PDA

View Full Version : Preamp en eindtrap in één case



Plantje
26 april 2008, 16:45
Ik heb een Marshall 9100 eindversterker in een 3he kistje zitten en een Boss GT Pro (2he) in een 4he kistje. Misschien komt er nog een keer een wireless systeem bij (1he dus), maar verder eigenlijk niets.

Nu vind ik het best lastig telkens met 2 kisten te sjouwen en ik moet thuis een trap af. Ik heb erover gedacht alles in 1 SKB case van 6he (of vergelijkbare kunstof case) te mikken, maar gaat dat handig zijn?

Kan zo'n kunstof het bijvoorbeeld aan als je het hele geval aan 1 handvat draagt? (De trap af zou dat wel handig zijn namelijk)

Heeft er iemand wellicht nog geniale ingevingen? Een kist met wieltjes lijkt me hardstikke handig, maar juist gezien het trap op en af sjouwen is dat dan weer wat minder.

En indien oplossingen zich aandienen: ik heb nog 1 3he kist en een 4he kist te koop :)

Realeigo
26 april 2008, 17:15
Ik denk zelf dat je beter je poweramp apart kan laten. Je moet nog een beetje om je rug denken als je alle sin een case doet.

BeeJee
26 april 2008, 18:26
Qua draagkracht van de case is dat geen probleem. Ik heb zelf een Ernst Traveller (loeizware eindtrap)+mpxG2 een tijdje zo in een case gehad. Gaat prima. Die Boss GT-pro is ook niet zo heel zwaar, dus die paar kilootjes meer, moet dan ook wel lukken met je rug.

Plantje
26 april 2008, 18:41
Die GT-Pro weegt geen drol ten opzichte van de 9100!

Je zou bijna denken, dat ze hem 2he hebben gemaakt omdat ze anders niet alle knopjes kwijt konden :)

BeeJee
27 april 2008, 01:47
Precies, gewoon lekker in 1 case proppen dus! Heb je een mooie, handige en portable set.

Plantje
27 april 2008, 02:01
Nou mensen, dan ga ik toch maar eens die cases in de aanbieding gooien. Wie biedt? :)

peter_heijnen
27 april 2008, 11:44
Het is maar wat je handig vindt. Ik heb altijd alles in twee kisten gezeuld (1x eindtrap en 1x preamp+fx) totdat ik ook dacht ik doe het lekker makkelijk in een kist. Daar kwam ik nogal snel weer van terug, gelukkig had ik mijn twee oude kisten nog niet verpatst.

Rinze
27 april 2008, 11:51
Check ook voordat je je oude cases wegdoet even of de GT en de eindtrap niet gaan storen wanneer ze in één case zitten.

Plantje
27 april 2008, 12:06
Goeie tips! Thanks!

Dus dan mijn hele gebeuren even een keer mee naar de winkel nemen. Daar een wireless (die ik ook nog wil kopen) er bij zetten en dat met zijn allen in een nieuw kistje. En dan even goed opletten of het niet stoort.

Ik neem aan, dat die storing het beste te horen is bij een clean geluid (m.a.w. dat het niet erger of minder erg zou zijn bij meer gain) :chicken:

Rinze
27 april 2008, 12:12
Dat weet ik eigenlijk niet, weet wel dat iemand die ik ken altijd storing had met preamp en eindbak in één case, was weg toen ie ze in aparte cases deed.

De Beer
27 april 2008, 16:22
Als je van die 4HE case af wilt....?
issie van hout?

Dan moet ik iets gaan bedenken wat ik met m'n 6HE case doe........hint!
Is wel van hout.



Waarom hebben we hier geen rolleye smiley???

Rinze
27 april 2008, 16:30
:roll: 123456789

peter_heijnen
28 april 2008, 00:03
Als je van die 4HE case af wilt....?
issie van hout?

Dan moet ik iets gaan bedenken wat ik met m'n 6HE case doe........hint!
Is wel van hout.



Waarom hebben we hier geen rolleye smiley???
Hé, als we zo gaan beginnen: ik heb nog een 6 he skb..... :)

Mijn houten 6 he doe ik niet weg.

Kaïn
28 april 2008, 00:39
Ik heb m'n mesa/boogie recto preamp en een ENGL eindtrap in 1 case zitten. Best te tillen hoor.

habberdoedas
28 april 2008, 15:50
mmmm je rug naar de sodemieter helpen. Leuk hoor dat 19" spul vooral de buizen eindtrappen. Had er vroeger ook een. De 9200 dual monoblock van Marshall en dan nog de nodige rand apparatuur en buizen voorversterker. Dit alles in een SKB flightcase gepropt. Tja en dan nog twee speakerskabs van Marshall en een fligtcase voor je midibord en wahwah en expressiepedal etc. Auuuu m'n lende doet nog zeer als ik er aan denk. Moet wel zeggen een dijk van een sound hoor. Maar na een gig het spul afbouwen, de auto in, laat (meestal vroeg) thuis, alles de auto uit, de trap op etc etc. Als je vroeg rugpatient wilt worden ga door zo!!!. Als je er nog mee door wilt gaan een tip. Neem een stevige houten shockmount flightcase. Bij viel het spul een keertje, de SKB-case versplinterde helemaal was niks meer van over......suc6 verder en pas op je rug

skabouter
28 april 2008, 16:33
idd.....je moet doen wat je wilt, maar eerlijk gezegt lijken losse casen (1 voor pre&fx, 1 voor masters) mij handiger! zeker als je trappen op en af moet! beter 2x lopen met lichtere dingen, dan 1x je rug (en je nek) breken met zwaargewichten is mijn ervaring!

Daemon
29 april 2008, 10:17
Ik neem toch aan (heb nog! geen rack) dat een preamp+poweramp in 1 flightcase echt niet zwaarder zal zijn als een top in flightcase (50kg+- in my case). Goed, makkelijk is anders als je een trap op moet, maar 't is echt wel te tillen.

Plantje
29 april 2008, 10:39
Ben een beetje druk geweest met werk, dus een beetje een late reactie.

Alles in 1 reactie gooien wilde niet, dus dan maar stuk voor stuk :)


Als je van die 4HE case af wilt....?
issie van hout?

Dan moet ik iets gaan bedenken wat ik met m'n 6HE case doe........hint!
Is wel van hout.


Als ik een 6HE neem wil ik inderdaad van die 4HE af. Hij is inderdaad van hout.

Wat ik zelf een beetje het nadeel van die houten kisten vind is de handvaten. Je zit met 19", dan heb je aan iedere kant van de kist zo'n uitklappend handvat. Kom dan nog maar eens handig een deur door zonder je poten open te halen :(

Plantje
29 april 2008, 10:39
Hé, als we zo gaan beginnen: ik heb nog een 6 he skb..... :)

Mijn houten 6 he doe ik niet weg.

Dat vind ik wel interessant! Waar woon je ook al weer? Volgens mij best een eind fietsen vanuit Zwolle :satisfie:
En kun je eventueel ook de mogelijkheid bieden dat ik de boel even aan kan zetten en op een cab kan aansluiten als ik het in 1 case heb zitten? (Om op de voorgenoemde storing te controleren)

Plantje
29 april 2008, 10:40
mmmm je rug naar de sodemieter helpen. Leuk hoor dat 19" spul vooral de buizen eindtrappen. Had er vroeger ook een. De 9200 dual monoblock van Marshall en dan nog de nodige rand apparatuur en buizen voorversterker. Dit alles in een SKB flightcase gepropt. Tja en dan nog twee speakerskabs van Marshall en een fligtcase voor je midibord en wahwah en expressiepedal etc. Auuuu m'n lende doet nog zeer als ik er aan denk. Moet wel zeggen een dijk van een sound hoor. Maar na een gig het spul afbouwen, de auto in, laat (meestal vroeg) thuis, alles de auto uit, de trap op etc etc. Als je vroeg rugpatient wilt worden ga door zo!!!. Als je er nog mee door wilt gaan een tip. Neem een stevige houten shockmount flightcase. Bij viel het spul een keertje, de SKB-case versplinterde helemaal was niks meer van over......suc6 verder en pas op je rug

Nu sjouw ik hetzelfde gewicht, maar dan in losse kisten. En ik heb eigenlijk een beetje het idee, dat de 4,8 kg van de GT Pro mijn rug niet gaat maken of breken ;)

Maar het is precies het soort tips als: "let op storing" en dergelijke waar ik hier op zat te hopen.

Met zo'n shockmount case kan ik iedere week het ding gewoon van de trap af mikken of niet? :)

BeeJee
29 april 2008, 10:59
Ik denk dat het met storing wel mee gaat vallen als je netjes humfrees gebruikt.

Plantje
29 april 2008, 11:04
Que? Ik ga even googelen.... :chicken:

Aha....ik ziet het al :) Die dingen zijn niet eens zo duur... Bedankt voor de tip!

peter_heijnen
29 april 2008, 11:14
Amsterdam, is idd wat ver fietsen.

Wat betreft het checken op storing: zet de spullen op elkaar -zonder case- en sluit alles aan. Zorg met wat draad of zo dat de behuizingen van alle in te bouwen apparaten contact maken. Als je nu geen storing hebt hetzij door instraling van de apparaten onderling of door contact, ga je dat volgens mij ook niet krijgen als er een kist omheen zit.

Wat betreft 'enkel' die 4,8 kilo van je gt: in mijn beleving/ervaring tillen die extra kilootjes juist heel zwaar als je ze toevoegt.

habberdoedas
29 april 2008, 15:38
Ga ook niet zitten klote met goedkope speaker- en signaalkabeltjes. Goede degelijke pluggen/conectoren en signaalsnoer. En maak op je speakercabs goede aansluitingen bv Speakon. Misschien ook handig voor in je rack een goede powerconditioner die je apparatuur voorziet van schone stroom en het geheel tegen piekspanningen beveiligd. Want in sommige kroegen en zaaltjes is het droevig gesteld met de stroomvoorzienning. In een rack kan het er warm aan toegaan. Al die buizen van voor en eindversterkers en voedingen etc. geven een hoop warmte af. Zorg voor ruimtes tussen apparatuur, zodat de warmte (hitte) eruit kan. Vooral digitale 19"FX processors kunnen erg raar gaan doen als ze gebakken worden tussen dat buizen spul. Misschien een computerfan in je rack monteren voor een beetje luchtcirculatie. Leuk he zo'n rackie opbouwen......kost een paar duiten maar dan hebbie ook wat. Ik ben tot de conclusie gekomen om er mee te stoppen. Ga lekker weer terug naar een combootje en een paar standaard effectjes. Maar nogmaals suc6 met het opbouwen van je rackie.

Plantje
29 april 2008, 17:05
Ik heb ook ooit besloten om te stoppen met mijn rack. Maar nu toch weer terug :)

Gelukkig heb ik een GT Pro, dus geen buizen in de voorversterking, maar ik denk wel, dat ik de wireless tussen die twee apparaten in ga zetten. Zo'n wireless is toch maar een halve rackspace, dus dan heb ik wat luchtruimte over.

Plantje
2 mei 2008, 14:35
Maareuhm....Peter...ik had je even een PM gestuurd. Ik ben toch wel erg geïnteresseerd in die 6HE case.
Wat had je er graag voor willen hebben?

peter_heijnen
2 mei 2008, 15:06
Kijk maar in je inbox. :)

Plantje
9 mei 2008, 22:34
Lekker op tijd heb ik al weer een PM gestuurd... ik hoor het wel...