PDA

View Full Version : Beginners vraag



Spow
26 april 2008, 20:14
Hallo allemaal,

Ik heb nu 2 weken een elektrische gitaar (mijn eerste gitaar) en ben beetje aan het oefenen met akkoorden enzo. Opzich gaat het wel aardig maar ik zit met 1 probleem. Ik kan met geen mogelijkheid mijn vingers spreiden alleen door bijvoorbeeld mijn ringvinger al neer te zetten op bijvoorbeeld fred 4 dan met mijn wijsvinger naar de 2de fred te brengen. Ze komen allemaal naar elkaar toe als ik ze op mijn gitaar zet en als ik een filmpje kijk met oefeningen bijvoorbeeld dan zie ik de vingers van deze man/vrouw erg ver spreiden maar dit lukt mij dus totaal niet. Daardoor kan ik bepaalde nummers/akkoorden niet spelen. Nu vroeg ik me dus af of dit normaal is? En zijn er misschien goede oefeningen om de vingers wat verder te kunnen spreiden?. Sorry als dit al eerder is gevraagd ik heb de zoek optie gebruikt maar kon er niets over vinden.

Bij voorbaat dank.

Tho
26 april 2008, 20:17
Dat is heel normaal hoor. Ik kan je maar 1 advies geven: Oefenen oefenen oefenen en nog eens oefenen :)

Maak ook gebruik van al je vingers he.

almarvk
26 april 2008, 20:18
Deze gaat naar Speeltechnieken.

gitaarvrouwtje
26 april 2008, 21:36
sluit me bij Tho aan
oefenen,
we hebben allemaal pijn geleden en frustraties doorstaan toen we net begonnen, veel oefenen is het enige dat helpt, andere oefeningen kan ik je niet aanraden, gewoon je akoorden blijven spelen

enige tip
doe het liever een paar keer per dag wat korter, dan in 1 keer te lang , dan geef je de spieren kans om zich wat te herstellen en zul je merken dat het steeds een beetje beter gaat

<=Mark=>
26 april 2008, 21:44
jep gewoon blijven oefenen, dan komt het wel n orde. Ik speel ook nog niet zo heel erg lang maar mijn akkoorden beginnen nu wel wat beter te lopen. Gewoon elke dag wat spelen dan lukt het wel.

Succes

CrudeSapphire
27 april 2008, 21:51
Het is vooral wennen, je moet het ook niet overhaasten, het lukt vanzelf wel ;)

Bonne chance

Pais
27 april 2008, 22:05
Het is topsport voor je vingers he, gitaarspelen :) Spieren in van je handen die je normaal nooit gebruikt, moeten ontwikkeld worden. Dat gaat nog niet in twee weken.

JohnLord
28 april 2008, 00:08
Ik sluit me bij alle sprekers aan (lekker overbodige post dus eigenlijk, ook overbodig topic eerlijk gezegd).