PDA

View Full Version : Welke WahWah?



kevervolks
26 april 2008, 20:02
Ik wil een Wahwah pedaal kopen voor max. 120 euro de volgende wahwah pedalen liggen binnen mijn budget:

Dunlop GCB 95 cry baby
Dunlop JH 1 (Jimmi Hendrix signature)
Vox V 847

Welk van deze pedalen is de beste keus? en welke is volgens jullie aan te raden?

Ik houd niet van een iel geluid en dus denk ik dat de Vox het beste bij mij past...graag jullie bevestiging! :satisfie:

Dan rest mij nog 1 vraag: zijn alle pedalen ook aan te sluiten met een adaptor? Volgens mij moet dit geen probleem zijn maar weet het niet zeker, want als je een plaatje van de vox bekijkt zie je wel een ingang maar op de site van hun staat niets :confused:

Mitch
26 april 2008, 20:05
Zoek even op v847, we hebben het hier nog niet zo lang geleden over gehad.

kevervolks
26 april 2008, 20:45
Ik heb het topic gevonden waar je het over had... daar stond dus in dat beide pedalen met adaptor te gebruiken zijn.

Maar is de Vox de beste keus? en zijn er nog alternatieven?

dunnoaname
26 april 2008, 20:59
De JH1 is beetje maf, klinkt precies als hendrix' wahgeluid.
Niet erg tof naar mijn mening. Ik heb hem zelf, heb ook diverse mods gedaan, werdt het niet vele beter van. HEt probleem is dat ie clean wel funky klinkt, maar net niet clean genoeg naar mijn mening. Voor een overdrive of lichte distortion klinkt ie als hendrix. Voor een wat heftigere distortion heeft ie veel minder effect. Ik gebruik hem NA mijn distortion, beetje wazig synth achtig swell geluid.
Kortom, voor wah bij de overdrive heerlijk, voor clean niet geweldig, voor heftige distortion nauwelijks bruikbaar. Wazig synth sound is vet:P. Ik zou nu liever een meer instelbare wah willen zodat ik al die toepassingen goed kan doen.
GCB 95 vond ik niks, kan je veel beter die hendrix pakken als je toch het dunlop geluid zoekt.

kevervolks
26 april 2008, 22:58
En iemand ervaringen met de Vox?

Zijn deze pedalen trouwens goed bruikbaar met een Cube? want hier wil ik hem op aansluiten op het distortion kanaal met een beetje reverb.....

Is dit mogelijk?

iWishmaster
26 april 2008, 23:48
En iemand ervaringen met de Vox?

Zijn deze pedalen trouwens goed bruikbaar met een Cube? want hier wil ik hem op aansluiten op het distortion kanaal met een beetje reverb.....

Is dit mogelijk?
Je kunt een wah overal voorzetten ...
Ik heb zelf de dunlop GCB95 crybaby (de goedkoopste) en ben er zeer tevreden over. Heb hem eerst gebruikt met een cube, maar echt spectaculair is het niet vond ik, die amp reageert wat 'ongevoelig'. Die Vox heb ik ook getest toendertijd, ook wel een leuke sound, iets meer mid, maar iets minder die 'ouderwetse' wah-sound zoals je op veel classic rock van bijv. slash hoort. Jimi Hendrix pedaal heb ik nooit gebruikt, maar als ik naar jimi hendrix luister hoor (zoals iemand net al zei) een nogal unieke sound, je moet er echt van houden.

Qua prijs-kwalitieit gezien vond ik de GCB95 crybaby het beste.

the sure thing
27 april 2008, 11:41
En iemand ervaringen met de Vox? Yep! Ik vind de VOX voor clean veel lekkerder klinken. Voor rock zou ik sneller voor de crybaby gaan. Clean heb ik de VOX in een A/B vergelijking met de Fulltone wah vergeleken, en de VOX verschilde niet eens zo veel met de Fulltone !!!

kevervolks
27 april 2008, 12:58
Ok, bedankt voor de reacties zal binnenkort de pedalen is gaan testen in de winkel.... :hippie:

pannekoek
29 april 2008, 01:16
waarom slechts 120 euro.
daarmee beperk je jezelf en misschien koop je wel iets wat helemaal niet bij je past.

bovendien, als het om gitaren gaat word er snel gezegt: spaar nog ff 100-200 euro door, dan heb je iets moois!
waarom word dat niet zovaak gedaan bij pedalen?

Wicked Willy
29 april 2008, 10:56
Mensen:

UTFS!!!!!!!!!

Harald
29 april 2008, 10:57
Heb een tijdje geleden bij een sessie op een Vox wah gespeeld, vond hem goed bruikbaar. Heb een oude dunlop. Ben toen de Vox eens gaan testen naast de dunlop, en als ik er geen zou hebben gehad had ik de Vox genomen, die heeft net wat meer in het hoog. Maar het ging me net om het laag eigenlijk. Aangezien ik al een wah had vond ik het verschil niet groot genoeg om hem te vervangen. Had in mijn oude Boss multieffect (ik dacht een ME10 iig een oudje) een wah mogelijkheid met expressie kanaal, clean heel goed, met vervorming niet echt... Maar die had clean lekker veel ruimte in het laag. De Vox en Dunlop hebben dat niet zo.

Prijsklasse van gitaren en effecten ligt ook iets anders natuurlijk. Die 'echt veel en veel betere wah' is wel gelijk twee of drie keer zo duur. Niemand die tegen een beginner zegt 'joh, laat die Stagg nu maar, even doorsparen voor een Fender Customshop' Bij een beetje effectenbak gaat dat prijsverschil dan ook niet voor 1 pedaaltje. Kan aardig oplopen afhankelijk van de stijl die je speelt.

WillemdaGuide
29 april 2008, 11:09
Ik heb een lange tijd zo'n Vox wah gebruikt. Denk van een jaar of tien oud en werkte perfect bij mij! 2 dingen die me opvielen: mijn pedaal had geen adapter aansluiting, dit heb ik verholpen door zo'n adaptersnoer met batt. klip.
werkt prima, als 2e merkte ik dat bij echt high-gain het pedaal begon te zingen en te fluiten. Ik besef dat dit pedaal hier ook niet voor gemaakt is en ben hierdoor uiteindelijk toch overgestapt op een andere wah maar al met al zeker een aanrader die Vox!

kassie
29 april 2008, 11:17
Yep! Ik vind de VOX voor clean veel lekkerder klinken. Voor rock zou ik sneller voor de crybaby gaan. Clean heb ik de VOX in een A/B vergelijking met de Fulltone wah vergeleken, en de VOX verschilde niet eens zo veel met de Fulltone !!!

mmmm, ik vind de fulltone een giga verschil maken met een vox. De ware kenmerken van een wah komen naar boven als je het verschil hoort voor een overdrive pedaal. de fulltone heeft dan nog wel een lekkere sweep, de vox beduidend minder. Ook vind ik de fulltone over het algemeen wat warmer.

Rutger
29 april 2008, 11:31
k Vond bij een pedalen shootout van dit forum een paar jaar geleden, dat de Vox 847 wel erg goed meekwam met alle RMC's die ernaast stonden. Fulltone stond er geloof ik niet tussen. Ik denk daarom eigenlijk dat de Vox vaak onterecht als een gemiddelde klasse Wah wordt bestempeld.

Alleen die bypass zuigt nogal, maar daar kun je voor een paar euro wat aan doen

kevervolks
29 april 2008, 18:53
IK ben vandaag wezen testen in de winkel... ik heb de dunlop cry baby & de Vox getest,

De wahwah van dunlop vond ik 3 keer niets, er zat totaal geen weerstand op het pedaal en de wah was matig..

De Vox daarentegen vond ik zeer prettig, een goede wah en genoeg weerstand op het pedaal, ook de behuizing is een stuk mooier afgewerkt met dat chroom dan de dunlop.


Ik heb dus uiteindelijk gekozen voor de Vox! Goed pedaal voor het geld en je krijgt er nog een tasje bij ook..


P.S. Het tandwieltje maakt een beetje geluid tijdens het intrappen... komt dit omdat het nog nieuw is of is dat bij elk pedaal zo?

Kan ik er gewoon wat vet/olie tussen smeren?

drap
2 mei 2008, 16:56
Deze ben ik zelf in geinteresseerd:

http://www.westerhaven.nl/shop/catalog/krt000000000008447.jpg

Zal er geen nieuw topic voor aanmaken, maar kent iemand dit pedaal? Het is echt de eerste keer dat ik 'm zie. Het is de Carl Martin Wah-2. Is het modeling ofzo? Schijnt 6 wah geluiden te hebben.

ChazyChaz
2 mei 2008, 18:18
de gig-fx wahpedalen zijn een iets hogere prijsklasse dan de dunlops en voxjes.. maar zeker niet ielig.. hebben ook een aantal standjes waaronder een hele vette synthy achtige stand.
www.gig-fx.com

Mitch
2 mei 2008, 21:06
Deze ben ik zelf in geinteresseerd:
http://www.westerhaven.nl/shop/catalog/krt000000000008447.jpg
Zal er geen nieuw topic voor aanmaken, maar kent iemand dit pedaal? Het is echt de eerste keer dat ik 'm zie. Het is de Carl Martin Wah-2. Is het modeling ofzo? Schijnt 6 wah geluiden te hebben.
Nee, da's geen modelling! Gewoon een kwestie van schakelen tussen een paar componenten, zoals dat op zoveel wahs kan tegenwoordig (uitwendig, dan wel inwendig). Ben ook benieuwd wat ze er van hebben weten te bakken, maar eerlijk gezegd ben ik vooral ook benieuwd naar de CM flanger die er ook aankomt.

kevervolks
2 mei 2008, 21:47
Ik had ook nog 1 vraagje over mijn wah (de vox):

Klopt het dat als ik een batterij zou gebruiken ik dan minder ruis heb dan met een adaptor? Ik heb een 1 spot adaptor van visualsound.. voor het tegen gaan van brommen, maar nu heb ik ruis :sneaky:

Voor de rest werkt het pedaal naar behoren :hippie:

drap
3 mei 2008, 07:51
Nee, da's geen modelling! Gewoon een kwestie van schakelen tussen een paar componenten, zoals dat op zoveel wahs kan tegenwoordig (uitwendig, dan wel inwendig). Ben ook benieuwd wat ze er van hebben weten te bakken, maar eerlijk gezegd ben ik vooral ook benieuwd naar de CM flanger die er ook aankomt.

Ah, oké! Ik weet ook niet of ik 'm aanschaf, vind 'm wel aan de prijzige kant voor een wah pedaal eigenlijk, maar ik ga 'm zeker een keer aan de tand voelen. Ben echt benieuwd wat het beestje in huis heeft. Carl Martin staat doorgaans toch redelijk goed bekend.

cardinal
7 mei 2008, 23:32
Ik gebruik die witte dunlop basswha op gitaar. Die klinkt echt vet en heeft ook nog wat extra afstelmogelijkheden. Probeer hem eens een keer. Ik heb de jimmy hendrix ook en die vind ik persoonlijk minder klinken, ieliger.

TimmU
8 mei 2008, 00:18
waarom slechts 120 euro.
daarmee beperk je jezelf en misschien koop je wel iets wat helemaal niet bij je past.

bovendien, als het om gitaren gaat word er snel gezegt: spaar nog ff 100-200 euro door, dan heb je iets moois!
waarom word dat niet zovaak gedaan bij pedalen?
Nou , ik kan het me voorstellen hoor. Ik heb soms ook wel is dat ik voor een component in een setup echt een maximale prijs heb . 20 / 30 euro extra is niet zo heel erg, 200 wel.

kevervolks
8 mei 2008, 13:10
even voor de duidelijkheid: Ik heb mijn pedaal al gekocht en het is toch de Vox geworden, geweldig pedaaltje!

Liquid_Metal
8 mei 2008, 23:10
heeft de Vox last van tonesuck in de bypass? m.a.w. passt ie niet 100% by, zoals de Dunlop Wah. Ik overweeg ook een wah te kopen. Voorlopig gebruik ik de Wah uit mn Boss GT8 maar komt vast nog wel es een andere bij

eddyvanbuiten
12 mei 2008, 16:55
Welk van deze pedalen is de beste keus?

Dunlop GCB 95 cry baby

vet geluid, en kan idd aan de standaard adapters