PDA

View Full Version : 5snarige Bas max 500,-



Yakuzi
18 februari 2003, 12:10
Hallo allemaal,

Ik wil een 5snarige basgitaar kopen en heb 500 euro te besteden.

Ik speel van alles.

Op het oog heb ik oa: Dean Edge Q5
Schecter Stiletto Deluxe 5
ESP LTD B-105
Yamaha BB605

Wat is jullie ervaring met deze bassen?

En hebben jullie misschien nog andere suggesties?

Later,

AllodoX
18 februari 2003, 15:22
Zijn geen van allen slecht, maar de yamaha is in die prijsklasse gewoon simpelweg de beste.

Ruud
18 februari 2003, 18:13
Keb zelf een BBG5S, nagenoeg zelfde model, (+/-2 jaar oud) en zelfde prijsklasse (nieuw toen 1050 gulden). Alleen dan met actieve electronica.

Als je een actieve Yamaha uit die serie koopt moet je er wel op letten dat ze nogal zacht uitsturen (die van mij eigenlijk zachter dan mijn passieve ouwe ibanezje), schijnen ze bijna allemaal te hebben.

Verder bevaltie hardstikke best, ook nog na 2 jaar (bij mij dan)

MxPx_Jos
18 februari 2003, 18:31
Nou, ik ken die andere bassen niet, maar ik heb zelf een OLP MM3 op het oog, dat is ook wel een aardige bas onder de 500 euro...

Maar ik heb hem nog niet bespeeld dus daar kan ik niets over zeggen...

dumBASS
18 februari 2003, 19:34
Zelf heb ik sinds een klein jaartje de ESP LTD B-105, en ik ben nog steeds helemaal leip van dat ding! Verliefd! Kan nog steeds geen nadeel aan mijn grote liefde vinden. Mijn advies is dus wel duidelijk...

***en wederom draafde hij te ver door...***

skabouter
18 februari 2003, 20:38
ik heb een yamaha BB-G5. was 600gld 2e hands. is prima bas. yamaha is wel de beste in die klasse ja, dat zegt mijn leraar ook altijd.

yamaha heeft het minst zo`n "kunstmatige" sound. gewoon goede volle toon.

dikkie dik
19 februari 2003, 09:28
Op 2003-02-18 15:22, schreef AllodoX:
Zijn geen van allen slecht, maar de yamaha is in die prijsklasse gewoon simpelweg de beste.



heeeeeeeeeelemaal mee eens.


kheb zelf ook een yamaha 5 snaar. een beetje gecustomized. maar hij klonk daar voor al lekker. hij is het zeker waard voor dat geld. :smile:

Wouter G
19 februari 2003, 15:46
Ik heb een Hartke 5 snaar gekocht voor 515 euro. maar hij was eerst 615. dus mischien als je handig bent ken je er wat vanaf krijgen. is bij mij gelukt. maar ik zou zeggen: speel ze alle 3 en beslis dan zelf.

Bastijn
19 februari 2003, 22:01
jaaaaaaaaa hier nog een bezitter van een Yamaha 5 snaar. Ook al heb ik de goedkoopste 5-snaar, en heb ik m zelf ontfret, hij klinkt fantastisch.
Ik heb altijd het idee dat van die populaire beroemde uitbundige bassen echt zo'n typisch geluid hebben (hier ga ik afgezeken om worden, let op!) terwijl je met een yamaha echt alle kanten op kan!!!
Zo'n heerlijk vol, min of meer neutraal geluid (ik moest dit al een tijdje kwijt).
Ik ben aan het sparen voor de Yamaha TRB5II Fretless (zo'n 1000 euro) maar dat heb ik over voor een Yamaha. Heeeeerlijk die jappanners!!!

alhambra
20 februari 2003, 08:35
Het begint saai te worden maar idd ook ik heb een 5 snarige yamaha (bbg5) die erg goed bevalt enige minpunt is dat je of de elementen beide helemaal open moet zetten of 1 van beide, als je ergens er tussen in gaat zitten dan klinkt het niet echt lekker.

basbeest
20 februari 2003, 11:56
Op 2003-02-19 22:01, schreef Bastijn:
jaaaaaaaaa hier nog een bezitter van een Yamaha 5 snaar. Ook al heb ik de goedkoopste 5-snaar, en heb ik m zelf ontfret, hij klinkt fantastisch.
Ik heb altijd het idee dat van die populaire beroemde uitbundige bassen echt zo'n typisch geluid hebben (hier ga ik afgezeken om worden, let op!) terwijl je met een yamaha echt alle kanten op kan!!!
Zo'n heerlijk vol, min of meer neutraal geluid (ik moest dit al een tijdje kwijt).
Ik ben aan het sparen voor de Yamaha TRB5II Fretless (zo'n 1000 euro) maar dat heb ik over voor een Yamaha. Heeeeerlijk die jappanners!!!





zeik zeik zeik af :grin:

Dandelion
20 februari 2003, 12:38
Op 2003-02-20 08:35, schreef alhambra:
Het begint saai te worden maar idd ook ik heb een 5 snarige yamaha (bbg5) die erg goed bevalt enige minpunt is dat je of de elementen beide helemaal open moet zetten of 1 van beide, als je ergens er tussen in gaat zitten dan klinkt het niet echt lekker.

Eigenlijk heb ik hier niets aan toe te voegen, maar ik wilde het wel ff vermeld hebben... :smile:

Ruud
20 februari 2003, 17:24
Dus dat wordt hier ruzie tussen de OLP-isten en de Yamaha-ers..

hoofd
20 februari 2003, 18:02
Ik zou ook voor de Yamaha gaan. Olp's vind ik lelijk.
Verder ken ik van Dean alleen de 4snarige versie, is niet verkeerd hoor. Leuk basje. Maar die Yamaha heeft toch mijn voorkeur, speelt iets lekkerder en ziet er (naar mijn bescheiden mening) mooier uit.

bassopotmus
20 februari 2003, 21:04
Op 2003-02-20 18:02, schreef mtlhead:
Ik zou ook voor de Yamaha gaan. Olp's vind ik lelijk.

Aah zeer goed argument..ze zijn lelijk, dus kut, koop die andere..

Hey ik hoor veel goeds over yamaha in de middenklasse basjes..try one zou ik zeggen

skabouter
21 februari 2003, 16:34
bastijn, is een Yamaha TRB5II Fretless maar 1000 euro ?? ik neem aan dat je deze bedoelt :

http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gEBS00004TRB5FII

is dat 2e hands ? of nieuw. als het nieuw is valt dat me mee. ik wil ook graag zo`n bass, die vind ik echt mooi :smile:

waar koop je yamaha bassen ? ik zie die TRB`s echt nergens (die 5/6 strings)

Bastijn
21 februari 2003, 18:50
k bedoel inderdaad die bas, skabouter.
ik zie hem op meerdere sites varieren tussen de 1000 en 1200 euro. Als ik het geld heb ga ik nog ff flink surfen, en vragen bij de locale muziekwinkels voor hoeveel ze m kunnen bestellen. dat kan ook nog flink meevallen.
Het vervelende alleen van een vijfsnarige fretless bas is, dat als je echte snaren wilt voor een fretless bas, dat je dan kan kiezen tussen 5strings halfbound, en 5strings flatbound, en die pakketjes zijn verschrikkelijk duur, en je hap amper keuze. Ik had een pakketje 5strigs flatbound van D'Addario besteld (fantastische snaren, daar niet van) en dat koste me 80 euro. toch wel absurd. De halfbound snaren zijn wel wat goedkoper, maar het blijft moeielijk om daar een 5snarig pakketje van te vinden.
Maar dat is bijzaak. ik ben echt verkocht aan fretless spelen, als ik nu weer op een gefrette bas speel, mis ik echt iets (of heb ik het juist teveel).

skabouter
23 februari 2003, 16:57
man, das echt zo`n mooie bas. ik speel nu gefret (yamaha BB-G5) maar wil er ook een fretless bij.

en dan vind ik die TRBII 5P wel heel cool.

maar weet jij dan een site en of winkel waar ie staat ? ik heb ze nog nooit ergens gezien.

Ruud
23 februari 2003, 21:39
Welke kleur skabouter, keb die ook... keb hem in sunburst rood-bruin-zwart

skabouter
24 februari 2003, 01:30
ik in amber sunburst, das beetje rood/oranje/geel, maar geen zwart.
met gouden hardware. heel mooi dingetje

maar is die van jou niet anders, ruud, want er staat bij jou:BB-G5S, en ik heb BB-G5

of maakt dat niet uit ?

skabouter
24 februari 2003, 01:31
hier ruud, dit model is IETSJE anders, maar de kleuren zijn hetzelfde.

http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/germany/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/20_bass_guitars/10_bass_guitars/10_bb_basses/60_BB_G5A/

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2003-02-24 01:33 ]</font>

basswasp
24 februari 2003, 08:53
Die laatste is zooooo moooooi.... maar volgens mij hebben ze die niet in 4-snaar of wel?

AntY
24 februari 2003, 09:01
volgens mij wel
maar ik heb neit naar de spec gekeken

kijk maar naar 1 nivueau trug, basse, staat een hele lijst, G4 AII en G4 SII

Ruud
24 februari 2003, 18:06
Stoere kleur,ietsie mooier dan die van mij al zeg ik het zelf....maar verder zelfde bas.. die van mij is ongeveer 2 jaar oud, misschien heb je er een uit een nieuwere serie? Dit is die van mij


http://www.yamaha.com/ycaservice/mp4model/bbg5s.htm

int echt issie trouwens iets donkerder,


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ruud op 2003-02-24 18:07 ]</font>

Ruud
24 februari 2003, 18:08
Volgens mij heb ik hier mijn basmoat gevonden...

skabouter
25 februari 2003, 00:48
je bedoeld bassmate ?? hehe :grin:

jouw bas is totaal anders, man !! jouwe is actief, en vast heel duur. mijne is pasief, en wat goedkoper.

heeeeele mooi kleur man, die van jou. wijnrood, erg moooi !!

ruilen ?? :grin:

Bastijn
26 februari 2003, 19:00
ik vind dit zo'n prachtige bas:

http://www.yamaha.com/ycaservice/mp4model/bbn5a.htm

jammer dat ie erg duur is...maar ik geil op van die zilverkleurige blokken op de hals ipv stippen, maar of ik daar nou iets van 1300 euro voor zou moeten neertellen...

basswasp
26 februari 2003, 20:33
Die's mooi!

Ik heb gewoon iets met de Yamaha modellen ofzo... liefst met gouden knoppen/brug enzo... zooo mooi... :smile:

skabouter
26 februari 2003, 22:48
http://www.yamaha.com/ycaservice/mp4model/bbn5a.htm DEZE IS PRACHTIG !!

ik heb ook iets met yamaha. geef mij maar een 5-string yamaha.
ik vind DE BB-east het mooist.

ik heb bijna die bas, alleen dan 10x zo slecht. maar hij is van DE BB-east aggeleidt. bijna zelfde finish. prachtding