PDA

View Full Version : Marshall AVT50XT



bubbles
26 april 2008, 14:35
Hallo allemaal. :)
Een aantal weken geleden ben ik overgestapt van mijn beginnersgitaar naar een iets betere gitaar.
Nu wil ik dit ook doen met mijn versterker.
Ik heb eens rondgekeken online en in de winkel en de marshall AVT50XT is me wel opgevallen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Het is voorlopig om thuis te spelen maar de bedoeling is om nadien ook in een band te gaan spelen.
De gitaar die ik heb is een Epiphone Les Paul Standard.

Alvast bedankt.

Manuvdv
26 april 2008, 14:38
Twijfel of je met die 50W wel boven de drum gaat uitkomen..

En ik vond de Valvestates (heb er zelf eentje, 8080) toch wel beter klinken dan de AVT's van nu!

pasqual
26 april 2008, 16:10
als je een valvestate 8080 al beter vind klinken, zou ik aan die avt al helemaal niet beginnen. ik heb die 8080 ook een tijdje gehad. zogauw je een beetje gas moest geven, liet ie het afweten, zeker als je een stevige ritmesectie hebt. hij komt helaas wat power te kort op hoog volume.

groeten Pasqual.

pimmetje
26 april 2008, 16:31
50w (over 1x12) zou idd ietwat licht kunnen zijn, maar in veel bands al genoeg. Ligt dus aan je genre en band.
Zo'n 8080 trekt 't in mijn ervaring prima. Belangrijk bij die 8080 is dat je voorzichtig met de gain omgaat; verzuipen in gain is verzuipen in de mix. Dat is op zich bij vrijwel iedere versterker, maar bij die valvestates speelt 't extreem op.

Mijn ervaring is trouwens wel bij die oudere valvestates (vrijwel geen ervaring met de AVT's) dat het op zich leuke bakkies zijn, maar een stuk leuker worden met een beetje aardige speaker(s) eraan. En wat ik hoor van anderen zijn de speakers van die AVT's juist niet je-van-het. Maar dat laatste heb ik dus uit roddel, niet uit ervaring.

Een 50 watt valvestate/AVT top met een beetje aardige 2x12 cab kan denk ik leuk klinken en lijkt me ook in een band prima mee te kunnen komen.

Nocki
26 april 2008, 22:04
Moet heel eerlijk zeggen dat ik die avt's helemaal niet verkeerd vind...

Ik ben op dit moment ook aan het kijken naar een MArshall AVT-150 head met 1960a cab... kan alleen niet zo gauw iets vinden maar dat komt vast nog wel...

Avt's klinken best leuk en als je ze insteld tijdens het spelen in je bandje heb je ook weinig problemen met het verzuipen in de mix!

NOcki

Snarx
26 april 2008, 22:41
Ik heb sinds kort de head-versie van 2 series (wist ik zelfs niet) geleden.
Thuis komt hij heel goed door en klinkt perfect.
In een band weet ik niet hoe de AVT-reeks het doet, moet ik zelf nog ondervinden. Maar dat kan zeker geen probleem zijn denk ik.
Met 50W zou je wel boven de drum uitraken. Ik had hiervoor een oude valvestate (VS230), en die hoordje nog steeds enorm goed boven de drum, Laney Bass-amp (180W) en de grote broer van de VS230 (de VS265) uit, en dat wattage was als ik mij niet vergis dus kleiner dan die 50W.
Zal een kwestie van testen zijn en instellen tijdens het spelen.

Veel plezier

bubbles
29 april 2008, 19:16
Nog ervaringen?

drap
29 april 2008, 19:32
Avt's klinken best leuk en als je ze insteld tijdens het spelen in je bandje heb je ook weinig problemen met het verzuipen in de mix!

NOcki

Die ervaring heb ik niet. Ik vind ze opzich best goed klinken, beter dan de meeste transistormeuk, maar echt door de mix snijden ze nou niet bepaald. Kan wel, maar dan moet ie of knetterhard, of vreselijk scherp afgesteld worden. Een tussenweg is er niet.

Nocki
29 april 2008, 19:43
:) ik kan je situatie indenken...

Ook ik heb door de jaren heen diverse amps gehad waar ik ontzettend ard mee moest of moest snijden in het hoog... heel erg vervelend natuurlijk.
Ik wil niks negatiefs zegen over je gitaren maar na al die tijd spelen heb ik gemerkt dat het ook ligt aan je gitaar.

Zo heb ik op een Epiphone LP gespeeld en mezelf niet gehoord en in dezelfde setting ook op een Gipson LP gespeeld en dan had ik geen moeite. Volgens de mooie stickers op de Epi zaten daar ook gibson elementen in maar toch was er een geluds verschil. Zo heb ik sids ik op Gibsons speel nooit geen solo boosts nodig gehad of speciale solo kanalen... altijd sneed ik goed door de mix... vroeger met andere gitaren was dat zeker anders... En dit geld voor zowel high end amps als voor amps in de catagorie Cube 30 of valvestate....

tis gewoon een combinatie altijd maar met draaien in de band tijdens het spelen heb ik altijd goede ervaringen... thuis klinkt het altijd anders dan in de band...

drap
29 april 2008, 19:56
Ik heb geen top of the bill materiaal qua gitaren en pedalenmeuk, maar ik durf opzich nog wel te zeggen dat ik redelijk materiaal heb. Geen Epi contreien in ieder geval. Helaas oefen ik elke week over een AVT275X uit nood. Absoluut geen slechte versterker, slikt wonderbaarlijk goed pedaaltjes ook, maar toch moet ik altijd bruut hard staan op dat ding, of, en dan met de distortion, een vreselijk gehalte hoog er in draaien. Dat zal live nog wel leuk klinken, maar in een oefenruimte waar je een meter van je versterker afstaat is dat nou niet bepaald fijn. Ik heb m'n ouwe JTM60 wel 's in de oefenruimte gehad en ik had echt niks geen last. Gewoon de 'thuis' instelling, maar dan harder. Hij begon er alleen maar lekkerder door te klinken. En op dat gebied valt een AVT wel een beetje door de mand moet ik helaas zeggen. Ben ook benieuwd hoe de nieuwe aanwinst het doet straks in de oefenruimte :)

JohnLord
29 april 2008, 20:52
Ik heb er een gehad, zonder de effecten weliswaar, maar dat maakt hier geen verschil. 50 Watt transistor is gewoon aan de krappe kant, clean kun je vergeten en je krijgt meer last van feedback, zeker met die Epi. Ook dat is eigen ervaring. Voor niet eens zo heel veel extra koop je een 50 Watt JCM 900, en dat is al een veel betere amp met meer volume.

bubbles
17 mei 2008, 12:48
Een vriend van me heeft me een Vox aangeraden van 50 watt.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met modellen van Vox?

Jirre
17 mei 2008, 13:26
Ja ik..

Mijn vader speelt op de AD 50 en ik zelf speel op de 100 watt stack met 4x12 speakers.. de 100 watt gaan harder en klinkt veel dieper.. t zijn allebei niet echt dure versterkers.. de 50 watt is wel leuker voor je rug..

Zeker een aanrader om te proberen.. er zitten ook effecten in maar ik gebruik er alleen een hele korte reverb van.. rare geluidjes haal ik wel uit mn pedalen..

Greetzz :)