PDA

View Full Version : Goedkoop Boss CE-1 alternatief??



Samder
26 april 2008, 21:54
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goedkoop (+- 100 euro)
alternatief voor de Boss CE-1.
Ben dus op zoek naar een pedaal die in de buurt komt bij bijvoorbeeld deze sound:
http://nl.youtube.com/watch?v=pRZG_5wbTBM

De Boss Ce-2, Ce-3, Carl Martin Chorus XII schijnen niet in de buurt te komen...

Iemand suggesties???


Gegroet!

Mitch
26 april 2008, 22:42
Ik denk dat daar héél veel mensen in geïnteresseerd zijn :satisfie:
Ga gewoon van de sound die je hoort uit, niet van de CE1 sound.

shredneck
26 april 2008, 23:29
VoodooLab Analog Chorus is een exacte kopie van de ce-1 , kost doorgaans 149,- maar dan heb je ook DIE sound!

Samder
27 april 2008, 08:12
VoodooLab Analog Chorus is een exacte kopie van de ce-1 , kost doorgaans 149,- maar dan heb je ook DIE sound!

Wow Goede tip! Bedankt man

JeroenSchaaf
27 april 2008, 09:06
Ibanez Cs-9 ook niet vergeten!! Goed pedaal.

the sure thing
27 april 2008, 11:37
Ik heb de CE-1 een aantal keer gehoord, en helaas de Voodoolab EN de Retro Sonic chorus komen daar NIET in de buurt. Beiden claimen namelijk de exacte remake te zijn, maar beiden klinken niet zoals de CE-1. Als je me niet gelooft, zoek de soundclips van de pedalen maar op op youtube. Met name de Voodoolab klinkt echt anders. Er zijn wel pedalen die IN DE BUURT komen van de CE-1, en dat zijn de CE-2 en de Retro Sonic chorus. Ik zou in jouw geval voor de CE-2 gaan, die blijf ik een geweldige prijs/kwaliteitverhouding hebben. En momenteel worden er weer veel 2e hands aangeboden!

Rude Perception
27 april 2008, 13:05
de Voodoolab EN de Retro Sonic chorus komen daar NIET in de buurt.
...
Er zijn wel pedalen die IN DE BUURT komen van de CE-1, en dat zijn de CE-2 en de Retro Sonic chorus.

?????????????

shredneck
27 april 2008, 13:18
@Sure Thing: Baseer je nou je mening op basis van YouTube clips? Dat is niet echt serieus te nemen gezien de opname en gebruikte spullen erg veel bepaalt, ook computerspeakers etc zijn bij iedereen anders toch?


Ik heb de Voodoolab EN een ce-2, medebandlid heeft de ce-1 en geloof me, er is nagenoeg geen verschil in sound tussen de Voodoolab en de ce-1. De ce-2 klinkt wel iets anders overigens.


Volgens mij staat er trouwens een ce-1 op MP nu.

shredneck
27 april 2008, 13:19
?????????????


+1
Sure Thing, wat bedoel je....

Speeddemon
27 april 2008, 13:26
Volgens mij staat er trouwens een ce-1 op MP nu.
met aso prijs. kan me herinneren dat ze nog niet zo lang geleden voor 175-180 gingen.

voor 350 koop ik wel een echte Space Echo + chorus.

tubeonly
27 april 2008, 14:31
Op ebay Duitsland gaan ze soms nog voor rond 200-225 euro. In NL weet ik al twee gevallen van +450 euro :-S

Sorry te zeggen, maar het is ook de enige Chorus die ik ook echt zoveel geld waard vind.

the sure thing
27 april 2008, 15:50
Ja sorry, ik bedoelde te zeggen dat de Voodoolab in mijn beleving NIET in de buurt komt van de CE-1 en de CE-2 en de Retro Sonic HET MEESTE in de buurt. En nee, ik heb alle pedalen eigenhandig aan de tand gevoeld en heb mijn mening niet alleen op youtube gebaseerd. Ik vind alleen dat IN DIT GEVAL de bevindingen op youtube mijn verhaal bevestigen.

Persoonlijk vind ik de CE-1 wel heel mooi klinken, maar hij is mij te groot, te beperkt instelbaar en in de stand-by stand snoept hij aardig wat van het signaal af.

DREAMMACHINE
27 april 2008, 16:00
...heb al jaren een ce-1 in de kast liggen. Zonde dat hij niet wordt gebruikt, maar no-way dat ik hem weg doe voor alles onder de 450E. Het geluid heb ik echt nooit eerder gehoord (heb ook ce-2 mij gehad en op oa voodoolab analog chorus en retrosonic + vele anderen chorus pedalen gespeeld, maar geen enkele komt in de buurt). Wel een goedkopere optie is die chorus die in de JC-serie amps zit (volgens mij gewoon hetzelfde?) en dat in een pedaal zien te krijgen.

Dirk_Hendrik
27 april 2008, 16:27
met aso prijs. kan me herinneren dat ze nog niet zo lang geleden voor 175-180 gingen.


Fully aware speedy. Tijden veranderen blijkbaar. Ik sta zelf ook te kijken van die explosieve prijsontwikkeling. Er zijn meer grappen die dat doen. Kijk eens naar Ibanez UE300 en 305's, of de UE400 en UE405. Gemiddelde prijzen zijn voor die dingen in de afgelopen jaren verdubbeld.

ewout
28 april 2008, 08:16
een gemodde Retro-Sonic chorus?

http://nl.youtube.com/watch?v=qeKon5JC13g

komt wel heeeel erg in de buurt. Voor mij dichtbij genoeg. Blijkbaar heeft de bouwer hem gebaseerd op zijn eigen ce-1, die wat anders klinkt dan de versie die de meeste mensen kennen. Ik weet het fijne er ook niet van. De eigenaar en maker van het filmpje op youtube heeft laatst weer twee mods van de maker doorgekregen die hem nog dichter bij zijn ce-1 zouden moeten laten komen. Anyway, ik heb net mijn 12v ac versie verkocht om de stereo 9v te gaan bestellen.

the sure thing
28 april 2008, 09:48
Tjsa... op basis van dit clipje zit er nauwelijks verschil in.... Wat ik wel apart vind is dat de eerste keer schakelen een GROOT verschil oplevert, daarna niet meer!

savecracker85
28 april 2008, 18:58
en dan te denken dat ik mijn CE-1 anderhalf jaar geleden nog voor 120 euro heb gekocht via MP :) ..
Maar als ik chorus gebruik haal ik dat toch uit m'n CE-2 want die past tenminste op mn board.. Wel iets anders, maar ook te gek. En voor 50 euro al wel op MP te vinden.

die CE-1 gaat echter niet de deur uit.. Leuk voor studio dingen en m'n pensioen ;)

Samder
28 april 2008, 21:50
en dan te denken dat ik mijn CE-1 anderhalf jaar geleden nog voor 120 euro heb gekocht via MP :) ..
Maar als ik chorus gebruik haal ik dat toch uit m'n CE-2 want die past tenminste op mn board.. Wel iets anders, maar ook te gek. En voor 50 euro al wel op MP te vinden.

die CE-1 gaat echter niet de deur uit.. Leuk voor studio dingen en m'n pensioen ;)

Hoe is de Ce-2 in vergelijking met de Ce-1. Is die Ce-2 ERG subtiel, of kan je ook wel wat overdreven sounds er uit halen?

the sure thing
28 april 2008, 22:31
Hoe is de Ce-2 in vergelijking met de Ce-1. Is die Ce-2 ERG subtiel, of kan je ook wel wat overdreven sounds er uit halen?Als de CE-1 zeg maar op 100% chorus instelbaar is, is de CE-2 dat op 70%. Hij is behoorlijk subtieler, maar er zijn chorussen die nog veel subtieler zijn.

ewout
26 november 2008, 16:56
Even een oud topic bumpen. Ik ben zelf ook lang op zoek geweest naar eenb goedkope CE-1. Na veel twijfelen toch maar een echte CE-1 gekocht. Ik had de mono versie van de retro-sonic verkocht en ik wilde aanvankelijk de stereo Retro-Sonic chorus kopen, maar ik heb toch besloten om voor een echte CE-1 te gaan.

In vergelijking met de Retro-Sonic heeft een Boss Ce-1 een helderder en open geluid. Wat je in dat youtube filmpje ziet is in het echt een groter verschil. Niet wereldschokkend, maar zeker genoeg om voor de één of de ander te kiezen als je een wat langer met chorussen speelt denk ik. De Retro-Sonic en de Boss CE-2 (heb hier een japanse liggen) klinken dikker in het midden. Iemand vergeleek ook de Retro-Sonic met de CE-2 en ik ben het daar nu eigenlijk wel mee eens; het lijkt inderdaad meer op de CE-2.

Ander opvallend punt is dat de Retro-Sonic veel gearticuleerder klinkt. Bij het instellen van een hoge vibrato snelheid hoor je niet precies iedere trilling meer bij de Boss, bij de Retro-Sonic zeker wel. Mijn eerste reactie is dat de Boss veel 'muzikaler' en 'echter' klinkt, minder alsof je ineens een effect aantrapt. Ik ben ondertussen in ieder geval overtuigd door de CE-1.

the sure thing
26 november 2008, 17:20
...Iemand vergeleek ook de Retro-Sonic met de CE-2 en ik ben het daar nu eigenlijk wel mee eens; het lijkt inderdaad meer op de CE-2... Dank je :)

Tristan
26 november 2008, 18:58
Haha, ik was daar ook een van, die Retro Sonic klinkt gewoon echt meer als een CE-2, en een CE-2 vind ik helemaal geen goede Chorus, totaal niet vet, eerder dun en een beetje zeeziek...
De Voodoo Lab Analog Chorus die hier aangehaald wordt vind ik wel een leuke Chorus, okee, ook niet echt vet te noemen, maar veel leuker, muzikaler, bruikbaarder en minder zeeziek dan zowel de Boss als de Retro Sonic naar mijn mening...
De Small Clone is ook nog steeds een goede, en niet duur...
Maar de CE-1, tsja, vooral die Vibrato modus, gewoon waanzinnig lekker...

paulusdeBKB
26 november 2008, 21:48
De CE-1 ligt hier ook en is idd te gek. Maar waarom hoor ik zelden iemand over die chorus van TC Electronics? Dat was ook een kicke ding! Niet om af te dwalen, maar om aan te geven dat er meer dan 1 absolute chorus-klassieker bestaat.

Chris Winsemius
27 november 2008, 00:24
Heb 'n CE-2 (Japan), Ibanez CS-9 (oud) en sinds kort 'n CE-1.

Laatste is volgens mij niet te overtreffen*. Een clone (RetroSonic?) vond ik OP youtube-clipjes (geluidskaart laptop naar HK amp naar hifi boxen) behoorlijk in de buurt komen maar da's geen garantie dat het "in het echt" ook zo is....

Ben benieuwd naar (betaalbare) alternatieven.

*de anderen staan stof te happen ;)

DeiDRagonas
27 november 2008, 00:32
Dan ben ik zeker de enige die al die Boss pedaaltjes helemaal niks vindt... Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind de meeste genoemde pedalen levenloos in verhouding met andere merken (EHX, MXR, Carl Martin, BBE bijv).

R

ewout
27 november 2008, 08:55
De CE-1 ligt hier ook en is idd te gek. Maar waarom hoor ik zelden iemand over die chorus van TC Electronics? Dat was ook een kicke ding! Niet om af te dwalen, maar om aan te geven dat er meer dan 1 absolute chorus-klassieker bestaat.

Dat is ook een gaaf ding! Ik denk meteen aan dit soort filmpjes:

http://www.harmony-central.com/theater/video/interviews/interviews_video.html

ga naar Eric Johnson / effects (part 3) Hij demo'd hier al zijn pedalen. Echt een waaaanzinnig mooi chorus geluid.

ewout
27 november 2008, 08:56
Haha, ik was daar ook een van, die Retro Sonic klinkt gewoon echt meer als een CE-2, en een CE-2 vind ik helemaal geen goede Chorus, totaal niet vet, eerder dun en een beetje zeeziek...
De Voodoo Lab Analog Chorus die hier aangehaald wordt vind ik wel een leuke Chorus, okee, ook niet echt vet te noemen, maar veel leuker, muzikaler, bruikbaarder en minder zeeziek dan zowel de Boss als de Retro Sonic naar mijn mening...
De Small Clone is ook nog steeds een goede, en niet duur...
Maar de CE-1, tsja, vooral die Vibrato modus, gewoon waanzinnig lekker...

Ik denk aan de gearmeeting van een paar jaar geleden... geef ik je dan toch nog gelijk na al die tijd! ;-)

interessander
27 november 2008, 09:04
... Wel een goedkopere optie is die chorus die in de JC-serie amps zit (volgens mij gewoon hetzelfde?) en dat in een pedaal zien te krijgen.

Dat vroeg ik me laatst ook af, welke chorus zit er eigenlijk in de JC amps, weet iemand dat?

Thijssie
27 november 2008, 09:37
Dat vroeg ik me laatst ook af, welke chorus zit er eigenlijk in de JC amps, weet iemand dat?
Een ce-1.

...

Tristan
27 november 2008, 10:46
Dat weet ik zeker niet zeker hoor, in die amp klinkt 'ie in ieder geval heel anders en volgens mij heeft die ook geen Vibrato modus toch?
Daar koop je mijns inziens de CE-1 echt voor...

Tristan
27 november 2008, 10:48
Dan ben ik zeker de enige die al die Boss pedaaltjes helemaal niks vindt... Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind de meeste genoemde pedalen levenloos in verhouding met andere merken (EHX, MXR, Carl Martin, BBE bijv).

R


De meeste Boss pedalen vind ik ook waardeloos, maar de CE-1 is wat dat betreft wel heel andere koek hoor...
De delaypedalen van Boss zijn ook wel goed, een beetje de standaard in hun segment...
OC-2, ook een standaard, blijft toch een van de betere octavers...
Voor de rest vind ik Boss ook niks...

Tristan
27 november 2008, 10:50
Ik denk aan de gearmeeting van een paar jaar geleden... geef ik je dan toch nog gelijk na al die tijd! ;-)

Haha, grappig he, voor mij heeft 'ie altijd als een CE-2 geklonken, waarom weet ik ook niet... :D

Realeigo
27 november 2008, 17:08
RE: Reactie op uw bod op: Boss CE-1 chorus in goede staat
Ik heb het pakketje vandaag verzonden via TNT dus morgen zal het wel bij je aankomen.



Happy Happy Joy Joy :D

Mitch
27 november 2008, 17:24
Dat weet ik zeker niet zeker hoor, in die amp klinkt 'ie in ieder geval heel anders en volgens mij heeft die ook geen Vibrato modus toch?
Daar koop je mijns inziens de CE-1 echt voor...

In het Boss boek beschrijft de toenmalig grootvizier dat ze de chorus uit de amp (die toen vrij duur in de markt stond) in een pedaal hebben gepropt en dat dát de CE1 werd. in hoeverre er aanpassingen zijn gedaan vertelt het verhaal niet.

Tristan
27 november 2008, 18:42
Happy Happy Joy Joy :D

Nou, ik werk momenteel bij TNT Post Pakketservice en ik moet je helaas teleurstellen, wat een enorme teringbende daar zeg, ik zou er niet vanuit gaan dat je ooit een pakje met functionerende inhoud ontvangt, het is een wonder als het wel gebeurt...

@Mitch:
Maar de Chorus in die amps heeft toch geen Vibrato modus of wel?
Hij klinkt in ieder geval echt anders (minder) dan het pedaal vind ik...

Chris Winsemius
27 november 2008, 19:01
JC120 was 'n tijdje terug voor mij, goeie vibe qua chorus maar heb het niet direct met 'n CE-1 kunnen vergelijken.

Net even snel de schema's naast elkaar gezet: schakeling en chips verschillen.

(en de JC120 is wat lastiger qua plaatsing op je pedalboard dan de toch al niet te kleine CE-1 :seriousf: )

zoon van Piet
27 november 2008, 19:25
Dan ben ik zeker de enige die al die Boss pedaaltjes helemaal niks vindt... Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind de meeste genoemde pedalen levenloos in verhouding met andere merken (EHX, MXR, Carl Martin, BBE bijv).

R

Ik denk dat velen best wel meegaan met die redenering.. behalve dan dat de CE-1 een 'pedaaltje' is.. je zou zo'n ding op je kop krijgen..

Vanmiddag nog met de mijne staan sjouwen, geïnspireerd door dit topic. hij doet het nog!