400 euro meer plezier!
en geloof me die 400 euries is het dik waard!

hmm ok... maar is dat niet hetzelfde als iemand een fender aansmeren terwijl hij in het budget van squier zit kijken?? Zo'n fender is het geld ook wel waard...:)

grayfink
27 april 2008, 14:14
Ben zelf erg tevreden over mijn Valveking, zitten veel bruikbare sounds in clean, crunch classic rock en high-gain, het zit er allemaal in. Voor dat geld kun je niets beters krijgen imho.

Squier4ever
27 april 2008, 14:20
maar dan heb je wel 400 euro meer plezier!
en geloof me die 400 euries is het dik waard!

wat een pannekoekengelul weer, dat moet toch ieder voor zich bepalen of dat 400 euro meer plezier is...

Negative K3 fan
27 april 2008, 15:39
de truc is dat je versterkers uit gaat testen om te kijken wat nou precies bij jou past. Na de tour kun je het ook gewoon weer op marktplaats of gitaarmarkt zetten. Voor 80s rock zijn er ook 2e hands veel goede amps te vinden.

Rormo
27 april 2008, 16:09
wat een pannekoekengelul weer, dat moet toch ieder voor zich bepalen of dat 400 euro meer plezier is...

Ik durf te wedden dat pannekoekje niet eens op die spullen gespeeld heeft die hij aanraadt...

Die valveking is met 500 euro trouwens 500 euro goedkoper dan een stack van 1000 en niet 500. Oftewel 2x zo duur, dan zou ik het wel weten. Zeker gezien het feit dat de TS aangaf geen stack te willen.

Rinze
27 april 2008, 16:11
Waarom gooi je de Digitech niet eerst eens over de eindtrap van de Valvestate, speakersimulatie op de Digitech uit, floorboardje erbij zoeken tweedehands, klaar.

Lexvandoef
27 april 2008, 16:16
Of koop een buizeneindtrap, gooi alles in 1 rack met een cab erbij. Dan kan je je digitecht als voorversterker houden, die bevalt immers prima!

Riky
27 april 2008, 16:16
Of koop een buizeneindtrap, gooi alles in 1 rack met een cab erbij. Dan kan je je digitecht als voorversterker houden, die bevalt immers prima!

ook een goeie!

Riky
27 april 2008, 16:18
Ik durf te wedden dat pannekoekje niet eens op die spullen gespeeld heeft die hij aanraadt...

Die valveking is met 500 euro trouwens 500 euro goedkoper dan een stack van 1000 en niet 500. Oftewel 2x zo duur, dan zou ik het wel weten. Zeker gezien het feit dat de TS aangaf geen stack te willen.


Huh??

hij wil wel een stack en hij zegt dat hij met de peavy valveking+cab uitkomt op 600 euro... dan heb je toch een verschil van 400 met de marshall??

zie jij iets anders... of zie ik iets over het hoofd:)

Rormo
27 april 2008, 17:51
"Dus heb ik weinig aan een Top (inc. Kabinet ) " Dit had ik geinterpreteerd als dat hij geen stack wilde, maar dat is verkeerd door mij gelezen.

Van de Peavey valveking zou ik de combo vorm nemen en niet de stack. Het voegt weinig toe en het peavey valveking cabinet schijnt heel matig te zijn (zelf heb ik het niet getest). Denk dat je dan nog beter alleen de top kunt kopen en dan voor 200 euro een Harley Benton V30 4x12 uit Duitsland kunt laten komen.

Magic Bean
27 april 2008, 18:02
ook een goeie!

Euhh...HELLOOOOOOO??? Am I getting through?


Gooi toch gewoon die digitech over de PA? Als je er thuis met recording tevreden over bent dan krijg je datzelfde resultaat ook wel live.
Evt. de EQ wat aanpassen.
Desnoods knal je hem over een buizeneindtrap en cabinet. (zie sig?)

Riky
27 april 2008, 18:14
... jou post had ik ook wel gezien hoor...

Rinze's idee is het zelfde van jou... dus dan keur ik toch meteen jou idee ook goed? of had je naam dr ff bij moeten staan voor de credits?

Magic Bean
27 april 2008, 18:38
... jou post had ik ook wel gezien hoor...

Rinze's idee is het zelfde van jou... dus dan keur ik toch meteen jou idee ook goed? of had je naam dr ff bij moeten staan voor de credits?

JA! :cooler:
Anders heeft die spam toch geen zin?

superken_nl
28 april 2008, 14:26
Gooi toch gewoon die digitech over de PA? Als je er thuis met recording tevreden over bent dan krijg je datzelfde resultaat ook wel live.

-1

leuk PA geluid bij studio/opname volume is een hele andere wereld dan live optreden......

Riky
28 april 2008, 14:41
-1

leuk PA geluid bij studio/opname volume is een hele andere wereld dan live optreden......


en je wilt natuurlijk ook zon versterker achter hebben staan blazen!

Ferreira Productions
28 april 2008, 15:07
Inderdaad, Ik moet maar even een winkel induiken en een paar verschillende modellen uitproberen.
Ik ben zeer tevreden over mijn Digitech GSP 2101. Maar meer voor studio opnames. Het is voor de studio erg mooi. Voor een Live Gig, iets te "steriel" denk ik. Ik heb stapels losse pedalen ( o.a Boss Hyper metal , MXR 90 Phaser , MXR Flanger, MXR Equalizer , Ibanez Digital Delay , Deluxe Memory Man en nu van een leerling overgekocht een Toadworks Mr.Ed ).

Het is niet dat ik ontevreden ben over mijn Valvestate, de scheur die eruit komt is best wel lekker Rocky / Metal , maar waarom spelen bijna alle bands op Tube amps ???? Dat vraag ik mij dus ook af! Daar moet toch wel een degelijk verschil aan zitten toch?

Ik heb mij namelijk door een winkelier bij een muziekzaak laten vertellen dat losse pedaaltjes toch tegenwoordig voor Live gigs erg in trek zijn!
Dus ... Helaas.. Ik speel zelf al ruim 18 jaar, ben gitaardocent en studioeigenaar, maar heb Live bijna geen ervaring! .. Maar ja , je kunt ook niet alles hebben toch.
Ik heb 2 grote 19 inch racks met 30 verschillende effecten ( o.a Compressors en Limiters ) maar daar kan ik live weinig mee :-(

In ieder geval dank voor al jullie genomen moeite.

Realeigo
28 april 2008, 15:11
Kan je dat rack met midi aansturen?
Zo ja dan zie ik geen probleem om het live te gebruiken.

Rude Perception
28 april 2008, 15:12
Met een goede buizenamp kan ik veel muzikaler met dynamiek werken. De versterker reageert beter op mijn spel. Moet ik wel bij zeggen, dit had ik bij m'n dsl ook niet, pas sinds ik een jcm800 heb merk ik dit echt. Verder klinkt het in mijn ogen ook veel natuurlijker.

Ik denk dat je veel tijd zal moeten uittrekken voor het werken met de nieuwe setup. Ik heb nu een maand een jcm800, wat toch een éénkanaals is, maar nu weet ik pas echt hoe hij reageert op mijn spel en hoe ik er echt goed mee om kan gaan. Ik heb op de grond nog wel een sloot effecten liggen trouwens.

oomSam
28 april 2008, 15:34
Als je in de studio werkt komt zo'n buizenamp toch ook van pas?

Ik heb er express net eentje gekocht! Die hoef je toch na die 'sessie/tour' niet weg te doen? Integendeel! Dan heeft hij dubbel nut!

Ik zou aangezien u toch een pro gitarist bent toch voor héél degelijk materiaal gaan. Iets van Mesa of Engl (voor de stijl die u wenst ...). Het is idd héél wat duurder, maar ik denk persoonlijk dat u er veel nu zal uithalen. Zowel live als in de studio!

Dat is maar mijn mening natuurlijk. 600 euro kan u uzelf niet aan bezeren lijkt het mij.

Véél succes!

oom Sam

Rude Perception
28 april 2008, 15:36
Misschien geeft een goede eindtrap + cab bij je huidige setup wel een minder steriel geluid, waardoor het toch heel goed bruikbaar wordt voor live.

Bernd Veenema
28 april 2008, 16:34
Zou je niet voor een Engl Blackmore kunnen gaan? Die kun je tweedehands kopen voor ongeveer 800 euro. Dan heb je een heerlijke 80's sound.
Koop er een tweedehands cabinet bij voor 200 euro, dan ben je voor 1000 euro kwijt. Dit kun je vervolgens na je tour voor hetzelfde bedrag weer verkopen. Op zo'n valveking stack schrijf je toch een 150-200 euro af.

Een koch multitone 1 combo is misschien ook een idee. Die dingen zijn wel loeizwaar trouwens.

Ferreira Productions
26 mei 2008, 02:20
Ben op vakantie geweest en weer terug.
Ik heb mij verdiept in wat amps. Ik had toevallig een catalogus mee van Musicstore..

Ik weet niet of iemand ervaring heeft met hun huismerk: FAME.

Maar ze hebben een hele mooie Rockforce V.

Schakelbaar van 100 Watt naar 50 Watt. Volledig buizen. Hand wired.

2 Kanalen. Clean en Overstuurd. en ook nog eens verstelbare rectifier tubes ( gelijkrichters ) ( 2 X )

Ik denk dat ik voor die 80's sound wel wat zal hebben aan zo'n een amp.. zeker voor dat geld!

Ik hoor graag weer van jullie

Greetz,

Raoul

Minstreel
26 mei 2008, 02:42
Zelf heb ik ook een aantal jaren over die Valvestate gespeeld met een Boss GT-5 multi-effectprocessor. Die combinatie voldeed mij prima (en klonk beduidend beter dan de Line6 FlextoneII-XL, die ik nog steeds beschouw als één van mijn slechtste aankopen. Gelukkig had ik die combinatie Valvestate-GT5 nog niet verkocht, zodat de Flextone na nog geen half jaar met behoorlijk verlies via Marktplaats werd verkocht. Naderhand expreimenteerde ik met een rechtstreekse verbinding van de GT6/8 naar de mengtafel en daarvandaan naar 2 actieve monitors. Dat geeft een goed resultaat. mits de instellingen op de mengtafel oke zijn. Helaas gaat dat wel eens mis en ben ik mij aan het orienteren op een goed alternatief. Vorige week werd ik door iemand die hier op het forum ook actief is (pol2711) geattendeerd op de Hughes & Kettner Switchblade. Ik ben daar inmiddels zeer enthousiast over geworden: combinatie van goede buizenversterker met effecten, voor een niet al te hoge prijs (hoewel ik daar ook nog even voor moet sparen).
Ik wens je veel succes bij het zoeken.

Realeigo
26 mei 2008, 07:51
Ben op vakantie geweest en weer terug.
Ik heb mij verdiept in wat amps. Ik had toevallig een catalogus mee van Musicstore..

Ik weet niet of iemand ervaring heeft met hun huismerk: FAME.

Maar ze hebben een hele mooie Rockforce V.

Schakelbaar van 100 Watt naar 50 Watt. Volledig buizen. Hand wired.

2 Kanalen. Clean en Overstuurd. en ook nog eens verstelbare rectifier tubes ( gelijkrichters ) ( 2 X )

Ik denk dat ik voor die 80's sound wel wat zal hebben aan zo'n een amp.. zeker voor dat geld!

Ik hoor graag weer van jullie

Greetz,

Raoul

Dagje music store is denk ik de goede optie!
Ze hebben daar namelijk wel meer versterkers in jou categorie staan dus dan kan je lekker testen en evt aan het eind van de dag thuis komen met een gegronde aankoop.

RedBuell
26 mei 2008, 11:56
80's rock check deze site: http://www.soundslive.co.uk/

Hier hebben ze Marshall heads voor prijzen die soms lager liggen dan de 2ehands prijs hier in Nederland. Ze hebben bv een DSL 50 top voor €638,- voor €200 meer heb je een 100 watt. Na je tour verkoop je hem weer voor iets minder dan de aanshaf waarde, of je houd hem natuurlijk :) igg kan je voor dat geld niet veel afschrijven.

Ik heb net een 5150II met een Genz Benz 2x12 cab gekocht voor een prijs waar ik hem niet voor kon laten staan, was ik niet tegen dit aanbod opgelopen dan had ik met de tijd een JVM op deze site besteld. (hoewel ik wel heel errug blij ben met mijn 5150II)

Check ook even het topic "Goedkope Marshalls" dat gaat over dit bedrijf.
Ik denk dat als je een goedkope Marshall kan scoren dat je beter af bent dan met een Valveking of Fame amp, als je alleen naar afschrijving kijkt dan he !!

btw staat een Marshall halfstack altijd wel heel errug rock 'n roll op het podium ;)