PDA

View Full Version : 6 snarige ibanez universe...



interessander
26 april 2008, 16:33
Vroeger vond ik de oer-universe van ibanez altijd te gek, dus niet het huidige model maar de oude zwarte met felgroene acenten. Deze gitaar is onder andere bekend (naast Vai dan) van trey van morbid angel en peter tagtren van hyposcrisy.

Ik heb mijn Ibanez RG 550 maar eens verbouwd naar een soort van zes-snarige universe, in de brugpositie zit een Dimarzio PAF PRO, de gitaar heeft enkel één volume knop dus lekker simpel allemaal.

Genoeg geluld, foto's:

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/P1000079.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/P1000081.jpg

the_arod
26 april 2008, 17:08
enorm gaaf!! :cooler:

paar vraagjes: heb je de gaten waar eerst de andere pick-ups zaten opgevuld, of zit de slagplaat er gewoon overheen?
Waar heb je deze slagplaat vandaan?

interessander
26 april 2008, 17:17
Thanks, de slagplaat zit er gewoon overheen.
Deze slagplaat heb ik op ebay gekocht, daar kun je van alles qua configuratie bestellen, ook spiegelplaten bijvoorbeeld.

nevyn292
26 april 2008, 17:40
hoe kom je aan die groene accenten? echt groen plastic erin gedaan of geverfd?

new deep
26 april 2008, 18:16
Ik zie op zich de charme wel in van de gitaar, veel plezier ermee!

MazeMouse
26 april 2008, 18:43
Ziet er wel tof uit :)

Plus ik ben eigenlijk wel fan van een "een element, een volumeknop, gaan" gitaar :)

Riky
26 april 2008, 19:29
erg netjes gedaan!! lijkt gewoon een productie model.

Ik vind het wel vet 1 zo'n element, maar ik zou er weinig mee kunne... voor lekkere klinkt en clean met randje wil ik toch wel een hals element:) anyway; heel mooi!!

brianxtr
26 april 2008, 19:41
gave gitaar..leuk gedaan allemaal.tis natuurlijk fantastisch dat het gewoon het orgineel evenaart en toch jou eigen custom gitaar is.uniek en 'orgineel'


ik zou hem wel eens tijdens eenoptreden willen zien.

Soulflyhigh
26 april 2008, 20:08
Niet om te bitchen maar Universe staat juist voor 7 snarig ;) Ziet wel vet uit trouwens

toon-
26 april 2008, 20:17
Ziet er goed uit. Gefeliciteerd.

Bram+
26 april 2008, 21:52
Niet om te bitchen maar Universe staat juist voor 7 snarig ;) Ziet wel vet uit trouwens
Maar hij heeft dus een 6-snarige Universe gemaakt (dat wil in dit geval zeggen: Een RG met Universelooks). In je hoofd kan alles!

Vet resultaat!

remspoorman
27 april 2008, 17:59
ahh hell yeah 8-)

die kleuren zijn echt een coole combinatie

F*R*E*A*K
27 april 2008, 18:01
Ziet er superstrak uit!

Mag ik vragen hoe je aan de Groen/zwarte paf bent gekomen?

interessander
27 april 2008, 21:02
Bedankt voor de complimenten allemaal, ik ben er zelf ook erg blij mee!

@Nevyn: Dit zijn vinyl stickers, zelfde materiaal als het logo.

@Freak: De groen/zwarte PAF PRO stond in een setje van drie op marktplaats, ik heb er samen met een vriend van me drie gekocht, hij twee, ik eentje.

Het mooie was, ik had de PAF PRO gezien en toen kreeg ik het idee voor deze gitaar, toen zag ik ook op marktplaats een groene decal. Ik had contact met de verkoper en na het horen van mijn plannen was hij zo aardig om me de dots en de volumeknop er gratis bij te doen!