PDA

View Full Version : Hoeveelheid ruis afhankelijk van kamer!?



Fuhgawz
26 april 2008, 16:23
Het valt mij op dat mijn Vox amPlug (gewoon op batterijen) veeeeel harder ruist wanneer ik op mijn zolder aan het spelen ben. Wanneer ik bij ons in de woonkamer zit te spelen is hij gewoon stil, behalve een heel klein beetje ruis als ik de treble omhoog gooi. In beide ruimtes heb ik overigens verder geen apparaten aanstaan. Vandaar mijn vragen:
1) Waardoor kan dit worden veroorzaakt?
2) Hoe kan ik dit tegengaan?
Thanks!! :)

ExRxIxC
26 april 2008, 16:34
ligt dat niet gewoon aan het stopcontact? dat het dan beneden geaard is en boven niet geaard?

Jellyfish00
26 april 2008, 16:44
ligt dat niet gewoon aan het stopcontact? dat het dan beneden geaard is en boven niet geaard?
Hij zegt gewoon op batterijen.. Is het geen tl-licht daar?

ColourofFire
27 april 2008, 00:13
Kan liggen aan het licht, de bekabeling om de ruimte heen, isolatie etc. Het is op zich niet zo heel vreemd :)

Fuhgawz
27 april 2008, 14:36
Hij is inderdaad op batterijen zoals ik zei, daarom verbaasde ik me er ook zo erg over dat de ruimte zoveel uit kan maken. In welk opzicht heeft licht hierop invloed? Zou hij minder moeten ruisen met de lamp uit ofzo? Stel dat het wel aan licht bekabeling zou liggen, hoe kan ik mijn zolder dan ruisvrij maken?

Jellyfish00
27 april 2008, 14:41
Hij is inderdaad op batterijen zoals ik zei, daarom verbaasde ik me er ook zo erg over dat de ruimte zoveel uit kan maken. In welk opzicht heeft licht hierop invloed? Zou hij minder moeten ruisen met de lamp uit ofzo? Stel dat het wel aan licht bekabeling zou liggen, hoe kan ik mijn zolder dan ruisvrij maken?
Het ligt niet aan het licht zelf, maar tl-buizen die ruis veroorzaken. Je moet misschien eens testen, als je tl-verlichting hebt of de ruis erger wordt als je je gitaar dichter bij de tl-buizen houdt.

drap
27 april 2008, 22:01
Computer beeldscherm, tv, kan allemaal storen.

allochthomas
27 april 2008, 23:18
als ik mij stereo aanzet terwijl ik gitaar aan het spelen ben krijg ik meer ruis uit mijn versterker. volgens mij kan alles dat maar een elektrisch veld om zich heen heeft al ruis bij je versterker veroorzaken.